Els alcaldes socialistes signen un manifest en el qual llisquen que Sánchez és víctima de ‘lawfare’

Els alcaldes de les principals ciutats espanyoles governades pel PSOE han signat un manifest de suport al president del Govern i secretari general del PSOE, Pedro Sánchez, en el qual suggereixen que està sent víctima de ‘lawfare’ és a dir, guerra judicial contra adversaris polítics.

El manifest “a favor de la concòrdia i la convivència democràtica” ho impulsa l’alcaldessa de la Corunya i vice-presidenta primera de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) i, segons el PSOE ho signen més de 2.500 alcaldes, presidents de diputacions provincials, cabildos i consells del PSOE i d’altres partits “progressistes”.

Segons indica el text, donen aquest pas arran de la decisió de Sánchez d’obrir un període de reflexió per a decidir si continua al capdavant de l’Executiu, que es va produir arran de les investigacions a la seua dona, Begoña Gómez.

Els signants assenyalen que la decisió de Sánchez ve condicionada per “comentaris i accions difamatòries” cap a la seua persona i el seu entorn, que traspassen del camp polític al personal.

“Un corrent d’impuls al lawfare que ha tingut ja els seus primers precedents a Europa. Per exemple Jacinda Ardern, exprimera ministra de Nova Zelanda; o António Costa, exprimer ministre de Portugal. I també a Espanya amb el cas de Mónica Oltra”, assenyalen.

“La deriva dels discursos i les campanyes dels últims anys promoguda per part de l’extrema dreta i la dreta extrema són incompatibles per als alcaldes i alcaldesses progressistes amb els valors democràtics i suposen un perill per a la convivència”, assenyalen.

Entre els signants, estan Javier Ayala, alcalde de Fuenlabrada i portaveu del grup socialista de la FEMP; Jaume Collboni, alcalde de Barcelona; Carolina Darias, alcaldessa de Las Palmas; Abel Caballero, alcalde de Vigo; Maider Etxebarria, alcaldessa de Vitòria; Miryam Andrés, alcaldessa de Palència; Antonio Rodríguez Osuna , alcalde de Mèrida; David Bote, alcalde de Mataró; Mariví Monteserín, alcaldessa d’Avilés; Carlos Fernández Bielsa, alcalde de Mislata; i Francisco Reyes , president de la Diputació de Jaén.

Assenyalen a més que com a persones que es dediquen a l’exercici polític, volen expressar la seua “empatia i solidaritat” a totes les persones que han sigut objecte d’atacs, insults “promoguts des d’aquestes actituds radicals i intolerants”.

El document, que no porta les sigles de cap partit, compte a més amb el suport de tots els alcaldes i alcaldesses de les capitals de província i principals ciutats socialistes, a més dels presidents de diputació i cabildos i els presidents i presidentes de les Federacions de Municipis de Catalunya, Canàries, Astúries, Galícia i Extremadura, segons indiquen fonts del PSOE.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat perfila un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

El Consell impulsa un marc estable i avaluable fins a 2030 per a coordinar l'I+D+i, reactivar infraestructures i simplificar tràmits amb focus en talent i inversió

Pérez Llorca afirma que un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors no acompanyats

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs del Consell contra el decret estatal de repartiment de menors migrants no acompanyats. El president ha presentat la resolució com un primer aval judicial a la seua postura i ha exigit al Govern aclarir els criteris d'assignació.

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.

Paiporta impulsa set projectes de reconstrucció per 19,5 milions

L'Ajuntament entra en la fase de redacció de set actuacions després de la DANA, amb una inversió total de 19,5 milions per a equipaments i zones verdes. Parcs i jardins concentren la major partida i el procés avança cap a la licitació.

El 53% de les persones ateses per Casa Caridad de València són dones

Casa Caridad de València informa que el 53% de les persones que atén són dones i un terç són menors. L'entitat celebra el seu 120 aniversari amb un model més professional i integral.

El Port de València reobri després del tancament per ratxes de vent

El Port de València ha reobert després d'un tancament marítim per ratxes de vent a primera hora. La normalitat s'ha recuperat a les 14.33, amb obertura parcial prèvia a les 09.24.