Ford Almussafes reduïx els torns en la seua fàbrica de motors per al 2025 després d’un any de caiguda productiva

La fàbrica està a l’espera del mecanisme que servisca per a protegir l’ocupació fins a tenir el nou vehicle i la fàbrica de bateries

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

Ford ha traslladat este dilluns als seus treballadors d’Almussafes que, a partir del 2 de gener del 2025, l’àrea de mecanitzats de la planta de motors operarà en un sol torn de matí, alineant-se així amb la secció de muntatge de motors. No obstant això, es mantindrà un “mini torn de nit” de diumenge a dijous que serà voluntari.

Esta mesura arriba després de conèixer-se les previsions de caiguda de producció en la fàbrica valenciana. Segons les estimacions facilitades per UGT, la factoria tancarà 2024 amb una producció de 120.127 vehicles. Enguany finalitzarà amb 103.488 Ford Kuga fabricats i 16.639 furgonetes Transit. Ford Almussafes produïx un 48% menys que el 2020, any de la pandèmia.

UGT ha explicat, després de la reunió de la Comissió de l’Observatori per l’Electrificació que ha tingut lloc este dimecres, que la supressió de torn en motors confirma l’excedent del 50% de la plantilla, ja anunciat anteriorment.

Este excedent, ha assenyalat, “es protegirà durant els dos pròxims anys a través del mecanisme d’un nou ERTO RED, pendent de negociar en pròximes dates, fins que l’any 2027 tinguen ocupació efectiva en la nova planta de Bateries, o en tasques anàlogues, com a conseqüència de la producció que suposarà el nou vehicle multienergía”.

La fàbrica d’Almussafes va finalitzar divendres passat un ERTO de força major a causa de la dana, i havia reprès este dilluns la producció de vehicles en dos torns de matí i vesprada, així com el torn central. Amb això, es va reactivar el calendari d’aplicació de l’ERTO que ja tenia en vigor la fàbrica abans de la dana i fins al 31 de desembre, per a abordar l’excedent diari de personal que arrossega la fàbrica, xifrat en 996 treballadors.

Així, cal recordar que el passat mes de juliol Ford i UGT van acordar un ERTO de 996 treballadors fins a desembre, amb 25 dies de parada total. Este ERTO se suma a l’ERO per a 626 empleats que també va acordar, davant de l’excedent de personal de la fàbrica fins que no se li assigne la fabricació d’un nou vehicle multienergía el 2025.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El exasesor de Mazón es nega a respondre davant la comissió de la DANA en el Congrés

Josep Lanuza s'ha negat a contestar en la comissió que investiga la DANA i ha remés les seues explicacions al jutjat, entre retrets de diversos grups.

Identificats cinc jóvens per un incendi en El Saler després de llançar un artefacte pirotècnic

La Policia Local de València ha identificat a cinc jóvens després d'un incendi en la zona protegida del Saler, originat per un artefacte pirotècnic. El foc va afectar 200 m² i un d'ells va quedar investigat per presumpte delicte d'incendi forestal.

Tres anys de presó per a un agressor sexual reincident a la Vila Joiosa

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a tres anys de presó a un home per agredir sexualment a una dona que dormia a la seua casa a la Vila Joiosa. La pena inclou atenuants de reparació i embriaguesa i l'agreujant de reincidència, a més d'allunyament i llibertat vigilada.

El port d’Alacant estrenarà una línia regular de mercaderies amb Algèria

Algèria Express connectarà Alacant amb Orà i Bejaia amb freqüència quinzenal. El servici, operat per Sidra Line, combinarà càrrega contenerizada i convencional.

Onze associacions d’arts escèniques denuncien abandó de Cultura en la Comunitat

Onze associacions del sector han tornat a alertar d'una deriva que desmantella polítiques clau i agreuja els problemes. Cultura reitera el seu compromís i destaca més contractacions en el Circuit.

El PSPV exigix retirar l’aforament de Mazón per a aclarir la DANA de 2024

El PSPV-PSOE ha demanat retirar l'aforament de Carlos Mazón perquè la investigació per la DANA de 2024 avanç en el jutjat de Catarroja. El TSJCV ha rebutjat investigar-ho però ha precisat que la causa 'pot i deu' seguir en instrucció.

Compromís sosté que Bany va poder comptar amb informació privilegiada sobre els bons comercie

Compromís ha activat iniciatives per a esclarir possibles irregularitats en els bons comercie i reclama controls reforçats a la Cambra de Comerç d'Alacant. La formació vincula el cas a la detenció de Carlos Baño i exigix auditories i compareixences.

La mascletà de Tamarit homenatja el món faller amb ritme, potència i una senyera de fum

La Pirotècnia Tamarit ha firmat la setzena mascletà del cicle amb un tret de sis minuts i 216 quilos, dedicat als qui fan possibles les Falles. El tancament, amb una gran senyera de fum, ha segellat el tribut en una plaça abarrotada.