Empleats en ERTO per la DANA podran cobrar la nòmina de novembre al desembre si es va sol·licitar fora de termini

No hauran d’esperar fins al 10 de gener per a cobrar la prestació si es va reconèixer fora del termini del tancament de nòmina

MADRID, 5 (EUROPA PRESS)

Els treballadors que es troben acollits per un Expedients de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) per força major a causa de la DANA podran cobrar la nòmina de novembre de manera anticipada al desembre encara que les empreses hagen realitzat la sol·licitud fora de termini i després del tancament de la nòmina de novembre.

Segons han indicat fonts del Ministeri de Treball i Economia a través d’un missatge en les seues xarxes socials i han explicat més tard a Europa Press, això serà possible gràcies a un acord aconseguit entre el Govern i els bancs perquè al desembre es puguen percebre les nòmines de novembre que estiguen fora de termini i amb l’objectiu que els treballadors no hagen d’esperar a gener per a cobrar-les.

D’esta manera, els treballadors podran acudir al seu banc i demanar una bestreta de la nòmina de novembre en cas que la prestació haja sigut reconeguda més tard del 28 de novembre, que és el termini màxim que reconeix el SEPE per a tancar la nòmina del mes, i que abona, a mes vençut, el dia 10 del mes següent, en aquest cas, el 10 de desembre.

D’esta manera, en el cas hipotètic que una empresa sol·licitara un ERTO per força major que afecta als seus treballadors al novembre fora de termini, per exemple, el 2 de desembre i obtinguera el reconeixement el dia 9 del mateix mes per part de la Direcció general de Treball de la Generalitat Valenciana (l’organisme competent), una vegada l’empresa haja presentat la sol·licitud col·lectiva davant del SEPE, el treballador podrà acudir al seu banc i demanar la bestreta de la nòmina de novembre per a no haver d’esperar al 10 de gener per a percebre-la.

No obstant això, fonts del Ministeri han indicat que acudir a aquesta bestreta “no serà necessari en tots els casos”, ja que existeix un “desacoble” entre la sol·licitud de l’ERTO per força major i els treballadors que realment acudisquen a l’ERTO, que poden ser menys que els autoritzats per l’Autoritat Laboral perquè simplement “no és necessari” que s’acullen.

D’altra banda, des del Ministeri encapçalat per Yolanda Díaz han assegurat que “la gran majoria” dels treballadors que estan en situació d’ERTO “ja han cobrat la seua prestació”.

Fins a ahir, el Govern comptabilitzava prop de 30.417 treballadors en situació d’ERTO per força major a la Comunitat Valenciana, amb un total de 2.882 empreses sol·licitant.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’Exposició del Ninot tanca amb més de 91.000 visitants

La mostra ha finalitzat després de rebre a més de 91.000 persones. En breu es donarà a conéixer el ninot indultat gran de les Falles de 2026.

L’Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada

L'Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada després del 4-1 a Madrid i el 2-1 del Mallorca. És antepenúltim amb 26 punts, a dos d'Alabés i Mallorca.

Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026 amb una xiqueta que somia amb la pau

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una escena que contraposa guerra i infància. L'obra de Pedro Santaeulalia se salvarà de la Cremà.

Un Raig llançat rep a un Llevant urgit per puntuar

El Llamp encadena sis partits sense perdre i es mesura el dilluns (21.00) a un Llevant penúltim, que necessita sumar per a acostar-se a la salvació després de l'ensopegada de l'Elx.

La falla Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una figura de 'Onírica'. L'elecció tanca els indults i precedix al veredicte infantil.

Diego Ventura reafirma a València el seu lideratge en el rejoneo

El rellonejador sevillà va tallar dos orelles en la matinal de Falles i va eixir a coll després de dos faenes de precisió i ajust. Cartagena i Vicens van quedar molt per davall.

35 intervencions pel vent a València fins a les 16.00, amb caigudes de branques, antenes i tanques

Els bombers han atés 27 avisos a la ciutat i 8 a la província pel vent, amb ratxes de fins a 103 km/h i avisos taronja i groc.

València es rendix a la mascletà que obri la Setmana Gran de les Falles 2026

La Pirotècnia Valenciana de Llanera de Ranes ha inaugurat la Setmana Gran amb un tret trepidant que ha dibuixat la bandera d'Espanya i la Senyera. La jornada, seguida des del balcó per Sara García, ha tancat amb un terratrémol final i 66 assistències de Creu Roja.