El València CF presenta el projecte d’execució del Nou Mestalla, ‘una fita per a fer realitat l’estadi’

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

El València CF ha presentat este divendres a l’ajuntament d’esta ciutat el projecte d’execució del Nou Mestalla, que suposa «una fita» per a reprendre les obres del futur estadi d’este club de futbol, segons han informat fonts municipals i el club esportiu.

L’entitat valencianista afirma, en un comunicat, que la presentació d’esta documentació «suposa una fita important en el compliment de les etapes per a fer realitat el nou estadi», al mateix temps que ha apuntat que «és el pas previ a la represa de les obres».

L’entitat esportiva ha formalitzat la presentació del projecte d’execució el Nou Mestalla en el termini establit, que finalitzava este dissabte 12 d’octubre.

El passat 12 de juliol el consistori va concedir al València CF la llicència per a poder reprendre les obres del seu nou camp. Este permís marcava «condicions molt exigents» perquè el club complira amb els terminis de les obres. Així, es donava a l’entitat esportiva un termini de tres mesos, que concloïa este dissabte, per a presentar el projecte d’execució del futur estadi.

Igualment, es contemplen penalitzacions per al València CF si es donen incompliments en els terminis de construcció del nou camp. L’administració local va precisar també que «les obres hauran d’iniciar-se en el termini màxim de sis mesos i finalitzar-se en el termini màxim de 30 mesos» i «no fins a 42 com demanava» el club de futbol, a més de ressaltar que «no s’admetran noves interrupcions en estos terminis, excepte causa justificada de força major».

Després de presentar el projecte d’execució del Nou Mestalla en l’ajuntament de la capital valenciana, el club de futbol ha precisat que el lliurament documental consta de més d’1.500 plànols i 4.500 pàgines de documents que desenvolupen i detallen el plantejament del projecte bàsic que es va presentar al consistori el 31 de gener del 2024.

L’entitat afig que en el projecte d’execució «s’especifiquen elements tan importants com les estructures de formigó, l’estructura metàl·lica, la coberta, les façanes, les instal·lacions –gas, lampisteria, sanejament, electricitat, ventilació i climatització, telecomunicacions, protecció contra incendis i ascensors–«, així com «l’arquitectura interior de l’estadi –sòls, sostres, parets, serralleria, fusteria interior, pintures, impermeabilitzacions, urbanització i paisatgisme–«.

«CALENDARI VINCULANT»

L’Ajuntament de València va indicar al juliol que juntament amb el projecte d’execució, i en el mateix termini màxim de tres mesos a explicar des de la notificació de la llicència, el València CF «haurà d’aportar un calendari vinculant d’execució de les obres amb expressa inclusió de fites o terminis parcials».

La concessió d’esta autorització exigix que en este període màxim, el club aporte projecte d’execució visat per col·legi professional per a un estadi de futbol de 70.000 espectadors, estudi de seguretat i salut visat també, i un escrit en el qual es comprometa a no utilitzar la construcció fins a tant no estiga conclosa l’obra d’urbanització. A estos documents s’ha d’afegir estudi de gestió de residus de construcció i demolició.

El consistori també va concretar que si en sis mesos el València CF no ha iniciat les obres del nou estadi, haurà d’aportar una garantia financera amb el cent per cent del cost total de construcció que quede per realitzar i en el termini d’improrrogable de quinze dies des que siga requerit per l’administració municipal.

En cas que l’entitat esportiva no constituïsca la garantia financera, l’Ajuntament iniciarà els expedients administratius necessaris per a la declaració de caducitat i consegüent extinció» d’esta llicència.

Últimes notícies

Pérez Llorca apel·la a la unitat del PPCV i presenta el partit com el futur de la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca destaca a Elx que la unitat interna és clau per al futur del PPCV i de la Comunitat Valenciana, i carrega contra la gestió del Botànic i del Govern de Pedro Sánchez.

Ràfegues de 80 km/h, llamps i granís en les tormentes del sud de Castelló i nord de València

Tormentes de pas ràpid han afectat esta vesprada el sud de Castelló i el nord de València amb ràfegues de fins a 80 km/h, llamps que estan provocant incendis i granís en diversos municipis.

El Centre del Carme connecta l’herència de Juana Francés amb l’art actual en ‘Memorias del suelo’

El Centre del Carme Cultura Contemporània exhibix fins al 4 d’octubre ‘Memorias del suelo’, una mostra col·lectiva que revisa la influència de Juana Francés en artistes actuals a partir de les morfologies del sòl i les seues problemàtiques ambientals i socials.

Marcos Benavent, el ‘yonqui del dinero’, haurà d’ingressar en presó pel cas Imelsa

La Audiencia Provincial de València ha citat l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent per comunicar-li la fermesa de la seua primera condemna i instar-lo a ingressar en presó pel cas Imelsa.

Caballero defensa amb wasaps la gestió municipal de València durant la DANA i carrega contra Bernabé

El portaveu del govern municipal de València, Juan Carlos Caballero, assegura que els missatges del grup de WhatsApp de l’equip de govern demostren el treball fet durant la DANA i acusa la delegada del Govern, Pilar Bernabé, d’haver estat absent i de criticar injustament els bombers.

Enginyeria Aeronàutica de la UPV aconseguix la nota de tall més alta amb un 13,504

Enginyeria Aeronàutica de la UPV ha registrat la nota de tall més alta de la Comunitat Valenciana amb un 13,504, mentre que Medicina a la UV torna a ser el grau més demanat en primera opció.

Dimitrievski i Cenk s’afegixen a la pretemporada del València CF a Paterna

El porter Stole Dimitrievski i el central Cenk Özkacar s’han incorporat a la primera setmana de pretemporada del València CF a Paterna, amb el tur encara buscant eixida i l’equip preparant la concentració a Girona.

Alicant avançarà les vacacions escolars de Setmana Santa de 2027 fins al Dilluns Sant

Els col·legis i instituts dAlicant han acordat avançar les vacacions de Setmana Santa de 2027 al Dilluns Sant i allargar-les fins al Dimecres de Pasqua, amb tres dies autonòmics permutats i tres jornades locals no lectives en desembre i abril.