8.7 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

Israel intercepta un míssil disparat des de Iemen mentre els hutíes intensifiquen els seus atacs

Tel Aviv, 9 (EUROPA PRESS)

Les Forces de Defensa d’Israel (FDI) han interceptat, aquest divendres a primera hora de la vesprada, un míssil procedent de Iemen, llançat pels rebels hutíes. Aquest incident ha provocat l’activació dels sistemes d’alerta en el centre i el sud del territori israelià per a prevenir possibles danys.

En un primer moment, l’Exèrcit va alertar sobre el llançament i va iniciar els treballs per a interceptar l’amenaça, moment en què van sonar les alarmes com a mesura preventiva. Els rebels hutíes han incrementat els seus atacs contra objectius israelians després que les FDI reprengueren la seva ofensiva militar sobre la Franja de Gaza. De fet, el diumenge passat, un atac similar va fer que sis persones resultaren ferides per l’impacte d’un projectil en els voltants de l’Aeroport Internacional Ben Gurión, situat als afores de Tel Aviv.

Com a resposta, Israel ha dut a terme una successió de bombardejos sobre objectius que considera estratègics, entre els quals destaca l’aeroport de Saná i el seu port. No obstant això, els Estats Units van anunciar aquesta setmana un acord per cessar les seves operacions, argumentant que els hutíes s’havien compromés a respectar la llibertat de navegació en la zona.

Últimes notícies

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen mantindre la busca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han demanat que l'operatiu no es detinga i han agraït el suport rebut. Han assenyalat que l'única informació oficial és que la busca continuarà este diumenge i que alguns afins viatgen al país.

La pluja desvia 9 vols i tala la línia 1 de Rodalia a València

El temporal ha obligat a desviar nou vols a Manises i ha interromput el servici entre Alginet i Castelló. Bombers reforcen l'operatiu sense danys personals.

Aemet ha elevat a roig l’avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha emés un És_Alert

Aemet ha elevat a roig l'avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha enviat un És_Alert. La previsió apunta a més de 180 l/m² en 12 hores.

La revolució festiva de farina i ous pren el poder a Ibi

Ibi ha celebrat la seua jornada de 'els enfarinats' amb una presa simbòlica del poder a base de farina i ous podrits, recaptació solidària i normes absurdes.

El temporal provoca desallotjaments a Alacant i desborda barrancs a València

El temporal ha obligat a desallotjaments preventius a Benferri i ha desbordat barrancs a La Safor i Orihuela. Es demana màxima precaució en A-7 i A-3.

Pluges torrencials colpegen la Comunitat Valenciana i sumen 113 l/m² en Simat

Les pluges descarreguen amb força en la Comunitat Valenciana i deixen 113 l/m² a Simat de la Valldigna, amb 44 en mitja hora. Aemet manté avís taronja en tota la província de València.

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen que la busca seguisca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han agraït el suport rebut i han demanat que l'operatiu continue sense descans. Membres de diverses famílies viatgen al país per a seguir de prop les gestions.

Emergències activa l’alerta hidrològica en la conca del Segura per l’augment del cabal

El Centre de Coordinació d'Emergències ha activat l'alerta hidrològica en municipis de la conca del Segura per la pujada del cabal. Aemet ha activat avís taronja per pluges a la província de València.