La indemnització mitjana del Consorci per a vehicles afectats arriba a 8.000 euros i per a comerços a 36.000

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

El ministre d’Economia, Comerç i Empresa, Carlos Cuerpo, ha informat que la indemnització mitjana del Consorci de Compensació d’Assegurances pels vehicles afectats per la dana ascendix a 8.000 euros, mentre que la compensació mitjana per a comerços és de 36.000 euros.

Així ho ha explicat este dijous el ministre, en declaracions als mitjans, abans de mantindre a València una jornada de treball per a reunir-se amb sindicats, empresaris i associacions per a fer seguiment de la situació econòmica després de la dana. El ministre acudirà després a zones empresarials i empreses afectades. En la seua visita, ha llançat un missatge de “tranquil·litat” sobre que les ajudes arribaran “al més prompte possible”.

Cuerpo ha indicat que, fins ara, el Consorci ha pagat 130 milions en indemnitzacions tant per vehicles com a habitatges, locals comercials i a nivell industrial, enfront dels prop de 92 milions d’euros que estaven abonats a principis de setmana.

El ministre ha destacat també que el dilluns passat ja es van desemborsar 144 milions d’ajudes directes a autònoms i empresaris per part de l’Agència Tributària, que suposen més del 70% de les ajudes que s’havien sol·licitat.

A més, ha posat en valor que, en les quatre primeres setmanes després de la dana, el Govern central haja aprovat tres reials decrets llei amb un total d’ajudes per més de 16.600 milions d’euros que ja s’estan “desplegant”.

“Tenim dades que jo crec que són molt prometedors sobre les ajudes que ja han arribat. Som conscients, evidentment, que encara queda molt i que hi ha molta gent a la qual encara no li ha arribat, però les ajudes estan aplegant i cada vegada amb més velocitat. I açò jo crec que és el missatge de tranquil·litat que volem transmetre. Estem treballant perquè arriben al més prompte possible”, ha assenyalat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket defén la seua segona plaça en l’ACB en la pista d’un Unicaja molt exigit

El València Basket visita a l'Unicaja a Màlaga per a protegir la seua segona posició en la Lliga Endesa després d'una exigent setmana en Eurolliga, enfront d'un rival esgotat per les derrotes però reforçat per la seua passada a la Final Four de la BCL.

Athletic i Vila-real mesuren les seues aspiracions europees en San Mamés

San Mamés acull un dol clau per Europa en el qual l'Athletic intenta recuperar crèdit després del seu colp a Getafe davant un Vila-real que vol consolidar la seua plaça de Champions.

Matías Moreno exigix màxima intensitat del Llevant davant el Getafe

Matías Moreno reclama que el Llevant isca amb màxima determinació i unit per a aconseguir la victòria davant el Getafe i acostar-se a la permanència.

Morant demana a les administracions reforçar la seua aposta per la cultura en la Comunitat Valenciana

Diana Morant reivindica el potencial del sector cultural valencià i reclama a totes les administracions que reforcen el seu suport amb més esdeveniments i polítiques estables.

Interceptat a Moixent un conductor drogat després de recórrer 27 quilòmetres en sentit contrari per la A-35 i l’A-33

La Guàrdia Civil de Trànsit investiga a un home de 64 anys que va conduir de nit, sota els efectes de les drogues, 27 quilòmetres en sentit contrari per les autovies A-35 i A-33 fins a ser detingut a Moixent.

Un home de 50 anys resulta ferit per arma blanca en ple carrer a Picassent

Un home de 50 anys va ser apunyalat en el tòrax al carrer Sant Rosa de Picassent i traslladat per una ambulància SAMU a l'Hospital General de València.

Greu una xiqueta de 13 anys atropellada de matinada en l’A-31 a Alacant

Una xiqueta de 13 anys ha resultat ferida greu després de ser atropellada de matinada en l'A-31, a l'altura del polígon Babel d'Alacant, i ha sigut evacuada a l'Hospital General Doctor Balmis.

Núvols, pols en suspensió i caiguda de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta un dissabte amb augment de la nuvolositat, pols en suspensió i possible pluja feble amb fang, abans d'un diumenge de cels coberts i pluges generalitzades.