Igualtat incorpora per primera vegada al Telèfon d’atenció a víctimes de violència sobre la dona a quatre advocades

VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS)

La vicepresidenta i consellera de Servicis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, ha anunciat “la incorporació, per primera vegada, de quatre advocades especialitzades en les formes de violència contra les dones” al Servici d’Atenció Telefònica Permanent integrat als Centres Dona 24 hores.

Així ho ha comunicat Susana Camarero, durant la seua visita a les noves instal·lacions que prestaran el Servici d’Atenció Telefònica Permanent acompanyada de la secretària autonòmica d’Igualtat i Diversitat, Asunción Quinzá, i del Comissionat per a la Lluita contra la Violència sobre la Dona, Felip Del Baño.

Sobre este tema, ha destacat la millora que suposa per a este servici d’atenció telefònica este nou contracte, que tindrà una durada de tres anys, amb un import d’adjudicació que ascendix a 3.068.099,11 d’euros, realitzat a través de l’empresa Atenzia.

Esta línia telefònica oferirà una major atenció psicosocial juntament amb els servicis d’atenció, assistència i intervenció psicològica ja existents. A més, també comptarà amb la desviació de manera immediata al telèfon 112 de les trucades referides a situacions d’urgència i emergència de dones víctimes de violència.

Respecte a l’atenció jurídica, funcionarà tots els dies de l’any i atendran les trucades rebudes que requerisquen assessorament jurídic en matèria de violència contra les dones per a oferir atenció immediata.

En este sentit, Camarero ha afirmat que, “amb la inclusió d’estes mesures, la Conselleria, a través del Comissionat per a la Lluita contra la Violència sobre la Dona, demostra el compromís i la importància que té este servici d’atenció personalitzada i individualitzada, i l’impuls que es realitza des de la Generalitat per a posar a l’abast de les dones que patixen violència variats recursos per a ajudar-les i protegir-les”.

Esta assistència telefònica d’informació i assessorament va dirigit a víctimes de violència sobre la dona, els seus fills i filles i a la ciutadania en general que ho necessite, així com a professionals implicats en esta problemàtica que requerisquen d’informació i coordinació.

A més, esta línia telefònica gratuïta (900 580 888) és un dels recursos assistencials de la Xarxa de Centres Dona que oferix a les víctimes una atenció immediata i una resposta ràpida les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any i que des de la seua implantació fa dues dècades ha rebut un milió de trucades.

Anuncios

Últimes notícies

El trencament d’una catenària per un camion deixa sense servici partix del tranvia a València

El trencament d'una catenària en enganxar-se un camion amb la grua desplegada ha interromput un tram de la línia 4 del tranvia de València i ha deixat sense servici tota la línia 6.

El trencament d’una catenària per un camió deixa sense servici partix del tramvia de València

El trencament d'una catenària per un camió ha obligat a tallar un tram de la línia 4 del tramvia de València i a suspendre per complet el servici de la línia 6 mentres es reparen els danys.

La Ciutat de les Arts exigix a l’Ajuntament de València aclarir el cessament de festivals per soroll

La Ciutat de les Arts i les Ciències demana a l'Ajuntament de València que precise l'abast de l'orde que obliga a cessar activitats que incomplisquen la normativa de contaminació acústica.

Nacho Vidal és condemnat a 3 anys per tràfic de drogues però evita la presó

Nacho Vidal ha sigut condemnat a tres anys de prision i a una multa de 5.800 euros per trafique de drogues, però no ingressara en la carcel en suspendre's la pena. L'actor té, ademas, un altre juí pendent per un presumpte homicidi imprudent relacionat amb un ritual amb verí de gripau buf.

Pérez Llorca reivindica l’FP com a palanca clau de competitivitat en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca destaca la Formació Professional com a motor de competitivitat i ocupació en la Comunitat Valenciana i celebra el resultat històric en SpainSkills 2026.

Metrovalencia ampliarà el servici nocturn de Dijous Sant a Diumenge de Resurrecció

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn entre el 2 i el 5 d'abril amb trens i tramvies addicionals i freqüències específiques per línies, i manté el servici ordinari per Pasqua.

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.