28.8 C
València
Dissabte, 25 octubre, 2025

En llibertat baix fiança el detingut pel crim de Gata després d’estimar parcialment l’Audiència el seu recurs

ALACANT, 25 (EUROPA PRESS)

El detingut pel crim de Gata de Gorgos –en el qual el passat 22 de juny un home de 38 anys va morir després de suposadament rebre colps amb un bat de beisbol– ha abandonat la presó baix fiança de 3.000 euros, després que la Secció Segona de l’Audiència Provincial d’Alacant estimara parcialment el seu recurs d’apel·lació, segons han confirmat a Europa Press fonts coneixedores del cas.

El passat 18 de juliol, l’Audiència d’Alacant va estimar parcialment el recurs d’apel·lació presentat per l’investigat i va acordar per a ell la presó provisional eludible amb fiança de 3.000 euros i les mesures cautelars de prohibició d’eixida del territori nacional, retirada de passaport i presentació setmanal davant del Jutjat, han informat fonts del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

L’home estava a la presó provisional des del 24 de juny, en funció de la resolució que va adoptar el Jutjat d’Instrucció número 2 de Dénia, que va resoldre en funcions de guàrdia.

L’òrgan provincial va adoptar esta decisió després d’analitzar els resultats de l’autòpsia, que determinarien que la causa de la mort “no és inicialment compatible amb les lesions que presentava el mort i que, suposadament, li hauria causat l’investigat”.

Quant a l’altre home, que estava també a la presó com a cooperador necessari pels mateixos fets, el Jutjat d’Instrucció número 2 de Dénia va acordar per a ell la llibertat amb cautelars de compareixença periòdica, retirada de passaport i prohibició d’eixida del territori nacional, després que la seua representació lletrada així ho sol·licitara després de conèixer la resolució de l’Audiència Provincial.

Últimes notícies

La Generalitat ha multiplicat per quatre les ajudes empresarials en la zona DANA

La Generalitat ha ampliat a 20 milions la línia d'Emprenedoria per a autònoms i pimes afectades per la DANA. També ha detallat pagaments ja realitzats i noves mesures.

Dos detinguts per l’assassinat d’una dona a Alacant investigat com a violència masclista

La Policia Nacional ha detingut a un home de 38 anys per l'assassinat de la seua parella, de 37, el cos de la qual va ser trobat en avançat estat de descomposició a Alacant. Un altre home, de 41, ha sigut arrestat com a suposat còmplice per ajudar a desfer-se del cadàver.

Compromís exigix accions immediates davant la crisi ambiental en L’Albufera

Compromís ha presentat una iniciativa en Les Corts per a demanar respostes clares i urgents davant l'anòxia i la mortaldat de peixos al parc natural. La coalició reclama planificació i mesures efectives.

La UPV dissenya una app que diagnostica malalties del taronger amb un 99,58% d’encert

Un equip de la UPV ha dissenyat una app mòbil per a detectar de manera primerenca malalties i plagues en tarongers. Funciona sense internet, és multiplataforma i aconseguix un 99,58% d'encert.

València Basket i Joventut, dol d’imbatuts en el cim de la Lliga Endesa

València Basket i Joventut s'enfronten en el Roig Arena com dos dels tres equips invictes de la Lliga Endesa. Xoc d'estils, amb Europa i baixes en joc.

La Generalitat ha mobilitzat més de 2.500 milions per a la reconstrucció postdana

La Generalitat ha mobilitzat més de 2.500 milions per a la reconstrucció postdana, amb 900 milions en ajudes directes i la restitució de 18 carreteres i Metrovalencia. Activa plans de prevenció, educació i sanitat i reclama la licitació del sistema d'alerta enfront d'inundacions.

Desarticulen dos xarxes del clan Vračarci per assassinats i tràfic de cocaïna

Policia Nacional, Mossos i autoritats sèrbies, coordinades per Europol, han desarticulat dos organitzacions del clan Vračarci. Hi ha 13 detinguts, 22 registres i 28 encausats.

Una experta alerta: la conca mediterrània serà epicentre d’episodis de clima extrem

La coordinadora de Meteorologia i Climatologia del CEAM advertix d'un Mediterrani més càlid i variable, amb danes, onades de calor i inundacions més freqüents i severes. Reclama comunicació rigorosa, inversió en ciència i adaptació per a reduir riscos humans i econòmics.