El PSPV denuncia que Mazón entrega les Corts a Vox i trenca un consens de 30 anys

VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS)

La líder del PSPV, Diana Morant, ha acusat el president de la Generalitat, Carlos Mazón, de «regalar les Corts a Vox» i de «trencar un consens polític i social durant 30 anys de celebrar la democràcia i el nostre autogovern» per la controvertida decisió de la presidenta de la cambra autonòmica, Llanos Massó (Vox), acceptada per la Mesa on el PP ostenta majoria, de no commemorar enguany el 25 d’abril.

Morant ha expressat aquestes afirmacions en declaracions als mitjans a les portes de les Corts, on els diputats del grup socialista i altres representants del PSPV s’han concentrat darrere d’una pancarta amb el lema ‘Corts Valencianes. 764 anys d’història. 2 anys de vergonya’.

Aquesta concentració s’ha dut a terme després de la decisió de la presidenta de les Corts de suspendre els actes del 25 d’abril, la commemoració tradicional en la qual el parlament valencià recorda la batalla d’Almansa i lliura les altes distincions Francesc de Vinatea. La raó argumentada per Massó és la «polarització política actual, la crispació i, sobretot, el drama de la dana». En lloc d’aquests actes, es llegirà una declaració institucional durant el ple del 15 de maig.

Per a Morant, aquesta decisió és una prova palpable que les Corts estan «segrestades per Vox». Ha recordat que l’any passat sí es va celebrar el 25 d’abril, subratllant que «la diferència és que ara tenim un ‘president’ desesperat» per la seva gestió de la dana, que, segons ella, ha conduït a «regalar les Corts a Vox».

Una crisi institucional constatada

Morant ha assenyalat que «hui no estan ací ni Mazón ni els diputats del PP i de Vox», i ha denunciat «la crisi institucional que viu la Comunitat Valenciana, que té un sol culpable: Carlos Mazón». A més, ha afegit que «per no haver fet bé el seu treball el 29 d’octubre, per ser un ‘president’ absent, negligent i inútil, ha regalat tot el poder valencià a Vox».

Finalment, ha advertit que «estem davant d’una anomalia democràtica que Mazón no vulga celebrar el 25 d’abril perquè segurament no pot estar en companyia del seu poble».

Últimes notícies

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.

Zarra arriba als 39 graus en una nova jornada de calor intens a la Comunitat

Zarra ha registrat 39,3 graus en un diumenge de calor generalitzada a l’interior de València, amb previsions de màximes de fins a 40 graus dilluns.

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.