Igualtat incorpora per primera vegada al Telèfon d’atenció a víctimes de violència sobre la dona a quatre advocades

VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS)

La vicepresidenta i consellera de Servicis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, ha anunciat «la incorporació, per primera vegada, de quatre advocades especialitzades en les formes de violència contra les dones» al Servici d’Atenció Telefònica Permanent integrat als Centres Dona 24 hores.

Així ho ha comunicat Susana Camarero, durant la seua visita a les noves instal·lacions que prestaran el Servici d’Atenció Telefònica Permanent acompanyada de la secretària autonòmica d’Igualtat i Diversitat, Asunción Quinzá, i del Comissionat per a la Lluita contra la Violència sobre la Dona, Felip Del Baño.

Sobre este tema, ha destacat la millora que suposa per a este servici d’atenció telefònica este nou contracte, que tindrà una durada de tres anys, amb un import d’adjudicació que ascendix a 3.068.099,11 d’euros, realitzat a través de l’empresa Atenzia.

Esta línia telefònica oferirà una major atenció psicosocial juntament amb els servicis d’atenció, assistència i intervenció psicològica ja existents. A més, també comptarà amb la desviació de manera immediata al telèfon 112 de les trucades referides a situacions d’urgència i emergència de dones víctimes de violència.

Respecte a l’atenció jurídica, funcionarà tots els dies de l’any i atendran les trucades rebudes que requerisquen assessorament jurídic en matèria de violència contra les dones per a oferir atenció immediata.

En este sentit, Camarero ha afirmat que, «amb la inclusió d’estes mesures, la Conselleria, a través del Comissionat per a la Lluita contra la Violència sobre la Dona, demostra el compromís i la importància que té este servici d’atenció personalitzada i individualitzada, i l’impuls que es realitza des de la Generalitat per a posar a l’abast de les dones que patixen violència variats recursos per a ajudar-les i protegir-les».

Esta assistència telefònica d’informació i assessorament va dirigit a víctimes de violència sobre la dona, els seus fills i filles i a la ciutadania en general que ho necessite, així com a professionals implicats en esta problemàtica que requerisquen d’informació i coordinació.

A més, esta línia telefònica gratuïta (900 580 888) és un dels recursos assistencials de la Xarxa de Centres Dona que oferix a les víctimes una atenció immediata i una resposta ràpida les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any i que des de la seua implantació fa dues dècades ha rebut un milió de trucades.

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.