El PP exigix a Robles que dimitisca pel vídeo amb veïns de Paiporta i la ministra replica que ‘va estar a l’altura’

Una senadora ‘popular’ lloa a Pradas i Montes i diu que són “una pèrdua més” que “se suma a la vida dels 222 valencians que han mort”

MADRID/VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

El PP ha exigit este dimarts a la ministra de Defensa, Margarita Robles, que es disculpe i dimitisca pel xoc que va tenir amb uns veïns de la localitat de Paiporta afectats per la dana, davant del que la titular de la cartera ha replicat que “va estar a l’altura” en les seues visites a la regió després de la tragèdia.

En concret, la senadora ‘popular’ Teresa Belmonte ha acusat a Robles d'”entrar en còlera” i “negar la seua culpabilitat sobre el sofriment” dels veïns de Paiporta, “als quals va negar l’ajuda que li demanaven”.

Així mateix, ha afirmat que la ministra “va reaccionar de forma totalment inexplicable davant del sofriment” d’estos veïns i va mostrar “una falta de sensibilitat absoluta”. “No pot manar a callar com quan era jutgessa”, ha afegit la senadora.

Per tant, i després de preguntar a la ministra si “considera que va estar a l’altura de les seues responsabilitats” durant esta visita a Paiporta, li ha urgit a “mostrar humilitat, demanar perdó i dimitir, portant-se a molts ministres que no han estat a l’altura”.

La senadora ha aprofitat per a lloar la figura de les conselleres Salomé Pradas i Nuria Montes, cessades després de la tragèdia. Per a la ‘popular’, són “una pèrdua més” que “se suma a la vida dels 222 valencians que han mort, a les desenes de milers de milions d’euros del patrimoni valencià perdut dels seus agricultors, de les seues indústries, dels seus comerciants, de les seues biblioteques, dels seus centres de salut”, com a conseqüència de la dana.

UN VÍDEO D’UNA HORA I MITJA

Del seu costat, Robles ha replicat a Belmonte que “sí va estar a l’altura” i ha aprofitat per a recordar que ha visitat la zona quatre vegades per a acompanyar als veïns i els efectius de les Forces Armades desplegats allí per a pal·liar els efectes del temporal.

Així, ha acusat al PP de valer-se d’un vídeo que en realitat durava “una hora i mitja” però que està “editat, manipulat i tret de context” a gratcient i “amb l’única finalitat de tapar” la “deficient gestió” de Carlos Mazón de la tragèdia.

Robles ha procedit a llegir a la senadora titulars de mitjans de comunicació sobre les manifestacions a València per a exigir la dimissió del president valencià i ha garantit que el Govern “seguirà cap a avant, treballant braç a braç amb totes les administracions”, i que “les Forces Armades estaran el temps que siga necessari ajudant als valencians”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Elx i Atlètic es creuen entre la urgència pel descens i el reinici després de la Copa

L'Atlètic de Madrid visita a l'Elx només tres dies després de perdre la final de la Copa del Rei i amb la ment posada en les semifinals de la Lliga de Campions, mentres l'equip il·licità busca escapar del descens.

Educació oferix 2.067 places docents per a 2026 amb reforç en Secundària

La Conselleria d'Educació ha presentat una oferta de 2.067 places d'ocupació pública docent per a 2026, amb especial reforç en Secundària i un augment addicional per a reduir la temporalitat.

Un missatge de Protecció Civil prova que va avisar a Emergències per la rambla de Poio durant la DANA

Un missatge remés per la responsable de Protecció Civil a la cap d'Emergències confirma que es va alertar del desbordament del barranc de Poio i de la falta de resposta al 112 durant la DANA.

Els embassaments del Xúquer i el Segura guanyen aigua mentres descendix lleugerament la mitjana nacional

Els embassaments de les conques del Xúquer i del Segura augmenten les seues reserves enfront del lleuger descens del conjunt d'Espanya, que manté una alta ocupació del 83,5%.

L’IVF llança nous préstecs bonificats per a empreses per 130 milions

L'IVF aprova dos noves línies de préstecs bonificats per 130 milions, amb un tipus fix del 1,5%, per a dotar de liquiditat a empreses i reforçar el finançament del sector primari davant la conjuntura econòmica.

Pérez Llorca reclama més renovables davant la incertesa per la guerra a l’Iran

Pérez Llorca defén reforçar la generació d'energies renovables per a blindar el subministrament en la Comunitat Valenciana davant la inestabilitat per la guerra a l'Iran i l'impacte en els preus.

El nou Pla de Vivenda incorporarà una clàusula antifrau en les adjudicacions

El Ministeri de Vivenda incorpora una clàusula antifrau en el Pla 2026-2030 per a garantir adjudicacions objectives i transparents després de les irregularitats detectades a Alacant.

Compromís proposa que les vivendes públiques s’adjudiquen per sorteig per a evitar favoritismes

Compromís registra en Les Corts una llei perquè les vivendes de protecció oficial s'adjudiquen per sorteig i mantinguen el seu caràcter públic permanent, després de les irregularitats detectades a Alacant.