El MuVIM presenta una exposició itinerant sobre el Sant Calze de València: un viatge a través de la història i la cultura

El MuVIM està ultimant els detalls d’una exposició sobre el Sant Calze de València, que viatjarà per diversos municipis de la província amb l’objectiu d’oferir un acostament pedagògic a la significació d’esta joia del patrimoni religiós i cultural valencià. La mostra, anomenada ‘Un món per descobrir. El Sant Calze de València’, estarà oberta al museu de la Diputació de València a partir del 6 de novembre, pocs dies després de l’inici del Jubileu el 31 d’octubre, emmarcat en l’Any Jubilar del Sant Calze de València.

La clausura de l’exposició està prevista per al 22 de febrer, segons ha indicat la institució provincial en un comunicat. A més, al llarg del 2026, una versió de la mostra viatjarà a diferents localitats de la província. Encara que el periple de la itinerància no està definit, s’ha suggerit que comence al municipi de Carlet, on el Calze va estar protegit durant la Guerra Civil.

Els ajuntaments podran sol·licitar que l’exposició siga adaptada als seus recintes, com ara museus locals o cases de cultura. El diputat de Cultura, Paco Teruel, ha destacat que la Diputació de València «continua treballant per apropar la cultura a tots els racons» i que un dels seus objectius és reforçar la itinerància cultural per descentralitzar l’oferta.

La mostra comptarà amb una secció dedicada a la presència del Sant Calze en l’art pictòric, ressaltant la interiorització que van fer els artistes de la relíquia com a part de l’Últim Sopar, la qual cosa va generar una producció iconogràfica d’interès. Així mateix, es posarà en relleu la presència del Calze en determinades òperes wagnerianes, on és identificat com el Sant Grial.

El museu també ha anunciat una sorpresa iconogràfica del món germànic, i inclourà noms destacats com el compositor Richard Wagner, el tenor Francisco Viñas, el literat Teodor Llorente Olivares i l’escultor Mariano Benlliure. El projecte s’execute en coproducció entre l’àrea de Cultura de la Diputació de València i la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament de València, amb la col·laboració de l’Arquebisbat de València, que ja va participar en altres cicles d’exposicions del MuVIM.

Últimes notícies

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.