11.2 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

Jana Fernández i Inma Gabarro, novetats en la llista per al doble duel davant de Dinamarca

MADRID, 22 (EUROPA PRESS)

La defensa del FC Barcelona Jana Fernández i la davantera del Sevilla Inma Gabarro són les principals novetats de la llista de la seleccionadora nacional femenina de futbol Montse Tomé per al doble duel davant de Dinamarca corresponent a la fase de classificació per a l’Eurocopa del 2025 que es disputarà a Suïssa.

La futbolista blaugrana torna a una convocatòria de l’Absoluta un any després de debutar i d’haver estat en la prellista per al Mundial, mentre que la campiona del món Sub-20 entra de nou en els plans de l’asturiana, que en el seu cicle ja la hi havia cridat, encara que no havia estat en l’anterior. A més, també retorna una campiona del món com Oihane Hernández (Reial Madrid), qui es va perdre l’última cita per lesió.

L’actual campiona del món, líder del seu grup després dels seus dos triomfs davant de Bèlgica (0-7) i Txèquia (3-1), visitarà a Velje Dinamarca, el seu teòric principal rival pel primer lloc, el 31 de maig, i després el rebrà a l’Heliodoro Rodríguez López de Santa Cruz de Tenerife el 4 de juny. Les 24 jugadores seleccionades arrancaran la concentració dilluns que ve 27 de maig a la Ciutat del Futbol de Las Rozas (Madrid).

–LLISTA DE CONVOCADES.

PORTERES: Misa Rodríguez (Reial Madrid), Cata Coll (Barcelona) y Elene Lete (Reial Societat).

DEFENSES: Irene Paredes, Ona Batlle y Jana Fernández (FC Barcelona), Laia Aleixandri (Manchester City), María Méndez (Llevant), Laia Codina (Arsenal), Olga Carmona i Oihane Hernández (Reial Madrid).

MIGCAMPISTES: Aitana Bonmatí, Alexia Putellas i Vicky López (FC Barcelona), Jenni Hermoso (Tigres), Tere Abelleira y Maite Oroz (Reial Madrid).

DAVANTERES: Mariona Caldentey i Salma Paralluelo (FC Barcelona), Athenea del Castillo (Reial Madrid), Eva Navarro (Atlètic de Madrid), Lucía García (Manchester United), Alba Redondo (Llevant) i Inma Gabarro (Sevilla).

Últimes notícies

Atzeneta del Maestrat ha registrat ratxes de 63 km/h i Morella de 56 km/h

L'interior de Castelló ha concentrat les ratxes més intenses de la jornada, amb 63 km/h a Atzeneta del Maestrat i 56 km/h a Morella. L'avís groc per vent del nord-oest seguix actiu fins al matí del dijous en diferents punts de la província.

La dana d’octubre va disparar en 2024 la factura per catàstrofes a Espanya fins a 11.330 milions

La factura per catàstrofes a Espanya va ascendir en 2024 a 11.330 milions, més del doble que en 2023, per l'impacte de la dana d'octubre. El cost assegurat es va disparar i el colp econòmic va aconseguir també al PIB i a les emergències.

Controlat l’incendi sense ferits a l’hospital Saint Lucia de Cartagena; demanen auditar la seua façana ventilada

El foc s'ha iniciat en una terrassa, s'ha propagat per la façana pel vent i s'ha controlat en 20 minutos, sense ferits. S'han evacuat 113 pacients i sindicats i PSOE han demanat auditories i retirada de materials inflamables.

El Consorci de Compensació d’Assegurances supera els 4.000 milions en indemnitzacions per la DANA

El Consorci de Compensació d'Assegurances ha superat els 4.000 milions en pagaments per la DANA. Ha gestionat el 98,3% de 250.946 sol·licituds i manté 4.276 pendents.

Robo i trobo

Leo Giménez es lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa el valencià viu i tradicional, reivindica paraules autèntiques que alguns sectors han qualificat erròniament de vulgars o castellanitzants, i critica una visió purista que se separa de la parla

Braxton Key evita una lesió greu de genoll i estarà diversos dies al marge

Les proves van descartar danys importants en el genoll de l'ala pivot del València Basket, que seguirà uns dies apartat mentres completa rehabilitació.

Aldaia se suma a un projecte per a atendre les persones sense llar afectades per la DANA

Aldaia s'ha sumat a una iniciativa per a analitzar l'impacte de la DANA en el sensellarisme i orientar respostes públiques. Este dijous 27 hi haurà un recompte nocturn amb l'equip municipal i voluntariat, també en onze municipis pròxims.

Braxton Key evita una lesió greu de genoll però estarà diversos dies apartat

L'ala pivot del València Basket va caure en l'últim quart davant el Bayern i les proves van descartar una lesió de gravetat. Seguirà rehabilitació i el seu retorn dependrà de l'evolució.