11.3 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Alberto Férnandez i Fátima Gálvez aconsegueixen la primera medalla d’or espanyola a Tokio

Ja la tenen en les mans, la miren, l’observen, l’acaricien, la mosseguen, i es que els tiradors Fátima Gálvez i Alberto Fernández han aconseguit la primera medalla d’or de la delegació espanyola en els Jocs Olímpics de Tokio 2020 en imposar-se en la final de la prova de fossa olímpica en equips mixtos a l’equip de San Marino.

Eren la tercera cita olímpica per a Gálvez, que va ser quarta a Rio 2016, i la quarta per a ell, sense possibilitat de mostrar en una final d’un escenari olímpic els seus bons resultats en campionats mundials (campió en 2010 i 2018).

En la final, la cordovesa i el madrileny s’han imposat, per la mínima, als de San Marino Alessandra Perilli i Gian Marco Berti (41-40). La jugadora rival ha fet història per al xicotet país europeu que, en tres dies, ha sumat les dues primeres medalles olímpiques de la seua història.

Amb un somriure dibuixat en la seua boca, Fátima Gálvez assegura que les olimpíades els devien vàries medalles.

Després de quatre dies sense medalles, l’equip de tiradors espanyols va sumar la quarta d’Espanya a Tòkio, que se suma a les medalles de plata d’Adriana Cerezo en taekwondoMaialen Chourraut en piragüisme eslalon i al bronze de David Valero amb bicicleta de muntanya.

 

<

>

 

<

>  

Suma una quinta medalla el tenista Pablo Carreño que aconsegueix medalla de bronze per a Espanya.

<

>

<

>

 

Últimes notícies

Pérez Llorca demana declarar zona catastròfica després del temporal Harry i exigix competències de litoral

El Consell ha sol·licitat al Govern la declaració de zona catastròfica pels danys del temporal Harry i ha urgit a transferir a la Generalitat la gestió del litoral.

El Govern veu inacceptable que Feijóo carregue contra la gestió estatal de la DANA

El Ministeri per a la Transició Ecològica ha defés que Aemet i la Confederació Hidrogràfica del Xúquer van emetre avisos clars i disponibles durant la DANA. La rèplica arriba després de la intervenció de Feijóo en la comissió que investiga la tragèdia del 29 d'octubre de 2024.

Torres crida a combatre l’insult i la degradació democràtica

El ministre de Política Territorial ha retret al PP l'insult d'una regidora en un míting del PSOE i ha demanat frenar la degradació democràtica amb diàleg. També ha alertat de la polarització i ha defés respondre al crit amb arguments.

Feijóo condemna els insults d’una edil del PP a Pedro Sánchez

El líder del PP ha afirmat que, per descomptat, reprova les paraules d'una regidora que va insultar a Sánchez en un míting del PSOE a Terol. Després de comparéixer en la comissió de la DANA, ha defés les seues respostes i ha criticat a ERC i Bildu.

La propietària de la guarderia d’Algemesí queda en llibertat amb mesures per presumpte maltractament a menors

La propietària, de 55 anys, va ser detinguda i ha quedat en llibertat provisional amb prohibició d'acostar-se als menors, acudir al centre i treballar amb xiquets. La causa està oberta per presumptes maltractaments habituals i vexacions injustes.

Feijóo i Rufián xoquen per la DANA entre insults i acusacions de mentir

La comissió d'investigació de la DANA en el Congrés ha viscut un enfrontament entre Feijóo i Rufián, amb encreuaments de retrets, desqualificacions i acusacions de mentir. El xoc ha elevat la tensió i ha desplaçat el debat de fons sobre la gestió de la DANA.

Arranquen les obres del primer centre de dades de València amb 60 milions i 100 ocupacions directes

NxN Data Centers ha iniciat les obres del primer centre de dades de València en Vara de Quart, amb una inversió de 60 milions. L'obertura s'ha previst per al primer semestre de 2027 i el projecte ha anunciat 100 ocupacions directes i uns 500 indirectes.

Pérez Llorca ha defés que el PP és l’únic que ha assumit responsabilitats per la dana

El president ha subratllat que el temporal va posar a prova a totes les administracions i ha reivindicat que el PP ha demanat perdó i assumit errors. També ha demanat no polititzar l'accident de tren a Còrdova.