La indemnització mitjana del Consorci per a vehicles afectats arriba a 8.000 euros i per a comerços a 36.000

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

El ministre d’Economia, Comerç i Empresa, Carlos Cuerpo, ha informat que la indemnització mitjana del Consorci de Compensació d’Assegurances pels vehicles afectats per la dana ascendix a 8.000 euros, mentre que la compensació mitjana per a comerços és de 36.000 euros.

Així ho ha explicat este dijous el ministre, en declaracions als mitjans, abans de mantindre a València una jornada de treball per a reunir-se amb sindicats, empresaris i associacions per a fer seguiment de la situació econòmica després de la dana. El ministre acudirà després a zones empresarials i empreses afectades. En la seua visita, ha llançat un missatge de «tranquil·litat» sobre que les ajudes arribaran «al més prompte possible».

Cuerpo ha indicat que, fins ara, el Consorci ha pagat 130 milions en indemnitzacions tant per vehicles com a habitatges, locals comercials i a nivell industrial, enfront dels prop de 92 milions d’euros que estaven abonats a principis de setmana.

El ministre ha destacat també que el dilluns passat ja es van desemborsar 144 milions d’ajudes directes a autònoms i empresaris per part de l’Agència Tributària, que suposen més del 70% de les ajudes que s’havien sol·licitat.

A més, ha posat en valor que, en les quatre primeres setmanes després de la dana, el Govern central haja aprovat tres reials decrets llei amb un total d’ajudes per més de 16.600 milions d’euros que ja s’estan «desplegant».

«Tenim dades que jo crec que són molt prometedors sobre les ajudes que ja han arribat. Som conscients, evidentment, que encara queda molt i que hi ha molta gent a la qual encara no li ha arribat, però les ajudes estan aplegant i cada vegada amb més velocitat. I açò jo crec que és el missatge de tranquil·litat que volem transmetre. Estem treballant perquè arriben al més prompte possible», ha assenyalat.

Últimes notícies

Cullera recupera el búnquer del Faro de la Guerra Civil i l’obrirà a visites

Cullera ha restaurat el búnquer del Faro, construït en 1938 durant la Guerra Civil, i prepara ara la seua musealització per a obrir-lo a les visites públiques.

Compromís acusa l’Ajuntament de València d’un contracte ‘a mida’ per als Bombers

Compromís assegura que l’Ajuntament de València ha adjudicat un contracte ‘a mida’ per a equipar camions de Bombers amb tabletes, amb el preu inflat i irregularitats assenyalades per l’Agència Valenciana Antifrau.

La Generalitat vol mantindre els contractes d’emergència mentre duren les seqüeles de les catàstrofes

El comissionat per a la Recuperació, Raúl Mérida, reclama contractes d’emergència més àgils i flexibilitat per a ajuntaments i afectats per la dana, així com una nova alerta negra per a catàstrofes.

Cinc detinguts a l’Alacantí per explotar repartidors en una empresa de paqueteria

La Policia Nacional ha desarticulat una xarxa que explotava repartidors estrangers en situació irregular a Elda, Petrer, Monòver i Sax, amb jornades abusives i sous precaris.

Més de 9.000 docents ja coneixen la seua comissió de servici per al curs 2026-27

Educació ha avançat un mes la resolució provisional de les comissions de servici per al curs 2026-2027, amb 9.042 destinacions assignades, la majoria a la província de València.

L’aeroport de Castelló arranca 2026 amb rècord de passatgers i més rutes internacionals

L’aeroport de Castelló ha tancat el primer semestre de 2026 amb 148.009 passatgers, un 9 % més que l’any anterior, i amb la xifra més alta de rutes regulars des que funciona la infraestructura.

Xavi Albert agafa el timó del Valencia Basket masculí per a dos temporades

El Valencia Basket ha confirmat Xavi Albert com a entrenador principal de la primera plantilla masculina per a les dos pròximes temporades, després de l’eixida de Pedro Martínez al Real Madrid.

Cinc detinguts en desmantellar quatre punts de venda de droga a Sueca i Riola

La Guàrdia Civil ha detingut cinc persones i ha desarticulat quatre punts de venda de cocaïna i marihuana a Sueca i Riola, on la droga es venia fins i tot a menors.