El gabinet de guerra d’Israel ordena a l’equip negociador reprendre els contactes indirectes amb Hamàs

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

El gabinet de guerra ha aprovat aquest dijous donar ordre a l’equip negociador per a seguir treballant de cara a un possible acord amb el Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) per a l’alliberament dels segrestats durant els atacs executats el 7 d’octubre, que inclouria un alto el foc a la Franja de Gaza.

L’oficina del primer ministre, Benjamin Netanyahu, ha assenyalat que el gabinet de guerra ha decidit durant una va reunir continuar amb aquests esforços, mentre que fonts citades pel diari ‘Haaretz’ han desvetlat que s’hauria donat més marge de maniobra a la delegació per a aquests contactes.

Així, aquestes fonts han especificat que els integrants del gabinet de guerra han abordat propostes per part de l’equip negociador de cara a reiniciar les negociacions indirectes amb Hamás, que demana un alto el foc i la retirada de tropes de Gaza com a requisit per a un acord, extrem rebutjat frontalment pel Govern.

La decisió ha sigut presa poc després que les autoritats d’Egipte amenaçaren amb retirar-se com a mediador en les converses, després que la cadena de televisió nord-americana CNN publicara que la Intel·ligència egípcia havia canviat lleument els termes del pacte sense coneixement de la resta de mediadors.

“Els continus intents de sembrar dubtes i insultar els esforços i funcions de mediació d’Egipte, amb acusacions que contradiuen la realitat, només conduiran a complicar encara més la situació a Gaza i en tota la regió, i poden pressionar a la part egípcia a prendre la decisió de retirar-se completament de la medicació que està duent a terme en el conflicte”, va dir el cap del Servei d’Informació Estatal, Diaa Rashwan.

Els contactes romanen estancats des de fa setmanes, després que Israel llançara una ofensiva contra la ciutat de Rafah, en la frontera entre la Franja de Gaza i Egipte, amb prou faenes un dia després que Hamás anunciara que acceptava una proposta d’acord presentada per Egipte i Qatar, considerada insuficient per les autoritats israelianes.

Les operacions militars israelianes van permetre a l’Exèrcit ahcerse el 7 de maig amb el control del costat palestí del pas fronterer, suspenent l’entrada d’ajuda humanitària a través del mateix, la qual cosa ha deslligat les alarmes internacionals davant de l’afonament de la crisi en l’enclavament. A més, unes 900.000 persones han fugit des de llavors de la ciutat, segons l’Agència de Nacions Unides per als Refugiats Palestins a Orient Pròxim (UNRWA).

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un mort en la CV-941 i set ferits en un xoc entre dos cotxes i un autobús a Santa Pola

Set persones van resultar ferides en un xoc entre dos turismes i un autobús en la N-332 al seu pas per Santa Pola. Hores després, un home va morir en la CV-941 a San Miguel de les Salinas.

Les temperatures màximes pugen fins a 6 graus i freguen els 26 a Elx

Les màximes han repuntat de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb els majors ascensos a Alacant. Elx ha aconseguit 25,6 graus i diverses localitats han superat els 25.

Llibertat amb càrrecs per a Carlos Baño per presumptes irregularitats en els bons consum

Carlos Baño ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpte frau de subvencions i falsedat en la gestió dels bons consum de 2022 i 2023 a Alacant. La causa està sota secret, la dirigix el Jutjat d'Instrucció 4 i la UDEF, i l'empresari no ha declarat.

Carlos Baño, en llibertat amb càrrecs pel cas dels bons consum

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de la seua detenció per presumpte frau de subvencions i falsedat lligats als bons consum de 2022 i 2023. La causa roman sota secret i la defensa ha optat per no declarar fins a conéixer les perquisicions.

Rodalia seguirà sense arribar a l’Estació del Nord durant les mascletaes

Ajuntament i Delegació del Govern mantenen que les línies C-1 i C-2 no entren en l'Estació del Nord durant les mascletaes. Hi haurà reforç previ i llançadores per seguretat.

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d’Alacant, ha quedat en llibertat amb càrrecs

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumptes irregularitats en els bons de consum de 2022 i 2023. Se li atribuïxen suposats delictes de frau de subvencions i falsedat en una causa que continua oberta

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.