Els 110 quilos de pólvora de pirotècnia Zaragozana retronen la Plaça de l’Ajuntament en la quarta mascletà del 2019

 

 

Un total de 110 quilos de pólvora han retronat la plaça de l’Ajuntament de València en la quarta mascletà del calendari faller del 2019, de la qual s’ha encarregat la pirotècnia Zaragozana, que dispara per segon any consecutiu.

 

Puntualment a les 14.00 hores i al crit de ‘Senyor pirotècnic, pot començar la mascletà!’, les carcasses i els trons han començat a retronar el centre de València, davant l’atenta mirada dels milers d’assistents i un balcó de l’Ajuntament ple d’autoritats.

 

A més de la Fallera Major de València, Marina Civera, i la Fallera Major Infantil, Sara Larrazábal; han presenciat el dispar des del balcó l’alcalde, Joan Ribó; el president de Junta Central Fallera, Pere Fuset; el president de Les Corts, Enric Morera; la vicepresidenta de la Diputació de València, Maria Josep Amigó i el síndic de Compromís en Les Corts, Fran Ferri.

 

Tots ells han presenciat un dispar tradicional valencià d’un poc més de cinc minuts que ha començat amb quatre retencions aèries, a les quals ha seguit un potent conjunt de retencions terrestres que han anat intensificant-se fins a un terratrèmol final en quatre fases amb un tancament hermètic, “com mana la tradició”.

 

Així ho han explicat el gerent de pirotècnia Zaragozana i el dissenyador de la mascletà, el pirotècnic valencià Luis Brunchú, qui ha detallat que malgrat el caràcter tradicional del dispar d’aquest dijous, han inclòs “algunes pinzellades de digital”.

 

A més, comparat amb el seu dispar del passat any, ha indicat que enguany han canviat la ubicació dels focs aeris i han donat major potència al final. En concret, el terratrèmol ha concentrat un 30% de la càrrega de pólvora de tot el dispar en tan sols 20 segons.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

79-108. València va atropellar a un Baskonia en ressaca copera

València Basket va firmar una primera part devastadora i va véncer 79-108 a un Baskonia desbordat després de la ressaca de la Copa. Pedro Martínez va demanar calma i Galbiati va confirmar la baixa de Sedekerskis per al que resta de curs.

València Basket atropella al Baskonia amb un festival de triples: 79-108 en Eurolliga

València Basket es va imposar 79-108 en el Buesa Arena després d'una primera part quasi perfecta, amb 11 triples al descans i un 35-68 que va deixar el xoc vist per a sentència. Pedro Martínez va demanar cautela i va reconéixer que el títol coper va condicionar al rival.

79-108: València Basket atropella a un Baskonia sense resposta després de la Copa

València Basket va véncer 79-108 amb una primera part quasi perfecta, 11 triples al descans i un 35-68 que va sentenciar el xoc. Baskonia va acusar la ressaca copera i les baixes.

Acomiaden a Antonio Tejero en la intimitat abans del trasllat de les seues cendres a Màlaga

Familiars i afins han celebrat una missa a Xàtiva i han incinerat al exmilitar. Les cendres es traslladaran a Torre de la Mar, amb l'acte sense declaracions.

La Generalitat impulsa l’alvocat valencià amb una campanya de 20 milions i una marca pròpia

La Generalitat ha presentat la Marca Alvocat Valencià i ha anunciat una campanya de 20 milions per a reforçar qualitat, competitivitat i seguretat. El pla de l'IVIA abasta noves varietats, reg eficient i millores en postcollita.

Dos detinguts pel robatori de 100 quilos de coure en les vies d’alta velocitat a Algemesí

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a dos veïns de Silla per sostraure 100 quilos de coure del cablejat d'alta velocitat. Van ser interceptats de matinada amb una maleta i cisalles i van guiar als agents fins al punt del robatori.

El Congrés insta el Govern a invertir 1.500 milions en la Rodalia de la Comunitat Valenciana

El Congrés ha aprovat sis de huit punts d'una moció per a reforçar la Rodalia en la Comunitat Valenciana, inclòs un pla 2026-2030 de 1.500 milions. La transferència del servici a la Generalitat no ha tirat avant.

Sindicats convoquen manifestacions i vaga educativa per falta de compromisos de la Conselleria

STEPV-Iv, CSIF, CCOO i UGT han cridat a manifestar-se este dissabte a València, Alacant i Castelló i han fixat una vaga educativa el 31 de març per la falta d'avanços.