La Generalitat critica la falta de lleialtat del Govern d’Espanya en matèria d’habitatge

La vicepresidenta primera i consellera de Servicis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, ha denunciat la “falta de lleialtat institucional” del Govern d’Espanya en matèria d’habitatge. Ha subratllat que “mentre este Consell treballa amb fets i projectes factibles i immediats”, l’Executiu de Pedro Sánchez “s’ompli la boca amb fum”, deixant de banda les solucions reals que necessiten les famílies valencianes.

En un comunicat, Camarero ha expressat la seua frustració davant l’anunci de la creació d’una “Ciutat de la Industrialització de la Construcció” en la “Zona d’Activitats Logístiques (ZAL)” del “Port de València”. Ha criticat que el Govern operi “sense diàleg”, deixant només titulars sense contingut, mentre milers de famílies damnificades per la dana esperen les solucions que el mateix Govern havia promès.

Cambrero va declarar: “Des de la Generalitat portem mesos reclamant a l’Executiu central col·laboració real i no promeses”. Va fer èmfasi que el Govern de Carlos Mazón ha demanat recursos i ha ofert coordinació, però ha trobat un gest d’unilateralitat en les accions del Govern central, que presenta solucions sense consultar amb les parts interessades.

Ha expressat que l’anunci de Sánchez, “sense comunicar, sense consensuar”, ha deixat moltes preguntes sense resposta, com la viabilitat legal del sòl previst per a la ZAL, que actualment només permet activitats logístiques. Camarero va qualificar este anunci com “un nou brindis al sol” i va reprendre les accions del Govern com una falta de respecte cap a la Generalitat i els ciutadans valencians.

A més, va recriminar a la ministra d’Habitatge i Agenda Urbana, Isabel Rodríguez, que la seua gestió estigués centrada en la propagandística, sense proporcionar dades sobre els habitatges que havia prometut. Camarero va recordar que l’oferta del govern valencià incloïa 240 habitatges per a afectats, en contrast amb les 300 habitatges que va prometre la ministra.

La màxima representant en d’habitatge ha expressat la seua inquietud sobre els 25 milions d’euros del SEPES destinats a la compra d’habitatges, recursos que la Generalitat ha sol·licitat per al desenvolupament de projectes en els municipis més afectats, amb una inversió ja preparada pel Consell de 25 milions d’euros.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El viatge de Pepet d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, millor falla infantil de 2026

'Arca. El viatge de Pepet', de Zvonimir Ostoic per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi infantil i ha firmat doblet amb el ninot indultat. Convent Jerusalem i Maestro Gozalbo completen el podi.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, la millor de 2026 a València

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de Zvonimir Ostoic per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi i ha aconseguit el ninot indultat infantil.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026

La infantil 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026. La mateixa creació va aconseguir el ninot indultat infantil i el podi l'han completat Convent Jerusalem i Maestro Gozalbo.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’alça com la millor de 2026

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi infantil de la Secció Especial 2026. El conjunt ja havia aconseguit el ninot indultat infantil el dissabte

Alejandro Talavante i Juan Ortega van naufragar en un mà a mà sense lluentor a Castelló

Mitja plaça i una correguda de Domingo Hernández sense raça, amb vent molest, van deixar un dol pla. A penes va haver-hi centellejos aïllats i l'espasa va fallar.

Un bou brau de Jandilla i la naturalitat de Pablo Aguado marquen la vesprada a València

Un bravíssim bou de Jandilla, 'Artista', i la temperada naturalitat de Pablo Aguado van centrar la correguda de Falles a València. Castella no va rematar i no va haver-hi trofeus.

L’Exposició del Ninot tanca amb més de 91.000 visitants

La mostra ha finalitzat després de rebre a més de 91.000 persones. En breu es donarà a conéixer el ninot indultat gran de les Falles de 2026.

L’Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada

L'Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada després del 4-1 a Madrid i el 2-1 del Mallorca. És antepenúltim amb 26 punts, a dos d'Alabés i Mallorca.