14.9 C
València
Diumenge, 8 febrer, 2026

El fiscal del TPI demana ordres d’arrest contra Netanyahu, el seu ministre de Defensa i líders de Hamàs

MADRID, 20 (EUROPA PRESS TELEVISIÓ)

El Tribunal Penal Internacional (TPI) ha demanat aquest dilluns l’emissió d’ordres d’arrest contra el primer ministre d’Israel, Benjamin Netanyahu, el seu ministre de Defensa, Yoav Gallant, i diversos alts càrrecs del Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) per crims de guerra i contra la humanitat arran dels atacs del 7 d’octubre per part del grup islamista i la posterior ofensiva militar contra la Franja de Gaza.

El fiscal cap del TPI, Karim Khan, ha afirmat en un comunicat que les ordres d’arrest contra Netanyahu i Gallant deriven dels “motius raonables” per a creure que “tenen responsabilitat penal” en crims de guerra i crims contra la humanitat “comesos en el territori de l’Estat de Palestina, a la Franja de Gaza, almenys des del 8 d’octubre”.

Així mateix, ha detallat que les ordres d’arrest afecten igualment al cap de Hamàs a Gaza, Yahya Sinwar; el cap de l’ala militar del grup, Mohamed Diab al Masri, conegut com ‘Abú Deif’; i el cap del braç polític de la formació, Ismail Haniye, per “responsabilitat penal per crims de guerra i contra la humanitat comesos a Israel i l’Estat de Palestina” des del 7 d’octubre.

Últimes notícies

Bombers revisen les façanes de la plaça de l’Ajuntament per a les mascletaes

El Servici de Bombers de València ha iniciat la inspecció dels 29 edificis que envolten la plaça de l'Ajuntament per a previndre despreniments durant les mascletaes. Els treballs es prolongaran fins al 22 de febrer i permetran esmenar xicotets desperfectes abans de l'inici de les Falles l'1 de març.

La Policia Nacional deté a un pres escapolit de l’Hospital General de València

La Policia Nacional ha detingut a un intern que s'havia escapolit mitja hora abans de l'Hospital General de València, on havia sigut portat des de Picassent. Va ser localitzat en l'Estació del Nord després d'un dispositiu activat amb avís de la Guàrdia Civil.

La Fe realitza el primer trasplantament renal robòtic de donant viu en la Comunitat Valenciana

La Fe ha realitzat el primer trasplantament renal de donant viu amb el sistema Da Vinci en la Comunitat Valenciana. La pacient, de 37 anys, es va recuperar amb rapidesa i la donant, la seua mare, va rebre l'alta en dia i mig.

Sense sequeres, moment de planificar l’aigua a Espanya, segons un expert

Les últimes borrasques han assegurat recursos per a almenys un any i, en algunes regions, per a dos. Jorge Olcina ha demanat aprofitar esta finestra per a acordar una política estatal de l'aigua.

Tres detinguts per traficar amb drogues des d’un pis de Benidorm i repartir-les en la zona anglesa

La Policia Nacional ha detingut a Benidorm a dos hòmens i una dona per vendre marihuana i cocaïna des de la seua vivenda. Distribuïen en la zona anglesa i usaven un patinet elèctric.

La UPV impulsa el diagnòstic i investigació de l’epilèpsia amb IA gràcies a volBrain

La plataforma volBrain, desenrotllada per la UPV, aplica IA a la ressonància magnètica per a mesurar amb precisió estructures cerebrals vinculades a l'epilèpsia i donar suport a decisions clíniques.

Vent fort i pluges febles a l’interior de la Comunitat Valenciana este diumenge

La Comunitat Valenciana registrarà intervals nuvolosos, ruixats febles i vent del nord-oest amb ratxes molt fortes a l'interior; la cota de neu estarà en 1.200-1.400 m. El dilluns augmentaran els núvols i pujaran les màximes.

La UPV impulsa amb IA el diagnòstic i investigació de l’epilèpsia amb volBrain

La plataforma volBrain, desenrotllada per la UPV, aplica IA a l'anàlisi de ressonàncies per a oferir mètriques objectives i reproduïbles. Facilita diagnòstics més precisos i dona suport a la presa de decisions clíniques i la investigació.