7.9 C
València
Dimarts, 23 desembre, 2025

Empleats en ERTO per la DANA podran cobrar la nòmina de novembre al desembre si es va sol·licitar fora de termini

No hauran d’esperar fins al 10 de gener per a cobrar la prestació si es va reconèixer fora del termini del tancament de nòmina

MADRID, 5 (EUROPA PRESS)

Els treballadors que es troben acollits per un Expedients de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) per força major a causa de la DANA podran cobrar la nòmina de novembre de manera anticipada al desembre encara que les empreses hagen realitzat la sol·licitud fora de termini i després del tancament de la nòmina de novembre.

Segons han indicat fonts del Ministeri de Treball i Economia a través d’un missatge en les seues xarxes socials i han explicat més tard a Europa Press, això serà possible gràcies a un acord aconseguit entre el Govern i els bancs perquè al desembre es puguen percebre les nòmines de novembre que estiguen fora de termini i amb l’objectiu que els treballadors no hagen d’esperar a gener per a cobrar-les.

D’esta manera, els treballadors podran acudir al seu banc i demanar una bestreta de la nòmina de novembre en cas que la prestació haja sigut reconeguda més tard del 28 de novembre, que és el termini màxim que reconeix el SEPE per a tancar la nòmina del mes, i que abona, a mes vençut, el dia 10 del mes següent, en aquest cas, el 10 de desembre.

D’esta manera, en el cas hipotètic que una empresa sol·licitara un ERTO per força major que afecta als seus treballadors al novembre fora de termini, per exemple, el 2 de desembre i obtinguera el reconeixement el dia 9 del mateix mes per part de la Direcció general de Treball de la Generalitat Valenciana (l’organisme competent), una vegada l’empresa haja presentat la sol·licitud col·lectiva davant del SEPE, el treballador podrà acudir al seu banc i demanar la bestreta de la nòmina de novembre per a no haver d’esperar al 10 de gener per a percebre-la.

No obstant això, fonts del Ministeri han indicat que acudir a aquesta bestreta “no serà necessari en tots els casos”, ja que existeix un “desacoble” entre la sol·licitud de l’ERTO per força major i els treballadors que realment acudisquen a l’ERTO, que poden ser menys que els autoritzats per l’Autoritat Laboral perquè simplement “no és necessari” que s’acullen.

D’altra banda, des del Ministeri encapçalat per Yolanda Díaz han assegurat que “la gran majoria” dels treballadors que estan en situació d’ERTO “ja han cobrat la seua prestació”.

Fins a ahir, el Govern comptabilitzava prop de 30.417 treballadors en situació d’ERTO per força major a la Comunitat Valenciana, amb un total de 2.882 empreses sol·licitant.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana negociar noves normes del transvasament Tajo-Segura i exigix inversions clau

El president ha reclamat al Govern reobrir la negociació sobre les regles del Tajo-Segura amb criteris tècnics i tracte igual per als regants. Ha lligat la petició a un paquet de mesures en finançament, aigua, infraestructures, vivenda, sanitat i fiscalitat per a la província d'Alacant i la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca demana negociar noves normes d’explotació del transvasament Tajo-Segura

El president ha sol·licitat al Govern obrir una negociació amb comunitats i regants per a revisar les regles del transvasament amb criteris tècnics. També ha reclamat modernitzar regadius del Tajo i ha anunciat avanços en simplificació administrativa i sanitat.

Cauen les màximes en la Comunitat Valenciana i el topall queda en 14,7 a Torreblanca

Les màximes han baixat de forma generalitzada respecte al diumenge: cap observatori ha aconseguit els 15 graus i el valor més alt ha sigut 14,7 a Torreblanca.

El Marq exposa per primera vegada restes de canibalisme ritual trobats en una cova d’Alacant

El Museu Arqueològic d'Alacant ha inaugurat la mostra 'Rituals de pastors' amb els resultats de les excavacions en la Cova del Randero, primer indici de canibalisme ritual neolític del Llevant. Les restes, interpretats com un ritu funerari no violent, s'han vinculat al dol en comunitats pastorals.

La Sindicatura de Comptes avala l’infrafinançament de la Generalitat en la seua auditoria

La Sindicatura de Comptes assenyala que els ingressos del sistema autonòmic són inferiors als d'un model equitatiu i recolza la reforma del finançament. L'informe afig dèficit estatal en dependència, gastos sanitaris no compensats i l'impacte de la DANA amb crèdits reembossables.

PP i Vox rebutgen activar la Zona de Baixes Emissions a València

El ple municipal ha rebutjat implantar immediatament la ZBE i ha aprovat demanar el cessament de Pilar Bernabé. L'oposició ha vist caure les seues mocions de mobilitat.

Quatre persones ateses per fum i cremades en un incendi de vivenda a València

Quatre persones han resultat ferides lleus per inhalació de fum i cremades en un incendi al carrer Rodríguez de Cepeda de València. Van ser assistides i traslladades a l'Hospital Clínic de València.

La Comunitat Valenciana s’emporta 47,35 milions en la Loteria de Nadal, només l’11% del gastat

La Comunitat Valenciana ha obtingut 47,35 milions en el sorteig de Nadal, a penes el 11,13% del gastat. L'absència de la Grossa ha limitat el retorn.