12.6 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Gustavo Segura no aconsegueix els suports per a dirigir l’Agència Antifrau pel rebuig de PP i Vox

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

L’únic candidat per a dirigir l’Agència Valenciana Antifrau (AVAF), Gustavo Segura, no ha aconseguit aquest dijous el suport de PP ni de Vox, per la qual cosa no ha pogut ser triat per a liderar la institució.

Aquest dijous s’ha reprès la comissió d’Economia, Pressupostos i Hisenda, en la qual Gustavo Segura ha exposat el seu projecte per a dirigir Antifrau, després que en la sessió del dimarts s’ajornara la seua intervenció per qüestions d’agenda. Només Compromís i PSPV havien confirmat el suport a la seua candidatura i els portaveus de PP (Fernando Pastor) i Vox (Teresa Ramírez) havien indicat que decidirien la seua posició després d’escoltar-li.

Finalment, Pastor i Ramírez han anunciat el rebuig dels seus partits, que han votat en contra del dictamen sobre el compliment del candidat dels requisits exigits. Tots dos han assegurat que, malgrat la seua decisió, no posen en dubte la trajectòria professional del candidat.

El portaveu del PP ha lamentat que ha sigut un “error” per part de l’oposició “picar a un dels candidats”, en al·lusió Eduardo Beut, perquè amb això han aconseguit “etiquetar” a l’altre, “i això és el pitjor que pot ocórrer en aquest cas perquè una persona, al capdavant d’una institució, puga portar durant set anys una etiqueta o una altra, perquè això seria la polèmica continuada i permanent”.

Des de Vox, Ramírez ha asseverat que la seua formació vol “un canvi en l’agència” perquè “el sector públic requereix un canvi”, al mateix temps que ha criticat que la candidatura de Segura està “avalada per tres organitzacions amb tints ideològics molt marcats”. A més, ha assenyalat que Vox vol un enfocament més nacional en l’agència i ha dit que hi ha una sensació en la societat que, a nivell general, “els grans casos no són suficientment perseguits”, i ha posat d’exemple el cas Koldo.

Segura havia presentat un projecte que contemplava, entre altres qüestions, mesures relatives a la protecció integral de les persones denunciants, l’aposta per una modificació de la seua llei de creació, mesures contra la instrumentalització de l’agència i la implantació d’un sistema d’integritat institucional en el sector públic valencià.

Últimes notícies

Es desactiva l’alerta groga per vent en la Comunitat Valenciana

Emergències ha donat per finalitzada l'alerta groga per vent i no queden avisos actius en la Comunitat Valenciana. Els últims avisos a Castelló, València i Alacant també han cessat.

Els sindicats mèdics convoquen una setmana de vaga al mes des del 16 de febrer

El Comité de Vaga anuncia un atur indefinit articulat en setmanes mensuals des del 16 de febrer. Protesten per l'estatut marc i exigixen una regulació específica.

CGT convoca tres dies de vaga ferroviària i reclama un canvi immediat

CGT convoca una vaga del 9 a l'11 de febrer i se suma a l'atur dels maquinistes de Semaf per a prioritzar la seguretat després dels accidents. Transports considera que l'atur no és necessari i obri la via del diàleg.

Presó per a dos detinguts per la mort d’un home a Benifaió

El Jutjat d'Instrucció 2 de Carlet ordena presó provisional per a dos implicats en la mort d'un veí de Benifaió i l'incendi de la seua vivenda. La investigació apunta a l'entorn pròxim i manté a altres dos investigats amb mesures cautelars.

Ingrid deixarà un temporal atlàntic amb vent molt fort, pluges i nevades

Els fronts de la borrasca Ingrid deixaran este dijous un temporal atlàntic amb pluges generalitzades, ratxes molt fortes i neu en cotes mitjanes. Galícia mantindrà l'avís roig per fenòmens costaners i hi haurà avís taronja a Astúries, Cantàbria, País Basc i Andalusia.

Tres detinguts per la mort d’un home a Benifaió i l’incendi simulat de la seua vivenda

Tres jóvens han sigut detinguts per l'homicidi d'un veí de Benifaió i per l'incendi posterior en la vivenda. La investigació atribuïx el foc al fill de la víctima i el crim a dos afins.

Paterna ensenya als seus veïns a reconéixer les sirenes d’emergència i reaccionar a temps

L'Ajuntament ha iniciat formacions amb sons reals, pautes de confinament i evacuació i material pràctic per a actuar davant diferents riscos.

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.