El fiscal del TPI demana ordres d’arrest contra Netanyahu, el seu ministre de Defensa i líders de Hamàs

MADRID, 20 (EUROPA PRESS TELEVISIÓ)

El Tribunal Penal Internacional (TPI) ha demanat aquest dilluns l’emissió d’ordres d’arrest contra el primer ministre d’Israel, Benjamin Netanyahu, el seu ministre de Defensa, Yoav Gallant, i diversos alts càrrecs del Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) per crims de guerra i contra la humanitat arran dels atacs del 7 d’octubre per part del grup islamista i la posterior ofensiva militar contra la Franja de Gaza.

El fiscal cap del TPI, Karim Khan, ha afirmat en un comunicat que les ordres d’arrest contra Netanyahu i Gallant deriven dels “motius raonables” per a creure que “tenen responsabilitat penal” en crims de guerra i crims contra la humanitat “comesos en el territori de l’Estat de Palestina, a la Franja de Gaza, almenys des del 8 d’octubre”.

Així mateix, ha detallat que les ordres d’arrest afecten igualment al cap de Hamàs a Gaza, Yahya Sinwar; el cap de l’ala militar del grup, Mohamed Diab al Masri, conegut com ‘Abú Deif’; i el cap del braç polític de la formació, Ismail Haniye, per “responsabilitat penal per crims de guerra i contra la humanitat comesos a Israel i l’Estat de Palestina” des del 7 d’octubre.

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.