Els alcaldes socialistes signen un manifest en el qual llisquen que Sánchez és víctima de ‘lawfare’

Els alcaldes de les principals ciutats espanyoles governades pel PSOE han signat un manifest de suport al president del Govern i secretari general del PSOE, Pedro Sánchez, en el qual suggereixen que està sent víctima de ‘lawfare’ és a dir, guerra judicial contra adversaris polítics.

El manifest “a favor de la concòrdia i la convivència democràtica” ho impulsa l’alcaldessa de la Corunya i vice-presidenta primera de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) i, segons el PSOE ho signen més de 2.500 alcaldes, presidents de diputacions provincials, cabildos i consells del PSOE i d’altres partits “progressistes”.

Segons indica el text, donen aquest pas arran de la decisió de Sánchez d’obrir un període de reflexió per a decidir si continua al capdavant de l’Executiu, que es va produir arran de les investigacions a la seua dona, Begoña Gómez.

Els signants assenyalen que la decisió de Sánchez ve condicionada per “comentaris i accions difamatòries” cap a la seua persona i el seu entorn, que traspassen del camp polític al personal.

“Un corrent d’impuls al lawfare que ha tingut ja els seus primers precedents a Europa. Per exemple Jacinda Ardern, exprimera ministra de Nova Zelanda; o António Costa, exprimer ministre de Portugal. I també a Espanya amb el cas de Mónica Oltra”, assenyalen.

“La deriva dels discursos i les campanyes dels últims anys promoguda per part de l’extrema dreta i la dreta extrema són incompatibles per als alcaldes i alcaldesses progressistes amb els valors democràtics i suposen un perill per a la convivència”, assenyalen.

Entre els signants, estan Javier Ayala, alcalde de Fuenlabrada i portaveu del grup socialista de la FEMP; Jaume Collboni, alcalde de Barcelona; Carolina Darias, alcaldessa de Las Palmas; Abel Caballero, alcalde de Vigo; Maider Etxebarria, alcaldessa de Vitòria; Miryam Andrés, alcaldessa de Palència; Antonio Rodríguez Osuna , alcalde de Mèrida; David Bote, alcalde de Mataró; Mariví Monteserín, alcaldessa d’Avilés; Carlos Fernández Bielsa, alcalde de Mislata; i Francisco Reyes , president de la Diputació de Jaén.

Assenyalen a més que com a persones que es dediquen a l’exercici polític, volen expressar la seua “empatia i solidaritat” a totes les persones que han sigut objecte d’atacs, insults “promoguts des d’aquestes actituds radicals i intolerants”.

El document, que no porta les sigles de cap partit, compte a més amb el suport de tots els alcaldes i alcaldesses de les capitals de província i principals ciutats socialistes, a més dels presidents de diputació i cabildos i els presidents i presidentes de les Federacions de Municipis de Catalunya, Canàries, Astúries, Galícia i Extremadura, segons indiquen fonts del PSOE.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat enaltix als CEVEX com els millors ambaixadors i anuncia un congrés a Peníscola

La Generalitat recupera l'esperit del Vaixell Faller amb una recepció en l'Edifici del Rellotge i situa als CEVEX com a pont amb la diàspora. Anuncia un congrés a Peníscola

Metrovalencia oferix més de 2.700 places d’aparcament gratuïtes en Falles

La xarxa habilita 1.513 places P+M i 1.248 municipals, totes gratuïtes i al costat d'estacions, per a accedir a València en dies amb més de 500 carrers tallats.

Emergències demana extremar precaucions pel fort vent a Castelló: alerta taronja a l’interior nord

La Generalitat ha elevat a taronja l'avís per vent a l'interior nord de Castelló per a demà, amb ratxes que podrien aconseguir els 100 km/h. Es manté el nivell groc en la resta.

Awa Fam prioritza a Espanya i aparca la WNBA mentres brilla en el Premundial

La pivot de 19 anys del València Basket va apostar per centrar-se en la selecció en el Premundial de Puerto Rico i aparcar, de moment, el seu salt a la WNBA. Va firmar 7 punts davant Nova Zelanda i 9 enfront del Senegal i va avisar del desafiament de jugar contra l'amfitriona.

Milers de persones clamen No a la guerra i exigixen frenar el conflicte a Orient Mitjà

Milers de persones es mobilitzen en més de 150 ciutats espanyoles per a exigir la fi de la guerra a l'Iran i a Orient Mitjà, en una crida pacífica i transversal.

València encarrega un mapa d’infraestructures crítiques i risc d’inundació

L'Ajuntament encarregarà un modelatge hidrodinàmic a escala de carrer amb 200.000 euros per a anticipar inundacions, prioritzar mesures i protegir infraestructures crítiques.

STEPV denuncia l’agressió a un docent en un centre d’Alcoi i exigix mesures a Educació

El sindicat va condemnar l'atac patit per un professor presumptament a les mans de familiars d'un alumne i va reclamar més recursos i una resposta institucional.

La Guàrdia Civil ha desmantellat a Elda una plantació de cànnabis després d’interceptar un cotxe amb 812 plantes

La Guàrdia Civil ha desmantellat a Elda una instal·lació de cultiu de cànnabis després de detindre a un home que traslladava 812 plantes. En la nau s'han trobat 89 plantes, 12,7 quilos llestos per a la seua distribució i un enganxament il·legal a la llum.