10.1 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

El gabinet de guerra d’Israel ordena a l’equip negociador reprendre els contactes indirectes amb Hamàs

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

El gabinet de guerra ha aprovat aquest dijous donar ordre a l’equip negociador per a seguir treballant de cara a un possible acord amb el Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) per a l’alliberament dels segrestats durant els atacs executats el 7 d’octubre, que inclouria un alto el foc a la Franja de Gaza.

L’oficina del primer ministre, Benjamin Netanyahu, ha assenyalat que el gabinet de guerra ha decidit durant una va reunir continuar amb aquests esforços, mentre que fonts citades pel diari ‘Haaretz’ han desvetlat que s’hauria donat més marge de maniobra a la delegació per a aquests contactes.

Així, aquestes fonts han especificat que els integrants del gabinet de guerra han abordat propostes per part de l’equip negociador de cara a reiniciar les negociacions indirectes amb Hamás, que demana un alto el foc i la retirada de tropes de Gaza com a requisit per a un acord, extrem rebutjat frontalment pel Govern.

La decisió ha sigut presa poc després que les autoritats d’Egipte amenaçaren amb retirar-se com a mediador en les converses, després que la cadena de televisió nord-americana CNN publicara que la Intel·ligència egípcia havia canviat lleument els termes del pacte sense coneixement de la resta de mediadors.

“Els continus intents de sembrar dubtes i insultar els esforços i funcions de mediació d’Egipte, amb acusacions que contradiuen la realitat, només conduiran a complicar encara més la situació a Gaza i en tota la regió, i poden pressionar a la part egípcia a prendre la decisió de retirar-se completament de la medicació que està duent a terme en el conflicte”, va dir el cap del Servei d’Informació Estatal, Diaa Rashwan.

Els contactes romanen estancats des de fa setmanes, després que Israel llançara una ofensiva contra la ciutat de Rafah, en la frontera entre la Franja de Gaza i Egipte, amb prou faenes un dia després que Hamás anunciara que acceptava una proposta d’acord presentada per Egipte i Qatar, considerada insuficient per les autoritats israelianes.

Les operacions militars israelianes van permetre a l’Exèrcit ahcerse el 7 de maig amb el control del costat palestí del pas fronterer, suspenent l’entrada d’ajuda humanitària a través del mateix, la qual cosa ha deslligat les alarmes internacionals davant de l’afonament de la crisi en l’enclavament. A més, unes 900.000 persones han fugit des de llavors de la ciutat, segons l’Agència de Nacions Unides per als Refugiats Palestins a Orient Pròxim (UNRWA).

Últimes notícies

Els bombers demanen activar la Situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Els bombers del consorci provincial han sol·licitat activar la Situació 0 per la neu a l'interior nord. Emergències manté alerta groga amb acumulacions de fins a 8 cm a partir de 700 metres fins a les 20 hores.

Neu a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb termòmetres sota zero

Nevades generalitzades per damunt de 700 metres als Ports, Alt Maestrat i La Tinença, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc per acumulacions.

València ha acollit 135 rodatges en 2025 i s’ha consolidat com a plató

València ha acollit 135 rodatges en 2025 després d'atendre 265 projectes. El volum de filmacions ha reforçat la seua projecció turística i cultural i ja hi ha dos noves produccions confirmades per a l'any vinent.

El pare d’Alcaraz defén la seua postura després de la ruptura amb Ferrero: ‘Cada un és lliure d’opinar amb el que sàpia’

El pare de Carlos Alcaraz va defendre la seua postura després de la ruptura amb Juan Carlos Ferrero i va evitar explicar els motius. Ferrero es va dir 'dolgut' però obert a tornar.

Els bombers demanen activar la situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Dos dotacions del Consorci i tres unitats de bombers forestals amb llevaneus treballen a l'interior nord, amb alerta groga entre les 10 i les 20 hores.

El PSPV urgix a Feijóo a entregar a la jutgessa la conversa íntegra amb Mazón per la dana

El PSPV ha exigit a Alberto Núñez Feijóo que entregue a la jutgessa de la causa per la dana del 29 d'octubre la conversa completa que va mantindre amb Carlos Mazón. Denuncien que el líder del PP només ha remés els missatges rebuts i l'acusen d'opacitat i de faltar al respecte a les víctimes.

Vega Gimeno subratlla l’impacte del Roig Arena i el definix com a punt d’inflexió per a Espanya

La jugadora de 3x3 Vega Gimeno situa al Roig Arena com a motor esportiu i cultural. Destaca el seu aforament i l'oportunitat que brinda al bàsquet femení i al 3x3.

Andreas Almgren tornarà al 10k València a la recerca d’un altre rècord

El plusmarquista europeu de 5.000 metres ha confirmat que correrà l'11 de gener el 10k València Ibercaja. Arriba després de fer història en l'última edició amb 26:53.