Els 110 quilos de pólvora de pirotècnia Zaragozana retronen la Plaça de l’Ajuntament en la quarta mascletà del 2019

 

 

Un total de 110 quilos de pólvora han retronat la plaça de l’Ajuntament de València en la quarta mascletà del calendari faller del 2019, de la qual s’ha encarregat la pirotècnia Zaragozana, que dispara per segon any consecutiu.

 

Puntualment a les 14.00 hores i al crit de ‘Senyor pirotècnic, pot començar la mascletà!’, les carcasses i els trons han començat a retronar el centre de València, davant l’atenta mirada dels milers d’assistents i un balcó de l’Ajuntament ple d’autoritats.

 

A més de la Fallera Major de València, Marina Civera, i la Fallera Major Infantil, Sara Larrazábal; han presenciat el dispar des del balcó l’alcalde, Joan Ribó; el president de Junta Central Fallera, Pere Fuset; el president de Les Corts, Enric Morera; la vicepresidenta de la Diputació de València, Maria Josep Amigó i el síndic de Compromís en Les Corts, Fran Ferri.

 

Tots ells han presenciat un dispar tradicional valencià d’un poc més de cinc minuts que ha començat amb quatre retencions aèries, a les quals ha seguit un potent conjunt de retencions terrestres que han anat intensificant-se fins a un terratrèmol final en quatre fases amb un tancament hermètic, «com mana la tradició».

 

Així ho han explicat el gerent de pirotècnia Zaragozana i el dissenyador de la mascletà, el pirotècnic valencià Luis Brunchú, qui ha detallat que malgrat el caràcter tradicional del dispar d’aquest dijous, han inclòs «algunes pinzellades de digital».

 

A més, comparat amb el seu dispar del passat any, ha indicat que enguany han canviat la ubicació dels focs aeris i han donat major potència al final. En concret, el terratrèmol ha concentrat un 30% de la càrrega de pólvora de tot el dispar en tan sols 20 segons.

Últimes notícies

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.

Hosbec alerta que pujar l’IVA turístic seria com posar-se aranzels a un mateix

La patronal hotelera Hosbec rebutja qualsevol pujada de l’IVA en allotjament i restauració, adverteix de la pèrdua de competitivitat internacional i subratlla l’impacte sobre ocupació i inversió a la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca alerta de danys irreparables al camp valencià pels retalls de la UE en la PAC

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, advertix a Brussel·les que els possibles retalls en els fons de la futura PAC podrien causar danys irreparables al camp valencià i reclama protecció per a joves, jubilats i sectors clau com la ceràmica.

Els sindicats reclamen a Educació el document final abans de tornar a negociar la vaga docent

STEPV, CCOO i UGT demanen a la Conselleria d'Educació que els remeta el text complet amb els huit punts de l'acord abans de la reunió d'este divendres a les 14.00 hores per a abordar la vaga indefinida del professorat públic.