17.5 C
València
Dissabte, 14 febrer, 2026

Igualtat incorpora per primera vegada al Telèfon d’atenció a víctimes de violència sobre la dona a quatre advocades

VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS)

La vicepresidenta i consellera de Servicis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, ha anunciat “la incorporació, per primera vegada, de quatre advocades especialitzades en les formes de violència contra les dones” al Servici d’Atenció Telefònica Permanent integrat als Centres Dona 24 hores.

Així ho ha comunicat Susana Camarero, durant la seua visita a les noves instal·lacions que prestaran el Servici d’Atenció Telefònica Permanent acompanyada de la secretària autonòmica d’Igualtat i Diversitat, Asunción Quinzá, i del Comissionat per a la Lluita contra la Violència sobre la Dona, Felip Del Baño.

Sobre este tema, ha destacat la millora que suposa per a este servici d’atenció telefònica este nou contracte, que tindrà una durada de tres anys, amb un import d’adjudicació que ascendix a 3.068.099,11 d’euros, realitzat a través de l’empresa Atenzia.

Esta línia telefònica oferirà una major atenció psicosocial juntament amb els servicis d’atenció, assistència i intervenció psicològica ja existents. A més, també comptarà amb la desviació de manera immediata al telèfon 112 de les trucades referides a situacions d’urgència i emergència de dones víctimes de violència.

Respecte a l’atenció jurídica, funcionarà tots els dies de l’any i atendran les trucades rebudes que requerisquen assessorament jurídic en matèria de violència contra les dones per a oferir atenció immediata.

En este sentit, Camarero ha afirmat que, “amb la inclusió d’estes mesures, la Conselleria, a través del Comissionat per a la Lluita contra la Violència sobre la Dona, demostra el compromís i la importància que té este servici d’atenció personalitzada i individualitzada, i l’impuls que es realitza des de la Generalitat per a posar a l’abast de les dones que patixen violència variats recursos per a ajudar-les i protegir-les”.

Esta assistència telefònica d’informació i assessorament va dirigit a víctimes de violència sobre la dona, els seus fills i filles i a la ciutadania en general que ho necessite, així com a professionals implicats en esta problemàtica que requerisquen d’informació i coordinació.

A més, esta línia telefònica gratuïta (900 580 888) és un dels recursos assistencials de la Xarxa de Centres Dona que oferix a les víctimes una atenció immediata i una resposta ràpida les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any i que des de la seua implantació fa dues dècades ha rebut un milió de trucades.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente

Donya Letizia visitarà la fàbrica de calçat Pedro García pel seu centenari

Donya Letizia visitarà el 19 de febrer la fàbrica Pedro García a Elda amb motiu del centenari de la firma. Recorrerà la cadena de producció i serà rebuda per autoritats i responsables de l'empresa.

Tanquen el port de València pel temporal i l’avís groc de Aemet

L'Autoritat Portuària de València ha decidit tancar este divendres el port a entrades i eixides per condicions meteorològiques adverses. Aemet ha activat avís groc en el litoral entre les 14 i les 22 hores i Emergències ha elevat les alertes per al dissabte.

Morant ha acusat a Camarero d’impulsar el canvi normatiu que va permetre irregularitats en la VPP d’Alacant

Diana Morant ha denunciat un escàndol en una promoció de VPP a Alacant i ha assenyalat a Susana Camarero per impulsar el canvi normatiu. Ha exigit explicacions en Les Corts i la devolució dels pisos adjudicats de manera irregular.

Morant defén que les paraules d’Óscar López sobre Lambán són una anàlisi política des del respecte

Diana Morant ha emmarcat les declaracions d'Óscar López sobre Javier Lambán com una anàlisi política realitzada des del respecte. Ha reclamat fer oposició al PP per a frenar a la ultradreta, ha rebutjat separar les eleccions generals i ha defés el seu suport a la llei de multireincidència impulsada per Junts.