Generalitat destina 200.000 euros per a fomentar la investigació en economia pública en universitats de la Comunitat

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Hisenda i Economia ha aprovat la concessió a la Universitat de València (UV) i a la Universitat Jaume I de Castelló de dos subvencions destinades al suport a grups de recerca en economia pública dels centres d’investigació de la Comunitat Valenciana.

En concret, segons publica el Diari Oficial de la Generalitat (DOGV), estes subvencions tenen una dotació global de 200.000 euros, que permet finançar plurianualment tesis doctorals durant un període de quatre anys.

En concret, l’import per a l’exercici de 2024 ascendix a 10.416 euros, quantitat que s’incrementarà fins als 50.000 euros tant el 2025 com el 2026 i 2027, i que el 2028 serà de 39.584 euros.

En funció de la puntuació total obtinguda i de les sol·licituds admeses, la Universitat de València i la Universitat Jaume I de Castelló han resultat beneficiàries d’una subvenció per una quantia de 100.000 euros per a un projecte d’investigació cadascuna.

D’acord amb la convocatòria d’estes subvencions per a l’exercici 2024, entre els requisits dels grups de recerca i els seus components, destaca que han d’haver desenvolupat al llarg de la seua trajectòria, activitats d’investigació relacionades amb l’economia pública.

Igualment, durant el període de vigència de la subvenció s’hauran de realitzar activitats o projectes d’investigació compresos dins d’alguna de les següents àrees: fallades del mercat i béns públics; economia del benestar; despesa pública, eficiència i equitat; finançament de polítiques de despesa; imposició i elecció pública; sistemes fiscals; hisenda autonòmica i local; federalisme fiscal; anàlisi econòmica i avaluació de polítiques públiques; dèficits fiscals i deute públic; sostenibilitat de les finances públiques; pressupost i regles fiscals; economia pública internacional i regulació pública.

A més, en les bases de la convocatòria s’indica que el grup de recerca ha de compondre’s com a mínim per tres persones investigadores doctores amb vinculació funcionarial, estatutària o contractual amb un centre d’investigació i en servei actiu, un dels quals serà l’investigador o investigadora principal. A més, contemplen necessàriament la contractació de personal investigador predoctoral.

Les entitats beneficiàries d’aquestes subvencions són les universitats del Sistema Universitari Valencià, d’acord amb la Llei 4/2007 de coordinació del Sistema Universitari Valencià, així com els centres d’investigació de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.