Israel intercepta un míssil disparat des de Iemen mentre els hutíes intensifiquen els seus atacs

Tel Aviv, 9 (EUROPA PRESS)

Les Forces de Defensa d’Israel (FDI) han interceptat, aquest divendres a primera hora de la vesprada, un míssil procedent de Iemen, llançat pels rebels hutíes. Aquest incident ha provocat l’activació dels sistemes d’alerta en el centre i el sud del territori israelià per a prevenir possibles danys.

En un primer moment, l’Exèrcit va alertar sobre el llançament i va iniciar els treballs per a interceptar l’amenaça, moment en què van sonar les alarmes com a mesura preventiva. Els rebels hutíes han incrementat els seus atacs contra objectius israelians després que les FDI reprengueren la seva ofensiva militar sobre la Franja de Gaza. De fet, el diumenge passat, un atac similar va fer que sis persones resultaren ferides per l’impacte d’un projectil en els voltants de l’Aeroport Internacional Ben Gurión, situat als afores de Tel Aviv.

Com a resposta, Israel ha dut a terme una successió de bombardejos sobre objectius que considera estratègics, entre els quals destaca l’aeroport de Saná i el seu port. No obstant això, els Estats Units van anunciar aquesta setmana un acord per cessar les seves operacions, argumentant que els hutíes s’havien compromés a respectar la llibertat de navegació en la zona.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Falles de València 2026: temps estable, vent fluix i temperatures fresques

La setmana gran apunta a estabilitat i absència de pluges. Es preveuen màximes de 16-18 °C i mínimes de 6-8 °C; el dissabte augmentarà la nuvolositat i el diumenge baixaran les temperatures.

La falla municipal de València coronarà els seus 27 metres amb un piromusical el dijous

Dijous que ve, la instal·lació de la rematada de la falla municipal aconseguirà els 27 metres i se sincronitzarà amb un piromusical exclusiu a les 21 hores.

El València Basket busca despenjar al Reial Madrid i assegurar el play in

L'equip taronja visita este dijous al Reial Madrid amb l'opció d'obrir bretxa, amarrar el play in i certificar el basket average particular. Un triomf reforçaria una ratxa de quatre victòries en l'Eurolliga i consolidaria la seua posició abans del tram final.

Intervingudes set reproduccions no autoritzades de Yturralde i Chillida a València

La policia adscrita a la Comunitat Valenciana ha intervingut set reproduccions no autoritzades d'obres de Yturralde i Chillida a València. El venedor ha sigut investigat i les peces han quedat sota custòdia policial.

Kambwala rep l’alta mèdica després de set mesos de baixa al Vila-real

El central del Vila-real va rebre l'alta mèdica i podrà reintegrar-se al treball de grup als ordes de Marcelino després de set mesos fora de l'equip.

Toni Pérez reivindica a Alacant que el Dia Europeu de les víctimes del terrorisme ‘no pertany al passat’

La Diputació d'Alacant ha guardat un minut de silenci pel Dia Europeu de les víctimes del terrorisme. Toni Pérez ha apel·lat a memòria, unitat i dignitat, i la Generalitat ha reafirmat el seu compromís de reparació

Aznar: Espanya hauria d’estar al costat dels seus aliats i no dels seus adversaris

L'expresident ha defés que el conflicte amb l'Iran està 'més que justificat' i ha urgit a Espanya a alinear-se amb els seus aliats. També ha reclamat rellançar Europa i aprofitar l'oportunitat llatinoamericana.

Bernabé acusa a Catalá de demanar el tall de Rodalia a l’estació del Nord durant la mascletà

La delegada del Govern ha retret a l'alcaldessa que no assumisca responsabilitats i ha recordat que l'Ajuntament va demanar per escrit tallar els trens entre les 12.00 i les 15.00 durant la mascletà. Renfe ha oferit alternatives i reforços, mentres l'EMT ha rebutjat augmentar autobusos a San Isidro i Font de Sant Lluís.