El PPCV obri expedient disciplinari a l’alcalde d’Oriola després de l’obertura del juí oral

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

El PPCV ha obert expedient disciplinari a l’alcalde d’Oriola, José Vegara, després de tenir coneixement de l’assenyalament per a la celebració de la vista del juí oral. El primer edil s’asseurà la setmana vinent en el banc dels acusats per un presumpte frau fiscal l’any 2005.

Segons ha informat la formació en un comunicat, els Estatuts i el Reglament Disciplinari de Règim Jurídic del PPCV disposen que, en el moment en què es tinga coneixement de l’obertura de juí oral a qualsevol càrrec públic del partit en el procediment judicial corresponent, l’expedient es transforme en disciplinari.

El secretari general del PPCV, Juanfran Pérez, ha assenyalat que mantenen la presumpció d’innocència de l’alcalde i creuen “fermament en la innocència de qui, de fet, ha rebutjat un acord de conformitat amb la Fiscalia i no accepta el delicte pel qual se li acusa”.

El dirigent ‘popular’ ha subratllat que els fets que es jutgen “res tenen a veure amb un delicte de corrupció en l’exercici de càrrec públic i, a més, són de fa més de vint anys, molt anteriors a l’assumpció de la seua responsabilitat pública, ocorreguts en l’àmbit privat de la seua activitat empresarial i res tenen a veure amb l’activitat política”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.

Paiporta agraïx la fraternitat de Navarra durant la DANA de 2024

Paiporta ha reconegut en el Palau de Navarra l'ajuda rebuda durant la DANA d'octubre de 2024, amb plaques a la Policia Foral i a servicis d'emergència. Vicent Císcar i María Chivite han subratllat els valors de solidaritat i compromís.

PSPV i Compromís demanen una comissió per a investigar els bons comercie a Alacant

PSPV i Compromís demanaran un ple extraordinari i una comissió d'investigació per la gestió dels bons comercie a Alacant, després de la detenció de Carlos Baño. La investigació busca aclarir si va haver-hi frau en els fons de 2022 i 2023 en una vintena de municipis.

Sarabia mira al Bernabéu: ‘Igual és el moment de continuar fent història’ amb l’Elx

El tècnic de l'Elx va afirmar que el Bernabéu és un 'repte' i va defendre que demà pot trencar la seua ratxa a domicili. Apunta a ajustos tàctics i inspiració en el pla del Getafe davant un Reial Madrid extra motivat.

La Policia incauta caixes de documentació en Facpyme per la investigació dels bons consum a Alacant

La Policia Nacional s'ha confiscat de diverses caixes de documentació en la seu de Facpyme dins de la investigació sobre els bons consum de 2022 i 2023. El president de la patronal, Carlos Baño, ha sigut detingut en relació amb un presumpte delicte de corrupció.

El València Basket busca obrir distància definitiva amb el Tenerife

L'equip taronja visita Tenerife per a afermar la segona plaça. Un triomf elevaria a cinc l'avantatge i tancaria el average particular mancant 12 jornades.

Corberán apel·la a la ràbia després del 1-2 a Mestalla per a visitar a l’Oviedo

El tècnic del València va recordar el 1-2 de l'anada i va reclamar 'ràbia i coratge' per al dol en el Carlos Tartiere, evitant distraccions amb Europa. Va alertar de la pressió alta i del perill del cuer en el seu estadi.