El PSPV denuncia que Mazón entrega les Corts a Vox i trenca un consens de 30 anys

VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS)

La líder del PSPV, Diana Morant, ha acusat el president de la Generalitat, Carlos Mazón, de “regalar les Corts a Vox” i de “trencar un consens polític i social durant 30 anys de celebrar la democràcia i el nostre autogovern” per la controvertida decisió de la presidenta de la cambra autonòmica, Llanos Massó (Vox), acceptada per la Mesa on el PP ostenta majoria, de no commemorar enguany el 25 d’abril.

Morant ha expressat aquestes afirmacions en declaracions als mitjans a les portes de les Corts, on els diputats del grup socialista i altres representants del PSPV s’han concentrat darrere d’una pancarta amb el lema ‘Corts Valencianes. 764 anys d’història. 2 anys de vergonya’.

Aquesta concentració s’ha dut a terme després de la decisió de la presidenta de les Corts de suspendre els actes del 25 d’abril, la commemoració tradicional en la qual el parlament valencià recorda la batalla d’Almansa i lliura les altes distincions Francesc de Vinatea. La raó argumentada per Massó és la “polarització política actual, la crispació i, sobretot, el drama de la dana”. En lloc d’aquests actes, es llegirà una declaració institucional durant el ple del 15 de maig.

Per a Morant, aquesta decisió és una prova palpable que les Corts estan “segrestades per Vox”. Ha recordat que l’any passat sí es va celebrar el 25 d’abril, subratllant que “la diferència és que ara tenim un ‘president’ desesperat” per la seva gestió de la dana, que, segons ella, ha conduït a “regalar les Corts a Vox”.

Una crisi institucional constatada

Morant ha assenyalat que “hui no estan ací ni Mazón ni els diputats del PP i de Vox”, i ha denunciat “la crisi institucional que viu la Comunitat Valenciana, que té un sol culpable: Carlos Mazón”. A més, ha afegit que “per no haver fet bé el seu treball el 29 d’octubre, per ser un ‘president’ absent, negligent i inútil, ha regalat tot el poder valencià a Vox”.

Finalment, ha advertit que “estem davant d’una anomalia democràtica que Mazón no vulga celebrar el 25 d’abril perquè segurament no pot estar en companyia del seu poble”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Ull Gargot transforma el dibuix en solitari en una comunitat creativa a l’aire lliure a València

Ull Gargot ha convertit l'acte íntim de dibuixar en una trobada mensual i gratuïta en espais públics de València, on professionals i aficionats compartixen quaderns, processos i idees a l'aire lliure.

Cel nuvolós i lleuger repunt de temperatures a l’interior per a tancar abril en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta l'últim dissabte d'abril amb cel nuvolós, possibilitat de pluges en l'extrem sud, temperatures quasi sense canvis i vent fluix de component este.

La majoria del professorat valencià recolza una vaga indefinida des de l’11 de maig

Quasi deu mil docents valencians participen en una consulta sindical i s'inclinen majoritàriament per iniciar una vaga indefinida l'11 de maig, amb un ampli suport a mantindre-la el temps que siga necessari.

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’anteposar l’agenda de Vox a les prioritats dels valencians

Diana Morant critica que el Govern valencià de Juanfran Pérez Llorca seguix l'agenda pactada amb Vox, amb privatització de servicis públics i falta de celebració del 25 d’Abril.

TastArròs 2026 plena d’arròs i tradició la plaça de l’Ajuntament de València

La plaça de l'Ajuntament de València celebra la primera jornada de TastArròs 2026, una trobada popular que reivindica l'arròs amb propostes gastronòmiques, activitats culturals i tradició local.

El Real Oviedo s’agarra a la seua última opció davant un Elx encara sense guanyar fora de casa

El Real Oviedo, cuer de Primera Divisió, es juga gran part de les seues opcions de permanència davant un Elx que encara no ha guanyat a domicili però arriba llançat en resultats recents.

Bernabé contraposa la prioritat veïnal del PSPV a l’abandó de Catalá en Orriols

Pilar Bernabé reivindica en Orriols la prioritat veïnal del PSPV i acusa el govern de María José Catalá d'abandonar el barri i retallar inversions i servicis bàsics.

Màxim Quiles domina de nou a Jerez i passa a la Q2 amb el millor temps en Moto3

Màxim Quiles torna a marcar la referència en Moto3 en el Gran Premi d'Espanya, lidera la segona jornada de lliures a Jerez sobre asfalt mullat i accedix a la Q2 amb solvència.