Empleats en ERTO per la DANA podran cobrar la nòmina de novembre al desembre si es va sol·licitar fora de termini

No hauran d’esperar fins al 10 de gener per a cobrar la prestació si es va reconèixer fora del termini del tancament de nòmina

MADRID, 5 (EUROPA PRESS)

Els treballadors que es troben acollits per un Expedients de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) per força major a causa de la DANA podran cobrar la nòmina de novembre de manera anticipada al desembre encara que les empreses hagen realitzat la sol·licitud fora de termini i després del tancament de la nòmina de novembre.

Segons han indicat fonts del Ministeri de Treball i Economia a través d’un missatge en les seues xarxes socials i han explicat més tard a Europa Press, això serà possible gràcies a un acord aconseguit entre el Govern i els bancs perquè al desembre es puguen percebre les nòmines de novembre que estiguen fora de termini i amb l’objectiu que els treballadors no hagen d’esperar a gener per a cobrar-les.

D’esta manera, els treballadors podran acudir al seu banc i demanar una bestreta de la nòmina de novembre en cas que la prestació haja sigut reconeguda més tard del 28 de novembre, que és el termini màxim que reconeix el SEPE per a tancar la nòmina del mes, i que abona, a mes vençut, el dia 10 del mes següent, en aquest cas, el 10 de desembre.

D’esta manera, en el cas hipotètic que una empresa sol·licitara un ERTO per força major que afecta als seus treballadors al novembre fora de termini, per exemple, el 2 de desembre i obtinguera el reconeixement el dia 9 del mateix mes per part de la Direcció general de Treball de la Generalitat Valenciana (l’organisme competent), una vegada l’empresa haja presentat la sol·licitud col·lectiva davant del SEPE, el treballador podrà acudir al seu banc i demanar la bestreta de la nòmina de novembre per a no haver d’esperar al 10 de gener per a percebre-la.

No obstant això, fonts del Ministeri han indicat que acudir a aquesta bestreta «no serà necessari en tots els casos», ja que existeix un «desacoble» entre la sol·licitud de l’ERTO per força major i els treballadors que realment acudisquen a l’ERTO, que poden ser menys que els autoritzats per l’Autoritat Laboral perquè simplement «no és necessari» que s’acullen.

D’altra banda, des del Ministeri encapçalat per Yolanda Díaz han assegurat que «la gran majoria» dels treballadors que estan en situació d’ERTO «ja han cobrat la seua prestació».

Fins a ahir, el Govern comptabilitzava prop de 30.417 treballadors en situació d’ERTO per força major a la Comunitat Valenciana, amb un total de 2.882 empreses sol·licitant.

Últimes notícies

Empat de l’Almería a Castàlia i l’eliminatòria es decidirà als Jocs del Mediterrani

Castelló i Almería empaten 1-1 a Castàlia en l’anada de la primera eliminatòria de la promoció a Primera Divisió, en un partit on els albinegres disposen de les millors ocasions.

El Barça s’imposa al Nava sense patir i jugarà una nova final de Copa del Rei

El Barça derrota el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal d’Alacant, defensa el títol de Copa del Rei i arriba a la final sense necessitat de mostrar la seua millor versió.

El Bidasoa Irún passa per damunt del Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i es garantix plaça europea per a la pròxima temporada.

El Bidasoa Irún atropella el Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i s’assegura plaça europea per a la pròxima temporada.

Centenars de persones ixen al carrer a València contra el negoci de la vivenda

Centenars de persones es manifesten este dissabte pel centre de València per a denunciar l especulació immobiliària, el model turístic descontrolat i la pèrdua d identitat dels barris, i per a reclamar vivenda digna i lloguers assequibles.

El Barça atropella el Nava a Alacant (27-38) i es planta en una nova final de Copa

El Barça guanya amb autoritat el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal de la Copa del Rei d’handbol a Alacant i es classifica per a una nova final, en un partit que va dominar sense necessitat d’exhibir la seua millor versió.

Es cancel·la el Festival de Les Arts de València després de les queixes pel so

El Festival de Les Arts no continua este dissabte a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València després de les nombroses queixes per falta de so i de la negativa de l'Ajuntament i la direcció del recinte a permetre l'obertura. L'organització anuncia devolucions i lamenta no haver pogut tindre una reunió amb l'Alcaldia per buscar alternatives.

El Nou Mestalla completa l’anell de compressió i els 50 pilars de la coberta

L’estadi Nou Mestalla ja ha instal·lat l’anell de compressió i els 50 pilars d’acer que sostindran la gran coberta, un pas clau de cara a la seua inauguració prevista per a l’estiu de 2027.