El Govern portarà aigua de la dessaladora de Sagunt a Catalunya davant la sequera

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha afirmat que «estic a favor de la solidaritat hídrica entre regions, una solidaritat que ha d’estendre’s de manera oficial a tota Espanya. El cap del Consell s’ha expressat en aquests termes després de parlar amb la ministra de Transició Ecològica, Teresa Ribera, qui li ha comunicat la intenció de portar aigua en vaixells des de la dessalinitzadora situada a Sagunt fins a Catalunya per a lluitar contra la sequera que pateix aquesta regió.

El president de la Generalitat ha explicat que està a favor que «l’aigua dessalada tinga un ús prioritari i quasi exclusiu per a emergències de consum de boca, no per a reg perquè això és molt perjudicial per als nostres cultius i cítrics», ha assegurat.

Així mateix, el màxim responsable de l’executiu valencià ha indicat que la ministra «li ha garantit que augmentar la capacitat de la dessaladora per damunt del 15% no té cap afecció per a les necessitats de la província de València».

A més, el president de la Generalitat Valenciana li ha plantejat una reunió a la responsable del ministeri per a abordar les necessitats hídriques de la Comunitat Valenciana en temes com els transvasaments o l’emergència de l’Albufera.

Finalment, el president ha recordat el compromís del Consell per a defensar el dret a l’aigua «que necessita i mereix la Comunitat Valenciana». A més, ha recordat alguna de les accions que ja ha dut a terme la Generalitat com les obres del posttransvasament amb l’adjudicació del tram 1, en el qual aviat s’iniciaran les obres, amb un pressupost de 9 milions d’euros o la licitació del tram 2 d’esta infraestructura.

Últimes notícies

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.

El Villarreal començarà la Lliga 2026/27 a Santander i la tancarà a Sant Sebastià

El Villarreal ha conegut el seu calendari de Lliga 2026/27, amb un inici marcat per tres jornades seguides com a visitant per les obres a l’estadi de la Ceràmica i un tram inicial carregat de derbis i duels davant els grans.

Un incendi en una nau d’Aspe arrasa la instal·lació i crema una zona de muntanya pròxima

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant treballen per a apagar un incendi en una nau industrial d’Aspe que s’ha estès a una zona de muntanya pròxima i ha deixat la instal·lació molt afectada.

Mig milió d’euros valencians per a ajuda d’emergència a Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha posat en marxa un paquet extraordinari de 500.000 euros per a assistència bàsica a Veneçuela, a més de reforçar l’enviament d’equips de rescat i personal especialitzat des de la Comunitat Valenciana.

147 anys i mig de presó per als 14 acusats d’introduir cocaïna pel Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i multes de 784,6 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020, després que el TSJCV anul·lara una absolució prèvia i ordenara valorar els missatges de Sky ECC.

147 anys de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 acusats a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020.