12.9 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Els atacs d’Israel sobre Líban deixen més de 40 morts en les últimes 24 hores

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

Les autoritats sanitàries de Líban han informat hui dimarts que almenys 44 persones han mort i altres 88 han resultat ferides víctimes dels atacs perpetrats per les Forces de Defensa d’Israel (FDI) en les últimes 24 hores contra el país en el marc de la seua ofensiva contra el partit-milícia xiïta Hezbol·là.

Gran part de les víctimes s’han registrat en la governació d’Akkar, fronterera amb Síria i on s’han confirmat 18 morts i 14 ferits; mentre que en la governació Sud s’han comptabilitzat 16 morts i 26 ferits. A Nabatiyé s’han lamentat set decessos i 44 ferits; i en la Becá altres tres morts i dos ferits.

Segons ha informat el Ministeri de Salut Pública de Líban en les seues xarxes socials, amb aquestes xifres s’eleva fins a 3.287 els morts i 14.222 els ferits pels atacs d’Israel des de l’esclat de la guerra a Pròxim Orient a partir del 7 d’octubre del 2023, data dels atacs de Hamàs contra territori israelià.

Del total de morts, uns 2.300 són homes, mentre que uns altres quasi 650 són dones i més de 200 són xiquets. L’elevada xifra de ferits es deu a l’explosió coordinada de dispositius de comunicació que va sorprendre a la població libanesa al començament de setembre, poc abans de la recrudescència dels atacs d’Israel.

L’Exèrcit israelià va deslligar l’1 d’octubre una nova invasió de Líban després de diverses setmanes d’intensos bombardejos i atacs contra el país, inclosa el citat esclat coordinat de milers de dispositius de comunicació, després de més d’onze mesos de combats amb Hezbolá en la zona fronterera.

El repunt de les hostilitats s’emmarca en els enfrontaments iniciats fa més d’un any, després que Hezbol·là atacara territori israelià un dia després dels atacs d’Hamàs del 7 d’octubre del 2023, que van portar a Israel a deslligar una cruenta ofensiva contra la Franja de Gaza, on han mort ja més de 43.500 persones.

Últimes notícies

La Generalitat instal·la les primeres gàbies per al control de senglars al Millars

La Generalitat ha desplegat cinc gàbies homologades en la desembocadura del Millars per a reduir una densitat rècord de senglars i contindre el risc sanitari. El pla s'integra en 14 zones prioritàries i reforça el seguiment amb fototrampeo.

Un alt càrrec d’Emergències declara que el risc en la presa de Forata li va recordar la pantanada de Tous

Raúl Quílez, director general d'Innovació en Emergències, ha declarat davant la jutgessa de la DANA que l'avís sobre Forata li va evocar la catàstrofe de 1982. El seu testimoniatge detalla l'activació del Cecopi i les dificultats operatives prèvies.

Deu detinguts en desarticular una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització que traficava amb gasos fluorats en diverses províncies, amb deu detinguts i 17 investigats. La trama introduïa material de Xinesa via Marroc, Turquia i països de l'oest de la UE, evadint quotes i impostos.

La sinistralitat laboral deixa 80 morts en 2025 en la Comunitat Valenciana, 31 menys que en 2024

La Comunitat Valenciana va registrar 80 morts per accidents laborals en 2025, 31 menys que en 2024. El descens es va compassar a la caiguda nacional, encara que els desplaçaments al treball només van repuntar en el conjunt d'Espanya.

10 detinguts en desarticular una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització dedicada al trànsit internacional de gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en diverses províncies.

Alacant suspén els mercats ambulants del dissabte i el carnestoltes del divendres pel vent

L'Ajuntament ha cancel·lat els mercats ambulants del dissabte al matí i els actes de carnestoltes del divendres per ratxes previstes de fins a 85 km/h. Manté tancaments i mesures preventives a l'espera de l'evolució de l'episodi.

Detingut un pròfug finlandés amagat en una autocaravana en la costa d’Orihuela

Un home de 53 anys reclamat per Finlàndia ha sigut arrestat en la costa d'Orihuela quan s'amagava en una autocaravana. Està condemnat a 8 anys per difamació i assetjament i té una OEDE activa des de juny de 2025.

L’INE rebaixa l’IPC de gener al 2,3% i la Comunitat Valenciana marca un 2,5%, per damunt de la mitjana

L'INE ha retallat l'IPC de gener al 2,3% per la menor pressió de l'electricitat i els combustibles. La Comunitat Valenciana se situa en el 2,5%, per damunt de la mitjana.