Gustavo Segura no aconsegueix els suports per a dirigir l’Agència Antifrau pel rebuig de PP i Vox

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

L’únic candidat per a dirigir l’Agència Valenciana Antifrau (AVAF), Gustavo Segura, no ha aconseguit aquest dijous el suport de PP ni de Vox, per la qual cosa no ha pogut ser triat per a liderar la institució.

Aquest dijous s’ha reprès la comissió d’Economia, Pressupostos i Hisenda, en la qual Gustavo Segura ha exposat el seu projecte per a dirigir Antifrau, després que en la sessió del dimarts s’ajornara la seua intervenció per qüestions d’agenda. Només Compromís i PSPV havien confirmat el suport a la seua candidatura i els portaveus de PP (Fernando Pastor) i Vox (Teresa Ramírez) havien indicat que decidirien la seua posició després d’escoltar-li.

Finalment, Pastor i Ramírez han anunciat el rebuig dels seus partits, que han votat en contra del dictamen sobre el compliment del candidat dels requisits exigits. Tots dos han assegurat que, malgrat la seua decisió, no posen en dubte la trajectòria professional del candidat.

El portaveu del PP ha lamentat que ha sigut un “error” per part de l’oposició “picar a un dels candidats”, en al·lusió Eduardo Beut, perquè amb això han aconseguit “etiquetar” a l’altre, “i això és el pitjor que pot ocórrer en aquest cas perquè una persona, al capdavant d’una institució, puga portar durant set anys una etiqueta o una altra, perquè això seria la polèmica continuada i permanent”.

Des de Vox, Ramírez ha asseverat que la seua formació vol “un canvi en l’agència” perquè “el sector públic requereix un canvi”, al mateix temps que ha criticat que la candidatura de Segura està “avalada per tres organitzacions amb tints ideològics molt marcats”. A més, ha assenyalat que Vox vol un enfocament més nacional en l’agència i ha dit que hi ha una sensació en la societat que, a nivell general, “els grans casos no són suficientment perseguits”, i ha posat d’exemple el cas Koldo.

Segura havia presentat un projecte que contemplava, entre altres qüestions, mesures relatives a la protecció integral de les persones denunciants, l’aposta per una modificació de la seua llei de creació, mesures contra la instrumentalització de l’agència i la implantació d’un sistema d’integritat institucional en el sector públic valencià.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un home de 50 anys resulta ferit per arma blanca en ple carrer a Picassent

Un home de 50 anys va ser apunyalat en el tòrax al carrer Sant Rosa de Picassent i traslladat per una ambulància SAMU a l'Hospital General de València.

Greu una xiqueta de 13 anys atropellada de matinada en l’A-31 a Alacant

Una xiqueta de 13 anys ha resultat ferida greu després de ser atropellada de matinada en l'A-31, a l'altura del polígon Babel d'Alacant, i ha sigut evacuada a l'Hospital General Doctor Balmis.

Núvols, pols en suspensió i caiguda de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta un dissabte amb augment de la nuvolositat, pols en suspensió i possible pluja feble amb fang, abans d'un diumenge de cels coberts i pluges generalitzades.

Desmantellada a Dénia una plantació de marihuana dirigida per un fugitiu reclamat per Lituània

La Policia Nacional ha desmantellat a Dénia una plantació de marihuana en una vivenda aïllada i ha detingut a dos hòmens, un d'ells reclamat per Lituània amb una orde europea de detenció i lliurament.

Set detinguts a Nules per explotar a 80 migrants en condicions de semiesclavitud

La Guàrdia Civil deté a Nules a set persones per integrar una xarxa de tràfic laboral que explotava a 80 migrants en el camp en condicions de semiesclavitud.

Un llibre denuncia la guerra bruta judicial contra Mónica Oltra com una Inquisició moderna

Un treball acadèmic convertit en llibre sosté que el procés judicial contra Mónica Oltra és un cas acreditat de lawfare i una forma d'Inquisició moderna que danya la qualitat democràtica.

L’Hospital General de València tanca dos banys per una forta olor després d’un abocament químic

L'Hospital General de València ha clausurat dos banys d'ús professional després d'un abocament accidental de colorant amb anilina que va generar una forta olor, mentres analitza mostres de les aigües residuals.

Avís groc per ratxes de fins a 80 km/h en la mitat nord de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vents del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i litoral nord de Castelló, amb pluges i notable descens tèrmic.