Generalitat destina 200.000 euros per a fomentar la investigació en economia pública en universitats de la Comunitat

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Hisenda i Economia ha aprovat la concessió a la Universitat de València (UV) i a la Universitat Jaume I de Castelló de dos subvencions destinades al suport a grups de recerca en economia pública dels centres d’investigació de la Comunitat Valenciana.

En concret, segons publica el Diari Oficial de la Generalitat (DOGV), estes subvencions tenen una dotació global de 200.000 euros, que permet finançar plurianualment tesis doctorals durant un període de quatre anys.

En concret, l’import per a l’exercici de 2024 ascendix a 10.416 euros, quantitat que s’incrementarà fins als 50.000 euros tant el 2025 com el 2026 i 2027, i que el 2028 serà de 39.584 euros.

En funció de la puntuació total obtinguda i de les sol·licituds admeses, la Universitat de València i la Universitat Jaume I de Castelló han resultat beneficiàries d’una subvenció per una quantia de 100.000 euros per a un projecte d’investigació cadascuna.

D’acord amb la convocatòria d’estes subvencions per a l’exercici 2024, entre els requisits dels grups de recerca i els seus components, destaca que han d’haver desenvolupat al llarg de la seua trajectòria, activitats d’investigació relacionades amb l’economia pública.

Igualment, durant el període de vigència de la subvenció s’hauran de realitzar activitats o projectes d’investigació compresos dins d’alguna de les següents àrees: fallades del mercat i béns públics; economia del benestar; despesa pública, eficiència i equitat; finançament de polítiques de despesa; imposició i elecció pública; sistemes fiscals; hisenda autonòmica i local; federalisme fiscal; anàlisi econòmica i avaluació de polítiques públiques; dèficits fiscals i deute públic; sostenibilitat de les finances públiques; pressupost i regles fiscals; economia pública internacional i regulació pública.

A més, en les bases de la convocatòria s’indica que el grup de recerca ha de compondre’s com a mínim per tres persones investigadores doctores amb vinculació funcionarial, estatutària o contractual amb un centre d’investigació i en servei actiu, un dels quals serà l’investigador o investigadora principal. A més, contemplen necessàriament la contractació de personal investigador predoctoral.

Les entitats beneficiàries d’aquestes subvencions són les universitats del Sistema Universitari Valencià, d’acord amb la Llei 4/2007 de coordinació del Sistema Universitari Valencià, així com els centres d’investigació de la Comunitat Valenciana.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Sole Giménez defén l’artesania musical enfront de l’amenaça de la intel·ligència artificial

Sole Giménez torna amb Ésser humà, el seu primer disc de temes inèdits en quasi una dècada, i alerta sobre el risc que la intel·ligència artificial substituïsca la creació artesanal.

Pugen les temperatures en la Comunitat Valenciana amb possibles ruixats tempestuosos a l’interior nord

El temps en la Comunitat Valenciana es presenta amb cels poc nuvolosos, temperatures en lleuger ascens i algun ruixat amb tempesta a la vesprada a l'interior nord, a més de bancs de boira costaners a primeres hores.

Un estudi urgix a gestionar el paisatge per a frenar l’expansió d’espècies invasores

Una investigació del campus de Gandia de la UPV vincula l'abandó agrícola i la proliferació de plantes invasores amb l'expansió del bec de corall senegalés, una au exòtica que altera les comunitats d'aus natives.

Troben un catxalot mort i en avançat estat de descomposició en una platja d’Oliva

Un catxalot ha aparegut mort a la platja de Pau Pi, a Oliva, en avançat estat de descomposició, la qual cosa ha activat un ampli dispositiu per a la seua retirada segura.

Les màximes s’acosten als 30 graus en la Comunitat Valenciana amb 29,2 a Xàtiva

Les màximes d'este dissabte han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva i ascensos generalitzats en les capitals de província.

Les màximes en la Comunitat Valenciana es queden a les portes dels 30 graus amb 29,2 a Xàtiva

Les temperatures màximes han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva, en una jornada poc nuvolosa i de lleuger ascens tèrmic.

La XI Mostra Parcs Naturals impulsa el producte local i sostenible a Castelló de la Plana

La XI Mostra de la marca Parcs Naturals reunix a Castelló de la Plana a una vintena d'empreses certificades per a promocionar productes locals i sostenibles i reforçar l'economia rural vinculada als parcs naturals de la Comunitat Valenciana.

Camarero destaca el compromís social de Tyrius i el seu defensa dels drets en la Comunitat

Susana Camarero ressalta la labor de l'associació Tyrius en la Comunitat Valenciana, amb més de 50 anys de trajectòria, més de 100.000 afiliades i presència en més de 220 municipis.