8.3 C
València
Dimecres, 4 febrer, 2026

Gustavo Segura no aconsegueix els suports per a dirigir l’Agència Antifrau pel rebuig de PP i Vox

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

L’únic candidat per a dirigir l’Agència Valenciana Antifrau (AVAF), Gustavo Segura, no ha aconseguit aquest dijous el suport de PP ni de Vox, per la qual cosa no ha pogut ser triat per a liderar la institució.

Aquest dijous s’ha reprès la comissió d’Economia, Pressupostos i Hisenda, en la qual Gustavo Segura ha exposat el seu projecte per a dirigir Antifrau, després que en la sessió del dimarts s’ajornara la seua intervenció per qüestions d’agenda. Només Compromís i PSPV havien confirmat el suport a la seua candidatura i els portaveus de PP (Fernando Pastor) i Vox (Teresa Ramírez) havien indicat que decidirien la seua posició després d’escoltar-li.

Finalment, Pastor i Ramírez han anunciat el rebuig dels seus partits, que han votat en contra del dictamen sobre el compliment del candidat dels requisits exigits. Tots dos han assegurat que, malgrat la seua decisió, no posen en dubte la trajectòria professional del candidat.

El portaveu del PP ha lamentat que ha sigut un “error” per part de l’oposició “picar a un dels candidats”, en al·lusió Eduardo Beut, perquè amb això han aconseguit “etiquetar” a l’altre, “i això és el pitjor que pot ocórrer en aquest cas perquè una persona, al capdavant d’una institució, puga portar durant set anys una etiqueta o una altra, perquè això seria la polèmica continuada i permanent”.

Des de Vox, Ramírez ha asseverat que la seua formació vol “un canvi en l’agència” perquè “el sector públic requereix un canvi”, al mateix temps que ha criticat que la candidatura de Segura està “avalada per tres organitzacions amb tints ideològics molt marcats”. A més, ha assenyalat que Vox vol un enfocament més nacional en l’agència i ha dit que hi ha una sensació en la societat que, a nivell general, “els grans casos no són suficientment perseguits”, i ha posat d’exemple el cas Koldo.

Segura havia presentat un projecte que contemplava, entre altres qüestions, mesures relatives a la protecció integral de les persones denunciants, l’aposta per una modificació de la seua llei de creació, mesures contra la instrumentalització de l’agència i la implantació d’un sistema d’integritat institucional en el sector públic valencià.

Últimes notícies

Gener resta 34.576 afiliats en la Comunitat Valenciana i l’atur augmenta en 1.788

La Comunitat Valenciana va tancar gener amb 1.788 aturats més i 34.576 afiliats menys, encara que en termes interanuals hi ha 26.850 aturats menys i 78.188 afiliats més.

No suprimir res del valencià, protegir-lo, sí

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana exposa una idea molt clara i contundent: 'El valencià és de tots o no serà de ningú'

Maig encara el Benidorm Fest amb ‘Toca’m’ i llibertat creativa enfront de OT

Maig porta al Benidorm Fest 2026 'Toca'm' i remarca que, a diferència de 'OT', gaudix de llibertat creativa total. Presentarà un xou dissenyat amb el seu propi equip.

Ratxes molt fortes de ponent a l’interior abans del repunt de les màximes

L'interior de València i Castelló afrontarà de matinada ratxes molt fortes de ponent i un descens tèrmic; el dimecres les màximes repuntaran, sobretot a València.

Dos detinguts pel robatori de material ceràmic en una empresa d’Almassora

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens de 37 i 46 anys per sostraure diverses caixes de material ceràmic després de forçar el perímetre d'una empresa a Almassora. El dispositiu d'investigació va permetre localitzar-los i posar-los a disposició judicial eixa mateixa nit.

L’atur puja al gener en la Comunitat Valenciana i cau l’afiliació, amb millor evolució interanual

La desocupació va augmentar un 0,62% al gener fins a 291.731 persones i l'afiliació va caure un 1,53%. En l'últim any l'atur baixa un 8,43% i l'afiliació puja un 3,63%.

L’Atlètic inscriu a Mendoza sobre la botzina i destaca en un mercat d’hivern auster

L'Atlètic de Madrid va ser protagonista del tancament en registrar a Lookman, Obed Vargas i a Rodrigo Mendoza, confirmat a les 23.57. LaLiga va validar 14 altes en un gener amb 44 operacions i gasto total per davall de 60 milions.

L’Elx reforça el seu centre del camp amb el retorn de Tete Morente fins a 2028

L'Elx ha incorporat a Tete Morente, que torna després d'una etapa en el US Lecce i firma fins a juny de 2028. És el tercer reforç del mercat hivernal.