El CGPJ votarà el dimarts al seu pròxim president entre set candidats, tots magistrats del Suprem

Cinc dels candidats a president són dones i altres dos homes

MADRID, 25 (EUROPA PRESS)

El Ple del Consell General del Poder Judicial (CGPJ) votarà el dimarts, a les 10.00 hores, al seu pròxim president entre set candidats, tots magistrats del Tribunal Suprem (TS). Cinc d’ells són dones i dos són homes.

Segons ha informat l’òrgan de govern dels jutges, els noms proposats són els de Esperanza Córdoba, Antonio del Moral, Ana Ferrer, Ángeles Huet, Carmen Lamela, Pablo Lucas i Pilar Teso.

Este primer ple s’ha estès durant una hora i ha sigut presidit pel vocal de més edat, Bernardo Fernández Pérez. Segons una nota del propi CGPJ, recollida per Europa Press, els membres del Ple han donat així compliment al que es disposa en l’article 586 de la Llei Orgànica del Poder Judicial (LOPJ), que establix que en la sessió constitutiva hauran de presentar-se i fer-se públiques les diferents candidatures.

Cal recordar que els requisits que la llei establix per a ser president de l’alt tribunal i del CGPJ són ser membre de la Carrera Judicial amb la categoria de magistrat del Tribunal Suprem i reunir les condicions exigides per a ser president de Sala del mateix o bé ser un jurista de reconeguda competència amb més de 25 anys d’antiguitat en l’exercici de la seua professió.

La LOPJ establix que serà triat qui en votació nominal obtinga el suport de la majoria de tres cinquens dels membres del Ple.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Set ferits en un xoc múltiple entre tres cotxes a Vila-real

Set persones han resultat ferides en un accident de trànsit en la N-340 al seu pas per Vila-real, on han xocat tres vehicles i ha sigut necessària l'excarceració de tres ocupants.

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Un jove de 28 anys que circulava en patinet elèctric ha quedat atrapat sota un turisme després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent i ha hagut de ser rescatat pels bombers abans de ser traslladat a l'hospital.

Europa i la permanència es juguen a Anoeta

Reial Societat i Llevant s'enfronten a Anoeta en un partit decisiu: els donostiarres busquen consolidar la seua plaça europea i els granotas escapar del descens.

La Línia Dona 24 hores atén 84.688 crides en 2025 després de créixer un 18%

La Línia Dona 24 hores de la Generalitat va augmentar un 17,62% la seua activitat en 2025, amb 84.688 trucades ateses i un fort repunt dels casos relacionats amb violències sexuals.

La Setmana Santa Marinera de València honra als seus difunts amb una oració a la platja

La Setmana Santa Marinera de València celebra la tradicional oració a la platja per confrares i mariners morts, abans de les grans processons de Divendres Sant i Diumenge de Pasqua.

Dones i menors de 25 anys concentren l’ús de Metrovalencia, segons l’últim índex de satisfacció

L'ultime indexe de satisfaccion de Metrovalencia revela que les dones i els menors de 25 anys són els principals usuaris del metre i tranvia, amb alta presència d'estudiants i un perfil socioeconomico majoritari mitjà.