El fiscal del TPI demana ordres d’arrest contra Netanyahu, el seu ministre de Defensa i líders de Hamàs

MADRID, 20 (EUROPA PRESS TELEVISIÓ)

El Tribunal Penal Internacional (TPI) ha demanat aquest dilluns l’emissió d’ordres d’arrest contra el primer ministre d’Israel, Benjamin Netanyahu, el seu ministre de Defensa, Yoav Gallant, i diversos alts càrrecs del Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) per crims de guerra i contra la humanitat arran dels atacs del 7 d’octubre per part del grup islamista i la posterior ofensiva militar contra la Franja de Gaza.

El fiscal cap del TPI, Karim Khan, ha afirmat en un comunicat que les ordres d’arrest contra Netanyahu i Gallant deriven dels “motius raonables” per a creure que “tenen responsabilitat penal” en crims de guerra i crims contra la humanitat “comesos en el territori de l’Estat de Palestina, a la Franja de Gaza, almenys des del 8 d’octubre”.

Així mateix, ha detallat que les ordres d’arrest afecten igualment al cap de Hamàs a Gaza, Yahya Sinwar; el cap de l’ala militar del grup, Mohamed Diab al Masri, conegut com ‘Abú Deif’; i el cap del braç polític de la formació, Ismail Haniye, per “responsabilitat penal per crims de guerra i contra la humanitat comesos a Israel i l’Estat de Palestina” des del 7 d’octubre.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La falla Esparter-Gran Via Ramón y Cajal ha aconseguit el ninot indultat infantil de 2026

La comissió Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s'ha alçat amb el ninot indultat infantil 2026, obra de Zvonimir Ostoic (Zeta) amb disseny de Raón Pla. L'elecció obri els cinc dies grans amb la plantà de 382 monuments infantils i anticipa l'anunci del ninot gran el diumenge

Milers es mobilitzen a Espanya per a exigir la fi de la guerra a Orient Mitjà

Milers de persones protesten en més de 150 ciutats espanyoles per a reclamar que es detinga la guerra a l'Iran i a Orient Mitjà. Madrid reunix 5.000 segons l'organització.

Una potent mascletà ha obert els dies grans de les Falles 2026

La mascletà de Pirotècnia Aitana, titulada 'La bellesa del sota', ha inaugurat els dies grans de les Falles 2026 amb 274 quilos de pólvora en sis minuts. La jornada ha estat marcada pel comiat de Juan Bautista Mollá i un balanç de 88 atencions sanitàries.

Compromís demana auditar les ajudes a la Cambra de Comerç d’Alacant després de la detenció de Carlos Baño

Compromís ha demanat a la Sindicatura de Comptes auditar les ajudes a la Cambra de Comerç d'Alacant i reclama al Consell de Transparència revisar el compliment de la llei.

Carlos Baño nega irregularitats i s’oferix a col·laborar amb la justícia

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant rebutja qualsevol benefici personal i afirma que col·laborarà amb la investigació sobre els bons consum. Va quedar en llibertat amb càrrecs després d'acollir-se al seu dret a no declarar.

Una potent mascletà obri els dies grans de les Falles 2026

Pirotècnia Aitana ha inaugurat els dies grans amb 'La bellesa del sota', 274 quilos de pólvora en sis minuts i l'adeu de Juan Bautista Mollà.

La Generalitat enaltix als CEVEX com els millors ambaixadors i anuncia un congrés a Peníscola

La Generalitat recupera l'esperit del Vaixell Faller amb una recepció en l'Edifici del Rellotge i situa als CEVEX com a pont amb la diàspora. Anuncia un congrés a Peníscola

Metrovalencia oferix més de 2.700 places d’aparcament gratuïtes en Falles

La xarxa habilita 1.513 places P+M i 1.248 municipals, totes gratuïtes i al costat d'estacions, per a accedir a València en dies amb més de 500 carrers tallats.