La indemnització mitjana del Consorci per a vehicles afectats arriba a 8.000 euros i per a comerços a 36.000

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

El ministre d’Economia, Comerç i Empresa, Carlos Cuerpo, ha informat que la indemnització mitjana del Consorci de Compensació d’Assegurances pels vehicles afectats per la dana ascendix a 8.000 euros, mentre que la compensació mitjana per a comerços és de 36.000 euros.

Així ho ha explicat este dijous el ministre, en declaracions als mitjans, abans de mantindre a València una jornada de treball per a reunir-se amb sindicats, empresaris i associacions per a fer seguiment de la situació econòmica després de la dana. El ministre acudirà després a zones empresarials i empreses afectades. En la seua visita, ha llançat un missatge de «tranquil·litat» sobre que les ajudes arribaran «al més prompte possible».

Cuerpo ha indicat que, fins ara, el Consorci ha pagat 130 milions en indemnitzacions tant per vehicles com a habitatges, locals comercials i a nivell industrial, enfront dels prop de 92 milions d’euros que estaven abonats a principis de setmana.

El ministre ha destacat també que el dilluns passat ja es van desemborsar 144 milions d’ajudes directes a autònoms i empresaris per part de l’Agència Tributària, que suposen més del 70% de les ajudes que s’havien sol·licitat.

A més, ha posat en valor que, en les quatre primeres setmanes després de la dana, el Govern central haja aprovat tres reials decrets llei amb un total d’ajudes per més de 16.600 milions d’euros que ja s’estan «desplegant».

«Tenim dades que jo crec que són molt prometedors sobre les ajudes que ja han arribat. Som conscients, evidentment, que encara queda molt i que hi ha molta gent a la qual encara no li ha arribat, però les ajudes estan aplegant i cada vegada amb més velocitat. I açò jo crec que és el missatge de tranquil·litat que volem transmetre. Estem treballant perquè arriben al més prompte possible», ha assenyalat.

Últimes notícies

L’Espanyol goleja el Llevant en l’estrena de la Lliga 2026-27

L’Espanyol ha debutat en la Lliga 2026-27 amb un contundent 3-0 contra el Llevant al RCDE Stadium, amb doblet de Roberto Fernández i un gol final de Dolan. El partit també ha deixat el debut del jove Marc Santos, que amb 15 anys s’ha convertit en el futbolista més jove de la història del club granota.

Fortes tempestes deixen fins a 62 l/m² a Castellfort en poques hores

Les fortes tempestes d’este diumenge han deixat fins a 62 litres per metre quadrat a Castellfort i han activat l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per intensitat de pluja, calamarsa i ratxes fortes de vent.

Compte arrere de 200 dies per a l’Europeu de pista curta a València

La fi de l’Europeu de Birmingham dona pas a un compte arrere de 200 dies per al Campionat d’Europa de pista curta de 2027 al Velòdrom Lluís Puig, que l’Ajuntament de València ja està adaptant amb obres i millores tècniques.

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.