10.8 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

El CGPJ votarà el dimarts al seu pròxim president entre set candidats, tots magistrats del Suprem

Cinc dels candidats a president són dones i altres dos homes

MADRID, 25 (EUROPA PRESS)

El Ple del Consell General del Poder Judicial (CGPJ) votarà el dimarts, a les 10.00 hores, al seu pròxim president entre set candidats, tots magistrats del Tribunal Suprem (TS). Cinc d’ells són dones i dos són homes.

Segons ha informat l’òrgan de govern dels jutges, els noms proposats són els de Esperanza Córdoba, Antonio del Moral, Ana Ferrer, Ángeles Huet, Carmen Lamela, Pablo Lucas i Pilar Teso.

Este primer ple s’ha estès durant una hora i ha sigut presidit pel vocal de més edat, Bernardo Fernández Pérez. Segons una nota del propi CGPJ, recollida per Europa Press, els membres del Ple han donat així compliment al que es disposa en l’article 586 de la Llei Orgànica del Poder Judicial (LOPJ), que establix que en la sessió constitutiva hauran de presentar-se i fer-se públiques les diferents candidatures.

Cal recordar que els requisits que la llei establix per a ser president de l’alt tribunal i del CGPJ són ser membre de la Carrera Judicial amb la categoria de magistrat del Tribunal Suprem i reunir les condicions exigides per a ser president de Sala del mateix o bé ser un jurista de reconeguda competència amb més de 25 anys d’antiguitat en l’exercici de la seua professió.

La LOPJ establix que serà triat qui en votació nominal obtinga el suport de la majoria de tres cinquens dels membres del Ple.

Últimes notícies

Es desactiva l’alerta groga per vent en la Comunitat Valenciana

Emergències ha donat per finalitzada l'alerta groga per vent i no queden avisos actius en la Comunitat Valenciana. Els últims avisos a Castelló, València i Alacant també han cessat.

Els sindicats mèdics convoquen una setmana de vaga al mes des del 16 de febrer

El Comité de Vaga anuncia un atur indefinit articulat en setmanes mensuals des del 16 de febrer. Protesten per l'estatut marc i exigixen una regulació específica.

CGT convoca tres dies de vaga ferroviària i reclama un canvi immediat

CGT convoca una vaga del 9 a l'11 de febrer i se suma a l'atur dels maquinistes de Semaf per a prioritzar la seguretat després dels accidents. Transports considera que l'atur no és necessari i obri la via del diàleg.

Presó per a dos detinguts per la mort d’un home a Benifaió

El Jutjat d'Instrucció 2 de Carlet ordena presó provisional per a dos implicats en la mort d'un veí de Benifaió i l'incendi de la seua vivenda. La investigació apunta a l'entorn pròxim i manté a altres dos investigats amb mesures cautelars.

Ingrid deixarà un temporal atlàntic amb vent molt fort, pluges i nevades

Els fronts de la borrasca Ingrid deixaran este dijous un temporal atlàntic amb pluges generalitzades, ratxes molt fortes i neu en cotes mitjanes. Galícia mantindrà l'avís roig per fenòmens costaners i hi haurà avís taronja a Astúries, Cantàbria, País Basc i Andalusia.

Tres detinguts per la mort d’un home a Benifaió i l’incendi simulat de la seua vivenda

Tres jóvens han sigut detinguts per l'homicidi d'un veí de Benifaió i per l'incendi posterior en la vivenda. La investigació atribuïx el foc al fill de la víctima i el crim a dos afins.

Paterna ensenya als seus veïns a reconéixer les sirenes d’emergència i reaccionar a temps

L'Ajuntament ha iniciat formacions amb sons reals, pautes de confinament i evacuació i material pràctic per a actuar davant diferents riscos.

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.