Ford Almussafes reduïx els torns en la seua fàbrica de motors per al 2025 després d’un any de caiguda productiva

La fàbrica està a l’espera del mecanisme que servisca per a protegir l’ocupació fins a tenir el nou vehicle i la fàbrica de bateries

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

Ford ha traslladat este dilluns als seus treballadors d’Almussafes que, a partir del 2 de gener del 2025, l’àrea de mecanitzats de la planta de motors operarà en un sol torn de matí, alineant-se així amb la secció de muntatge de motors. No obstant això, es mantindrà un “mini torn de nit” de diumenge a dijous que serà voluntari.

Esta mesura arriba després de conèixer-se les previsions de caiguda de producció en la fàbrica valenciana. Segons les estimacions facilitades per UGT, la factoria tancarà 2024 amb una producció de 120.127 vehicles. Enguany finalitzarà amb 103.488 Ford Kuga fabricats i 16.639 furgonetes Transit. Ford Almussafes produïx un 48% menys que el 2020, any de la pandèmia.

UGT ha explicat, després de la reunió de la Comissió de l’Observatori per l’Electrificació que ha tingut lloc este dimecres, que la supressió de torn en motors confirma l’excedent del 50% de la plantilla, ja anunciat anteriorment.

Este excedent, ha assenyalat, “es protegirà durant els dos pròxims anys a través del mecanisme d’un nou ERTO RED, pendent de negociar en pròximes dates, fins que l’any 2027 tinguen ocupació efectiva en la nova planta de Bateries, o en tasques anàlogues, com a conseqüència de la producció que suposarà el nou vehicle multienergía”.

La fàbrica d’Almussafes va finalitzar divendres passat un ERTO de força major a causa de la dana, i havia reprès este dilluns la producció de vehicles en dos torns de matí i vesprada, així com el torn central. Amb això, es va reactivar el calendari d’aplicació de l’ERTO que ja tenia en vigor la fàbrica abans de la dana i fins al 31 de desembre, per a abordar l’excedent diari de personal que arrossega la fàbrica, xifrat en 996 treballadors.

Així, cal recordar que el passat mes de juliol Ford i UGT van acordar un ERTO de 996 treballadors fins a desembre, amb 25 dies de parada total. Este ERTO se suma a l’ERO per a 626 empleats que també va acordar, davant de l’excedent de personal de la fàbrica fins que no se li assigne la fabricació d’un nou vehicle multienergía el 2025.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PP defén a Susana Camarero davant la seua citació per la dana i el PSPV reclama que diga la veritat

El PP es mostra confiat davant la citació judicial de Susana Camarero per la gestió de la dana, mentres el PSPV insistix que haurà de dir la veritat i Compromís planteja canvis en emergències.

Tania Candiani convertix l’IVAM en un ecosistema especulatiu amb arrels imaginades

L'exposició Radix de Tania Candiani transforma una sala de l'IVAM en un ecosistema immersiu on es creuen art, ciència i pensament ecològic per a explorar l'invisible que sosté la vida.

El jutjat eximix al tècnic municipal en la causa del castell unflable de Mislata

El Jutjat d'Instrucció número 4 de Mislata ha exonerat a l'enginyer tècnic municipal per l'accident del castell unflable en el qual van morir dos xiquetes en 2022 i manté l'acusació contra el propietari i responsables de la atraccion.

El porter del Llevant Álex Primo passarà per quiròfan per una lesió en el muscle dret

Álex Primo, tercer porter del Llevant de 21 anys, serà operat en les pròximes setmanes d'una luxació en el muscle dret amb lesió de labrum després de lesionar-se en un entrenament.

El València Basket busca reacció davant el Panathinaikos per a viatjar amb avantatge a Atenes

El València Basket rep de nou al Panathinaikos amb l'obligació de reaccionar en el Roig Arena després de perdre el primer partit i sense marge per a fallar abans de viatjar a Atenes.

Josep Puerto apel·la a la motivació del València Basket després de l’ajustada derrota davant Panathinaikos

Josep Puerto ressalta que la forma en què Panathinaikos va celebrar la victòria per un punt reforça la motivació del València Basket per a lluitar el segon partit de quarts de l'Eurolliga en el Roig Arena.

El PSOE recorrerà al Suprem per a frenar les acusacions de Aldama

El PSOE anuncia que tornarà a demanar empara al Tribunal Suprem per a respondre a les acusacions de Víctor de Aldama i nega qualsevol finançament il·legal en el partit.

Pérez Llorca reclama esperar a la investigació sobre la contractació de la seua parella abans de jutjar

Juanfran Pérez Llorca demana deixar treballar a l'Agència Antifrau en la investigació sobre la plaça adjudicada a la seua parella en la Diputació de València abans de traure conclusions polítiques.