Alberto Férnandez i Fátima Gálvez aconsegueixen la primera medalla d’or espanyola a Tokio

Ja la tenen en les mans, la miren, l’observen, l’acaricien, la mosseguen, i es que els tiradors Fátima Gálvez i Alberto Fernández han aconseguit la primera medalla d’or de la delegació espanyola en els Jocs Olímpics de Tokio 2020 en imposar-se en la final de la prova de fossa olímpica en equips mixtos a l’equip de San Marino.

Eren la tercera cita olímpica per a Gálvez, que va ser quarta a Rio 2016, i la quarta per a ell, sense possibilitat de mostrar en una final d’un escenari olímpic els seus bons resultats en campionats mundials (campió en 2010 i 2018).

En la final, la cordovesa i el madrileny s’han imposat, per la mínima, als de San Marino Alessandra Perilli i Gian Marco Berti (41-40). La jugadora rival ha fet història per al xicotet país europeu que, en tres dies, ha sumat les dues primeres medalles olímpiques de la seua història.

Amb un somriure dibuixat en la seua boca, Fátima Gálvez assegura que les olimpíades els devien vàries medalles.

Després de quatre dies sense medalles, l’equip de tiradors espanyols va sumar la quarta d’Espanya a Tòkio, que se suma a les medalles de plata d’Adriana Cerezo en taekwondoMaialen Chourraut en piragüisme eslalon i al bronze de David Valero amb bicicleta de muntanya.

 

<

>

 

<

>  

Suma una quinta medalla el tenista Pablo Carreño que aconsegueix medalla de bronze per a Espanya.

<

>

<

>

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Bernabé defén les obres en Rodalia malgrat els problemes puntuals en la C2

Pilar Bernabé reivindica la inversió en Rodalia i admet incidències com el caos en la línia C2, que atribuïx a les obres per a millorar la xarxa ferroviària.

Ampli desfasament en el seguiment de la vaga de metges en la Comunitat Valenciana

Sanitat situa el seguiment de la vaga de metges en la Comunitat Valenciana en el 7,43%, mentres que el sindicat CESMCV l'eleva fins al 90%, amb fortes diferències per províncies i condicionades pels servicis mínims.

Boies marines que convertixen dades del Mediterrani en art digital viu

El projecte Coneixement flotant transforma en temps real les dades de boies marines enfront d'Oropesa en art digital i escultures que conviden a reflexionar sobre el patrimoni natural i els anomenats temps liquidos.

Justícia i Fiscalia pacten 200 noves places de fiscals, 20 per a la Comunitat Valenciana

El Ministeri de Justícia i la Fiscalia General de l'Estat acorden el repartiment territorial de 200 noves places de fiscal. La Comunitat Valenciana suma 20 llocs i Madrid, Catalunya i Andalusia concentren el major reforç percentual i en números absoluts.

El Llevant es juga la permanència davant tres rivals europeus i dos finals en el Ciutat

El Llevant tancarà la temporada amb tres eixides davant equips en lluita per Europa i dos dols directes a casa que poden decidir la permanència en LaLiga.

El València es juga la salvació davant quatre equips del top 10 en un maig decisiu

El València encara un mes de maig clau per la permanència amb cinc partits, quatre d'ells davant rivals situats entre els deu primers de LaLiga. El marge amb el descens és de només cinc punts.

Bernabé acusa a Abascal i Feijóo de recolzar teories ultres sobre immigració

Pilar Bernabé critica que la prioritat nacional de PP i Vox trenca el consens construït a Espanya i els acusa de recolzar teories ultres sobre immigració que ja no donen suport a altres líders europeus.

Catalá llança en el Congrés una ofensiva política per a reactivar el soterrament de Serradora

L'alcaldessa de València impulsa sis iniciatives en el Congrés per a pressionar al Ministeri de Transports i reclamar la reactivació del soterrament de les vies de Serradora, paralitzat des de 2021 malgrat tindre el seu estudi informatiu executat al 76%.