13.5 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

Ford Almussafes reduïx els torns en la seua fàbrica de motors per al 2025 després d’un any de caiguda productiva

La fàbrica està a l’espera del mecanisme que servisca per a protegir l’ocupació fins a tenir el nou vehicle i la fàbrica de bateries

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

Ford ha traslladat este dilluns als seus treballadors d’Almussafes que, a partir del 2 de gener del 2025, l’àrea de mecanitzats de la planta de motors operarà en un sol torn de matí, alineant-se així amb la secció de muntatge de motors. No obstant això, es mantindrà un “mini torn de nit” de diumenge a dijous que serà voluntari.

Esta mesura arriba després de conèixer-se les previsions de caiguda de producció en la fàbrica valenciana. Segons les estimacions facilitades per UGT, la factoria tancarà 2024 amb una producció de 120.127 vehicles. Enguany finalitzarà amb 103.488 Ford Kuga fabricats i 16.639 furgonetes Transit. Ford Almussafes produïx un 48% menys que el 2020, any de la pandèmia.

UGT ha explicat, després de la reunió de la Comissió de l’Observatori per l’Electrificació que ha tingut lloc este dimecres, que la supressió de torn en motors confirma l’excedent del 50% de la plantilla, ja anunciat anteriorment.

Este excedent, ha assenyalat, “es protegirà durant els dos pròxims anys a través del mecanisme d’un nou ERTO RED, pendent de negociar en pròximes dates, fins que l’any 2027 tinguen ocupació efectiva en la nova planta de Bateries, o en tasques anàlogues, com a conseqüència de la producció que suposarà el nou vehicle multienergía”.

La fàbrica d’Almussafes va finalitzar divendres passat un ERTO de força major a causa de la dana, i havia reprès este dilluns la producció de vehicles en dos torns de matí i vesprada, així com el torn central. Amb això, es va reactivar el calendari d’aplicació de l’ERTO que ja tenia en vigor la fàbrica abans de la dana i fins al 31 de desembre, per a abordar l’excedent diari de personal que arrossega la fàbrica, xifrat en 996 treballadors.

Així, cal recordar que el passat mes de juliol Ford i UGT van acordar un ERTO de 996 treballadors fins a desembre, amb 25 dies de parada total. Este ERTO se suma a l’ERO per a 626 empleats que també va acordar, davant de l’excedent de personal de la fàbrica fins que no se li assigne la fabricació d’un nou vehicle multienergía el 2025.

Últimes notícies

Baldoví veu prematur parlar de coalicions i descarta negociacions obertes

El síndic de Compromís, Joan Baldoví, ha considerat prematur debatre aliances per a 2027 i ha assegurat que no hi ha cap negociació formal en marxa.

El Suprem manté a la presó a Ábalos i Koldo García per ‘alt’ risc de fugida

El Suprem ha rebutjat els recursos de Ábalos i Koldo García i manté la seua presó provisional per 'alt' risc de fugida i la proximitat del juí. La Sala subratlla la gravetat de les penes sol·licitades i la solidesa dels indicis.

Vila-real, Slavia, Bodo/Glimt i Kairat seguixen sense guanyar en la Lliga de Campions

Mancant dos jornades, Vila-real, Slavia Praga, Bodo/Glimt i Kairat Almaty són els únics equips que no han estrenat triomf en la Lliga de Campions.

Pape Gueye, heroi del Senegal en la Copa Àfrica després d’assentar-se al Vila-real

Pape Gueye va decidir la final davant el Marroc i va culminar un ascens que va arrancar a Le Havre, va passar per una sanció del TAS i va prendre impuls al Vila-real. El migcampista es va afermar amb Marcelino, va ser triat millor africà de LaLiga i es va convertir en peça clau també en la seua selecció.

Avís taronja este dimarts en la costa de Castelló, València i nord d’Alacant per vent i ones de 4 metres

Aemet ha establit per a este dimarts l'avís taronja en el litoral de Castelló, València i nord d'Alacant per vent del nord de 55-70 km/h i ones de 4 m. L'onatge pot augmentar per maror ciclònica i hi ha avisos grocs per pluja, neu i mar.

Dos ex alts càrrecs del Consell van accedir i van copiar l’àudio del 112 del 29-O filtrat retallat

Un informe de la Guàrdia Civil remés al Jutjat de Llíria assenyala que dos ex alts càrrecs van accedir i van copiar l'àudio del 112 del 29 d'octubre, la versió retallada del qual es va filtrar abans que la completa. La investigació descriu un sistema antic sense registre d'accessos, la qual cosa complica rastrejar la filtració.

Les confraries de la Comunitat Valenciana paren la flota contra el reglament de control de la UE

Entre 400 i 500 embarcacions han quedat amarrades a Alacant, Castelló i València en rebuig a les noves obligacions de control; una delegació s'ha concentrat a Madrid.

Convoquen el 31 de gener a Benetússer una nova manifestació contra Mazón per la DANA

Més de 200 entitats, víctimes i comités de reconstrucció han convocat una marxa a Benetússer el 31 de gener a les 18.00 sota el lema 'Mazón a presó'. L'última protesta, prevista a València el 27 de desembre, va ser ajornada per la pluja.