11.5 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

El fiscal del TPI demana ordres d’arrest contra Netanyahu, el seu ministre de Defensa i líders de Hamàs

MADRID, 20 (EUROPA PRESS TELEVISIÓ)

El Tribunal Penal Internacional (TPI) ha demanat aquest dilluns l’emissió d’ordres d’arrest contra el primer ministre d’Israel, Benjamin Netanyahu, el seu ministre de Defensa, Yoav Gallant, i diversos alts càrrecs del Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) per crims de guerra i contra la humanitat arran dels atacs del 7 d’octubre per part del grup islamista i la posterior ofensiva militar contra la Franja de Gaza.

El fiscal cap del TPI, Karim Khan, ha afirmat en un comunicat que les ordres d’arrest contra Netanyahu i Gallant deriven dels “motius raonables” per a creure que “tenen responsabilitat penal” en crims de guerra i crims contra la humanitat “comesos en el territori de l’Estat de Palestina, a la Franja de Gaza, almenys des del 8 d’octubre”.

Així mateix, ha detallat que les ordres d’arrest afecten igualment al cap de Hamàs a Gaza, Yahya Sinwar; el cap de l’ala militar del grup, Mohamed Diab al Masri, conegut com ‘Abú Deif’; i el cap del braç polític de la formació, Ismail Haniye, per “responsabilitat penal per crims de guerra i contra la humanitat comesos a Israel i l’Estat de Palestina” des del 7 d’octubre.

Últimes notícies

Una de cada deu denúncies per abusos sexuals digitals a menors es registra en la Comunitat Valenciana

Més d'una de cada deu denúncies per abusos sexuals digitals a menors es registra en la Comunitat Valenciana. En 2024 va haver-hi 117 casos i el grooming va repuntar.

3-0: El Vila-real es deixa portar en Leverkusen

L'equip va tancar la liguilla amb una nova derrota davant un Bayer Leverkusen molt superior que va certificar la seua passada. Tillman va firmar un doblet i Grimaldo va sentenciar.

Leverkusen passa per damunt d’un Vila-real sense pols: 3-0 i adeu en Champions

El Vila-real va tancar la seua participació en la Lliga de Campions amb un 3-0 en Leverkusen. L'equip alemany, molt superior, va certificar la seua passada amb un doblet de Tillman i un gol de Grimaldo.

El Leverkusen devora al Vila-real al descans: 2-0 i doblet de Tillman

El Bayer Leverkusen, obligat a guanyar per a passar de ronda, es va anar al descans 2-0 després d'una primera part de domini absolut. Tillman ha firmat els dos gols.

Cepeda es presenta amb l’Elx: vol ajudar als objectius del club i fer-se un nom

L'extrem xilé es va presentar amb contracte fins a 2030 i es va fixar com a metes ajudar als objectius del club i fer-se un nom, confiat en una ràpida adaptació.

La neu dona pas a vents de fins a 150 km/h amb desenes d’incidències i una treballadora ferida

Les nevades han remés al migdia i el vent s'ha intensificat, amb ratxes de fins a 150 km/h que han provocat caigudes d'arbres, tancaments i una ferida a Altea. Alacant ha concentrat la majoria d'incidències i part del transport s'ha vist afectat.

Diatta entra en l’onze del Vila-real i Equi Fernández és titular en el Leverkusen

El Vila-real incorpora a Alassane Diatta com a gran novetat davant el Leverkusen, mentres l'argentí Equi Fernández estarà d'inici. Els dos tècnics carreguen la medul·lar per a guanyar ritme i control.

ERC defén una confluència nacionalista enfront de les polítiques reaccionàries

Rufián ha defés teixir un espai comú entre forces nacionalistes per a respondre a un escenari que qualifica de reaccionari. Junqueras ha apel·lat a aportar esperança i ha reivindicat el nou model de finançament autonòmic.