17 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

El Govern portarà aigua de la dessaladora de Sagunt a Catalunya davant la sequera

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha afirmat que “estic a favor de la solidaritat hídrica entre regions, una solidaritat que ha d’estendre’s de manera oficial a tota Espanya. El cap del Consell s’ha expressat en aquests termes després de parlar amb la ministra de Transició Ecològica, Teresa Ribera, qui li ha comunicat la intenció de portar aigua en vaixells des de la dessalinitzadora situada a Sagunt fins a Catalunya per a lluitar contra la sequera que pateix aquesta regió.

El president de la Generalitat ha explicat que està a favor que “l’aigua dessalada tinga un ús prioritari i quasi exclusiu per a emergències de consum de boca, no per a reg perquè això és molt perjudicial per als nostres cultius i cítrics”, ha assegurat.

Així mateix, el màxim responsable de l’executiu valencià ha indicat que la ministra “li ha garantit que augmentar la capacitat de la dessaladora per damunt del 15% no té cap afecció per a les necessitats de la província de València”.

A més, el president de la Generalitat Valenciana li ha plantejat una reunió a la responsable del ministeri per a abordar les necessitats hídriques de la Comunitat Valenciana en temes com els transvasaments o l’emergència de l’Albufera.

Finalment, el president ha recordat el compromís del Consell per a defensar el dret a l’aigua “que necessita i mereix la Comunitat Valenciana”. A més, ha recordat alguna de les accions que ja ha dut a terme la Generalitat com les obres del posttransvasament amb l’adjudicació del tram 1, en el qual aviat s’iniciaran les obres, amb un pressupost de 9 milions d’euros o la licitació del tram 2 d’esta infraestructura.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers de València superen 1.100 servicis per vent en menys de dos mesos

El Consorci ha atés 1.110 actuacions per ratxes i objectes desplaçats en un període molt curt, quasi el triple de la mitjana anual. La cadena de huit borrasques ha forçat reforços operatius.

Rescatats quinze migrants d’una pastera a cinc quilòmetres de la costa alacantina

Salvament Marítim ha rescatat a quinze hòmens que viatjaven en una pastera a uns cinc quilòmetres d'Arenals del Sol. Van arribar al port d'Alacant i van ser atesos per Creu Roja.

Una bandera ucraïnesa de 100 metres recorre Alacant en el quart aniversari de la guerra

Una bandera d'Ucraïna de 100 metres ha encapçalat una marxa pacífica a Alacant, amb lectura de manifest i lemes contra l'oblit. La província concentra el 17% de la diàspora a Espanya.

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.