16.1 C
València
Diumenge, 23 novembre, 2025

El gabinet de guerra d’Israel ordena a l’equip negociador reprendre els contactes indirectes amb Hamàs

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

El gabinet de guerra ha aprovat aquest dijous donar ordre a l’equip negociador per a seguir treballant de cara a un possible acord amb el Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) per a l’alliberament dels segrestats durant els atacs executats el 7 d’octubre, que inclouria un alto el foc a la Franja de Gaza.

L’oficina del primer ministre, Benjamin Netanyahu, ha assenyalat que el gabinet de guerra ha decidit durant una va reunir continuar amb aquests esforços, mentre que fonts citades pel diari ‘Haaretz’ han desvetlat que s’hauria donat més marge de maniobra a la delegació per a aquests contactes.

Així, aquestes fonts han especificat que els integrants del gabinet de guerra han abordat propostes per part de l’equip negociador de cara a reiniciar les negociacions indirectes amb Hamás, que demana un alto el foc i la retirada de tropes de Gaza com a requisit per a un acord, extrem rebutjat frontalment pel Govern.

La decisió ha sigut presa poc després que les autoritats d’Egipte amenaçaren amb retirar-se com a mediador en les converses, després que la cadena de televisió nord-americana CNN publicara que la Intel·ligència egípcia havia canviat lleument els termes del pacte sense coneixement de la resta de mediadors.

“Els continus intents de sembrar dubtes i insultar els esforços i funcions de mediació d’Egipte, amb acusacions que contradiuen la realitat, només conduiran a complicar encara més la situació a Gaza i en tota la regió, i poden pressionar a la part egípcia a prendre la decisió de retirar-se completament de la medicació que està duent a terme en el conflicte”, va dir el cap del Servei d’Informació Estatal, Diaa Rashwan.

Els contactes romanen estancats des de fa setmanes, després que Israel llançara una ofensiva contra la ciutat de Rafah, en la frontera entre la Franja de Gaza i Egipte, amb prou faenes un dia després que Hamás anunciara que acceptava una proposta d’acord presentada per Egipte i Qatar, considerada insuficient per les autoritats israelianes.

Les operacions militars israelianes van permetre a l’Exèrcit ahcerse el 7 de maig amb el control del costat palestí del pas fronterer, suspenent l’entrada d’ajuda humanitària a través del mateix, la qual cosa ha deslligat les alarmes internacionals davant de l’afonament de la crisi en l’enclavament. A més, unes 900.000 persones han fugit des de llavors de la ciutat, segons l’Agència de Nacions Unides per als Refugiats Palestins a Orient Pròxim (UNRWA).

Últimes notícies

Sanitat es reunix amb l’anestesista del cas de la xiqueta morta a Alzira

La Conselleria de Sanitat s'ha reunit amb l'anestesista que va atendre la menor morta després d'una sedació en una clínica dental d'Alzira. La investigació analitza fàrmacs, traçabilitat i autoritzacions, mentres la Policia i el jutjat mantenen obertes totes les línies.

Dos motoristes investigats en l’operatiu del GP de Cheste: 189 km/h i taxa d’alcohol quadruplicada

La Guàrdia Civil investiga a dos conductors detectats en els accessos al circuit: un circulava a 189 km/h en una via de 90 i un altre va quadruplicar la taxa d'alcohol.

A presó una detinguda a Gandia per cremar contenidors a canvi de droga

Una dona de 32 anys ha sigut detinguda a Gandia per cremar un contenidor a canvi de droga i ha ingressat a la presó. També va ser arrestat un home que l'hauria incitada per a desviar l'atenció policial de l'àrea on venia a la menuda.

Detingut a Alacant per robar el motor de l’aire condicionat d’un col·legi

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a un home de 32 anys pel robatori del motor de l'aire condicionat d'un col·legi, valorat en 4.245 euros. La investigació es va activar després d'un salt de llum i una pista trobada en el centre va permetre la seua identificació i arrest.

Domingo poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, amb temperatures en ascens i vent fort en el nord de Castelló

Cels poc nuvolosos amb núvols alts i ascens tèrmic, amb gelades febles a l'interior i ratxes molt fortes en el nord de Castelló. El dilluns augmentaran els núvols i podrà ploure de manera feble i local a l'interior nord de Castelló i de València.

La UPV crea un model d’IA per a millorar la salut de les persones sense llar

Un equip de la UPV ha desenrotllat un model de microsimulació basat en IA que prediu l'efecte d'intervencions sanitàries en persones sense llar i guia la prevenció del càncer.

Oluwaseyi decidix al final i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant el Mallorca (2-1)

El Vila-real va véncer 2-1 al Mallorca amb un taconazo de Tani Oluwaseyi en el 82 després d'un VAR que va rectificar un penal. La ratxa en La Ceràmica va continuar intacta.

2-1: Oluwaseyi decidix i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant un Mallorca que s’apaga

Un gol de Oluwaseyi en el 82' va donar al Vila-real un 2-1 treballat. El Mallorca va competir bé en la primera part, però va perdre vigor després del descans.