El Govern portarà aigua de la dessaladora de Sagunt a Catalunya davant la sequera

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha afirmat que “estic a favor de la solidaritat hídrica entre regions, una solidaritat que ha d’estendre’s de manera oficial a tota Espanya. El cap del Consell s’ha expressat en aquests termes després de parlar amb la ministra de Transició Ecològica, Teresa Ribera, qui li ha comunicat la intenció de portar aigua en vaixells des de la dessalinitzadora situada a Sagunt fins a Catalunya per a lluitar contra la sequera que pateix aquesta regió.

El president de la Generalitat ha explicat que està a favor que “l’aigua dessalada tinga un ús prioritari i quasi exclusiu per a emergències de consum de boca, no per a reg perquè això és molt perjudicial per als nostres cultius i cítrics”, ha assegurat.

Així mateix, el màxim responsable de l’executiu valencià ha indicat que la ministra “li ha garantit que augmentar la capacitat de la dessaladora per damunt del 15% no té cap afecció per a les necessitats de la província de València”.

A més, el president de la Generalitat Valenciana li ha plantejat una reunió a la responsable del ministeri per a abordar les necessitats hídriques de la Comunitat Valenciana en temes com els transvasaments o l’emergència de l’Albufera.

Finalment, el president ha recordat el compromís del Consell per a defensar el dret a l’aigua “que necessita i mereix la Comunitat Valenciana”. A més, ha recordat alguna de les accions que ja ha dut a terme la Generalitat com les obres del posttransvasament amb l’adjudicació del tram 1, en el qual aviat s’iniciaran les obres, amb un pressupost de 9 milions d’euros o la licitació del tram 2 d’esta infraestructura.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket es juga a Manresa la segona plaça i moral per a l’Eurolliga

El València Basket visita al BAXI Manresa amb la necessitat de guanyar per a defendre la segona plaça de la Lliga Endesa i reforçar la seua moral abans de jugar-se la vida en l'Eurolliga a Atenes.

Mor Tità, el gos de rescat dels bombers d’Alacant amb més de 80 busques realitzades

Tità, gos de rescat del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant, mor als 13 anys després de participar en més de 80 busques de persones en desastres naturals a Espanya i a l'estranger.

Un policia fora de servici deté a un home que agredia a la seua dona a Dénia

Un home de 74 anys és detingut a Dénia després que un policia nacional anara de servici sentira els crits de la seua dona i ho reduïra dins de la vivenda.

Reuvers apel·la a guanyar a Manresa per a afermar el segon lloc i impulsar al València Basket en l’Eurolliga

Nate Reuvers subratlla que el València Basket necessita véncer en la pista del Baxi Manresa per a afermar la segona plaça de l'ACB i arribar amb confiança al tercer partit del playoff d'Eurolliga davant el Panathinaikos.

El València Basket busca rematar el passe a semifinals davant el Ensino amb 13 punts de renda

El València Basket afronta la volta dels quarts de final de la Lliga Femenina Endesa davant el Durán Maquinaria Ensino amb 13 punts d'avantatge i el suport del Roig Arena per a tancar el passe a semifinals.

Sis mesos de Pérez Llorca al capdavant del Consell: rebaixa fiscal, vivenda i reforç de servicis públics

Juanfran Pérez Llorca complix sis mesos al capdavant del Consell amb la baixada d'impostos, l'accés a la vivenda i el reforç de sanitat, educació i infraestructures com a eixos de la seua acció de govern.

Avís groc per pluges i tempestes el diumenge a l’interior sud de València

La Aemet activa l'avís groc per a la vesprada del diumenge a l'interior sud de València per tempestes que poden deixar fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possible graníssol.

El decret de convivència reduïx un 60% el ciberassetjament escolar a les aules valencianes

El nou decret de convivència i la regulació de l'ús del mòbil a les aules han permés reduir un 60% les dades de ciberassetjament escolar en la Comunitat Valenciana, reforçats amb noves figures de protecció i recursos específics.