El Govern portarà aigua de la dessaladora de Sagunt a Catalunya davant la sequera

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha afirmat que «estic a favor de la solidaritat hídrica entre regions, una solidaritat que ha d’estendre’s de manera oficial a tota Espanya. El cap del Consell s’ha expressat en aquests termes després de parlar amb la ministra de Transició Ecològica, Teresa Ribera, qui li ha comunicat la intenció de portar aigua en vaixells des de la dessalinitzadora situada a Sagunt fins a Catalunya per a lluitar contra la sequera que pateix aquesta regió.

El president de la Generalitat ha explicat que està a favor que «l’aigua dessalada tinga un ús prioritari i quasi exclusiu per a emergències de consum de boca, no per a reg perquè això és molt perjudicial per als nostres cultius i cítrics», ha assegurat.

Així mateix, el màxim responsable de l’executiu valencià ha indicat que la ministra «li ha garantit que augmentar la capacitat de la dessaladora per damunt del 15% no té cap afecció per a les necessitats de la província de València».

A més, el president de la Generalitat Valenciana li ha plantejat una reunió a la responsable del ministeri per a abordar les necessitats hídriques de la Comunitat Valenciana en temes com els transvasaments o l’emergència de l’Albufera.

Finalment, el president ha recordat el compromís del Consell per a defensar el dret a l’aigua «que necessita i mereix la Comunitat Valenciana». A més, ha recordat alguna de les accions que ja ha dut a terme la Generalitat com les obres del posttransvasament amb l’adjudicació del tram 1, en el qual aviat s’iniciaran les obres, amb un pressupost de 9 milions d’euros o la licitació del tram 2 d’esta infraestructura.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.