El Consell de la Joventut crida a ‘cancel·lar’ el discurs d’odi homòfob en internet

VALÈNCIA, 16 (EUROPA PRESS)

El Consell de la Joventut de València (CJV) ha fet una crida a «cancel·lar la LGTBIfobia» en internet i les xarxes socials, amb motiu de la commemoració del Dia Internacional contra la LGTBIfobia, davant del «preocupant augment» de discursos d’odi i atacs contra aquest col·lectiu, «especialment impunes després de l’anonimat que permet la xarxa».

A través d’una vinyeta il·lustrada, el CJV llançarà en xarxes socials un «missatge de solidaritat» amb les persones joves LGTBI, a les quals animen «a denunciar aquest tipus de missatges ofensius i a visibilitzar-se amb orgull», al mateix temps que reivindica «la necessitat d’una major educació per a desmuntar prejudicis i sensibilitzar sobre els drets humans», segons ha informat en un comunicat.

En aquest sentit, la plataforma d’associacions juvenils celebra l'»augment» en internet de persones joves LGTBI activistes «que, malgrat els insults constants, utilitzen l’humor, l’art o la seua posició per a normalitzar la diversitat de gènere i orientació sexual, divulgar continguts científics i reivindicar la igualtat de tracte enfront de l’exclusió homòfoba».

Des del Consell de la Joventut advoquen perquè l’Ajuntament de València «desenvolupa una política integral i participativa en defensa dels drets LGTBI, comptant amb les associacions referents de la ciutat i fent pedagogia social sobre les bases de moviment lgtbi, les injustícies i prejudicis homòfobs».

Aquesta acció s’engloba el marc del projecte ‘Joventut, referent de diversitat’, finançat per la subvenció per a projectes que promoguen la igualtat de les persones LGTBI a València de la Regidoria d’Igualtat i Polítiques Inclusives de l’Ajuntament.

Últimes notícies

Pedro Martínez demana fe en el projecte del València Basket malgrat els canvis en la plantilla

L’entrenador del València Basket, Pedro Martínez, ha advertit que este estiu eixiran jugadors, però ha defensat davant l’afició que l’essencial és mantindre una filosofia de club clara i creure en el projecte després d’una temporada amb 91 partits.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket emocionat pel títol de Lliga

Jean Montero ha insinuat la seua eixida del Valencia Basket durant la celebració del títol de la Lliga Endesa i ha assegurat que el club i l’afició sempre estaran en el seu cor.

Cinc mil seguidors omplin el Roig Arena en una festa del títol amb comiat al fons

El Valencia Basket ha celebrat el títol de la Lliga Endesa amb cinc mil aficionats al Roig Arena en un acte festiu marcat per missatges d’agraïment i un clar aire de comiat, sobretot per les paraules del dominicà Jean Montero.

L’emoció desbordada de Josep Puerto en alçar el títol de l’ACB amb el València Basket

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha explicat com ha viscut el moment d’alçar el títol de l’ACB, una experiència que definix com una barreja d’emoció, orgull i eufòria i que encara li costa assimilar després de conquistar la final davant el Barça.

Canvi d’alcaldia a Callosa de Segura: el PP recupera el govern amb una moció de censura

El PP ha tornat a l’alcaldia de Callosa de Segura gràcies a una moció de censura acordada amb Vox, UCIN i el regidor no adscrit José Antonio Illán, que posa fi a 21 mesos de govern del PSPV-PSOE i Esquerra Unida-Unidas Podemos.

Un xicotet poble d’Alacant demana ajuda per a rescatar 116 gossos hacinats en una casa

Confrides, un poble de l’interior d’Alacant amb només 300 veïns, ha demanat ajuda urgent a la Diputació i a la Generalitat per a reubicar 116 gossos que viuen hacinats en una vivenda de 70 metres quadrats.

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.

Camarero carrega contra qui vol ‘patrimonialitzar’ la lluita pels drets LGTBIQ+ en el Dia de l’Orgull

La vicepresidenta Susana Camarero defensa en l’IVAM que la defensa dels drets LGTBIQ+ és una responsabilitat compartida i anuncia més espais lliures de LGTBIQ+fòbia a la Comunitat Valenciana.