El PSPV denuncia que Mazón entrega les Corts a Vox i trenca un consens de 30 anys

VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS)

La líder del PSPV, Diana Morant, ha acusat el president de la Generalitat, Carlos Mazón, de «regalar les Corts a Vox» i de «trencar un consens polític i social durant 30 anys de celebrar la democràcia i el nostre autogovern» per la controvertida decisió de la presidenta de la cambra autonòmica, Llanos Massó (Vox), acceptada per la Mesa on el PP ostenta majoria, de no commemorar enguany el 25 d’abril.

Morant ha expressat aquestes afirmacions en declaracions als mitjans a les portes de les Corts, on els diputats del grup socialista i altres representants del PSPV s’han concentrat darrere d’una pancarta amb el lema ‘Corts Valencianes. 764 anys d’història. 2 anys de vergonya’.

Aquesta concentració s’ha dut a terme després de la decisió de la presidenta de les Corts de suspendre els actes del 25 d’abril, la commemoració tradicional en la qual el parlament valencià recorda la batalla d’Almansa i lliura les altes distincions Francesc de Vinatea. La raó argumentada per Massó és la «polarització política actual, la crispació i, sobretot, el drama de la dana». En lloc d’aquests actes, es llegirà una declaració institucional durant el ple del 15 de maig.

Per a Morant, aquesta decisió és una prova palpable que les Corts estan «segrestades per Vox». Ha recordat que l’any passat sí es va celebrar el 25 d’abril, subratllant que «la diferència és que ara tenim un ‘president’ desesperat» per la seva gestió de la dana, que, segons ella, ha conduït a «regalar les Corts a Vox».

Una crisi institucional constatada

Morant ha assenyalat que «hui no estan ací ni Mazón ni els diputats del PP i de Vox», i ha denunciat «la crisi institucional que viu la Comunitat Valenciana, que té un sol culpable: Carlos Mazón». A més, ha afegit que «per no haver fet bé el seu treball el 29 d’octubre, per ser un ‘president’ absent, negligent i inútil, ha regalat tot el poder valencià a Vox».

Finalment, ha advertit que «estem davant d’una anomalia democràtica que Mazón no vulga celebrar el 25 d’abril perquè segurament no pot estar en companyia del seu poble».

Últimes notícies

Investiguen set persones, una d’elles valenciana, per estafar 243.700 euros amb correus fraudulents a La Rioja

La Guàrdia Civil ha investigat set persones, entre elles un veí de València, acusades d’estafar 243.718 euros a una empresa i a una entitat religiosa de La Rioja mitjançant el mètode de correu corporatiu compromés (BEC). Els diners s’han recuperat íntegrament després de rastrejar una complexa xarxa de comptes bancaris.

Més protecció per a les víctimes de violència sexual durant les Fogueres de Sant Joan

La Generalitat ha reforçat el dispositiu de protecció a les víctimes de violència sexual durant les Fogueres de Sant Joan d'Alacant amb un punt violeta itinerant i polseres que detecten drogues de submissió química.

La UPV lidera l’impacte social i econòmic universitari a Espanya segons el rànquing THE

La Universitat Politècnica de València encapçala a Espanya l’Impact Rankings 2026 de Times Higher Education, que mesura l’impacte social i econòmic segons els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’ONU.

Baixen els divorcis contenciosos però pugen els de mutu acord als jutjats valencians

Els jutjats de la Comunitat Valenciana han tramitat 2.690 demandes de dissolució matrimonial en el primer trimestre de 2026, un 7,7 % menys que un any abans, amb descens notable dels processos contenciosos i lleu pujada dels divorcis consensuats.

Ramats en alerta a Los Serranos per nous atacs de voltors a ovelles i corders

AVA-ASAJA denuncia un nou atac de voltors a una ovella i un corder acabat de nàixer a Aras de los Olmos i reclama menys burocràcia i indemnitzacions més justes per als ramaders.

Els caçadors reclamen frenar la prohibició de la munició amb plom en la caça

Les federacions de caça espanyola i valenciana han exigit al Govern Central que s’opose a la prohibició europea de la munició amb plom i que defense una transició basada en criteris científics, tècnics i socioeconòmics.

Es reconeix la tasca de la Generalitat en la reparació de carreteres després de la DANA

La Generalitat ha rebut la Medalla amb Menció Especial de l'Asociación Española de la Carretera per la ràpida recuperació de les vies autonòmiques afectades per la DANA d'octubre de 2024, amb inversions de més de 75 milions d'euros.

Les Arts tanca temporada amb ‘Carmina Burana’ i el Ballet Dortmund a València

El Palau de les Arts programa del 25 al 28 de juny la cantata escènica 'Carmina Burana', amb l'Orquestra de la Comunitat Valenciana, el Cor de la Generalitat i el Ballet Dortmund, que porta la coreografia d'Edward Clug.