Felip VI centra el seu missatge de Nadal en les víctimes de la DANA i fa una crida a la serenitat política

El rei Felip VI ha centrat el seu missatge de Nadal en el record i suport a les víctimes de la devastadora DANA que va assotar la Comunitat Valenciana i altres zones del territori espanyol el passat 29 d’octubre. Amb un discurs de marcat to solidari i reflexiu, el monarca ha apel·lat a la serenitat en la contesa política i a la necessitat de posar el bé comú al centre de les decisions institucionals.

Una dedicatòria especial a les víctimes de la DANA

Felip VI ha iniciat el seu discurs amb un emotiu homenatge a les més de 230 persones que van perdre la vida durant la tragèdia. “Les persones que van morir i les que encara estan desaparegudes mereixen tot el nostre respecte, i no hem d’oblidar mai el dolor i la tristesa que han deixat en les seues famílies,” ha afirmat el rei. En el marc de la seua intervenció, també ha reconegut el treball infatigable de voluntaris, cossos de seguretat, bombers i equips de protecció civil que han ajudat en les tasques de rescat i reconstrucció.

El monarca ha recordat les seues visites a localitats afectades, com Catarroja o Paiporta, on va poder comprovar personalment l’abast de la devastació. Ha elogiat l’esperit de solidaritat que ha sorgit enfront de la catàstrofe: “Veïns que obrien les seues cases, empreses que organitzaven donacions, ONG treballant sense descans… tot això és una mostra del millor que som capaços de fer com a societat.”

Missatge clar a les administracions: “Que les ajudes arriben”

Un dels punts més contundents del discurs ha estat la crida a les administracions perquè agilitzen les ajudes als afectats per la DANA. “És essencial que totes les persones damnificades reben el suport necessari per a reconstruir les seues vides. Això és una responsabilitat que no pot esperar,” ha subratllat. El rei també ha mostrat empatia amb les famílies que han expressat frustració per la lentitud en la resposta institucional, afirmant que “totes les emocions, siguen de gratitud o d’impaciència, tenen un origen comú: l’esperança en el bé comú.”

Una crida a la serenitat en temps de crispació

Més enllà de la DANA, el missatge del rei també ha abordat la situació política actual, caracteritzada per una forta polarització. “La contesa política és lègítima en democràcia, però no hem de permetre que es convertisca en un soroll constant que impedisca escoltar el vertader pols de la ciutadania,” ha advertit Felip VI. En aquesta línia, ha apel·lat a la serenitat i al diàleg com a pilars fonamentals per a afrontar els desafiaments col·lectius.

El monarca ha posat com a exemple la reforma de l’article 49 de la Constitució, que redefineix els drets de les persones amb discapacitat, per a destacar els avanços que es poden aconseguir des del consens i la cooperació entre institucions. “Aquest és un bon exemple del que podem aconseguir junts quan ens enfoquem en el que realment importa,” ha afirmat.

Temes socials: habitatge i immigració

El rei també ha dedicat part del seu discurs a temes socials de gran importància, com l’accés a l’habitatge i la gestió de la immigració. Sobre el primer punt, ha instat tots els actors implicats a treballar conjuntament per a garantir que “les famílies, especialment els joves i els col·lectius vulnerables, puguen accedir a un habitatge digne en condicions assumibles.”

Quant a la immigració, Felip VI ha fet una crida a la integració basada en el respecte mutu i la dignitat humana. Alhora, ha subratllat la importància de combatre amb fermesa les xarxes de tràfic de persones que exploten les necessitats de molts migrants.

Un missatge d’unitat i esperança

Com és habitual en els seus discursos de Nadal, el monarca ha conclòs destacant la grandesa d’Espanya com a país i la capacitat de superació de la societat espanyola. “Espanya és un gran país, amb una història plena de moments de llum i també de dificultats superades amb esforç i unitat. Junts podem afrontar qualsevol desafiament i construir un futur millor per a tots,” ha declarat.

Felip VI ha finalitzat el seu missatge desitjant un Nadal ple de pau i felicitat en les quatre llengües oficials de l’Estat, demostrant una vegada més el seu compromís amb la diversitat cultural i lingüística d’Espanya.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detinguts a Vinaròs per traure 1.000 euros amb la targeta robada al seu company de pis

La Guàrdia Civil deté a Vinaròs a dos hòmens acusats de furtar una targeta bancària a un company de pis i extraure amb ella 1.000 euros en un caixer.

Detinguts a Vinaròs per traure 1.000 euros amb la targeta robada al seu company de pis

La Guàrdia Civil ha detingut a Vinaròs a dos hòmens acusats de furtar una targeta bancària a un company de pis i traure 1.000 euros de manera fraudulenta.

Dimarts estable en la Comunitat Valenciana amb augment de núvols a la vesprada

La Comunitat Valenciana viurà un dimarts d'ambient estable, cels poc nuvolosos al matí i augment de la nuvolositat a la vesprada, amb temperatures sense grans canvis i vents fluixos de component este.

El Girona s’imposa al Vila-real amb un autogol i frega la salvació

Un autogol de Pau Navarro va donar al Girona una victòria treballada davant el Vila-real que li allunya del descens i reforça la seua candidatura a mirar de nou cap a Europa.

Gerard Moreno demana calma després de la derrota del Vila-real a Girona

Gerard Moreno assumix el mal partit del Vila-real a Girona, però reclama calma i recorda que l'equip continua tercer i depén de si mateix per a la Champions.

El Girona tomba al Vila-real i s’acosta a la salvació amb un autogol decisiu

El Girona s'imposa per la mínima al Vila-real en Montilivi gràcies a un autogol de Pau Navarro i s'allunya del descens mentres compromet la lluita groga per la tercera plaça.

Quinze quilòmetres de retenció en l’A-3 a Requena en el retorn de Setmana Santa

La volta de les vacacions de Setmana Santa i Pasqua provoca fins a quinze quilòmetres de circulació lenta en l'A-3 a l'altura de Requena i complicacions en altres vies de la Comunitat Valenciana.

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.