12 C
València
Dijous, 8 gener, 2026

Empleats en ERTO per la DANA podran cobrar la nòmina de novembre al desembre si es va sol·licitar fora de termini

No hauran d’esperar fins al 10 de gener per a cobrar la prestació si es va reconèixer fora del termini del tancament de nòmina

MADRID, 5 (EUROPA PRESS)

Els treballadors que es troben acollits per un Expedients de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) per força major a causa de la DANA podran cobrar la nòmina de novembre de manera anticipada al desembre encara que les empreses hagen realitzat la sol·licitud fora de termini i després del tancament de la nòmina de novembre.

Segons han indicat fonts del Ministeri de Treball i Economia a través d’un missatge en les seues xarxes socials i han explicat més tard a Europa Press, això serà possible gràcies a un acord aconseguit entre el Govern i els bancs perquè al desembre es puguen percebre les nòmines de novembre que estiguen fora de termini i amb l’objectiu que els treballadors no hagen d’esperar a gener per a cobrar-les.

D’esta manera, els treballadors podran acudir al seu banc i demanar una bestreta de la nòmina de novembre en cas que la prestació haja sigut reconeguda més tard del 28 de novembre, que és el termini màxim que reconeix el SEPE per a tancar la nòmina del mes, i que abona, a mes vençut, el dia 10 del mes següent, en aquest cas, el 10 de desembre.

D’esta manera, en el cas hipotètic que una empresa sol·licitara un ERTO per força major que afecta als seus treballadors al novembre fora de termini, per exemple, el 2 de desembre i obtinguera el reconeixement el dia 9 del mateix mes per part de la Direcció general de Treball de la Generalitat Valenciana (l’organisme competent), una vegada l’empresa haja presentat la sol·licitud col·lectiva davant del SEPE, el treballador podrà acudir al seu banc i demanar la bestreta de la nòmina de novembre per a no haver d’esperar al 10 de gener per a percebre-la.

No obstant això, fonts del Ministeri han indicat que acudir a aquesta bestreta “no serà necessari en tots els casos”, ja que existeix un “desacoble” entre la sol·licitud de l’ERTO per força major i els treballadors que realment acudisquen a l’ERTO, que poden ser menys que els autoritzats per l’Autoritat Laboral perquè simplement “no és necessari” que s’acullen.

D’altra banda, des del Ministeri encapçalat per Yolanda Díaz han assegurat que “la gran majoria” dels treballadors que estan en situació d’ERTO “ja han cobrat la seua prestació”.

Fins a ahir, el Govern comptabilitzava prop de 30.417 treballadors en situació d’ERTO per força major a la Comunitat Valenciana, amb un total de 2.882 empreses sol·licitant.

Últimes notícies

El PP acusa a Morant d’atacar a tot el partit perquè els seus alcaldes no avalen el relat de la reconstrucció

Fernando Pastor ha acusat a Diana Morant de carregar contra tot el PP al no aconseguir l'aval d'alcaldes socialistes al relat sobre la reconstrucció després de la dana. El síndic ha defés que les obres estan executades i ha criticat la judicialització del debat.

Rosa Peris presidirà la gestora del PSPV a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per assetjament

El PSOE situarà a Rosa Peris al capdavant d'una gestora a Almussafes després de l'expulsió de Toni González. L'alcalde manté el càrrec des del grup mixt.

Carmen Martínez substituirà a Alejandro Soler com a coordinadora del PSPV en el Congrés

Carmen Martínez rellevarà a Alejandro Soler en la coordinació del PSPV en el Congrés. El PSPV ajustarà també la seua estructura en Les Corts amb canvis previstos i continuïtat.

Morant acusa el PP de deixar sense executar el 50% dels diners estatals per a la dana

Diana Morant ha denunciat que el Consell i el PP han deixat sense executar la mitat dels fons transferits pel Govern per a la recuperació després de la dana de 2024 en la Comunitat Valenciana. També ha defés el nou model de finançament i ha anunciat una conferència política del PSPV al maig a Alacant.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demana la seua compareixença en un jutjat

Alberto Núñez Feijóo atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en el Congrés per la causa de la DANA, malgrat un recurs que demanava seu judicial pròxima. La magistrada va avalar la via telemàtica a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demanava la seua compareixença en un jutjat

El president del PP atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en la Cambra, autoritzat per la jutgessa a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal. La diligència seguix avant mentres es resol un recurs que sol·licitava la seua declaració en un jutjat pròxim al seu domicili.

18 anys i 9 mesos per agredir sexualment a la neta de la seua parella a Alacant i gravar-ho en vídeo

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a 18 anys i nou mesos per agredir sexualment a la neta de la seua parella, de 2 anys, i gravar-lo en vídeo. Va reconéixer els fets després d'un acord amb la Fiscalia i emmagatzemava pornografia infantil des de 2017.

L’Audiència rebutja el sobreseïment i manté la investigació a Salomé Pradas per la DANA

L'Audiència Provincial de València ha confirmat la negativa a l'arxiu lliure de la causa i ha desestimat el recurs de la exconsellera. La instrucció ha seguit oberta en apreciar-se indicis.