El MuVIM presenta una exposició itinerant sobre el Sant Calze de València: un viatge a través de la història i la cultura

El MuVIM està ultimant els detalls d’una exposició sobre el Sant Calze de València, que viatjarà per diversos municipis de la província amb l’objectiu d’oferir un acostament pedagògic a la significació d’esta joia del patrimoni religiós i cultural valencià. La mostra, anomenada ‘Un món per descobrir. El Sant Calze de València’, estarà oberta al museu de la Diputació de València a partir del 6 de novembre, pocs dies després de l’inici del Jubileu el 31 d’octubre, emmarcat en l’Any Jubilar del Sant Calze de València.

La clausura de l’exposició està prevista per al 22 de febrer, segons ha indicat la institució provincial en un comunicat. A més, al llarg del 2026, una versió de la mostra viatjarà a diferents localitats de la província. Encara que el periple de la itinerància no està definit, s’ha suggerit que comence al municipi de Carlet, on el Calze va estar protegit durant la Guerra Civil.

Els ajuntaments podran sol·licitar que l’exposició siga adaptada als seus recintes, com ara museus locals o cases de cultura. El diputat de Cultura, Paco Teruel, ha destacat que la Diputació de València «continua treballant per apropar la cultura a tots els racons» i que un dels seus objectius és reforçar la itinerància cultural per descentralitzar l’oferta.

La mostra comptarà amb una secció dedicada a la presència del Sant Calze en l’art pictòric, ressaltant la interiorització que van fer els artistes de la relíquia com a part de l’Últim Sopar, la qual cosa va generar una producció iconogràfica d’interès. Així mateix, es posarà en relleu la presència del Calze en determinades òperes wagnerianes, on és identificat com el Sant Grial.

El museu també ha anunciat una sorpresa iconogràfica del món germànic, i inclourà noms destacats com el compositor Richard Wagner, el tenor Francisco Viñas, el literat Teodor Llorente Olivares i l’escultor Mariano Benlliure. El projecte s’execute en coproducció entre l’àrea de Cultura de la Diputació de València i la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament de València, amb la col·laboració de l’Arquebisbat de València, que ja va participar en altres cicles d’exposicions del MuVIM.

Últimes notícies

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.

L’operadora del SAIH declara que ningú va telefonar per la pujada sobtada del Poyo a les 18.43 hores

Una operadora del SAIH de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer assegura davant el jutjat de Catarroja que ningú va telefonar per demanar aclariments sobre la crescuda sobtada del barranc del Poyo, de la qual havien avisat per correu electrònic a les 18.43 hores durant la dana.

Quinze tortugues marines nascudes a Dénia tornen a la mar en el Dia Mundial dels Oceans

Quinze tortugues marines nascudes a Dénia i criades a l'Oceanogràfic de València han sigut alliberades a la platja de Punta del Raset en el marc del projecte de conservació 'Head Starting'. L'acte, celebrat en el Dia Mundial dels Oceans, ha reunit institucions, entitats i voluntariat implicats en la protecció dels nius.

Un centenar i mig de docents pedalegen entre Castelló i Vila-real en la cinquena setmana de vaga

Al voltant de 150 docents i simpatitzants recorren en bicicleta Castelló i Vila-real en l’inici de la cinquena setmana de vaga indefinida de l’ensenyament públic no universitari, amb 21 jornades lectives de paro i el conflicte encara obert entre la Conselleria d’Educació i els sindicats.