Els alcaldes socialistes signen un manifest en el qual llisquen que Sánchez és víctima de ‘lawfare’

Els alcaldes de les principals ciutats espanyoles governades pel PSOE han signat un manifest de suport al president del Govern i secretari general del PSOE, Pedro Sánchez, en el qual suggereixen que està sent víctima de ‘lawfare’ és a dir, guerra judicial contra adversaris polítics.

El manifest «a favor de la concòrdia i la convivència democràtica» ho impulsa l’alcaldessa de la Corunya i vice-presidenta primera de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) i, segons el PSOE ho signen més de 2.500 alcaldes, presidents de diputacions provincials, cabildos i consells del PSOE i d’altres partits «progressistes».

Segons indica el text, donen aquest pas arran de la decisió de Sánchez d’obrir un període de reflexió per a decidir si continua al capdavant de l’Executiu, que es va produir arran de les investigacions a la seua dona, Begoña Gómez.

Els signants assenyalen que la decisió de Sánchez ve condicionada per «comentaris i accions difamatòries» cap a la seua persona i el seu entorn, que traspassen del camp polític al personal.

«Un corrent d’impuls al lawfare que ha tingut ja els seus primers precedents a Europa. Per exemple Jacinda Ardern, exprimera ministra de Nova Zelanda; o António Costa, exprimer ministre de Portugal. I també a Espanya amb el cas de Mónica Oltra», assenyalen.

«La deriva dels discursos i les campanyes dels últims anys promoguda per part de l’extrema dreta i la dreta extrema són incompatibles per als alcaldes i alcaldesses progressistes amb els valors democràtics i suposen un perill per a la convivència», assenyalen.

Entre els signants, estan Javier Ayala, alcalde de Fuenlabrada i portaveu del grup socialista de la FEMP; Jaume Collboni, alcalde de Barcelona; Carolina Darias, alcaldessa de Las Palmas; Abel Caballero, alcalde de Vigo; Maider Etxebarria, alcaldessa de Vitòria; Miryam Andrés, alcaldessa de Palència; Antonio Rodríguez Osuna , alcalde de Mèrida; David Bote, alcalde de Mataró; Mariví Monteserín, alcaldessa d’Avilés; Carlos Fernández Bielsa, alcalde de Mislata; i Francisco Reyes , president de la Diputació de Jaén.

Assenyalen a més que com a persones que es dediquen a l’exercici polític, volen expressar la seua «empatia i solidaritat» a totes les persones que han sigut objecte d’atacs, insults «promoguts des d’aquestes actituds radicals i intolerants».

El document, que no porta les sigles de cap partit, compte a més amb el suport de tots els alcaldes i alcaldesses de les capitals de província i principals ciutats socialistes, a més dels presidents de diputació i cabildos i els presidents i presidentes de les Federacions de Municipis de Catalunya, Canàries, Astúries, Galícia i Extremadura, segons indiquen fonts del PSOE.

Últimes notícies

Uns 200 docents acampen en la plaça de la Verge per a reforçar la vaga educativa indefinida

Al voltant de 200 docents han iniciat una acampada indefinida en la plaça de la Verge de València per a pressionar a la Conselleria d'Educació en plena vaga indefinida del professorat.

Hisenda accelera la negociació amb les comunitats per a estrenar el nou model de finançament en 2027

Hisenda inicia reunions bilaterals amb les comunitats per a tancar abans de cap d'any un nou model de finançament autonòmic que entraria en vigor en 2027 i sumaria 20.975 milions als recursos regionals.

L’exdirector d’informatius d’À Punt defén que la dana de 2024 els va agafar previnguts

L'exdirector d'informatius d'À Punt, Iván Esteve, sosté en el Congrés que la dana de 2024 els va agafar previnguts gràcies als avisos meteorològics i defén la seua decisió de no emetre els àudios del Cecopi per raons deontològiques.

Diana Morant. Imatge i potència

Leo Gímenez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una defensa política i personal de Diana Morant com a candidata amb potencial per a presidir la Generalitat

Docents exigixen la dimissió de Pérez Llorca i de Ortí enfront del Palau de la Música

Al voltant d'un centenar de docents es concentra enfront del Palau de la Música per a demanar la dimissió del president de la Generalitat i de la consellera d'Educació, en plena vaga indefinida del professorat.

Rovira defén que amb la pujada pactada els docents valencians estaran entre els més ben pagats

El conseller José Antonio Rovira sosté que l'augment de 200 euros bruts mensuals pactat fins a 2028 situa al professorat valencià entre els més ben pagats d'Espanya i rebutja elevar l'oferta a 600 euros.

Silvia Navarro s’acomiada de l’handbol amb una retirada agredolça i la Lliga amb el Rocasa

Silvia Navarro posa fi a la seua carrera als 47 anys després de conquistar la Lliga amb el Rocasa Gran Canària. marxa trist, però amb el cor ple pel carinyo rebut.

La Generalitat rebaixarà l’IRPF autonòmic en tots els trams a partir de la renda de 2026

La Generalitat aplicarà en la renda de 2026 una rebaixa de l'IRPF autonòmic en tots els trams, amb un estalvi de 160 milions i especial impacte en rendes baixes i mitjanes.