El PP acusa a Bernabé d”hipocresia majúscula’ amb el sou de José Mª Àngel: ‘Esta és la seua reconstrucció, la pròpia’

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

La diputada del PP a Les Corts Verónica Marcos afirma que “resulta un acte d’hipocresia majúscula” que la delegada del Govern a la Comunitat Valenciana i integrant de l’Executiva del PSOE, Pilar Bernabé, “ara defense que un altre socialista, José María Ángel, guanye 120.000 euros com comissionat” del Govern per a la reconstrucció després de la dana, “més fins i tot que la pròpia delegada del Govern”.

“Esta és la seua reconstrucció, la pròpia”, assevera després que Bernabé haja recalcat este dimecres que l’exsecretari autonòmic d’Emergències “no ha posat cap condició per a entrar a treballar” i assumir esta nova responsabilitat com comissionat, a més d’assenyalar que “li han cridat per a fer un servici i ho ha fet”.

Bernabé ha fet estes declaracions al fil de la reclamació de la vicepresidenta portaveu del Consell, Susana Camarero, que el Govern faça públic el sou d’Ángel. La també consellera de Servicis Socials va defensar que han d’aclarir este sou “els mateixos que es van esquinçar les vestidures” amb la decisió del Consell d’eliminar el topall salarial per a nous càrrecs, que segons ella es va aprovar per a “qualsevol” i no per al vicepresident i conseller per a la Reconstrucció, Francisco José Gan Pampols, qui cobrarà 84.050 euros segons va anunciar el dilluns la Generalitat.

En un comunicat, la diputada ‘popular’ Verónica Marcos advertix a Bernabé que no accepten “lliçons morals” de la política que, segons ella, “més cobra a la Comunitat Valenciana”: “És sorprenent que la política que més cobra a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, es dedique a criticar els sous dels altres”.

Marcos també critica el nomenament d’Ángel com comissionat del Govern per a la reconstrucció: “Han nomenat comissionat al que va ser el responsable de la SGISE, els informes de la qual de la Intervenció li trauen targeta roja, dels hospitals de campanya que es volaven, del caos amb els bombers, de la incapacitat per a implantar el tercer torn i no estabilitzar els llocs de treball dels bombers forestals o de l’episodi del tren del pànic a Begís”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Llevant veu retallat a la mitat el seu límit de cost de plantilla: de 35,5 a 17,4 milions

LaLiga va publicar l'actualització del Límit de Cost de Plantilla i el del Llevant ha baixat de 35,5 a 17,4 milions, més del 50%. Passa a ser el més baix de Primera, per davall del Sevilla.

La reina defén l’equitat en diagnòstic i investigació de les malalties rares

La reina ha reclamat equitat real en l'accés al diagnòstic, la investigació i els tractaments de les malalties rares, subratllant que cada vida conta. La jornada ha reunit pacients, professionals i autoritats amb una crida a reforçar la ciència i reduir els temps de diagnòstic.

Els mutualistes de MUFACE a València ja accedixen a la recepta electrònica

Més de 60.500 mutualistes adscrits a entitats concertades a la província de València poden retirar la seua medicació amb targeta, sense recepta en paper. El sistema és interoperable en la Comunitat i en territoris on ja està actiu, amb visats electrònics i major seguretat.

El Suprem ordena una nova sentència en la trama Calpe del cas Brugal

El Tribunal Suprem ha estimat el recurs de la Fiscalia i ha ordenat a l'Audiència d'Alacant dictar una nova sentència en la trama Calpe del cas Brugal. L'alt tribunal ha anul·lat la decisió que va invalidar una escolta telefònica i ha demanat valorar eixes proves.

El PP preveu constituir la setmana vinent la comissió d’investigació per les vivendes públiques a Alacant

El Govern local espera el tancament imminent dels expedients i col·locarà a Manuel Villar al capdavant de l'òrgan. L'oposició manté l'exigència de dimissió de l'alcalde i el debat sobre tanteig i retracte.

Aemet activa avís groc el dijous per pluges de 60 l/m² en 12 hores en la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat per a este dijous l'avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores a l'interior i nord de Castelló, sud de València i nord d'Alacant. A Alacant es prolonguen fins al dimecres els avisos per vent de 70 km/h i fenòmens costaners amb ones de 3 metres.

Castro ja supera a Calero en punts però ha d’elevar la mitjana per a la salvació

Luís Castro ja ha sumat més punts que Julián Calero en menys partits al capdavant del Llevant, però la mitjana de 1,1 per jornada no li aconseguix per a evitar el descens.

Guardamar ha posat en marxa un sistema de sensors per a estudiar l’erosió del litoral

Guardamar ha posat en marxa un sistema de sensors per a monitorar la dinàmica del seu litoral. Les dades en continu serviran per a modelitzar i decidir.