Anuncios

Els atacs d’Israel sobre Líban deixen més de 40 morts en les últimes 24 hores

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

Les autoritats sanitàries de Líban han informat hui dimarts que almenys 44 persones han mort i altres 88 han resultat ferides víctimes dels atacs perpetrats per les Forces de Defensa d’Israel (FDI) en les últimes 24 hores contra el país en el marc de la seua ofensiva contra el partit-milícia xiïta Hezbol·là.

Anuncios

Gran part de les víctimes s’han registrat en la governació d’Akkar, fronterera amb Síria i on s’han confirmat 18 morts i 14 ferits; mentre que en la governació Sud s’han comptabilitzat 16 morts i 26 ferits. A Nabatiyé s’han lamentat set decessos i 44 ferits; i en la Becá altres tres morts i dos ferits.

Segons ha informat el Ministeri de Salut Pública de Líban en les seues xarxes socials, amb aquestes xifres s’eleva fins a 3.287 els morts i 14.222 els ferits pels atacs d’Israel des de l’esclat de la guerra a Pròxim Orient a partir del 7 d’octubre del 2023, data dels atacs de Hamàs contra territori israelià.

Del total de morts, uns 2.300 són homes, mentre que uns altres quasi 650 són dones i més de 200 són xiquets. L’elevada xifra de ferits es deu a l’explosió coordinada de dispositius de comunicació que va sorprendre a la població libanesa al començament de setembre, poc abans de la recrudescència dels atacs d’Israel.

L’Exèrcit israelià va deslligar l’1 d’octubre una nova invasió de Líban després de diverses setmanes d’intensos bombardejos i atacs contra el país, inclosa el citat esclat coordinat de milers de dispositius de comunicació, després de més d’onze mesos de combats amb Hezbolá en la zona fronterera.

El repunt de les hostilitats s’emmarca en els enfrontaments iniciats fa més d’un any, després que Hezbol·là atacara territori israelià un dia després dels atacs d’Hamàs del 7 d’octubre del 2023, que van portar a Israel a deslligar una cruenta ofensiva contra la Franja de Gaza, on han mort ja més de 43.500 persones.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

La Policia Nacional investiga la violació d’una jove de 18 anys en la Marina de València

La Unitat de Família i Dona de la Policia Nacional investiga la violació amb penetració patida per una jove de 18 anys de matinada en la zona de l'aparcament de la Marina de València.

Elx i Alabés firmen un empat patit que deixa el descens encara obert

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit tibant marcat per la pluja i la por de fallar, un resultat que a penes millora la seua situació en la lluita per la permanència.

Elx i Alabés firmen un empat tibant que no buida el fantasma del descens

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit marcat per la tensió i la necessitat de punts, un resultat que manté als dos equips molt prop del descens.

Corberán apel·la a la necessitat del València per a aconseguir el seu millor rendiment en la lluita per la salvació

Carlos Corberán insistix que el València ha de transformar la pressió per la permanència en motivació, defén la seua planificació d'entrenaments i analitza el repte davant l'Athletic.

Athletic i València es juguen Europa i la salvació en San Mamés

Athletic i València es mesuren en San Mamés en un dol clau: els bilbaïns apuren les seues opcions europees i els valencianistes busquen allunyar-se del descens.

Esquerra Unida recolza per unanimitat la vaga educativa indefinida en la Comunitat Valenciana

El Consell Polític Nacional d'Esquerra Unida del País Valencià aprova per unanimitat una resolució de suport a la vaga educativa indefinida de l'11 de maig i al professorat valencià, i responsabilitza al govern del PP i Vox de la deterioració del sistema.

Les pluges deixen més de 35 litres per metre quadrat a Navarrés i obliguen a 21 intervencions de bombers en la Comunitat

Les pluges d'este dissabte en la Comunitat Valenciana han deixat fins a 35,3 litres per metre quadrat a Navarrés i han obligat a 21 intervencions de bombers a València i Alacant.

Castelló arranca el repartiment d’ulleres per a veure l’eclipsi total del 12 d’agost

Castelló ha començat en el Planetari el repartiment de més de 12.000 ulleres homologades per la UE per a observar amb seguretat l'eclipsi total de sol del 12 d'agost de 2026, dins d'una programació especial d'activitats divulgatives.
Anuncios