Els atacs d’Israel sobre Líban deixen més de 40 morts en les últimes 24 hores

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

Les autoritats sanitàries de Líban han informat hui dimarts que almenys 44 persones han mort i altres 88 han resultat ferides víctimes dels atacs perpetrats per les Forces de Defensa d’Israel (FDI) en les últimes 24 hores contra el país en el marc de la seua ofensiva contra el partit-milícia xiïta Hezbol·là.

Gran part de les víctimes s’han registrat en la governació d’Akkar, fronterera amb Síria i on s’han confirmat 18 morts i 14 ferits; mentre que en la governació Sud s’han comptabilitzat 16 morts i 26 ferits. A Nabatiyé s’han lamentat set decessos i 44 ferits; i en la Becá altres tres morts i dos ferits.

Segons ha informat el Ministeri de Salut Pública de Líban en les seues xarxes socials, amb aquestes xifres s’eleva fins a 3.287 els morts i 14.222 els ferits pels atacs d’Israel des de l’esclat de la guerra a Pròxim Orient a partir del 7 d’octubre del 2023, data dels atacs de Hamàs contra territori israelià.

Del total de morts, uns 2.300 són homes, mentre que uns altres quasi 650 són dones i més de 200 són xiquets. L’elevada xifra de ferits es deu a l’explosió coordinada de dispositius de comunicació que va sorprendre a la població libanesa al començament de setembre, poc abans de la recrudescència dels atacs d’Israel.

L’Exèrcit israelià va deslligar l’1 d’octubre una nova invasió de Líban després de diverses setmanes d’intensos bombardejos i atacs contra el país, inclosa el citat esclat coordinat de milers de dispositius de comunicació, després de més d’onze mesos de combats amb Hezbolá en la zona fronterera.

El repunt de les hostilitats s’emmarca en els enfrontaments iniciats fa més d’un any, després que Hezbol·là atacara territori israelià un dia després dels atacs d’Hamàs del 7 d’octubre del 2023, que van portar a Israel a deslligar una cruenta ofensiva contra la Franja de Gaza, on han mort ja més de 43.500 persones.

Últimes notícies

Iniciativa-Compromís renova la seua adreça i tria a Carles Esteve com a nou portaveu

Iniciativa-Compromís celebra el seu 7é Congrés a València, tria a Carles Esteve com a nou portaveu, renova la seua adreça i llança a Mónica Oltra com a candidata a l'Alcaldia de València.

La Processó del Perdó reforça el lideratge femení en la Setmana Santa Marinera

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, destaca el pes majoritari de les dones en la Germanor del Santíssim Crist del Perdó com a mostra que tradició, evolució i igualtat avancen de la mà.

Pilar Bernabé celebra el retorn de Mónica Oltra i el veu com una bona notícia per a la política

Pilar Bernabé valora el retorn de Mónica Oltra a la primera línia com una bona notícia per a la política i per a articular tota l'esquerra a València.

El València Basket doblega al Casademont Zaragoza i es fica en la final de la Copa de la Reina

El València Basket s'imposa per 72-82 al Casademont Zaragoza en una semifinal amb aroma a final i barallarà pel seu segon títol consecutiu de la Copa de la Reina.

Mónica Oltra anuncia el seu retorn per a competir per l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la primera línia política i confirma que es presentarà com a candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys de silenci marcats per la seua causa judicial.

Nova manifestació a València per a exigir que Mazón deixe el seu escó per la dana

Una marxa recorre el centre de València per a reclamar que Carlos Mazón renuncie a la seua acta de diputat per la gestió de la dana i comparega davant la jutgessa de Catarroja.

Mónica Oltra trenca el seu silenci i anuncia que es presenta a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra posa fi a quasi quatre anys de silenci polític i anuncia que serà candidata a l'Alcaldia de València per Iniciativa-Compromís després del seu processament judicial encara pendent de juí.

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la política per a optar a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia el seu retorn a la primera línia política i confirma que es presentarà a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys quasi en silenci i amb un juí oral pendent.