Els atacs d’Israel sobre Líban deixen més de 40 morts en les últimes 24 hores

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

Les autoritats sanitàries de Líban han informat hui dimarts que almenys 44 persones han mort i altres 88 han resultat ferides víctimes dels atacs perpetrats per les Forces de Defensa d’Israel (FDI) en les últimes 24 hores contra el país en el marc de la seua ofensiva contra el partit-milícia xiïta Hezbol·là.

Gran part de les víctimes s’han registrat en la governació d’Akkar, fronterera amb Síria i on s’han confirmat 18 morts i 14 ferits; mentre que en la governació Sud s’han comptabilitzat 16 morts i 26 ferits. A Nabatiyé s’han lamentat set decessos i 44 ferits; i en la Becá altres tres morts i dos ferits.

Segons ha informat el Ministeri de Salut Pública de Líban en les seues xarxes socials, amb aquestes xifres s’eleva fins a 3.287 els morts i 14.222 els ferits pels atacs d’Israel des de l’esclat de la guerra a Pròxim Orient a partir del 7 d’octubre del 2023, data dels atacs de Hamàs contra territori israelià.

Del total de morts, uns 2.300 són homes, mentre que uns altres quasi 650 són dones i més de 200 són xiquets. L’elevada xifra de ferits es deu a l’explosió coordinada de dispositius de comunicació que va sorprendre a la població libanesa al començament de setembre, poc abans de la recrudescència dels atacs d’Israel.

L’Exèrcit israelià va deslligar l’1 d’octubre una nova invasió de Líban després de diverses setmanes d’intensos bombardejos i atacs contra el país, inclosa el citat esclat coordinat de milers de dispositius de comunicació, després de més d’onze mesos de combats amb Hezbolá en la zona fronterera.

El repunt de les hostilitats s’emmarca en els enfrontaments iniciats fa més d’un any, després que Hezbol·là atacara territori israelià un dia després dels atacs d’Hamàs del 7 d’octubre del 2023, que van portar a Israel a deslligar una cruenta ofensiva contra la Franja de Gaza, on han mort ja més de 43.500 persones.

Últimes notícies

Ferit el conductor d’una camioneta en xocar amb un tramvia a València

Un conductor de 55 anys va resultar ferit en col·lidir la seua camioneta frigorífica amb un tramvia en el barri de Benimaclet, a València, després de realitzar una maniobra prohibida.

La investigació de l’incendi a l’Hospital de Torrevieja descarta una fallada tècnica i se centra en el factor humà

La investigació de l'incendi en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja descarta un origen tècnic i s'orienta cap a una possible fallada humana, amb un pacient ingressat en l'UCI per inhalació de fum.

Detingut a València un menor de 16 anys per la violacion d’una jove en La Marina

La Policia Nacional ha detingut a València a un menor de 16 anys acusat de violar a una jove de 18 anys en els accessos a l'aparcament de La Marina. L'arrestat ha passat ja a disposicion de la Fiscalia de Menors.

Reoberta l’A-35 a Xàtiva després de dos hores tallada per un accident amb un ferit

L'A-35 ha romàs tallada unes dos hores a Xàtiva, sentit València, després d'un accident d'un turisme que ha deixat un home de 60 anys ferit i traslladat a l'hospital.

Desallotgen un càmping per un incendi forestal a Rugat ja controlat

Un incendi forestal declarat a Rugat va obligar a desallotjar de manera preventiva un càmping pròxim, encara que el foc va quedar controlat en menys d'una hora i els allotjats van poder preparar el seu retorn.

Atenes vibra amb la Final Four de l’Eurolliga i el somni de la corona europea

Atenes recupera la Final Four de l'Eurolliga dènou anys després i s'ompli d'aficionats de Reial Madrid, València Basket, Fenerbahce i Olympiacos que somien amb la corona europea.

La Nova Muixeranga d’Algemesí retrà homenatge a Catarroja a les víctimes de la dana de 2024

La Nova Muixeranga d'Algemesí celebrarà este dissabte en el Parc dels Barraques de Catarroja un acte d'homenatge a les víctimes mortals i persones afectades per la dana de 2024, amb figures humanes, ofrena floral i lliurament de fons solidaris.

La Diputació de València reunix la poesia completa de Max Aub en 825 referències

La Diputació de València publica Poesia completa 1925-1972 de Max Aub, un volum que reunix 825 composicions, més de 500 d'elles inèdites, i consolida el seu llegat poètic.