El PSPV denuncia que Mazón entrega les Corts a Vox i trenca un consens de 30 anys

VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS)

La líder del PSPV, Diana Morant, ha acusat el president de la Generalitat, Carlos Mazón, de «regalar les Corts a Vox» i de «trencar un consens polític i social durant 30 anys de celebrar la democràcia i el nostre autogovern» per la controvertida decisió de la presidenta de la cambra autonòmica, Llanos Massó (Vox), acceptada per la Mesa on el PP ostenta majoria, de no commemorar enguany el 25 d’abril.

Morant ha expressat aquestes afirmacions en declaracions als mitjans a les portes de les Corts, on els diputats del grup socialista i altres representants del PSPV s’han concentrat darrere d’una pancarta amb el lema ‘Corts Valencianes. 764 anys d’història. 2 anys de vergonya’.

Aquesta concentració s’ha dut a terme després de la decisió de la presidenta de les Corts de suspendre els actes del 25 d’abril, la commemoració tradicional en la qual el parlament valencià recorda la batalla d’Almansa i lliura les altes distincions Francesc de Vinatea. La raó argumentada per Massó és la «polarització política actual, la crispació i, sobretot, el drama de la dana». En lloc d’aquests actes, es llegirà una declaració institucional durant el ple del 15 de maig.

Per a Morant, aquesta decisió és una prova palpable que les Corts estan «segrestades per Vox». Ha recordat que l’any passat sí es va celebrar el 25 d’abril, subratllant que «la diferència és que ara tenim un ‘president’ desesperat» per la seva gestió de la dana, que, segons ella, ha conduït a «regalar les Corts a Vox».

Una crisi institucional constatada

Morant ha assenyalat que «hui no estan ací ni Mazón ni els diputats del PP i de Vox», i ha denunciat «la crisi institucional que viu la Comunitat Valenciana, que té un sol culpable: Carlos Mazón». A més, ha afegit que «per no haver fet bé el seu treball el 29 d’octubre, per ser un ‘president’ absent, negligent i inútil, ha regalat tot el poder valencià a Vox».

Finalment, ha advertit que «estem davant d’una anomalia democràtica que Mazón no vulga celebrar el 25 d’abril perquè segurament no pot estar en companyia del seu poble».

Últimes notícies

Trobeu la documentació de la jove desapareguda a Sueca prop del cadàver localitzat a Llaurí

La Guàrdia Civil ha localitzat la documentació de la jove de 25 anys desapareguda a Sueca a escassa distància del cadàver trobat a Llaurí, encara pendent d’identificació oficial.

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.
FILMOTECA D'ESTIU