9.9 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

La indemnització mitjana del Consorci per a vehicles afectats arriba a 8.000 euros i per a comerços a 36.000

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

El ministre d’Economia, Comerç i Empresa, Carlos Cuerpo, ha informat que la indemnització mitjana del Consorci de Compensació d’Assegurances pels vehicles afectats per la dana ascendix a 8.000 euros, mentre que la compensació mitjana per a comerços és de 36.000 euros.

Així ho ha explicat este dijous el ministre, en declaracions als mitjans, abans de mantindre a València una jornada de treball per a reunir-se amb sindicats, empresaris i associacions per a fer seguiment de la situació econòmica després de la dana. El ministre acudirà després a zones empresarials i empreses afectades. En la seua visita, ha llançat un missatge de “tranquil·litat” sobre que les ajudes arribaran “al més prompte possible”.

Cuerpo ha indicat que, fins ara, el Consorci ha pagat 130 milions en indemnitzacions tant per vehicles com a habitatges, locals comercials i a nivell industrial, enfront dels prop de 92 milions d’euros que estaven abonats a principis de setmana.

El ministre ha destacat també que el dilluns passat ja es van desemborsar 144 milions d’ajudes directes a autònoms i empresaris per part de l’Agència Tributària, que suposen més del 70% de les ajudes que s’havien sol·licitat.

A més, ha posat en valor que, en les quatre primeres setmanes després de la dana, el Govern central haja aprovat tres reials decrets llei amb un total d’ajudes per més de 16.600 milions d’euros que ja s’estan “desplegant”.

“Tenim dades que jo crec que són molt prometedors sobre les ajudes que ja han arribat. Som conscients, evidentment, que encara queda molt i que hi ha molta gent a la qual encara no li ha arribat, però les ajudes estan aplegant i cada vegada amb més velocitat. I açò jo crec que és el missatge de tranquil·litat que volem transmetre. Estem treballant perquè arriben al més prompte possible”, ha assenyalat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Galbiati reivindica la defensa de Baskonia per a tombar al Barça i ficar-se en la final

Galbiati va destacar que la defensa en l'últim quart va sostindre a Baskonia en la semifinal davant el Barça. Va elogiar a Diakité i va anticipar una final exigent davant el Reial Madrid.

Kurucs reivindica el col·lectiu després de véncer al Barça: ‘No tenim egos i juguem junts’

Kurucs va subratllar que la victòria de Baskonia davant el Barça en la Copa del Rei va arribar des del joc coral i una defensa amb energia. Diakite va decidir amb un tap a 7 segons.

Xavi Pascual apunta a l’últim quart després de l’eliminació del Barça davant Baskonia

El tècnic del Barça va lamentar una última habitació desastrosa amb només nou punts, que va fer inútil el control previ del partit i els va deixar sense final.

Laprovittola lamenta la derrota del Barça i l’avantatge de deu punts perduda davant Baskonia

El base del Barça va lamentar caure en semifinals davant Baskonia després de dilapidar una renda de deu punts en l'últim quart. Parra va assenyalar accions clau que van decantar el final.

67-70: el Baskonia sobreviu al Barça i torna a la final 17 anys després

El Baskonia va guanyar 67-70 al Barça després de resistir a rebuf i aprofitar el descans de Laprovittola per a canviar el comandament. Jugarà la final 17 anys després.

El Kosner Baskonia tomba al Barça i jugarà la final davant el Reial Madrid (67-70)

El Kosner Baskonia va véncer al Barça per 67-70 en el Roig Arena i es mesurarà al Reial Madrid en la final de la Copa del Rei, fixada per al diumenge a les 19.00 CET.

La maledicció de l’amfitrió suma 24 anys: el València Basket cau 106-108 davant el Reial Madrid

La ratxa sense campions locals en la Copa del Rei s'ha mantingut amb l'eliminació del València Basket en semifinals davant el Reial Madrid per 106-108. L'última vegada que un amfitrió va alçar el títol va ser en 2002, amb el Baskonia; abans, només el CAI Zaragoza ho va aconseguir en 1983-84.

Hezonja iguala el rècord de triples en la Copa i guia el 106-108 del Reial Madrid en una semifinal històrica

Hezonja va anotar set triples i 25 punts i va decidir amb dos encerts en els últims trenta segons el 106-108 del Reial Madrid davant el València Basket, en una semifinal sense pròrroga que va batre el rècord històric d'anotació amb 214 punts.