La Generalitat critica la falta de lleialtat del Govern d’Espanya en matèria d’habitatge

La vicepresidenta primera i consellera de Servicis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, ha denunciat la “falta de lleialtat institucional” del Govern d’Espanya en matèria d’habitatge. Ha subratllat que “mentre este Consell treballa amb fets i projectes factibles i immediats”, l’Executiu de Pedro Sánchez “s’ompli la boca amb fum”, deixant de banda les solucions reals que necessiten les famílies valencianes.

En un comunicat, Camarero ha expressat la seua frustració davant l’anunci de la creació d’una “Ciutat de la Industrialització de la Construcció” en la “Zona d’Activitats Logístiques (ZAL)” del “Port de València”. Ha criticat que el Govern operi “sense diàleg”, deixant només titulars sense contingut, mentre milers de famílies damnificades per la dana esperen les solucions que el mateix Govern havia promès.

Cambrero va declarar: “Des de la Generalitat portem mesos reclamant a l’Executiu central col·laboració real i no promeses”. Va fer èmfasi que el Govern de Carlos Mazón ha demanat recursos i ha ofert coordinació, però ha trobat un gest d’unilateralitat en les accions del Govern central, que presenta solucions sense consultar amb les parts interessades.

Ha expressat que l’anunci de Sánchez, “sense comunicar, sense consensuar”, ha deixat moltes preguntes sense resposta, com la viabilitat legal del sòl previst per a la ZAL, que actualment només permet activitats logístiques. Camarero va qualificar este anunci com “un nou brindis al sol” i va reprendre les accions del Govern com una falta de respecte cap a la Generalitat i els ciutadans valencians.

A més, va recriminar a la ministra d’Habitatge i Agenda Urbana, Isabel Rodríguez, que la seua gestió estigués centrada en la propagandística, sense proporcionar dades sobre els habitatges que havia prometut. Camarero va recordar que l’oferta del govern valencià incloïa 240 habitatges per a afectats, en contrast amb les 300 habitatges que va prometre la ministra.

La màxima representant en d’habitatge ha expressat la seua inquietud sobre els 25 milions d’euros del SEPES destinats a la compra d’habitatges, recursos que la Generalitat ha sol·licitat per al desenvolupament de projectes en els municipis més afectats, amb una inversió ja preparada pel Consell de 25 milions d’euros.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones i tindrà urgències 24 hores abans de l’estiu

El president Juanfran Pérez Llorca ha destacat l'accessibilitat i el reforç de servicis del nou centre, operatiu des del 2 de març després de 5,5 milions d'inversió. L'edifici suma més consultes, àrees específiques i preveu rehabilitació i urgències 24 hores abans de l'estiu.

Pérez Llorca destaca en els seus 100 dies la recuperació de la normalitat en la Generalitat

El president ha reivindicat que estos primers 100 dies han retornat la normalitat i l'estabilitat, amb més de la mitat dels seus compromisos ja en marxa.

Oliu confirma que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l’OPA fallida del BBVA

Josep Oliu ha assegurat que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l'OPA fallida del BBVA i ha fixat com a repte seguir el ritme de la innovació i la IA. També ha defés que la independència preserva la competència per a les pimes i ha reclamat simplificació reguladora a Europa.

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.

La Fiscalia no veu indicis per a imputar a Mazón per la DANA i demana retornar la causa

La Fiscalia Superior valenciana sosté que, ara com ara, no hi ha base sòlida per a imputar a Carlos Mazón per la DANA i sol·licita que el cas torne al Jutjat 3 de Catarroja. El Ministeri Públic deixa oberta la possibilitat de revalorar-lo si la instrucció aporta nous elements.

El Consell insta el Govern a intervindre en totes les platges danyades i ampliar les obres després dels temporals

El Consell ha demanat al Govern ampliar l'abast de les obres d'emergència per a reparar els danys dels últims temporals i actuar en totes les platges afectades. La resolució estatal contempla 12 municipis a Castelló i València, amb terminis d'execució de fins a nou mesos.