La Generalitat critica la falta de lleialtat del Govern d’Espanya en matèria d’habitatge

La vicepresidenta primera i consellera de Servicis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, ha denunciat la “falta de lleialtat institucional” del Govern d’Espanya en matèria d’habitatge. Ha subratllat que “mentre este Consell treballa amb fets i projectes factibles i immediats”, l’Executiu de Pedro Sánchez “s’ompli la boca amb fum”, deixant de banda les solucions reals que necessiten les famílies valencianes.

En un comunicat, Camarero ha expressat la seua frustració davant l’anunci de la creació d’una “Ciutat de la Industrialització de la Construcció” en la “Zona d’Activitats Logístiques (ZAL)” del “Port de València”. Ha criticat que el Govern operi “sense diàleg”, deixant només titulars sense contingut, mentre milers de famílies damnificades per la dana esperen les solucions que el mateix Govern havia promès.

Cambrero va declarar: “Des de la Generalitat portem mesos reclamant a l’Executiu central col·laboració real i no promeses”. Va fer èmfasi que el Govern de Carlos Mazón ha demanat recursos i ha ofert coordinació, però ha trobat un gest d’unilateralitat en les accions del Govern central, que presenta solucions sense consultar amb les parts interessades.

Ha expressat que l’anunci de Sánchez, “sense comunicar, sense consensuar”, ha deixat moltes preguntes sense resposta, com la viabilitat legal del sòl previst per a la ZAL, que actualment només permet activitats logístiques. Camarero va qualificar este anunci com “un nou brindis al sol” i va reprendre les accions del Govern com una falta de respecte cap a la Generalitat i els ciutadans valencians.

A més, va recriminar a la ministra d’Habitatge i Agenda Urbana, Isabel Rodríguez, que la seua gestió estigués centrada en la propagandística, sense proporcionar dades sobre els habitatges que havia prometut. Camarero va recordar que l’oferta del govern valencià incloïa 240 habitatges per a afectats, en contrast amb les 300 habitatges que va prometre la ministra.

La màxima representant en d’habitatge ha expressat la seua inquietud sobre els 25 milions d’euros del SEPES destinats a la compra d’habitatges, recursos que la Generalitat ha sol·licitat per al desenvolupament de projectes en els municipis més afectats, amb una inversió ja preparada pel Consell de 25 milions d’euros.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un xiquet de 12 anys perd una falange en explotar un petard en una falla infantil de Torrent

Un xiquet de 12 anys ha perdut una falange i ha patit cremades i ferides en manipular un petard de gran calibre que no havia detonat durant la nit de la cremà infantil a Torrent.

Tres ferits per arma blanca a València en l’últim dia de Falles

La Policia Nacional investiga tres agressions amb arma blanca registrades en diferents barris de València durant l'últim dia de Falles, que es van saldar amb tres hòmens ferits.

Troben en el pantà de La Pedrera el cos de l’home desaparegut a Fortuna

La Guàrdia Civil localitza en el pantà de La Pedrera el cos sense vida d'un home de 47 anys desaparegut a Fortuna i manté oberta la investigació a l'espera de l'autòpsia.

València endurix la normativa i deixa quasi impossible obrir nous apartaments turístics

L'Ajuntament de València ultima una normativa que limita de forma molt estricta els apartaments turístics, amb topalls per barris i fortes condicions urbanístiques.

La Guàrdia Civil intenta identificar un cadàver trobat en un penya-segat al costat del cap de la Nau

La Guàrdia Civil manté oberta una investigació per a identificar el cadàver trobat en un penya-segat pròxim al cap de la Nau, en el terme municipal de Xàbia.

València defén que limitar els Rodalia en Falles va ser una bona mesura de seguretat

L'Ajuntament de València considera que la restricció de trens de Rodalia a l'Estació del Nord en hores punta de Falles 2026 ha contribuït a unes festes més tranquil·les i sense incidents greus.

Dos guàrdies civils salven la vida a un ancià després d’ennuegar-se en un restaurant de Cullera

Dos agents de la Guàrdia Civil reanimen a un home de 86 anys que es va ennuegar mentres menjava en un restaurant de Cullera i el mantenen amb vida fins al seu trasllat a l'hospital.

Vetusta Morla anuncia gira de tornada per set ciutats i actuarà a València el 9 d’octubre

Vetusta Morla posa fi a la seua aturada de dos anys amb una gira de tornada per set grans ciutats espanyoles, que arrancarà a Barcelona el 2 d'octubre i passarà per València el dia 9.