14.1 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

El MuVIM presenta una exposició itinerant sobre el Sant Calze de València: un viatge a través de la història i la cultura

El MuVIM està ultimant els detalls d’una exposició sobre el Sant Calze de València, que viatjarà per diversos municipis de la província amb l’objectiu d’oferir un acostament pedagògic a la significació d’esta joia del patrimoni religiós i cultural valencià. La mostra, anomenada ‘Un món per descobrir. El Sant Calze de València’, estarà oberta al museu de la Diputació de València a partir del 6 de novembre, pocs dies després de l’inici del Jubileu el 31 d’octubre, emmarcat en l’Any Jubilar del Sant Calze de València.

La clausura de l’exposició està prevista per al 22 de febrer, segons ha indicat la institució provincial en un comunicat. A més, al llarg del 2026, una versió de la mostra viatjarà a diferents localitats de la província. Encara que el periple de la itinerància no està definit, s’ha suggerit que comence al municipi de Carlet, on el Calze va estar protegit durant la Guerra Civil.

Els ajuntaments podran sol·licitar que l’exposició siga adaptada als seus recintes, com ara museus locals o cases de cultura. El diputat de Cultura, Paco Teruel, ha destacat que la Diputació de València “continua treballant per apropar la cultura a tots els racons” i que un dels seus objectius és reforçar la itinerància cultural per descentralitzar l’oferta.

La mostra comptarà amb una secció dedicada a la presència del Sant Calze en l’art pictòric, ressaltant la interiorització que van fer els artistes de la relíquia com a part de l’Últim Sopar, la qual cosa va generar una producció iconogràfica d’interès. Així mateix, es posarà en relleu la presència del Calze en determinades òperes wagnerianes, on és identificat com el Sant Grial.

El museu també ha anunciat una sorpresa iconogràfica del món germànic, i inclourà noms destacats com el compositor Richard Wagner, el tenor Francisco Viñas, el literat Teodor Llorente Olivares i l’escultor Mariano Benlliure. El projecte s’execute en coproducció entre l’àrea de Cultura de la Diputació de València i la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament de València, amb la col·laboració de l’Arquebisbat de València, que ja va participar en altres cicles d’exposicions del MuVIM.

Últimes notícies

Arranquen les obres del primer centre de dades de València amb 60 milions i 100 ocupacions directes

NxN Data Centers ha iniciat les obres del primer centre de dades de València en Vara de Quart, amb una inversió de 60 milions. L'obertura s'ha previst per al primer semestre de 2027 i el projecte ha anunciat 100 ocupacions directes i uns 500 indirectes.

Pérez Llorca ha defés que el PP és l’únic que ha assumit responsabilitats per la dana

El president ha subratllat que el temporal va posar a prova a totes les administracions i ha reivindicat que el PP ha demanat perdó i assumit errors. També ha demanat no polititzar l'accident de tren a Còrdova.

Pérez Llorca dona per resolt el cas de l’edil del PP que va insultar a Sánchez

El líder del PPCV ha confirmat que no demanarà la dimissió ni l'expulsió de la regidora de Vallanca després de l'insult en un míting del PSOE i dona l'assumpte per tancat.

Detinguda la directora d’una guarderia d’Algemesí per maltractament a menors

La Policia Nacional ha detingut a la directora d'una guarderia d'Algemesí per presumptes maltractaments i vexacions a menors. El jutjat la va deixar en llibertat provisional amb prohibicions de contacte i de treballar amb menors mentres es tramita la causa.

Feijóo i Rufián xoquen per la DANA entre insults i acusacions de mentir en el Congrés

La comissió d'investigació de la DANA ha viscut este dilluns un xoc entre Feijóo i Rufián marcat per insults i retrets. Sumar i PSOE han endurit també les crítiques al líder del PP.

La comissió de la DANA crida a l’orde a Feijóo després del seu xoc amb Bildu per ETA

Feijóo ha sigut cridat a l'orde en la comissió de la DANA després d'un dur encreuament amb Oskar Matute en el qual ha al·ludit als 800 morts d'ETA i a Arnaldo Otegi. La presidenta ha intervingut per a exigir que se cenyiren al tema de la compareixença.

Torres crida a barallar contra l’insult i la degradació democràtica

El ministre de Política Territorial ha censurat l'insult d'una regidora del PP a Pedro Sánchez en un míting del PSOE i ha demanat combatre la crispació i el feixisme. Advertix que la polarització erosiona la convivència democràtica i recorda precedents històrics.

Detinguda la directora d’una guarderia a Algemesí per presumpte maltractament a menors

La Policia Nacional ha detingut a la directora d'una guarderia d'Algemesí per presumpte maltractament habitual i vexacions a menors. Després de declarar, ha quedat en llibertat provisional amb mesures d'allunyament i prohibició de treballar amb menors.