13.7 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

El gabinet de guerra d’Israel ordena a l’equip negociador reprendre els contactes indirectes amb Hamàs

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

El gabinet de guerra ha aprovat aquest dijous donar ordre a l’equip negociador per a seguir treballant de cara a un possible acord amb el Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) per a l’alliberament dels segrestats durant els atacs executats el 7 d’octubre, que inclouria un alto el foc a la Franja de Gaza.

L’oficina del primer ministre, Benjamin Netanyahu, ha assenyalat que el gabinet de guerra ha decidit durant una va reunir continuar amb aquests esforços, mentre que fonts citades pel diari ‘Haaretz’ han desvetlat que s’hauria donat més marge de maniobra a la delegació per a aquests contactes.

Així, aquestes fonts han especificat que els integrants del gabinet de guerra han abordat propostes per part de l’equip negociador de cara a reiniciar les negociacions indirectes amb Hamás, que demana un alto el foc i la retirada de tropes de Gaza com a requisit per a un acord, extrem rebutjat frontalment pel Govern.

La decisió ha sigut presa poc després que les autoritats d’Egipte amenaçaren amb retirar-se com a mediador en les converses, després que la cadena de televisió nord-americana CNN publicara que la Intel·ligència egípcia havia canviat lleument els termes del pacte sense coneixement de la resta de mediadors.

“Els continus intents de sembrar dubtes i insultar els esforços i funcions de mediació d’Egipte, amb acusacions que contradiuen la realitat, només conduiran a complicar encara més la situació a Gaza i en tota la regió, i poden pressionar a la part egípcia a prendre la decisió de retirar-se completament de la medicació que està duent a terme en el conflicte”, va dir el cap del Servei d’Informació Estatal, Diaa Rashwan.

Els contactes romanen estancats des de fa setmanes, després que Israel llançara una ofensiva contra la ciutat de Rafah, en la frontera entre la Franja de Gaza i Egipte, amb prou faenes un dia després que Hamás anunciara que acceptava una proposta d’acord presentada per Egipte i Qatar, considerada insuficient per les autoritats israelianes.

Les operacions militars israelianes van permetre a l’Exèrcit ahcerse el 7 de maig amb el control del costat palestí del pas fronterer, suspenent l’entrada d’ajuda humanitària a través del mateix, la qual cosa ha deslligat les alarmes internacionals davant de l’afonament de la crisi en l’enclavament. A més, unes 900.000 persones han fugit des de llavors de la ciutat, segons l’Agència de Nacions Unides per als Refugiats Palestins a Orient Pròxim (UNRWA).

Últimes notícies

La regidora que va insultar a Sánchez ha demanat disculpes i assumix la seua responsabilitat

Belén Navarro, regidora del PP a Vallanca, ha demanat disculpes després d'insultar a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol i ha assumit la seua responsabilitat. Ha admés que les seues paraules no van estar a l'altura del respecte degut en el debat polític.

El PSPV denuncia que la dona expulsada per insultar a Sánchez en un míting és regidora del PP

El PSPV-PSOE ha assenyalat que l'assistent que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol és una edil del PP de Vallanca. Els socialistes reclamen una condemna immediata i mesures al Partit Popular.

Un home es puja al sostre d’un avió a Manises i retarda dos hores un vol a Amsterdam

Un jove de 24 anys es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises. L'aeronau, amb destinació Amsterdam, va enlairar dos hores més tard.

Fernando Esteso serà vetlat demà a València i l’enterrament serà a Saragossa

La capella ardent s'obrirà el dilluns a les 11.00 en el tanatori Mémora de València. L'enterrament serà a Saragossa en la més estricta intimitat, a petició de la família.

Fornals decidix en el 88 i el Betis venç 2-1 al València en La Cartoixa

El migcampista, que va entrar després del descans, va culminar una carrera de Deossa per a segellar un triomf que semblava escapar-se. La victòria col·loca als verd-i-blancs en la quinta posició.

Fornals decidix en el 88 i dona al Betis un triomf clau davant el València

El Betis va véncer 2-1 al València en La Cartoixa amb un gol de Pablo Fornals en el minut 88, després d'una cavalcada de Deossa, i es va ajudar a pujar a la quinta plaça.

Luis Rioja lamenta la derrota davant el Betis després del seu gol inicial

L'extrem del València va lamentar la derrota 2-1 en el camp del Betis malgrat obrir el marcador. Va destacar que l'equip va competir bé i va demanar quedar-se amb el positiu.

101-65: el València Basket va arrasar al Hiopos Lleida amb una pluja primerenca de triples

El València Basket va firmar 12 triples al descans (55%) i va deixar el partit vist per a sentència abans de l'intermedi. El Lleida, sense Diagne en la segona part, va claudicar.