Ismail Haniye, líder de Hamàs, mor en un atac atribuït a Israel a Teheran

Hamàs i la Guàrdia Revolucionària iraniana confirmen la seua mort i la d’un dels seus guardaespatles en la seua residència en la capital iraniana

MADRID, 31 (EUROPA PRESS)

El Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) ha anunciat hui dimecres de matinada l’assassinat del líder del grup islamista palestí, Ismail Haniye, en un atac atribuït a Israel contra l’edifici en el qual s’allotjava a Teheran, la capital d’Iran, sense que les autoritats israelianes s’hagen pronunciat de moment.

“Germà, líder, màrtir, Ismail Haniye, cap del Moviment, assassinat en un traïdorenc atac sionista a la seua residència a Teheran, després de participar en la cerimònia d’investidura del nou president iranià”, resa un comunicat de l’organització publicat pel diari palestí ‘Filastín’ en el seu canal de Telegram.

Així ho ha confirmat també la Guàrdia Revolucionària d’Iran, que ha informat al seu torn de la mort d’un dels guardaespatles de Haniye, i ha oferit les seues condolences a “l’heroica nació de Palestina”, segons arreplega l’agència de notícies iraniana Tasnim.

Per la seua banda, Musa Abú Marzuk, un membre del buró polític de Hamàs, ha expressat que l’assassinat d’Haniye és “un covard acte” que “no quedarà sense càstig”, mentre que el portaveu Sami Abú Zuhri ha assenyalat que Israel és conscient que l’atac “suposa disparar-se a si mateix”.

“L’ocupació vol fallir la voluntat del moviment i vol fallir la voluntat del poble palestí, però Hamàs és una idea”, ha asseverat abans de destacar que el grup “s’enfortix amb cada gota de sang vessada per la llibertat”.

“Este és un preu alt i estem disposats a pagar-ho pel bé de Jerusalem i l’alliberament, i este camí no té fi excepte el de l’alliberament”, ha asseverat, al mateix temps que ha expressat que “ha arribat el moment de la veritat”. En este sentit, ha aclarit que l’assassinat no servirà per a “aconseguir que Hamàs es rendisca” i ha posat l’accent que “continuaran fins al final” en la seua lluita per la causa palestina.

Haniye es trobava a Teheran per a assistir a la presa de possessió del nou president iranià, Masud Pezeshkian, amb qui va mantenir el dimarts una reunió juntament amb el líder de Yihad Islàmica, Ziyad al Najala, que també es trobava a l’edifici en el moment de l’atac. Els dos líders palestins també havien mantingut una trobada amb el líder suprem d’Iran, l’aiatol·là Alí Jamenei.

L’atac, que podria provocar l’extensió del conflicte en la regió, ha portat a les autoritats palestines a fer una crida a la mobilització general i l'”aixecament davant de l’ocupació” des de les mesquites de Cisjordània.

Haniye s’ha convertit en el càrrec palestí de major rang a ser assassinat des que Salé a l’Arouri morira a principis d’enguany en un bombardeig perpetrat al sud de Líban. Va ocupar el càrrec de primer ministre després que Hamàs es fera amb la majoria absoluta en les eleccions del Consell Legislatiu el 2006, si ben va ser posteriorment destituït per Mahmud Abbas.

En cas que es confirme l’autoria israeliana, es tractaria de l’operació de major importància duta a terme per l’Exèrcit d’Israel des dels atacs perpetrats per Hamás el passat 7 d’octubre. No obstant això, les autoritats s’han negat a donar declaracions sobre aquest tema i han descartat “respondre a informacions de mitjans estrangers”.

Encara que Haniye no és una figura militar significativa, es trobava al capdavant de les relacions internacionals del grup armat palestí i era un interlocutor de vital importància en el marc de les converses intervingudes per Egipte i Qatar amb la vista a aconseguir un acord per a l’alliberament dels ostatges i un alto el foc a Gaza, per la qual cosa es preveu que la seua mort tinga repercussions sobre aquestes negociacions. No obstant això, el Govern israelià considerava a Haniye un dels responsables dels atacs del 7 d’octubre.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.

El fort vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan de Benicàssim

El festival SanSan cancel·la per motius de seguretat tots els concerts previstos per a la seua jornada inaugural a Benicàssim a causa del fort vent i a l'alerta groga a la província de Castelló. L'organització garantix devolucions per a les entrades de dia i reembossaments proporcionals per als abonaments.

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.