9.1 C
València
Dimarts, 23 desembre, 2025

Ford Almussafes reduïx els torns en la seua fàbrica de motors per al 2025 després d’un any de caiguda productiva

La fàbrica està a l’espera del mecanisme que servisca per a protegir l’ocupació fins a tenir el nou vehicle i la fàbrica de bateries

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

Ford ha traslladat este dilluns als seus treballadors d’Almussafes que, a partir del 2 de gener del 2025, l’àrea de mecanitzats de la planta de motors operarà en un sol torn de matí, alineant-se així amb la secció de muntatge de motors. No obstant això, es mantindrà un “mini torn de nit” de diumenge a dijous que serà voluntari.

Esta mesura arriba després de conèixer-se les previsions de caiguda de producció en la fàbrica valenciana. Segons les estimacions facilitades per UGT, la factoria tancarà 2024 amb una producció de 120.127 vehicles. Enguany finalitzarà amb 103.488 Ford Kuga fabricats i 16.639 furgonetes Transit. Ford Almussafes produïx un 48% menys que el 2020, any de la pandèmia.

UGT ha explicat, després de la reunió de la Comissió de l’Observatori per l’Electrificació que ha tingut lloc este dimecres, que la supressió de torn en motors confirma l’excedent del 50% de la plantilla, ja anunciat anteriorment.

Este excedent, ha assenyalat, “es protegirà durant els dos pròxims anys a través del mecanisme d’un nou ERTO RED, pendent de negociar en pròximes dates, fins que l’any 2027 tinguen ocupació efectiva en la nova planta de Bateries, o en tasques anàlogues, com a conseqüència de la producció que suposarà el nou vehicle multienergía”.

La fàbrica d’Almussafes va finalitzar divendres passat un ERTO de força major a causa de la dana, i havia reprès este dilluns la producció de vehicles en dos torns de matí i vesprada, així com el torn central. Amb això, es va reactivar el calendari d’aplicació de l’ERTO que ja tenia en vigor la fàbrica abans de la dana i fins al 31 de desembre, per a abordar l’excedent diari de personal que arrossega la fàbrica, xifrat en 996 treballadors.

Així, cal recordar que el passat mes de juliol Ford i UGT van acordar un ERTO de 996 treballadors fins a desembre, amb 25 dies de parada total. Este ERTO se suma a l’ERO per a 626 empleats que també va acordar, davant de l’excedent de personal de la fàbrica fins que no se li assigne la fabricació d’un nou vehicle multienergía el 2025.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana negociar noves normes del transvasament Tajo-Segura i exigix inversions clau

El president ha reclamat al Govern reobrir la negociació sobre les regles del Tajo-Segura amb criteris tècnics i tracte igual per als regants. Ha lligat la petició a un paquet de mesures en finançament, aigua, infraestructures, vivenda, sanitat i fiscalitat per a la província d'Alacant i la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca demana negociar noves normes d’explotació del transvasament Tajo-Segura

El president ha sol·licitat al Govern obrir una negociació amb comunitats i regants per a revisar les regles del transvasament amb criteris tècnics. També ha reclamat modernitzar regadius del Tajo i ha anunciat avanços en simplificació administrativa i sanitat.

Cauen les màximes en la Comunitat Valenciana i el topall queda en 14,7 a Torreblanca

Les màximes han baixat de forma generalitzada respecte al diumenge: cap observatori ha aconseguit els 15 graus i el valor més alt ha sigut 14,7 a Torreblanca.

El Marq exposa per primera vegada restes de canibalisme ritual trobats en una cova d’Alacant

El Museu Arqueològic d'Alacant ha inaugurat la mostra 'Rituals de pastors' amb els resultats de les excavacions en la Cova del Randero, primer indici de canibalisme ritual neolític del Llevant. Les restes, interpretats com un ritu funerari no violent, s'han vinculat al dol en comunitats pastorals.

La Sindicatura de Comptes avala l’infrafinançament de la Generalitat en la seua auditoria

La Sindicatura de Comptes assenyala que els ingressos del sistema autonòmic són inferiors als d'un model equitatiu i recolza la reforma del finançament. L'informe afig dèficit estatal en dependència, gastos sanitaris no compensats i l'impacte de la DANA amb crèdits reembossables.

PP i Vox rebutgen activar la Zona de Baixes Emissions a València

El ple municipal ha rebutjat implantar immediatament la ZBE i ha aprovat demanar el cessament de Pilar Bernabé. L'oposició ha vist caure les seues mocions de mobilitat.

Quatre persones ateses per fum i cremades en un incendi de vivenda a València

Quatre persones han resultat ferides lleus per inhalació de fum i cremades en un incendi al carrer Rodríguez de Cepeda de València. Van ser assistides i traslladades a l'Hospital Clínic de València.

La Comunitat Valenciana s’emporta 47,35 milions en la Loteria de Nadal, només l’11% del gastat

La Comunitat Valenciana ha obtingut 47,35 milions en el sorteig de Nadal, a penes el 11,13% del gastat. L'absència de la Grossa ha limitat el retorn.