11.7 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

El PP acusa a Bernabé d”hipocresia majúscula’ amb el sou de José Mª Àngel: ‘Esta és la seua reconstrucció, la pròpia’

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

La diputada del PP a Les Corts Verónica Marcos afirma que “resulta un acte d’hipocresia majúscula” que la delegada del Govern a la Comunitat Valenciana i integrant de l’Executiva del PSOE, Pilar Bernabé, “ara defense que un altre socialista, José María Ángel, guanye 120.000 euros com comissionat” del Govern per a la reconstrucció després de la dana, “més fins i tot que la pròpia delegada del Govern”.

“Esta és la seua reconstrucció, la pròpia”, assevera després que Bernabé haja recalcat este dimecres que l’exsecretari autonòmic d’Emergències “no ha posat cap condició per a entrar a treballar” i assumir esta nova responsabilitat com comissionat, a més d’assenyalar que “li han cridat per a fer un servici i ho ha fet”.

Bernabé ha fet estes declaracions al fil de la reclamació de la vicepresidenta portaveu del Consell, Susana Camarero, que el Govern faça públic el sou d’Ángel. La també consellera de Servicis Socials va defensar que han d’aclarir este sou “els mateixos que es van esquinçar les vestidures” amb la decisió del Consell d’eliminar el topall salarial per a nous càrrecs, que segons ella es va aprovar per a “qualsevol” i no per al vicepresident i conseller per a la Reconstrucció, Francisco José Gan Pampols, qui cobrarà 84.050 euros segons va anunciar el dilluns la Generalitat.

En un comunicat, la diputada ‘popular’ Verónica Marcos advertix a Bernabé que no accepten “lliçons morals” de la política que, segons ella, “més cobra a la Comunitat Valenciana”: “És sorprenent que la política que més cobra a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, es dedique a criticar els sous dels altres”.

Marcos també critica el nomenament d’Ángel com comissionat del Govern per a la reconstrucció: “Han nomenat comissionat al que va ser el responsable de la SGISE, els informes de la qual de la Intervenció li trauen targeta roja, dels hospitals de campanya que es volaven, del caos amb els bombers, de la incapacitat per a implantar el tercer torn i no estabilitzar els llocs de treball dels bombers forestals o de l’episodi del tren del pànic a Begís”.

Últimes notícies

El Vila-real incorpora a Alfon González i negocia el fitxatge d’Alex Freeman

El club ha tancat l'arribada en cessió de Alfon González per a reforçar la banda esquerra i manté converses pel lateral Alex Freeman. La defensa es reordena davant la baixa de llarga duració de Juan Foyth.

Pradas replica a Bernabé i defén que el 29-O va estar al peu del canó

Salomé Pradas ha respost a Pilar Bernabé després de la seua compareixença al Senat per la DANA. La exconsellera ha defés que el 29-O va estar al peu del canó.

La Diputació de València avança a gener la neteja de platges i incorpora noves rastrilladoras

La Diputació de València ha avançat a gener una campanya que solia començar al març i ha sumat dos rastrilladoras per a treballar en la riba. La mesura respon als temporals i busca mantindre les platges netes i segures tot l'any, amb prioritat en el sud i un calendari fins a octubre.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i desbloquejar els òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha tendit la mà al PSPV perquè torne a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana i per a renovar els òrgans estatutaris. Després de reunir-se amb els síndics, ha defés recuperar la 'normalitat institucional' i s'ha mostrat disposat a formalitzar una reunió amb Diana Morant.

Veïns de València rebran pautes per a prohibir allotjaments turístics en les seues finques

La federació veïnal llança una campanya per a explicar els canvis en la Llei de Propietat Horitzontal que permeten vetar pisos turístics en els edificis. La iniciativa inclou sessions informatives en barris.

Miramar puja a 22,1° i firma la màxima de la península en una jornada d’ascensos

Pujada generalitzada de les màximes enfront del dilluns en la Comunitat Valenciana. Miramar lidera amb 22,1°; les capitals superen els 20é i Fredes queda en 8,2°.

La fiscalia manté 21 anys per a tres acusats per la presumpta violació per torns a una menor a Novelda

L'acusació pública ha ratificat la seua petició de 21 anys per a cada un dels tres jutjats per la presumpta violació per torns a una menor en Nit de cap d'any de 2018. El juí en l'Audiència d'Alacant ha quedat vist per a sentència.

Una manifestació recorrerà el dissabte Benetússer, Sedaví i Alfafar amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats i associacions de víctimes van convocar per al dissabte una marxa amb el lema 'Mazón a presó'. Exigixen que Mazón entregue l'acta i declare davant la jutgessa de la dana.