La Guerra entre Ucraïna i Rússia complica la recuperació turística a la Comunitat

El sector turístic està molt preocupat per com afectarà l’esclat de la invasió russa a Ucraïna a la recuperació turística que s’està consolidant després de la superació de la sisena onada d’aquesta pandèmia.

I és que, més enllà que la pròpia repercussió al mercat rus, un conflicte d’aquestes dimensions condicionarà econòmicament i socialment tota la població i acabarà afectant de forma negativa els fluxos turístics, llevat que «es reconduïsca per la via pacífica i diplomàtica en pocs dies» tal com ha desitjat el president d’Hosbec, Toni Mayor.

Tot el sector empresarial ha posat les alertes des que hui es va conéixer l’esclat de la invasió russa d’Ucraïna.

De moment no es poden quantificar ni cancel·lacions ni anul·lacions, però «els efectes d’aquest conflicte, si es perllonga en el temps, es faran notar tard o d’hora. Tant en una contracció de reserves com en un nou encariment de tots els costos. La situació econòmica i social es pot complicar molt, i molt més si tenim en compte que encara no hem eixit de la crisi del Covid, la més important i devastadora que ha patit tot el món des de la Segona Guerra Mundial», ha manifestat Mayor.

A la Comunitat Valenciana, el turisme rus és un mercat minoritari, i no supera el 2% de quota. En l’àmbit del turisme residencial sí que té més importància, ja que hi ha una important colònia de residents russos sobretot situada a la província d’Alacant i a les comarques de la Marina Baixa i la Marina Alta. L’Altea s’aixeca la primera església ortodoxa que es va construir a Espanya.

Però sí que és important la feina que aquest sector fa al mercat rus des de fa més de deu anys amb una estratègia posada a mitjà i llarg termini. Un país en creixement, amb una classe mitjana i mitjana alta cada cop més cosmopolita i nombrosa que té a Europa un ‘objecte de desig‘.

Un mercat potencial d’entre 40 i 50 milions d’habitants (dels 146 milions de russos) on Espanya com a marca té una trajectòria molt important. I la Comunitat Valenciana, per la seua proximitat a Catalunya (principal destí per als russos a Espanya) i per la seua important colònia de residents, té moltes possibilitats de créixer sobretot al mercat de l’hivern contribuint a la desestacionalització.

 

Radiografia del turisme rus a la Comunitat Valenciana

 

El 2019, la Comunitat Valenciana va rebre 185.000 turistes russos, dels quals més del 80% es concentra a la província d’Alacant. 2019 va ser el darrer any de creixement d’aquest mercat: la pandèmia ha fet desaparéixer aquests turistes durant el 2020 i el 2021 i s’esperava reprendre els fluxos una vegada superada la pandèmia.

Aquestes són les característiques principals d’aquest mercat

 

  • El 14% dels turistes russos que viatgen a Espanya escullen la Comunitat Valenciana. Només superada per Catalunya (60%)
  • Roman una mitjana de 12,6 dies.
  • Realitza una despesa mitjana diària de 124,1 euros.
  • Un 9,3% viatja amb paquet turístic i el 98,9% hi accedeix per via aèria.
  • S’allotja a: establiments hotelers (35,1%), lloguer (27,4%), segona residència (20,8%), habitatge familiar o amics (15,5%).
  • El seu motiu principal és el lleure i les vacances (91%).
  • És un mercat amb una estacionalitat acusada: el tercer trimestre (temporada d’estiu) concentra el 44,7% dels turistes russos.
  • Un 80,6% tenen com a destinació la província d’Alacant.

Últimes notícies

Pedro Martínez demana fe en el projecte del València Basket malgrat els canvis en la plantilla

L’entrenador del València Basket, Pedro Martínez, ha advertit que este estiu eixiran jugadors, però ha defensat davant l’afició que l’essencial és mantindre una filosofia de club clara i creure en el projecte després d’una temporada amb 91 partits.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket emocionat pel títol de Lliga

Jean Montero ha insinuat la seua eixida del Valencia Basket durant la celebració del títol de la Lliga Endesa i ha assegurat que el club i l’afició sempre estaran en el seu cor.

Cinc mil seguidors omplin el Roig Arena en una festa del títol amb comiat al fons

El Valencia Basket ha celebrat el títol de la Lliga Endesa amb cinc mil aficionats al Roig Arena en un acte festiu marcat per missatges d’agraïment i un clar aire de comiat, sobretot per les paraules del dominicà Jean Montero.

L’emoció desbordada de Josep Puerto en alçar el títol de l’ACB amb el València Basket

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha explicat com ha viscut el moment d’alçar el títol de l’ACB, una experiència que definix com una barreja d’emoció, orgull i eufòria i que encara li costa assimilar després de conquistar la final davant el Barça.

Canvi d’alcaldia a Callosa de Segura: el PP recupera el govern amb una moció de censura

El PP ha tornat a l’alcaldia de Callosa de Segura gràcies a una moció de censura acordada amb Vox, UCIN i el regidor no adscrit José Antonio Illán, que posa fi a 21 mesos de govern del PSPV-PSOE i Esquerra Unida-Unidas Podemos.

Un xicotet poble d’Alacant demana ajuda per a rescatar 116 gossos hacinats en una casa

Confrides, un poble de l’interior d’Alacant amb només 300 veïns, ha demanat ajuda urgent a la Diputació i a la Generalitat per a reubicar 116 gossos que viuen hacinats en una vivenda de 70 metres quadrats.

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.

Camarero carrega contra qui vol ‘patrimonialitzar’ la lluita pels drets LGTBIQ+ en el Dia de l’Orgull

La vicepresidenta Susana Camarero defensa en l’IVAM que la defensa dels drets LGTBIQ+ és una responsabilitat compartida i anuncia més espais lliures de LGTBIQ+fòbia a la Comunitat Valenciana.