El PSPV denuncia que Mazón entrega les Corts a Vox i trenca un consens de 30 anys

VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS)

La líder del PSPV, Diana Morant, ha acusat el president de la Generalitat, Carlos Mazón, de «regalar les Corts a Vox» i de «trencar un consens polític i social durant 30 anys de celebrar la democràcia i el nostre autogovern» per la controvertida decisió de la presidenta de la cambra autonòmica, Llanos Massó (Vox), acceptada per la Mesa on el PP ostenta majoria, de no commemorar enguany el 25 d’abril.

Morant ha expressat aquestes afirmacions en declaracions als mitjans a les portes de les Corts, on els diputats del grup socialista i altres representants del PSPV s’han concentrat darrere d’una pancarta amb el lema ‘Corts Valencianes. 764 anys d’història. 2 anys de vergonya’.

Aquesta concentració s’ha dut a terme després de la decisió de la presidenta de les Corts de suspendre els actes del 25 d’abril, la commemoració tradicional en la qual el parlament valencià recorda la batalla d’Almansa i lliura les altes distincions Francesc de Vinatea. La raó argumentada per Massó és la «polarització política actual, la crispació i, sobretot, el drama de la dana». En lloc d’aquests actes, es llegirà una declaració institucional durant el ple del 15 de maig.

Per a Morant, aquesta decisió és una prova palpable que les Corts estan «segrestades per Vox». Ha recordat que l’any passat sí es va celebrar el 25 d’abril, subratllant que «la diferència és que ara tenim un ‘president’ desesperat» per la seva gestió de la dana, que, segons ella, ha conduït a «regalar les Corts a Vox».

Una crisi institucional constatada

Morant ha assenyalat que «hui no estan ací ni Mazón ni els diputats del PP i de Vox», i ha denunciat «la crisi institucional que viu la Comunitat Valenciana, que té un sol culpable: Carlos Mazón». A més, ha afegit que «per no haver fet bé el seu treball el 29 d’octubre, per ser un ‘president’ absent, negligent i inútil, ha regalat tot el poder valencià a Vox».

Finalment, ha advertit que «estem davant d’una anomalia democràtica que Mazón no vulga celebrar el 25 d’abril perquè segurament no pot estar en companyia del seu poble».

Últimes notícies

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.