17.5 C
València
Dissabte, 14 febrer, 2026

La Generalitat critica la falta de lleialtat del Govern d’Espanya en matèria d’habitatge

La vicepresidenta primera i consellera de Servicis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, ha denunciat la “falta de lleialtat institucional” del Govern d’Espanya en matèria d’habitatge. Ha subratllat que “mentre este Consell treballa amb fets i projectes factibles i immediats”, l’Executiu de Pedro Sánchez “s’ompli la boca amb fum”, deixant de banda les solucions reals que necessiten les famílies valencianes.

En un comunicat, Camarero ha expressat la seua frustració davant l’anunci de la creació d’una “Ciutat de la Industrialització de la Construcció” en la “Zona d’Activitats Logístiques (ZAL)” del “Port de València”. Ha criticat que el Govern operi “sense diàleg”, deixant només titulars sense contingut, mentre milers de famílies damnificades per la dana esperen les solucions que el mateix Govern havia promès.

Cambrero va declarar: “Des de la Generalitat portem mesos reclamant a l’Executiu central col·laboració real i no promeses”. Va fer èmfasi que el Govern de Carlos Mazón ha demanat recursos i ha ofert coordinació, però ha trobat un gest d’unilateralitat en les accions del Govern central, que presenta solucions sense consultar amb les parts interessades.

Ha expressat que l’anunci de Sánchez, “sense comunicar, sense consensuar”, ha deixat moltes preguntes sense resposta, com la viabilitat legal del sòl previst per a la ZAL, que actualment només permet activitats logístiques. Camarero va qualificar este anunci com “un nou brindis al sol” i va reprendre les accions del Govern com una falta de respecte cap a la Generalitat i els ciutadans valencians.

A més, va recriminar a la ministra d’Habitatge i Agenda Urbana, Isabel Rodríguez, que la seua gestió estigués centrada en la propagandística, sense proporcionar dades sobre els habitatges que havia prometut. Camarero va recordar que l’oferta del govern valencià incloïa 240 habitatges per a afectats, en contrast amb les 300 habitatges que va prometre la ministra.

La màxima representant en d’habitatge ha expressat la seua inquietud sobre els 25 milions d’euros del SEPES destinats a la compra d’habitatges, recursos que la Generalitat ha sol·licitat per al desenvolupament de projectes en els municipis més afectats, amb una inversió ja preparada pel Consell de 25 milions d’euros.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente

Donya Letizia visitarà la fàbrica de calçat Pedro García pel seu centenari

Donya Letizia visitarà el 19 de febrer la fàbrica Pedro García a Elda amb motiu del centenari de la firma. Recorrerà la cadena de producció i serà rebuda per autoritats i responsables de l'empresa.

Tanquen el port de València pel temporal i l’avís groc de Aemet

L'Autoritat Portuària de València ha decidit tancar este divendres el port a entrades i eixides per condicions meteorològiques adverses. Aemet ha activat avís groc en el litoral entre les 14 i les 22 hores i Emergències ha elevat les alertes per al dissabte.

Morant ha acusat a Camarero d’impulsar el canvi normatiu que va permetre irregularitats en la VPP d’Alacant

Diana Morant ha denunciat un escàndol en una promoció de VPP a Alacant i ha assenyalat a Susana Camarero per impulsar el canvi normatiu. Ha exigit explicacions en Les Corts i la devolució dels pisos adjudicats de manera irregular.

Morant defén que les paraules d’Óscar López sobre Lambán són una anàlisi política des del respecte

Diana Morant ha emmarcat les declaracions d'Óscar López sobre Javier Lambán com una anàlisi política realitzada des del respecte. Ha reclamat fer oposició al PP per a frenar a la ultradreta, ha rebutjat separar les eleccions generals i ha defés el seu suport a la llei de multireincidència impulsada per Junts.