14.2 C
València
Dissabte, 14 febrer, 2026

Alberto Férnandez i Fátima Gálvez aconsegueixen la primera medalla d’or espanyola a Tokio

Ja la tenen en les mans, la miren, l’observen, l’acaricien, la mosseguen, i es que els tiradors Fátima Gálvez i Alberto Fernández han aconseguit la primera medalla d’or de la delegació espanyola en els Jocs Olímpics de Tokio 2020 en imposar-se en la final de la prova de fossa olímpica en equips mixtos a l’equip de San Marino.

Eren la tercera cita olímpica per a Gálvez, que va ser quarta a Rio 2016, i la quarta per a ell, sense possibilitat de mostrar en una final d’un escenari olímpic els seus bons resultats en campionats mundials (campió en 2010 i 2018).

En la final, la cordovesa i el madrileny s’han imposat, per la mínima, als de San Marino Alessandra Perilli i Gian Marco Berti (41-40). La jugadora rival ha fet història per al xicotet país europeu que, en tres dies, ha sumat les dues primeres medalles olímpiques de la seua història.

Amb un somriure dibuixat en la seua boca, Fátima Gálvez assegura que les olimpíades els devien vàries medalles.

Després de quatre dies sense medalles, l’equip de tiradors espanyols va sumar la quarta d’Espanya a Tòkio, que se suma a les medalles de plata d’Adriana Cerezo en taekwondoMaialen Chourraut en piragüisme eslalon i al bronze de David Valero amb bicicleta de muntanya.

 

<

>

 

<

>  

Suma una quinta medalla el tenista Pablo Carreño que aconsegueix medalla de bronze per a Espanya.

<

>

<

>

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente

Donya Letizia visitarà la fàbrica de calçat Pedro García pel seu centenari

Donya Letizia visitarà el 19 de febrer la fàbrica Pedro García a Elda amb motiu del centenari de la firma. Recorrerà la cadena de producció i serà rebuda per autoritats i responsables de l'empresa.

Tanquen el port de València pel temporal i l’avís groc de Aemet

L'Autoritat Portuària de València ha decidit tancar este divendres el port a entrades i eixides per condicions meteorològiques adverses. Aemet ha activat avís groc en el litoral entre les 14 i les 22 hores i Emergències ha elevat les alertes per al dissabte.

Morant ha acusat a Camarero d’impulsar el canvi normatiu que va permetre irregularitats en la VPP d’Alacant

Diana Morant ha denunciat un escàndol en una promoció de VPP a Alacant i ha assenyalat a Susana Camarero per impulsar el canvi normatiu. Ha exigit explicacions en Les Corts i la devolució dels pisos adjudicats de manera irregular.

Morant defén que les paraules d’Óscar López sobre Lambán són una anàlisi política des del respecte

Diana Morant ha emmarcat les declaracions d'Óscar López sobre Javier Lambán com una anàlisi política realitzada des del respecte. Ha reclamat fer oposició al PP per a frenar a la ultradreta, ha rebutjat separar les eleccions generals i ha defés el seu suport a la llei de multireincidència impulsada per Junts.