9.1 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Incrementen a quasi 52.800 les víctimes palestines a causa de l’ofensiva israeliana a Gaza

La situació a la Franja de Gaza es torna cada vegada més crítica, amb un augment alarmant del nombre de víctimes a causa de l’ofensiva militar d’Israel que va començar el 7 d’octubre de 2023. Segons les dades recentment proporcionades pel Ministeri de Sanitat de Gaza, la xifra de morts s’ha elevat a 52.800 palestins, amb més de 119.349 persones ferides.

A més, durant les últimes 24 hores, s’han registrat 27 morts i 85 ferits que han arribat als hospitals de la zona, la qual cosa evidència la gravetat dels atacs continus.

Des del 18 de març, quan Israel va trencar l’alto el foc amb Hamàs establert al gener, s’han confirmat 2.678 morts i 7.308 ferits. És important destacar que molts cossos de víctimes podrien estar atrapats entre els enderrocs o als carrers, ja que els serveis d’emergència no poden accedir a diverses localitzacions a causa de la intensitat dels combats.

L’Exèrcit d’Israel, per la seva banda, ha informat que en les darreres 24 hores ha atacat 60 objectius terroristes, incloent edificis militars i dipòsits d’armes. Aquesta acció forma part d’una estratègia més àmplia per combatre Hamàs i altres grups armats palestins que operen a la regió.

Les autoritats internacionals s’han mostrat cada vegada més preocupades per l’augment de les morts i la falta d’assistència humanitària, la qual cosa ha creat un clima de tensió i desesperació a la zona.

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.