11.1 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Incrementen a quasi 52.800 les víctimes palestines a causa de l’ofensiva israeliana a Gaza

La situació a la Franja de Gaza es torna cada vegada més crítica, amb un augment alarmant del nombre de víctimes a causa de l’ofensiva militar d’Israel que va començar el 7 d’octubre de 2023. Segons les dades recentment proporcionades pel Ministeri de Sanitat de Gaza, la xifra de morts s’ha elevat a 52.800 palestins, amb més de 119.349 persones ferides.

A més, durant les últimes 24 hores, s’han registrat 27 morts i 85 ferits que han arribat als hospitals de la zona, la qual cosa evidència la gravetat dels atacs continus.

Des del 18 de març, quan Israel va trencar l’alto el foc amb Hamàs establert al gener, s’han confirmat 2.678 morts i 7.308 ferits. És important destacar que molts cossos de víctimes podrien estar atrapats entre els enderrocs o als carrers, ja que els serveis d’emergència no poden accedir a diverses localitzacions a causa de la intensitat dels combats.

L’Exèrcit d’Israel, per la seva banda, ha informat que en les darreres 24 hores ha atacat 60 objectius terroristes, incloent edificis militars i dipòsits d’armes. Aquesta acció forma part d’una estratègia més àmplia per combatre Hamàs i altres grups armats palestins que operen a la regió.

Les autoritats internacionals s’han mostrat cada vegada més preocupades per l’augment de les morts i la falta d’assistència humanitària, la qual cosa ha creat un clima de tensió i desesperació a la zona.

Últimes notícies

Dos accidents en la V-21 i el bypass causen 11 km de retencions a València

Dos sinistres en la V-21 i el bypass estan complicant el trànsit este dilluns en l'àrea de València, amb uns 11 quilòmetres de cues. La DGT assenyala 4 km en la V-21 i quasi 7 en el bypass, a més de 6 km en l'A-7 a l'altura de Paterna.

Emergències manté el nivell groc per vent i la preemergència alta per incendis en la Comunitat Valenciana

Emergències manté este dilluns el nivell groc per vent en diverses zones de la Comunitat Valenciana i la preemergència alta per incendis. L'avís delimita les àrees afectades i reforça la vigilància preventiva.

Dilluns amb nuvolositat en augment, pluges febles i ratxes molt fortes en la Comunitat Valenciana

El cel passarà de poc a molt nuvolós a la vesprada, amb ruixats febles a l'interior i nord de Castelló. El vent de l'oest bufarà amb ratxes molt fortes.

L’Audiència jutja al ‘ionqui dels diners’ per tripijocs de contractes a València

L'Audiència de València jutja a Marcos Benavent i a un exgerente de fundació i tres empresaris per presumptes tripijocs en Cultura. La Fiscalia demana presó, multes, decomís i responsabilitat civil.

El Tenerife tanca el cartell de la Copa i UCAM o Baskonia barallaran per ser cap de sèrie

La Llacuna Tenerife segellarà l'octau bitllet després de guanyar 82-89 a Barcelona. El sorteig de quarts serà el dilluns a les 12 h i queda un cap de sèrie per definir entre UCAM i Baskonia.

Guido Rodríguez arriba al València per a sumar després de la pressió de totes les parts

El migcampista argentí va aterrar a Manises per a tancar la seua incorporació fins a final de temporada i va remarcar que ve a sumar des del seu lloc.

Alacant aconseguix 20 graus en una altra jornada de vent amb ratxes de 132 km/h a La Pobla de Benifassà

Les màximes han pujat de forma generalitzada este diumenge en la Comunitat Valenciana. El dia ha estat marcat per ratxes molt fortes de vent que han arribat a 132 km/h a La Pobla de Benifassà.

El Fòrum Jaume I 2038 aplaudix la declaració de 2026 com a Any Jaume I

El Fòrum Jaume I 2038 valora l’Any Jaume I 2026 i s’oferix a col·laborar en els actes del 750 aniversari de la mort del fundador del Regne de València.