El MuVIM presenta una exposició itinerant sobre el Sant Calze de València: un viatge a través de la història i la cultura

El MuVIM està ultimant els detalls d’una exposició sobre el Sant Calze de València, que viatjarà per diversos municipis de la província amb l’objectiu d’oferir un acostament pedagògic a la significació d’esta joia del patrimoni religiós i cultural valencià. La mostra, anomenada ‘Un món per descobrir. El Sant Calze de València’, estarà oberta al museu de la Diputació de València a partir del 6 de novembre, pocs dies després de l’inici del Jubileu el 31 d’octubre, emmarcat en l’Any Jubilar del Sant Calze de València.

La clausura de l’exposició està prevista per al 22 de febrer, segons ha indicat la institució provincial en un comunicat. A més, al llarg del 2026, una versió de la mostra viatjarà a diferents localitats de la província. Encara que el periple de la itinerància no està definit, s’ha suggerit que comence al municipi de Carlet, on el Calze va estar protegit durant la Guerra Civil.

Els ajuntaments podran sol·licitar que l’exposició siga adaptada als seus recintes, com ara museus locals o cases de cultura. El diputat de Cultura, Paco Teruel, ha destacat que la Diputació de València “continua treballant per apropar la cultura a tots els racons” i que un dels seus objectius és reforçar la itinerància cultural per descentralitzar l’oferta.

La mostra comptarà amb una secció dedicada a la presència del Sant Calze en l’art pictòric, ressaltant la interiorització que van fer els artistes de la relíquia com a part de l’Últim Sopar, la qual cosa va generar una producció iconogràfica d’interès. Així mateix, es posarà en relleu la presència del Calze en determinades òperes wagnerianes, on és identificat com el Sant Grial.

El museu també ha anunciat una sorpresa iconogràfica del món germànic, i inclourà noms destacats com el compositor Richard Wagner, el tenor Francisco Viñas, el literat Teodor Llorente Olivares i l’escultor Mariano Benlliure. El projecte s’execute en coproducció entre l’àrea de Cultura de la Diputació de València i la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament de València, amb la col·laboració de l’Arquebisbat de València, que ja va participar en altres cicles d’exposicions del MuVIM.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Fàtima Diame es corona amb el seu octau títol de longitud després d’un últim salt de 6,62 m

Fàtima Diame es va proclamar campiona d'Espanya indoor per octava vegada amb un últim salt de 6,62 m que va desbancar a Irati Mitxelena. Es va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Educació autoritza que el 16 de març siga no lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió

La Conselleria d'Educació ha autoritzat que el dilluns 16 de març no siga lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió per les Falles. La decisió s'emmarca en les excepcions del calendari escolar.

Fàtima Diame conquesta el seu octau or en longitud amb un últim salt de 6,62 m

La valenciana es va imposar en els Nacionals de pista coberta amb 6,62 m en la seua última temptativa després del 6,54 de Irati Mitxelena. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per al Mundial de Torun.

L’alcalde de Manises rep l’alta una setmana després de l’infart

Javier Mansilla ha rebut l'alta després d'una evolució mèdica favorable i continuarà la recuperació a casa. El primer tinent d'alcalde assumix les funcions.

El Consell ha aprovat a València el primer Enclavament Tecnològic Urbà de la Comunitat

El Consell ha aprovat la classificació definitiva del '46 València Mediterranean Tech Hub', una àrea de 74.000 m² en la Marina, amb avantatges fiscals i tràmits àgils. L'enclavament busca concentrar empreses i talent per a atraure inversió i reforçar la innovació i la sostenibilitat.

Mor un ciclista de 65 anys després d’una caiguda a Benissa

Un home de 65 anys ha mort este divendres després de caure mentres circulava pel Camí Vella de Xaló, en una partida de Benissa. El SAMU ha intentat reanimar-lo sense èxit.

El Consell anima a les dones a triar-se cada dia en la seua campanya del 8M

La Generalitat va presentar la campanya del 8M Tria't cada dia, que promou l'amor propi com a base de la igualtat. L'acte enllaça amb els Premis Isabel Ferrer i una agenda cultural al març.

El Palau de Justícia de Llíria estarà llest a mitat de març i donarà servici a 41 municipis

La nova seu judicial de Llíria estarà operativa a mitjan març després d'una inversió de 19,1 milions, amb trasllat des del dilluns. Atendrà 41 municipis i a 186.300 veïns amb espais preparats per a créixer.