11.1 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

Generalitat destina 200.000 euros per a fomentar la investigació en economia pública en universitats de la Comunitat

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Hisenda i Economia ha aprovat la concessió a la Universitat de València (UV) i a la Universitat Jaume I de Castelló de dos subvencions destinades al suport a grups de recerca en economia pública dels centres d’investigació de la Comunitat Valenciana.

En concret, segons publica el Diari Oficial de la Generalitat (DOGV), estes subvencions tenen una dotació global de 200.000 euros, que permet finançar plurianualment tesis doctorals durant un període de quatre anys.

En concret, l’import per a l’exercici de 2024 ascendix a 10.416 euros, quantitat que s’incrementarà fins als 50.000 euros tant el 2025 com el 2026 i 2027, i que el 2028 serà de 39.584 euros.

En funció de la puntuació total obtinguda i de les sol·licituds admeses, la Universitat de València i la Universitat Jaume I de Castelló han resultat beneficiàries d’una subvenció per una quantia de 100.000 euros per a un projecte d’investigació cadascuna.

D’acord amb la convocatòria d’estes subvencions per a l’exercici 2024, entre els requisits dels grups de recerca i els seus components, destaca que han d’haver desenvolupat al llarg de la seua trajectòria, activitats d’investigació relacionades amb l’economia pública.

Igualment, durant el període de vigència de la subvenció s’hauran de realitzar activitats o projectes d’investigació compresos dins d’alguna de les següents àrees: fallades del mercat i béns públics; economia del benestar; despesa pública, eficiència i equitat; finançament de polítiques de despesa; imposició i elecció pública; sistemes fiscals; hisenda autonòmica i local; federalisme fiscal; anàlisi econòmica i avaluació de polítiques públiques; dèficits fiscals i deute públic; sostenibilitat de les finances públiques; pressupost i regles fiscals; economia pública internacional i regulació pública.

A més, en les bases de la convocatòria s’indica que el grup de recerca ha de compondre’s com a mínim per tres persones investigadores doctores amb vinculació funcionarial, estatutària o contractual amb un centre d’investigació i en servei actiu, un dels quals serà l’investigador o investigadora principal. A més, contemplen necessàriament la contractació de personal investigador predoctoral.

Les entitats beneficiàries d’aquestes subvencions són les universitats del Sistema Universitari Valencià, d’acord amb la Llei 4/2007 de coordinació del Sistema Universitari Valencià, així com els centres d’investigació de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Van der Poel finalment eixirà en la Copa del Món de ciclocròs de Benidorm

El neerlandés, set vegades campió del món i líder del campionat, prendrà l'eixida el diumenge a Benidorm, desena carrera de la temporada. Defendrà el lideratge davant Tibau Nys, guanyador allí en 2025 i a 10 punts en la general

Benavides conquista el Dakar per 2 segons després de l’error de Brabec; Schareina, tercer

Luciano Benavides es va proclamar campió del Dakar 2026 en motos per només dos segons després d'una fallada de navegació de Ricky Brabec a set quilòmetres del final. Tosha Schareina va completar el podi.

Alacant serà per sexta vegada port d’eixida de The Ocean Race en 2027

Alacant acollirà per sexta vegada consecutiva l'eixida de The Ocean Race del 8 al 17 de gener de 2027. La ciutat prepara un programa en el Ocean Live Park i reforça la seua projecció internacional.

Un any de presó per a un camioner que es va quedar amb 12,5 tones de xocolate

L'Audiència Provincial d'Alacant ha condemnat a un camioner a un any de presó per apropiar-se de 12,5 tones de xocolate que havia d'entregar i vendre-les per 1.200 euros. El comprador ha sigut sentenciat a sis mesos i la mercaderia va ser recuperada.

Pluges a Castelló i la Marina Alta i descens de màximes este dissabte

El dissabte serà molt nuvolós en la Comunitat Valenciana, amb pluges a Castelló i la Marina Alta i tempestes en el litoral nord castellonenc. Les màximes descendiran i el vent bufarà fluix de l'oest.

Desmantellat un punt de venda de droga en la zona nord d’Alacant amb tres detinguts

La Policia Nacional ha desarticulat un punt de venda d'estupefaents en la zona nord d'Alacant i ha detingut a tres persones. En el registre es van confiscar haixix, diners en efectiu i un matxet, i es van intervindre un camaleó protegit i una tortuga invasora sense documentació

Rescatat un home ferit després d’un accident de parapent a Calp

Un home ha sigut rescatat després de resultar ferit mentres practicava parapent prop del Morro de Toix, a Calp. L'operatiu es va prolongar més de dos hores i va acabar amb la seua evacuació en helicòpter al Penyal de Ifach.

Agroalimentació espanyola davant l’acord UE-Mercosur: protestes del camp i plans de negoci

El sector agroalimentari rep el pacte UE-Mercosur entre tractoradas i ajustos d'estratègia exportadora. La firma prevista el dissabte obri finestres per a begudes, vins, oli, xocolate i lactis, mentres el camp reclama reciprocitat i tem competència deslleial.