El MuVIM presenta una exposició itinerant sobre el Sant Calze de València: un viatge a través de la història i la cultura

El MuVIM està ultimant els detalls d’una exposició sobre el Sant Calze de València, que viatjarà per diversos municipis de la província amb l’objectiu d’oferir un acostament pedagògic a la significació d’esta joia del patrimoni religiós i cultural valencià. La mostra, anomenada ‘Un món per descobrir. El Sant Calze de València’, estarà oberta al museu de la Diputació de València a partir del 6 de novembre, pocs dies després de l’inici del Jubileu el 31 d’octubre, emmarcat en l’Any Jubilar del Sant Calze de València.

La clausura de l’exposició està prevista per al 22 de febrer, segons ha indicat la institució provincial en un comunicat. A més, al llarg del 2026, una versió de la mostra viatjarà a diferents localitats de la província. Encara que el periple de la itinerància no està definit, s’ha suggerit que comence al municipi de Carlet, on el Calze va estar protegit durant la Guerra Civil.

Els ajuntaments podran sol·licitar que l’exposició siga adaptada als seus recintes, com ara museus locals o cases de cultura. El diputat de Cultura, Paco Teruel, ha destacat que la Diputació de València «continua treballant per apropar la cultura a tots els racons» i que un dels seus objectius és reforçar la itinerància cultural per descentralitzar l’oferta.

La mostra comptarà amb una secció dedicada a la presència del Sant Calze en l’art pictòric, ressaltant la interiorització que van fer els artistes de la relíquia com a part de l’Últim Sopar, la qual cosa va generar una producció iconogràfica d’interès. Així mateix, es posarà en relleu la presència del Calze en determinades òperes wagnerianes, on és identificat com el Sant Grial.

El museu també ha anunciat una sorpresa iconogràfica del món germànic, i inclourà noms destacats com el compositor Richard Wagner, el tenor Francisco Viñas, el literat Teodor Llorente Olivares i l’escultor Mariano Benlliure. El projecte s’execute en coproducció entre l’àrea de Cultura de la Diputació de València i la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament de València, amb la col·laboració de l’Arquebisbat de València, que ja va participar en altres cicles d’exposicions del MuVIM.

Últimes notícies

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.

La CHJ invertix 1,3 milions per a reforçar la seguretat al barranc del Poyo a Riba-roja

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha destinat 1,3 milions d'euros a una nova mota de protecció al barranc del Poyo, al seu pas pel polígon industrial La Reva de Riba-roja de Túria, per a millorar la capacitat hidràulica i reduir el risc d'inundacions en una zona clau per a l'economia local.

Una tronada de matinada deixa 94 l/m² en tres hores a Ribera de Cabanes

Les pluges de la passada matinada han descarregat amb força al litoral de Castelló, amb 94 litres per metre quadrat en tres hores a Ribera de Cabanes i més de 60 l/m² en diversos municipis d’Alacant.

Les temperatures cauen quasi 14 graus en només 24 hores a Alcoi

Les temperatures del migdia han baixat una mitjana de 9,2 graus en només 24 hores a la Comunitat Valenciana, amb un descens excepcional de 13,9 graus a Alcoi, segons Aemet.