Generalitat destina 200.000 euros per a fomentar la investigació en economia pública en universitats de la Comunitat

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Hisenda i Economia ha aprovat la concessió a la Universitat de València (UV) i a la Universitat Jaume I de Castelló de dos subvencions destinades al suport a grups de recerca en economia pública dels centres d’investigació de la Comunitat Valenciana.

En concret, segons publica el Diari Oficial de la Generalitat (DOGV), estes subvencions tenen una dotació global de 200.000 euros, que permet finançar plurianualment tesis doctorals durant un període de quatre anys.

En concret, l’import per a l’exercici de 2024 ascendix a 10.416 euros, quantitat que s’incrementarà fins als 50.000 euros tant el 2025 com el 2026 i 2027, i que el 2028 serà de 39.584 euros.

En funció de la puntuació total obtinguda i de les sol·licituds admeses, la Universitat de València i la Universitat Jaume I de Castelló han resultat beneficiàries d’una subvenció per una quantia de 100.000 euros per a un projecte d’investigació cadascuna.

D’acord amb la convocatòria d’estes subvencions per a l’exercici 2024, entre els requisits dels grups de recerca i els seus components, destaca que han d’haver desenvolupat al llarg de la seua trajectòria, activitats d’investigació relacionades amb l’economia pública.

Igualment, durant el període de vigència de la subvenció s’hauran de realitzar activitats o projectes d’investigació compresos dins d’alguna de les següents àrees: fallades del mercat i béns públics; economia del benestar; despesa pública, eficiència i equitat; finançament de polítiques de despesa; imposició i elecció pública; sistemes fiscals; hisenda autonòmica i local; federalisme fiscal; anàlisi econòmica i avaluació de polítiques públiques; dèficits fiscals i deute públic; sostenibilitat de les finances públiques; pressupost i regles fiscals; economia pública internacional i regulació pública.

A més, en les bases de la convocatòria s’indica que el grup de recerca ha de compondre’s com a mínim per tres persones investigadores doctores amb vinculació funcionarial, estatutària o contractual amb un centre d’investigació i en servei actiu, un dels quals serà l’investigador o investigadora principal. A més, contemplen necessàriament la contractació de personal investigador predoctoral.

Les entitats beneficiàries d’aquestes subvencions són les universitats del Sistema Universitari Valencià, d’acord amb la Llei 4/2007 de coordinació del Sistema Universitari Valencià, així com els centres d’investigació de la Comunitat Valenciana.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Torrevieja es bolca en un minut de silenci per l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys

Torrevieja ha celebrat un minut de silenci i viu el primer dels dies de dol oficial per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar.

Carlos Espí firma un mes històric amb el Llevant amb 6 gols en 4 partits

Carlos Espí, renovat fins a 2028, encadena 6 gols en 4 partits amb el Llevant, un registre històric per al club que li porta a viure un dels millors mesos de la seua vida.

L’Elx trenca una ratxa de 66 partits sense remuntar en Primera davant el Mallorca

L'Elx es va imposar al Mallorca per 2-1 després de donar-li la volta al marcador i va posar fi a una sèrie de 66 partits en Primera Divisió sense aconseguir una remuntada.

Corberán iguala els 69 punts de Baralla en els seus primers 50 partits de Lliga amb el València

Carlos Corberán aconseguix els 50 partits de Lliga amb el València amb 69 punts, el mateix balanç que va firmar Rubén Baraja en el seu primer mig centenar de partits al capdavant de l'equip.

Domingo amb sol i ascens de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge majoritàriament buidat, amb màximes en clar ascens i vent que es reforçarà en el nord de Castelló a última hora, abans d'un dilluns més variable.

Un sistema amb intel·ligència artificial prediu sequeres amb fins a sis mesos de marge

Un model desenrotllat a la Universitat Politècnica de València combina prediccions climàtiques, índexs de sequera i intel·ligència artificial per a anticipar sequeres amb fins a sis mesos d'antelació en la conca del Xúquer i altres regions semiàrides.

Un Camí de Santiago sense mòbils per a ajudar adolescents a desconnectar

Huit adolescents recorreran cinc dies del Camí de Santiago sense telèfons ni xarxes socials en un programa terapèutic que busca reduir l'addicció al mòbil i recuperar les relacions cara a cara.

Més de 4.600 persones usen els punts violeta municipals durant les Falles de València

Els sis punts violeta municipals instal·lats a València durant les Falles han atés 4.676 persones, totes per a labors d'informació i sensibilització, sense necessitat d'intervencions per agressions.