11.6 C
València
Dilluns, 15 desembre, 2025

Els 110 quilos de pólvora de pirotècnia Zaragozana retronen la Plaça de l’Ajuntament en la quarta mascletà del 2019

 

 

Un total de 110 quilos de pólvora han retronat la plaça de l’Ajuntament de València en la quarta mascletà del calendari faller del 2019, de la qual s’ha encarregat la pirotècnia Zaragozana, que dispara per segon any consecutiu.

 

Puntualment a les 14.00 hores i al crit de ‘Senyor pirotècnic, pot començar la mascletà!’, les carcasses i els trons han començat a retronar el centre de València, davant l’atenta mirada dels milers d’assistents i un balcó de l’Ajuntament ple d’autoritats.

 

A més de la Fallera Major de València, Marina Civera, i la Fallera Major Infantil, Sara Larrazábal; han presenciat el dispar des del balcó l’alcalde, Joan Ribó; el president de Junta Central Fallera, Pere Fuset; el president de Les Corts, Enric Morera; la vicepresidenta de la Diputació de València, Maria Josep Amigó i el síndic de Compromís en Les Corts, Fran Ferri.

 

Tots ells han presenciat un dispar tradicional valencià d’un poc més de cinc minuts que ha començat amb quatre retencions aèries, a les quals ha seguit un potent conjunt de retencions terrestres que han anat intensificant-se fins a un terratrèmol final en quatre fases amb un tancament hermètic, “com mana la tradició”.

 

Així ho han explicat el gerent de pirotècnia Zaragozana i el dissenyador de la mascletà, el pirotècnic valencià Luis Brunchú, qui ha detallat que malgrat el caràcter tradicional del dispar d’aquest dijous, han inclòs “algunes pinzellades de digital”.

 

A més, comparat amb el seu dispar del passat any, ha indicat que enguany han canviat la ubicació dels focs aeris i han donat major potència al final. En concret, el terratrèmol ha concentrat un 30% de la càrrega de pólvora de tot el dispar en tan sols 20 segons.

Últimes notícies

Una dona i un menor, ferits en un accident en la CV-166 a Benassal

Una dona i un menor han resultat ferits després de l'eixida de via del vehicle en la CV-166 en direcció a Benassal. Van ser atesos per Samu i SVB i traslladats a un hospital.

Les pluges deixen 60 l/m² en quatre hores a Castelló sense incidències

La vesprada ha deixat 60 l/m² a la ciutat de Castelló i acumulats destacats en la zona, sense incidències. El balanç diari situa el màxim a la Font d'en Carròs amb 147,9 l/m².

Catorze municipis de València i Castelló suspenen les classes este dilluns per les pluges

La Conselleria d'Educació ha confirmat la suspensió de l'activitat lectiva este dilluns en 14 municipis de València i Castelló per l'alerta de pluges. La mesura afecta a 78.744 alumnes i prioritza la seguretat en desplaçaments i zones inundables.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Les pluges continuen amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València, amb tempestes encara en la mar. Persistixen avisos roig i taronja i risc de ruixats molt intensos en les pròximes hores

Emergències manté les alertes per pluges intenses i demana extremar la precaució

Es mantenen les alertes per pluges amb nivell roig en el litoral de València. Emergències demana evitar zones inundables.

Municipis de la zona zero de la dana suspenen les classes este dilluns per les pluges

Diversos municipis han decidit suspendre les classes este dilluns per les alertes de pluges. València ho farà parcialment i la UPV i la UV suspendran al matí.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Aemet ha informat que continua plovent amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València. Es mantenen avisos rojos i taronges i no es descarta que algunes tempestes marítimes aconseguisquen la costa amb ruixats molt intensos.

Rescat a Vila-real: bombers evacuen en embarcació a una parella bloquejada per la pluja

Dos dotacions i una unitat de comandament han acudit al carrer del Riu per a auxiliar a un home i una dona el vehicle de la qual havia quedat immobilitzat per l'aigua. El Consorci ha atés a més incidències a Borriol i Nules.