Els alcaldes socialistes signen un manifest en el qual llisquen que Sánchez és víctima de ‘lawfare’

Els alcaldes de les principals ciutats espanyoles governades pel PSOE han signat un manifest de suport al president del Govern i secretari general del PSOE, Pedro Sánchez, en el qual suggereixen que està sent víctima de ‘lawfare’ és a dir, guerra judicial contra adversaris polítics.

El manifest “a favor de la concòrdia i la convivència democràtica” ho impulsa l’alcaldessa de la Corunya i vice-presidenta primera de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) i, segons el PSOE ho signen més de 2.500 alcaldes, presidents de diputacions provincials, cabildos i consells del PSOE i d’altres partits “progressistes”.

Segons indica el text, donen aquest pas arran de la decisió de Sánchez d’obrir un període de reflexió per a decidir si continua al capdavant de l’Executiu, que es va produir arran de les investigacions a la seua dona, Begoña Gómez.

Els signants assenyalen que la decisió de Sánchez ve condicionada per “comentaris i accions difamatòries” cap a la seua persona i el seu entorn, que traspassen del camp polític al personal.

“Un corrent d’impuls al lawfare que ha tingut ja els seus primers precedents a Europa. Per exemple Jacinda Ardern, exprimera ministra de Nova Zelanda; o António Costa, exprimer ministre de Portugal. I també a Espanya amb el cas de Mónica Oltra”, assenyalen.

“La deriva dels discursos i les campanyes dels últims anys promoguda per part de l’extrema dreta i la dreta extrema són incompatibles per als alcaldes i alcaldesses progressistes amb els valors democràtics i suposen un perill per a la convivència”, assenyalen.

Entre els signants, estan Javier Ayala, alcalde de Fuenlabrada i portaveu del grup socialista de la FEMP; Jaume Collboni, alcalde de Barcelona; Carolina Darias, alcaldessa de Las Palmas; Abel Caballero, alcalde de Vigo; Maider Etxebarria, alcaldessa de Vitòria; Miryam Andrés, alcaldessa de Palència; Antonio Rodríguez Osuna , alcalde de Mèrida; David Bote, alcalde de Mataró; Mariví Monteserín, alcaldessa d’Avilés; Carlos Fernández Bielsa, alcalde de Mislata; i Francisco Reyes , president de la Diputació de Jaén.

Assenyalen a més que com a persones que es dediquen a l’exercici polític, volen expressar la seua “empatia i solidaritat” a totes les persones que han sigut objecte d’atacs, insults “promoguts des d’aquestes actituds radicals i intolerants”.

El document, que no porta les sigles de cap partit, compte a més amb el suport de tots els alcaldes i alcaldesses de les capitals de província i principals ciutats socialistes, a més dels presidents de diputació i cabildos i els presidents i presidentes de les Federacions de Municipis de Catalunya, Canàries, Astúries, Galícia i Extremadura, segons indiquen fonts del PSOE.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El MACA complix 15 anys amb més de 920.000 visitants i s’aferma com a referent cultural

El MACA celebra el seu 15 aniversari amb més de 920.000 visitants i rècord en 2025. El museu reforça el seu paper amb 66 exposicions, programes educatius i nous fons.

35 tapes com a reclam turístic en la Ruta de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 plats i tapes en restaurants d'Alacant i es prolongarà fins al 2 d'abril, amb propostes de mar i horta. La iniciativa busca atraure visitants en vespres de Setmana Santa i reinterpreta receptes tradicionals en clau actual.

Marián Cano ressalta el pes de la indústria de l’esport en l’economia de la Comunitat Valenciana

La consellera Marián Cano ha defés en Forinvest la indústria de l'esport com a sector estratègic en la Comunitat, amb prop del 2% del PIB i 4.700 empreses. Ha subratllat l'estirada del turisme esportiu i el retorn fiscal dels grans esdeveniments.

La infanta Elena presencia la seua primera mascletà després de ser rebuda a l’Ajuntament de València

La infanta Elena ha sigut rebuda a l'Ajuntament de València abans d'assistir a la seua primera mascletà, l'onzena de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Tomás. La visita ha coincidit amb la seua participació en Forinvest i ha inclòs reconeixements a les tradicions i a iniciatives socials després de la dana.

Troben mort a un home de 68 anys en un carrer d’Alacant sense signes de violència

Un vianant va alertar al 112 a les 9.17 després de localitzar a un home defallit en La Florida. No hi ha signes aparents de violència i l'autòpsia ho aclarirà.

Trenta-cinc tapes com a reclam en la Ruta gastronòmica de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 tapes i plats en restaurants d'Alacant fins al 2 d'abril, amb receptes tradicionals reinterpretades i producte local.

Intervingudes set reproduccions no autoritzades de Yturralde i Chillida

La Policia de la Generalitat ha intervingut set còpies no autoritzades d'obres de José María Yturralde i Eduardo Chillida a València; el venedor ha sigut investigat. Dos rèpliques ja s'havien venut i les peces queden custodiades en Fira València.

Pedro Martínez demana defensa sòlida per a tindre opcions davant el Reial Madrid

El tècnic del València Basket va subratllar que la defensa i el control del ritme seran determinants davant un rival de gran qualitat. Va negar qualsevol ànim de revenja i va assumir la baixa de Kameron Taylor excepte recuperació quasi total.