15.7 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

El PPCV obri expedient disciplinari a l’alcalde d’Oriola després de l’obertura del juí oral

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

El PPCV ha obert expedient disciplinari a l’alcalde d’Oriola, José Vegara, després de tenir coneixement de l’assenyalament per a la celebració de la vista del juí oral. El primer edil s’asseurà la setmana vinent en el banc dels acusats per un presumpte frau fiscal l’any 2005.

Segons ha informat la formació en un comunicat, els Estatuts i el Reglament Disciplinari de Règim Jurídic del PPCV disposen que, en el moment en què es tinga coneixement de l’obertura de juí oral a qualsevol càrrec públic del partit en el procediment judicial corresponent, l’expedient es transforme en disciplinari.

El secretari general del PPCV, Juanfran Pérez, ha assenyalat que mantenen la presumpció d’innocència de l’alcalde i creuen “fermament en la innocència de qui, de fet, ha rebutjat un acord de conformitat amb la Fiscalia i no accepta el delicte pel qual se li acusa”.

El dirigent ‘popular’ ha subratllat que els fets que es jutgen “res tenen a veure amb un delicte de corrupció en l’exercici de càrrec públic i, a més, són de fa més de vint anys, molt anteriors a l’assumpció de la seua responsabilitat pública, ocorreguts en l’àmbit privat de la seua activitat empresarial i res tenen a veure amb l’activitat política”.

Últimes notícies

El Fòrum Jaume I 2038 aplaudix la declaració de 2026 com a Any Jaume I

El Fòrum Jaume I 2038 valora l’Any Jaume I 2026 i s’oferix a col·laborar en els actes del 750 aniversari de la mort del fundador del Regne de València.

Rescaten a Alacant a un corredor lesionat en el Ponoig i a un senderista en Bernia

Els bombers han realitzat dos rescats de muntanya a la província: un corredor lesionat en el Ponoig i un senderista amb traumatisme cranioencefàlic en Bernia. Els dos han sigut evacuats en helicòpter.

El València Basket serà cap de sèrie en el sorteig de quarts

L'equip taronja serà cap de sèrie en el sorteig de quarts de la Copa del Rei després de tancar la primera volta entre els quatre primers. El seu triomf en Gran Canària i el 13-4 de balanç li garantixen evitar als altres favorits en l'estrena.

Presó per a l’amo dels gossos que van matar a un home per impagament de la indemnització

Un jutge d'Alacant revoca la suspensió de la pena a Juan de Dios P. m. per reduir unilateralment els pagaments i ordena el seu ingrés a la presó. L'acte és recurrible.

Les Corts interrompran el dijous les vacacions per a convalidar quatre decrets del Consell

La diputació permanent es reunirà a les 11 hores per a validar quatre decrets: Simplifica II, pujada salarial, control del senglar i tarifes de transport. L'oposició critica l'absència de compareixences i d'una sessió de control.

Un home s’entrega a Sueca i confessa l’homicidi d’un menor de 13 anys

La Guàrdia Civil investiga l'homicidi d'un menor de 13 anys a Sueca després del lliurament i confessió d'un home de 48 anys. L'Ajuntament decreta dos dies de dol.

Educació activa el protocol d’acompanyament emocional després de l’assassinat d’un menor a Sueca

La Generalitat ha activat el dispositiu de suport psicològic en el centre del menor de 13 anys assassinat a Sueca. La Guàrdia Civil investiga el crim després de la confessió d'un home de 48 anys.

El PSPV es persona en la causa per la manipulació d’àudios de la DANA

El PSPV-PSOE ha anunciat la seua personació com a acusació popular en la investigació sobre l'obtenció i possible manipulació d'un àudio entre AEMET i el 112 durant la DANA d'octubre de 2024.