Els 110 quilos de pólvora de pirotècnia Zaragozana retronen la Plaça de l’Ajuntament en la quarta mascletà del 2019

 

 

Un total de 110 quilos de pólvora han retronat la plaça de l’Ajuntament de València en la quarta mascletà del calendari faller del 2019, de la qual s’ha encarregat la pirotècnia Zaragozana, que dispara per segon any consecutiu.

 

Puntualment a les 14.00 hores i al crit de ‘Senyor pirotècnic, pot començar la mascletà!’, les carcasses i els trons han començat a retronar el centre de València, davant l’atenta mirada dels milers d’assistents i un balcó de l’Ajuntament ple d’autoritats.

 

A més de la Fallera Major de València, Marina Civera, i la Fallera Major Infantil, Sara Larrazábal; han presenciat el dispar des del balcó l’alcalde, Joan Ribó; el president de Junta Central Fallera, Pere Fuset; el president de Les Corts, Enric Morera; la vicepresidenta de la Diputació de València, Maria Josep Amigó i el síndic de Compromís en Les Corts, Fran Ferri.

 

Tots ells han presenciat un dispar tradicional valencià d’un poc més de cinc minuts que ha començat amb quatre retencions aèries, a les quals ha seguit un potent conjunt de retencions terrestres que han anat intensificant-se fins a un terratrèmol final en quatre fases amb un tancament hermètic, «com mana la tradició».

 

Així ho han explicat el gerent de pirotècnia Zaragozana i el dissenyador de la mascletà, el pirotècnic valencià Luis Brunchú, qui ha detallat que malgrat el caràcter tradicional del dispar d’aquest dijous, han inclòs «algunes pinzellades de digital».

 

A més, comparat amb el seu dispar del passat any, ha indicat que enguany han canviat la ubicació dels focs aeris i han donat major potència al final. En concret, el terratrèmol ha concentrat un 30% de la càrrega de pólvora de tot el dispar en tan sols 20 segons.

Últimes notícies

Passa a disposició judicial l’assassí masclista de Callosa de Segura

L’home que va confessar haver estrangulat Patricia, de 48 anys, en el domicili que compartien a Callosa de Segura ha passat este matí a disposició judicial als jutjats d’Orihuela. El crim és el número 23 per violència masclista a Espanya en 2026 i el quart a la Comunitat Valenciana.

El valencià Ricardo Ten lidera Espanya en els Europeus de ciclisme paralímpic en carretera

El valencià Ricardo Ten, catorze vegades campió del món, i la handbiker Manuela Vos encapçalen la selecció espanyola de ciclisme paralímpic que competirà del 12 al 14 de juny als Europeus de carretera a Maniago i Montereale Valcellina, acompanyats pel retorn de Luis Miguel García-Marquina.

Emergències reserva 21,3 dels 234 milions del seu pressupost per a actuacions per la dana

La Conselleria d'Emergència i Interior, dirigida per Juan Carlos Valderrama, destina 21,3 milions d'euros del pressupost total de 234,2 milions de 2026 a actuacions derivades de la dana i defensa un model valencià de seguretat i emergències més robust. L'oposició critica la paràlisi i les prioritats de la Conselleria, mentres Vox avala les comptes amb matisos.

Un València Basket en alerta busca el pas a semifinals per la via ràpida a Bilbao

El València Basket visita divendres Miribilla amb un 1-0 a favor davant el Surne Bilbao Basket i l’opció de tancar l’eliminatòria, però conscient de la capacitat dels bascos per controlar el seu joc.

Carles Esteve assegura que Compromís se sent còmode amb la candidatura de Mónica Oltra a l’alcaldia

El diputat de Compromís i portaveu d’Iniciativa Carles Esteve defensa que tota la coalició està còmoda amb què Mónica Oltra encapçale la candidatura a l’alcaldia de València i critica el ‘lawfare’ contra l’exvicepresidenta del Consell.

El Barça vol allargar el seu domini a la Copa del Rei a Alacant amb plaça europea en joc

El Centre de Tecnificació d Alacant acull des de divendres fins diumenge la fase final de la Copa del Rei d handbol, amb un Barça hegemònic, debut del Horneo en l elit i una plaça europea en joc.

El valencià Roberto Bou s’estrena en la Gigante de Piedra amb opcions màximes de triomf

La 14a edició de la Gigante de Piedra, este dissabte a l’Alcora, reunirà 300 ciclistes en un traçat extrem de 200 km, amb el debut en la prova reina de Roberto Bou i Anna Bello com a gran favorita femenina.

El Barça vol mantindre la seua supremacia en una Copa del Rei d’Alacant amb bitllet europeu

El Centre de Tecnificació d’Alacant acull des de divendres fins diumenge la fase final de la Copa del Rei d’handbol, amb un Barça dominador i una plaça europea en joc per als finalistes.