El CGPJ votarà el dimarts al seu pròxim president entre set candidats, tots magistrats del Suprem

Cinc dels candidats a president són dones i altres dos homes

MADRID, 25 (EUROPA PRESS)

El Ple del Consell General del Poder Judicial (CGPJ) votarà el dimarts, a les 10.00 hores, al seu pròxim president entre set candidats, tots magistrats del Tribunal Suprem (TS). Cinc d’ells són dones i dos són homes.

Segons ha informat l’òrgan de govern dels jutges, els noms proposats són els de Esperanza Córdoba, Antonio del Moral, Ana Ferrer, Ángeles Huet, Carmen Lamela, Pablo Lucas i Pilar Teso.

Este primer ple s’ha estès durant una hora i ha sigut presidit pel vocal de més edat, Bernardo Fernández Pérez. Segons una nota del propi CGPJ, recollida per Europa Press, els membres del Ple han donat així compliment al que es disposa en l’article 586 de la Llei Orgànica del Poder Judicial (LOPJ), que establix que en la sessió constitutiva hauran de presentar-se i fer-se públiques les diferents candidatures.

Cal recordar que els requisits que la llei establix per a ser president de l’alt tribunal i del CGPJ són ser membre de la Carrera Judicial amb la categoria de magistrat del Tribunal Suprem i reunir les condicions exigides per a ser president de Sala del mateix o bé ser un jurista de reconeguda competència amb més de 25 anys d’antiguitat en l’exercici de la seua professió.

La LOPJ establix que serà triat qui en votació nominal obtinga el suport de la majoria de tres cinquens dels membres del Ple.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pedro Martínez valora el triomf sufridísimo del València Basket a Girona

Pedro Martínez analitza l'ajustat triomf del València Basket en la pista del Bàsquet Girona (81-84), decidit pels rebots ofensius i l'encert exterior.

El València Basket patix a Girona per a encadenar la seua octava victòria consecutiva

El València Basket es va imposar per 81-84 al Bàsquet Girona en un final atapeït, guiat per l'actuació de Costello i un triple decisiu de Reuvers a 16 segons del final.

Un incendi elèctric destruïx el Centre Astronòmic de l’Alt Túria en honor dels Olmos

Un incendi originat per una pujada de tensió ha calcinat el Centre Astronòmic de l'Alt Túria en honor dels Olmos, deixant inservibles els seus principals telescopis i danyant greument l'edifici.

Vittorio Ghirelli s’imposa en EuroNASCAR a Cheste amb Nelson Piquet Jr. tercer

Vittorio Ghirelli guanya la segona carrera de NASCAR Euro Sèries en el Circuit Ricardo Tormo de Cheste, amb Nelson Piquet Jr. en el podi i més de 22.000 aficionats en les graderies.

Xàtiva depassa els 30 graus en un dia de cels buidats i calor en augment

Xàtiva ha aconseguit els 30,5 graus en una jornada de cels buidats i ascens generalitzat de les temperatures en diverses localitats valencianes.

Sara Sorribes conquista el ITF de Portoroz i trenca dos anys sense títols

Sara Sorribes s'imposa a Leyre Romero en la final del ITF 75 de Portoroz i aconseguix el seu primer títol en més de dos anys, consolidant el seu retorn després de la seua retirada temporal.

Mor un jove de 25 anys en un tiroteig en un carrer de Torrevieja

Un home de 25 anys ha mort per trets en un carrer de Torrevieja, prop de la platja del Capellà. La Guàrdia Civil investiga el tiroteig i ara com ara no hi ha detinguts.

L’alcaldessa de Castelló alerta d’un intent de suplantació de la seua identitat en Facebook

L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha denunciat la creació d'un perfil fals en Facebook amb el seu nom per a enviar missatges privats enganyosos i ha demanat a la ciutadania que el denuncie.