14.6 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

El jutge admet la denúncia contra Errejón i li citarà com investigat per un presumpte delicte contra la llibertat sexual

MADRID, 29 (EUROPA PRESS)

El jutge Adolfo Carretero s’ha declarat competent per a investigar la denúncia que va presentar l’actriu Elisa Mouliáa contra l’exdiputat Íñigo Errejón i citarà a declarar com investigat per un presumpte delicte contra la llibertat sexual.

Fonts jurídiques han confirmat a Europa Press que el titular del Jutjat d’Instrucció número 47 de Madrid investigarà els fets denunciats per Mouliáa el passat 24 d’octubre davant de la Unitat de Família i Dona de la Policia Nacional (UFAM), que podrien ser constitutius d’un delicte d’agressió sexual castigat amb penes que van d’1 a 5 anys de presó.

La decisió del jutjat té lloc després que esta mateixa setmana preguntara al Congrés si Errejón ja no gaudia de la condició de diputat. La Cambra baixa va contestar que l’exportaveu parlamentari havia abandonat l’escó, per la qual cosa el jutge s’ha declarat competent per a portar el cas.

Segons les fonts consultades, el titular del jutjat no ha fixat data encara, però està previst que escolte primer a la denunciant i després a l’exdiputat.

Últimes notícies

Fernando Esteso, mite de l’humor dels setanta i huitanta, mor als 80 a València

L'actor i humorista va morir este diumenge a València als 80 anys. Icona del cinema popular, va triomfar amb Pallers en les comèdies de Ozores i va mantindre una llarga carrera en teatre i televisió.

Mor l’actor i humorista Fernando Esteso als 80 anys

El comediant va morir de matinada a l'Hospital La Fe després de diversos dies ingressat. Va ser mitat del cèlebre tàndem amb Andrés Pajares i rostre clau del cinema popular.

Mor Fernando Esteso als 80 anys a l’Hospital La Fe de València

L'actor i humorista ha mort als 80 anys a l'Hospital La Fe de València, on estava ingressat. El seu representant el va confirmar a l'Acadèmia del Cinema; el còmic es va consagrar en els 70 al costat d'Andrés Pajares.

Una nova manifestació per la dana ha demanat que Mazón entregue l’acta de diputat

La protesta ha reunit ciutadans i familiars de víctimes per a reclamar que el expresident entregue el seu escó i comparega davant la jutgessa. El recorregut ha passat per Benetússer, Sedaví i Alfafar, algunes de les localitats més afectades.

Compromís exigix al Govern desbloquejar ja la norma que impedix orxata amb menys sucre

Compromís ha enviat una carta als ministres d'Agricultura i de Drets Socials, Consum i Agenda 2030 per a exigir la reforma del Reial decret 1338/1988. Reclama un calendari immediat que permeta vendre orxata amb menys sucre sense perdre la denominació de xufa.

La UPV desenrotllarà una plataforma per a avaluar en temps real la salut de l’Albufera

La UPV desenrotllarà una plataforma pública de monitoratge en temps real de l'Albufera dins de OBEREK. Permetrà decisions ràpides, restauració després de desastres i agricultura de precisió.

Barrachina: els agricultors no temen al mercat, però exigixen igualtat de tracte

El conseller defén que el camp valencià competix si se li apliquen les mateixes regles i retrau que l'acord UE-Mercosur se subscriguera sense salvaguardes inicials.

Avís groc per vent a València i fenòmens costaners a Alacant

Aemet ha establit l'avís groc per ratxes de fins a 70 km/h en el litoral nord i interior sud de València i per mala mar a Alacant. El vent del sud-oest deixarà ones de fins a 3 metres i els avisos es prolongaran del diumenge a la vesprada al dimarts de matinada segons el fenomen.