11.2 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Generalitat destina 200.000 euros per a fomentar la investigació en economia pública en universitats de la Comunitat

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Hisenda i Economia ha aprovat la concessió a la Universitat de València (UV) i a la Universitat Jaume I de Castelló de dos subvencions destinades al suport a grups de recerca en economia pública dels centres d’investigació de la Comunitat Valenciana.

En concret, segons publica el Diari Oficial de la Generalitat (DOGV), estes subvencions tenen una dotació global de 200.000 euros, que permet finançar plurianualment tesis doctorals durant un període de quatre anys.

En concret, l’import per a l’exercici de 2024 ascendix a 10.416 euros, quantitat que s’incrementarà fins als 50.000 euros tant el 2025 com el 2026 i 2027, i que el 2028 serà de 39.584 euros.

En funció de la puntuació total obtinguda i de les sol·licituds admeses, la Universitat de València i la Universitat Jaume I de Castelló han resultat beneficiàries d’una subvenció per una quantia de 100.000 euros per a un projecte d’investigació cadascuna.

D’acord amb la convocatòria d’estes subvencions per a l’exercici 2024, entre els requisits dels grups de recerca i els seus components, destaca que han d’haver desenvolupat al llarg de la seua trajectòria, activitats d’investigació relacionades amb l’economia pública.

Igualment, durant el període de vigència de la subvenció s’hauran de realitzar activitats o projectes d’investigació compresos dins d’alguna de les següents àrees: fallades del mercat i béns públics; economia del benestar; despesa pública, eficiència i equitat; finançament de polítiques de despesa; imposició i elecció pública; sistemes fiscals; hisenda autonòmica i local; federalisme fiscal; anàlisi econòmica i avaluació de polítiques públiques; dèficits fiscals i deute públic; sostenibilitat de les finances públiques; pressupost i regles fiscals; economia pública internacional i regulació pública.

A més, en les bases de la convocatòria s’indica que el grup de recerca ha de compondre’s com a mínim per tres persones investigadores doctores amb vinculació funcionarial, estatutària o contractual amb un centre d’investigació i en servei actiu, un dels quals serà l’investigador o investigadora principal. A més, contemplen necessàriament la contractació de personal investigador predoctoral.

Les entitats beneficiàries d’aquestes subvencions són les universitats del Sistema Universitari Valencià, d’acord amb la Llei 4/2007 de coordinació del Sistema Universitari Valencià, així com els centres d’investigació de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Corberán destaca el caràcter del València en el seu moment més difícil

Corberán es va felicitar per la reacció del València amb dos victòries seguides després de veure's en descens. Va subratllar el 3-2 a l'Espanyol i el valor anímic de guanyar a Mestalla.

Manolo González va carregar contra el VAR després del València-Espanyol i va reclamar falta prèvia en el penal

L'entrenador de l'Espanyol va carregar contra l'arbitratge després del València-Espanyol i va qüestionar la intervenció del VAR. Va reclamar una falta prèvia a Ramazani abans del penal a Beltrán que va precedir el 3-2.

El València s’imposa a l’Espanyol amb un penal en el 95 (3-2)

Ramazani va convertir un penal en el descompte per a decidir un partit que l'Espanyol va igualar dos vegades. El València va encadenar la seua segona victòria seguida per primera vegada en la temporada.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut assistides per inhalació lleu després de l'incendi d'una vivenda en el barri de Tres Forques. La Policia Nacional investiga l'origen i es remena una estufa com a hipòtesi inicial.

El vent aconseguix ratxes de 122 km/h a Xixona, Alcoi, Ayora i Xert

Ratxes de fins a 122 km/h s'han mesurat a Xixona, Alcoi, Xert i Ayora, amb nombrosos municipis per damunt de 100 km/h. Bombers i carreteres, activats.

Emergències activa el nivell extrem de risc d’incendis pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Emergències i Interior ha elevat a nivell extrem el risc d'incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana pel temporal de vent i ha activat el nivell groc. Les autoritats han demanat màxima precaució, prohibixen qualsevol foc i han detallat 18 incidències ateses pels bombers.

Pilar Bernabé afirma que a Feijóo només li va interessar que Mazón isquera bonic durant la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de prioritzar la imatge de Carlos Mazón durant la DANA de 2024 a València. També ha reclamat coordinació institucional i respecte a les víctimes.

El València espera en hores a Guido Rodríguez per a tancar el seu acord

El València confia que Guido Rodríguez arribe en les pròximes hores per a tancar l'acord. L'argentí es va desvincular del West Ham i busca continuïtat.