Els alcaldes socialistes signen un manifest en el qual llisquen que Sánchez és víctima de ‘lawfare’

Els alcaldes de les principals ciutats espanyoles governades pel PSOE han signat un manifest de suport al president del Govern i secretari general del PSOE, Pedro Sánchez, en el qual suggereixen que està sent víctima de ‘lawfare’ és a dir, guerra judicial contra adversaris polítics.

El manifest “a favor de la concòrdia i la convivència democràtica” ho impulsa l’alcaldessa de la Corunya i vice-presidenta primera de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) i, segons el PSOE ho signen més de 2.500 alcaldes, presidents de diputacions provincials, cabildos i consells del PSOE i d’altres partits “progressistes”.

Segons indica el text, donen aquest pas arran de la decisió de Sánchez d’obrir un període de reflexió per a decidir si continua al capdavant de l’Executiu, que es va produir arran de les investigacions a la seua dona, Begoña Gómez.

Els signants assenyalen que la decisió de Sánchez ve condicionada per “comentaris i accions difamatòries” cap a la seua persona i el seu entorn, que traspassen del camp polític al personal.

“Un corrent d’impuls al lawfare que ha tingut ja els seus primers precedents a Europa. Per exemple Jacinda Ardern, exprimera ministra de Nova Zelanda; o António Costa, exprimer ministre de Portugal. I també a Espanya amb el cas de Mónica Oltra”, assenyalen.

“La deriva dels discursos i les campanyes dels últims anys promoguda per part de l’extrema dreta i la dreta extrema són incompatibles per als alcaldes i alcaldesses progressistes amb els valors democràtics i suposen un perill per a la convivència”, assenyalen.

Entre els signants, estan Javier Ayala, alcalde de Fuenlabrada i portaveu del grup socialista de la FEMP; Jaume Collboni, alcalde de Barcelona; Carolina Darias, alcaldessa de Las Palmas; Abel Caballero, alcalde de Vigo; Maider Etxebarria, alcaldessa de Vitòria; Miryam Andrés, alcaldessa de Palència; Antonio Rodríguez Osuna , alcalde de Mèrida; David Bote, alcalde de Mataró; Mariví Monteserín, alcaldessa d’Avilés; Carlos Fernández Bielsa, alcalde de Mislata; i Francisco Reyes , president de la Diputació de Jaén.

Assenyalen a més que com a persones que es dediquen a l’exercici polític, volen expressar la seua “empatia i solidaritat” a totes les persones que han sigut objecte d’atacs, insults “promoguts des d’aquestes actituds radicals i intolerants”.

El document, que no porta les sigles de cap partit, compte a més amb el suport de tots els alcaldes i alcaldesses de les capitals de província i principals ciutats socialistes, a més dels presidents de diputació i cabildos i els presidents i presidentes de les Federacions de Municipis de Catalunya, Canàries, Astúries, Galícia i Extremadura, segons indiquen fonts del PSOE.

Últimes notícies

La Generalitat llança crèdits bonificats de 100 milions per a empreses valencianes per la guerra de l’Iran

La Generalitat activarà una línia de crèdits bonificats de 100 milions i noves ajudes per a empreses, autònoms i sectors vulnerables davant l'impacte de la guerra de l'Iran en l'economia valenciana.

Baldoví exigix l’eixida immediata de Mazón de Les Corts per la seua gestió de la DANA

Joan Baldoví acusa a Carlos Mazón d'intentar eludir responsabilitats per la gestió de la DANA i reclama que deixe el seu escó o passe al grup de no adscrits.

Col·lectius del Parc Alcosa acusen Ajuntament i Generalitat d’assetjament institucional

Organitzacions socials del Parc Alcosa presenten dos queixes davant el Sindic de Greuges contra l'Ajuntament d'Alfafar i la Generalitat per presumpte assetjament institucional i persecucion ideologica.

L’Agència Valenciana Antifrau bat rècord amb 845 denúncies en 2025, un 50% més que en 2024

L'Agència Valenciana Antifrau tanca 2025 amb 845 denúncies, un 50% més que l'any anterior i una de cada quatre de totes les rebudes en els seus huit anys d'activitat, impulsada per la nova llei de protecció de l'informant.

Catalá es desmarca del retorn d’Oltra i reivindica el seu projecte per a València

L'alcaldessa María José Catalá resta importància a l'anunci de Mónica Oltra i subratlla que la seua prioritat és consolidar un govern estable i una segona legislatura a València.

La setmana arranca en la Comunitat Valenciana amb temps estable, més calor i vent molt fort en el nord

La Comunitat Valenciana inicia la setmana entre març i abril amb ambient estable, pujada de les temperatures màximes i ratxes de vent molt fort a Castelló i l'interior nord de València.

Mazón demana entrar en la causa judicial que investiga la gestió de la DANA

El expresident Carlos Mazón sol·licita personar-se en la causa sobre la gestió de la DANA per a accedir a les diligències que l'afecten després del rebuig del TSJCV a investigar-li.

València reforça la Devesa del Saler amb tres nous canons antiincendis SIDEINFO

L'Ajuntament de València incorpora tres nous canons SIDEINFO al sistema de protecció de la Devesa del Saler, que suma ja onze equips i es reforça davant el risc d'incendis per Setmana Santa i Pasqua.