12.5 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

Gustavo Segura no aconsegueix els suports per a dirigir l’Agència Antifrau pel rebuig de PP i Vox

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

L’únic candidat per a dirigir l’Agència Valenciana Antifrau (AVAF), Gustavo Segura, no ha aconseguit aquest dijous el suport de PP ni de Vox, per la qual cosa no ha pogut ser triat per a liderar la institució.

Aquest dijous s’ha reprès la comissió d’Economia, Pressupostos i Hisenda, en la qual Gustavo Segura ha exposat el seu projecte per a dirigir Antifrau, després que en la sessió del dimarts s’ajornara la seua intervenció per qüestions d’agenda. Només Compromís i PSPV havien confirmat el suport a la seua candidatura i els portaveus de PP (Fernando Pastor) i Vox (Teresa Ramírez) havien indicat que decidirien la seua posició després d’escoltar-li.

Finalment, Pastor i Ramírez han anunciat el rebuig dels seus partits, que han votat en contra del dictamen sobre el compliment del candidat dels requisits exigits. Tots dos han assegurat que, malgrat la seua decisió, no posen en dubte la trajectòria professional del candidat.

El portaveu del PP ha lamentat que ha sigut un “error” per part de l’oposició “picar a un dels candidats”, en al·lusió Eduardo Beut, perquè amb això han aconseguit “etiquetar” a l’altre, “i això és el pitjor que pot ocórrer en aquest cas perquè una persona, al capdavant d’una institució, puga portar durant set anys una etiqueta o una altra, perquè això seria la polèmica continuada i permanent”.

Des de Vox, Ramírez ha asseverat que la seua formació vol “un canvi en l’agència” perquè “el sector públic requereix un canvi”, al mateix temps que ha criticat que la candidatura de Segura està “avalada per tres organitzacions amb tints ideològics molt marcats”. A més, ha assenyalat que Vox vol un enfocament més nacional en l’agència i ha dit que hi ha una sensació en la societat que, a nivell general, “els grans casos no són suficientment perseguits”, i ha posat d’exemple el cas Koldo.

Segura havia presentat un projecte que contemplava, entre altres qüestions, mesures relatives a la protecció integral de les persones denunciants, l’aposta per una modificació de la seua llei de creació, mesures contra la instrumentalització de l’agència i la implantació d’un sistema d’integritat institucional en el sector públic valencià.

Últimes notícies

Impulsen un test universal i assequible per a diagnosticar malnutrició per fallades del pàncrees

Investigadors de ISABIAL i la Universitat d'Alacant desenrotllen biomarcadores per a crear una prova fiable, ràpida i econòmica que identifique malnutrició per fallades del pàncrees.

El temporal deixa 70 l/m² a Ondara i 46,8 a la Font d’En Carrós i Aemet ha activat el roig a València

Les pluges de la nit han acumulat 70 l/m² a Ondara i 46,8 a la Font d'En Carrós. Aemet ha establit el nivell roig des del migdia per precipitacions molt intenses.

Ajornat el València Basket-Casademont Zaragoza per l’alerta de fortes pluges

La FEB ha ajornat el dol de Lliga Femenina previst en el Roig Arena per l'alerta meteorològica en la Comunitat. AEMET manté nivell roig per pluges.

Protecció Civil demana evitar desplaçaments per fortes pluges en el litoral de València

Un És-Alert remés a les 19.23 advertix de risc d'inundació des del diumenge al migdia en el litoral nord i sud de València. Aemet ha elevat l'avís a nivell roig.

Mascarell decidix amb un gol i una assistència i saca al Mallorca del descens: 3-1 a l’Elx

Un gol i una assistència d'Omar Mascarell en el tram final van donar al Mallorca un 3-1 davant l'Elx i li van permetre eixir de la zona de descens. Muriqi va tancar el triomf amb una cabotada.

Aemet eleva a roig l’avís per pluges de 180 l/m² en 12 hores en el litoral de València

Aemet ha activat el nivell roig en el litoral nord i sud de València per acumulats de 180 l/m² en 12 hores. Es preveuen 36 hores molt adverses amb pluges persistents i localment torrencials.

Mascarell decidix al final i el Mallorca ix del descens amb un 3-1 a l’Elx

Un gol i una assistència d'Omar Mascarell en els minuts finals van donar al Mallorca un 3-1 davant l'Elx i oxigen en la taula. Els il·licitans van resistir amb un autogol de Maffeo però a penes van inquietar.

3-1: Omar Mascarell es vist d’heroi i saca al Mallorca de la zona de descens

Omar Mascarell va resoldre el partit amb un gol i una assistència en els minuts finals i va donar al Mallorca un 3-1 clau davant l'Elx. L'equip ix del descens i suma 17 punts.