14 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Holanda guanya Eurovisió i Espanya, amb Miki al capdavant, cau a la 22a posició

 

Holanda és la gran vencedora del festival d’Eurovisió 2019. Feia 44 anys que els neerlandesos no guanyaven el certamen i ho han pogut conseguir gràcies a una disputadíssima tanda final amb països com Itàlia i Rússia. Espanya, amb Miki Núñez, es va haver de conformar amb la 22a posició, tot i haver estat una de les actuacions més celebrades pel públic d’Israel.

 

Al final de la gala, el cantant català va voler traure ferro a l’assumpte en assegurar: «La gent s’ho ha passat bé, nosaltres també… Canten, ballen, diuen que és la favorita però després no la voten». Fins i tot, el mateix Miki va voler anar més allà per a explicar: «Ja sabem què passa amb Espanya, és que pareix que no escarmentem. Jo el primer, dient que seríem de Top10 o Top5. Crec que ens ho mereixíem, potser és egoista però és la cançó que més ha fet disfrutar a la gent. No passa res».

 

 

Efemèride holandesa

En concloure la gala, l’holandés Duncan Laurence va esclatar d’alegria en vore que 44 anys després tornava a portar els seus a la glòria eurovisiva. Menció a part, també, per a altres delegacions com la de Suècia o Macedònia, que van ser les més votades de la nit pels teleespectadors. Finalment, però, el vot del jurat —que va fer remuntar fins a quatre posicions a Espanya, va ser clau per a que el gran vencedor de la nit fora l’holandés Laurence.  

 

Últimes notícies

Li demanen 17 anys i mig per quasi deu incendis en horts i zones rurals d’Elx

La fiscalia sol·licita 17 anys i mig de presó per a un acusat de provocar prop d'una desena d'incendis a Elx en la nit del 29 de juny de 2019. El juí se celebrarà el 13 de gener en la Secció Sèptima de l'Audiència Provincial amb seu a la ciutat.

Ajornen el lliurament del Premi Convivència de la Fundació Broseta a Edmundo González per un viatge

La Fundació Manuel Broseta ha ajornat el lliurament del Premi Convivència a Edmundo González prevista en el Palau de la Generalitat per un viatge de l'opositor. La cerimònia es reprogramarà i es manté l'ofrena floral del 15 de gener.

Pradas subratlla que Mazón no responia i Cuenca nega frenar avisos de confinament

Pradas afirma que no va aconseguir contactar amb Mazón quan es valorava un possible confinament durant la DANA. Cuenca nega frenar avisos i demana criteri jurídic.

Més del 82% dels docents valencians denuncien falta de suport a l’educació pública

Un 82,9% percep escàs suport institucional i un 78,3% veu recursos insuficients. L'estudi de STEs assenyala a més ràtios altes, més burocràcia i un clima d'aula més tibant.

Víctimes de la dana reben a Pradas i Cuenca amb crits de ‘assassins’ en el jutjat

Diverses desenes d'afectats per la dana s'han concentrat davant el jutjat de Catarroja i han increpat a Salomé Pradas i José Manuel Cuenca abans del seu acarament. La jutgessa va acordar la diligència per a aclarir contradiccions sobre la gestió de l'emergència.

Pradas i l’excap de gabinet de Mazón confronten les seues versions davant la jutgessa per la gestió de la dana

La jutgessa celebra este dilluns un acarament entre Salomé Pradas i José Manuel Cuenca per a aclarir contradiccions sobre el confinament durant la dana. Un informe de l'Advocacia, que va avalar eixa mesura, xoca amb la versió de l'excap de gabinet.

Víctimes de la DANA increpen a Pradas i Cuenca en el jutjat amb crits de ‘assassins’

Diverses desenes de membres d'associacions de víctimes de la DANA s'han concentrat en el jutjat de Catarroja i han rebut a Salomé Pradas i José Manuel Cuenca amb crits de 'assassins'. La protesta ha precedit a l'acarament entre els dos, acordat per la jutgessa per a aclarir contradiccions sobre la gestió de l'emergència.

Associacions de víctimes reben a Pradas i Cuenca amb crits de ‘assassins’ en el jutjat de Catarroja

Diverses desenes d'afectats per la dana s'han concentrat davant el jutjat de Catarroja i han increpat a Salomé Pradas i José Manuel Cuenca abans de l'acarament.