14.9 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

El PP exigix a Robles que dimitisca pel vídeo amb veïns de Paiporta i la ministra replica que ‘va estar a l’altura’

Una senadora ‘popular’ lloa a Pradas i Montes i diu que són “una pèrdua més” que “se suma a la vida dels 222 valencians que han mort”

MADRID/VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

El PP ha exigit este dimarts a la ministra de Defensa, Margarita Robles, que es disculpe i dimitisca pel xoc que va tenir amb uns veïns de la localitat de Paiporta afectats per la dana, davant del que la titular de la cartera ha replicat que “va estar a l’altura” en les seues visites a la regió després de la tragèdia.

En concret, la senadora ‘popular’ Teresa Belmonte ha acusat a Robles d'”entrar en còlera” i “negar la seua culpabilitat sobre el sofriment” dels veïns de Paiporta, “als quals va negar l’ajuda que li demanaven”.

Així mateix, ha afirmat que la ministra “va reaccionar de forma totalment inexplicable davant del sofriment” d’estos veïns i va mostrar “una falta de sensibilitat absoluta”. “No pot manar a callar com quan era jutgessa”, ha afegit la senadora.

Per tant, i després de preguntar a la ministra si “considera que va estar a l’altura de les seues responsabilitats” durant esta visita a Paiporta, li ha urgit a “mostrar humilitat, demanar perdó i dimitir, portant-se a molts ministres que no han estat a l’altura”.

La senadora ha aprofitat per a lloar la figura de les conselleres Salomé Pradas i Nuria Montes, cessades després de la tragèdia. Per a la ‘popular’, són “una pèrdua més” que “se suma a la vida dels 222 valencians que han mort, a les desenes de milers de milions d’euros del patrimoni valencià perdut dels seus agricultors, de les seues indústries, dels seus comerciants, de les seues biblioteques, dels seus centres de salut”, com a conseqüència de la dana.

UN VÍDEO D’UNA HORA I MITJA

Del seu costat, Robles ha replicat a Belmonte que “sí va estar a l’altura” i ha aprofitat per a recordar que ha visitat la zona quatre vegades per a acompanyar als veïns i els efectius de les Forces Armades desplegats allí per a pal·liar els efectes del temporal.

Així, ha acusat al PP de valer-se d’un vídeo que en realitat durava “una hora i mitja” però que està “editat, manipulat i tret de context” a gratcient i “amb l’única finalitat de tapar” la “deficient gestió” de Carlos Mazón de la tragèdia.

Robles ha procedit a llegir a la senadora titulars de mitjans de comunicació sobre les manifestacions a València per a exigir la dimissió del president valencià i ha garantit que el Govern “seguirà cap a avant, treballant braç a braç amb totes les administracions”, i que “les Forces Armades estaran el temps que siga necessari ajudant als valencians”.

Últimes notícies

El jutjat certifica el pagament de l’aparcament de Vilaplana a les 19.48 el dia de la DANA

El Jutjat d'Instrucció 3 de Catarroja ha verificat els registres del pàrquing: Vilaplana va pagar a les 19.48 i va retirar el seu cotxe a les 19.51 el 29 d'octubre. La certificació fixa una cronologia que s'acararà amb els testimoniatges i peticions de l'acusació.

Detinguts tres sospitosos en ser sorpresos grimpant a un balcó per a robar a València

La Policia Local ha detingut a dos hòmens i una dona sorpresos quan escalaven la façana d'un edifici de Ciutat Vella per a entrar per un balcó. Els agents els atribuïxen un presumpte robatori amb força i ja han passat a disposició judicial.

Català demana a LaLiga canviar l’horari del València-Sevilla per la Marató

L'alcaldessa ha sol·licitat a LaLiga moure el València-Sevilla del diumenge 7 de desembre (16.15) per la seua coincidència amb la Marató de València i els previsibles problemes de mobilitat.

La factura detalla dos menús de Mazón i Vilaplana en El Ventorro el dia de la DANA: 165 euros

Una factura incorporada al sumari per la gestió de la DANA arreplega que Carlos Mazón i Maribel Vilaplana van menjar en El Ventorro dos menús per 165 euros. El document consigna com a receptor al PP de la Comunitat Valenciana i s'acompanya de fotos i pla del reservat.

El jutjat certifica que Vilaplana va pagar l’aparcament a les 19.48 el dia de la DANA

Un jutjat ha certificat els horaris d'entrada, pagament i eixida del cotxe de Maribel Vilaplana el 29 d'octubre. L'acusació popular demana tornar a citar-la.

La factura de l’esmorzar de Mazón i Vilaplana en El Ventorro el dia de la dana ascendix a 165 euros

La factura del 29 d'octubre de 2024, ja en el sumari sobre la gestió de la dana, reflectix dos menús per 165 euros en El Ventorro i figura a nom del PP.

Factura de Mazón i Vilaplana en El Ventorro: 165 euros per dos menús el dia de la dana

La factura del 29 d'octubre de 2024 arreplega 'dos menús concertats' per 165 euros i consigna com a receptor al PP de la Comunitat Valenciana. El document ja figura en el sumari de la causa sobre la gestió de la dana, al costat de fotos i un pla del reservat aportats pel propietari.

La factura de Mazón i Vilaplana en El Ventorro el dia de la dana ascendix a 165 euros

La factura del restaurant El Ventorro pel menjar de Carlos Mazón i Maribel Vilaplana el 29 d'octubre ascendix a 165 euros per 'dos menús concertats'. El document s'incorpora al sumari per la gestió de la dana i assenyala al PP de la Comunitat Valenciana com a receptor.