La jutgessa de la dana cita testimonis claus en la investigació sobre la gestió d’emergències

La jutgessa del Jutjat d’Instrucció número 3 de Catarroja, que dirigeix la investigació sobre la gestió de la dana que va afectar la província de València, ha pres la decisió de citar com a testimonis personatges clau en l’emergència ocorreguda el 29 d’octubre. Entre ells es troben el president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, Miguel Polo, així com els alcaldes de Paiporta, Maribel Albalat; de Catarroja, Lorena Silvent; i de Sedaví, José Francisco Cabanes. També ha citat altres alts càrrecs, incloent el llavors cap del Consorci Provincial de Bombers de València, José Miguel Basset, juntament amb vuit tècnics més d’Emergències.

Aquesta citació respon a una petició d’Emilio Argüeso, exsecretari autonòmic d’Emergències, qui està sota investigació. Argüeso havia sol·licitat que certs individus fossin declarats com investigats, però la jutgessa ha rebutjat aquesta sol·licitud, considerant que no estan legitimats a ser-ho d’acord amb la llei. Ella indica que la seva declaració com a testimonis és essencial per a la investigació.

En la seva interlocutòria, la magistrada assenyala que la tesi de la ignorància d’Argüeso sobre l’evolució de l’emergència és “difícilment admissible”, ja que el càrrec que ocupava l’obligava a estar informat sobre la situació. S’aclareix que el seu desconeixement, si fos el cas, podria equivaler a una negligència en la seva responsabilitat i gestió.

La jutgessa ha recordat que el dia de l’emergència, Argüeso va admetre que era conscient del risc imminent i la necessitat d’actuar. Això posa de manifest que hauria d’haver buscat la informació necessària per evitar la tragèdia que pogués ocórrer.

A més de Miguel Polo i José Miguel Basset, la jutgessa ha acceptat testimonis d’altres càrrecs com el Director General d’Emergències i Extinció d’Incendis, Alberto Javier Martín, i altres directors i tècnics d’Emergències, contribuint així a una àmplia investigació que pretén aclarir responsabilitats.

Finalment, la magistrada ha acceptat la personació com a acusació popular de Compromís i Intersindical, a qui se’ls ha imposat una fiança de 6.000 euros per a poder exercir aquesta acció legal. A més, s’ha reconegut la possibilitat d’altres particulars a participar en la causa.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El MACA complix 15 anys amb més de 920.000 visitants i s’aferma com a referent cultural

El MACA celebra el seu 15 aniversari amb més de 920.000 visitants i rècord en 2025. El museu reforça el seu paper amb 66 exposicions, programes educatius i nous fons.

35 tapes com a reclam turístic en la Ruta de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 plats i tapes en restaurants d'Alacant i es prolongarà fins al 2 d'abril, amb propostes de mar i horta. La iniciativa busca atraure visitants en vespres de Setmana Santa i reinterpreta receptes tradicionals en clau actual.

Marián Cano ressalta el pes de la indústria de l’esport en l’economia de la Comunitat Valenciana

La consellera Marián Cano ha defés en Forinvest la indústria de l'esport com a sector estratègic en la Comunitat, amb prop del 2% del PIB i 4.700 empreses. Ha subratllat l'estirada del turisme esportiu i el retorn fiscal dels grans esdeveniments.

La infanta Elena presencia la seua primera mascletà després de ser rebuda a l’Ajuntament de València

La infanta Elena ha sigut rebuda a l'Ajuntament de València abans d'assistir a la seua primera mascletà, l'onzena de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Tomás. La visita ha coincidit amb la seua participació en Forinvest i ha inclòs reconeixements a les tradicions i a iniciatives socials després de la dana.

Troben mort a un home de 68 anys en un carrer d’Alacant sense signes de violència

Un vianant va alertar al 112 a les 9.17 després de localitzar a un home defallit en La Florida. No hi ha signes aparents de violència i l'autòpsia ho aclarirà.

Trenta-cinc tapes com a reclam en la Ruta gastronòmica de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 tapes i plats en restaurants d'Alacant fins al 2 d'abril, amb receptes tradicionals reinterpretades i producte local.

Intervingudes set reproduccions no autoritzades de Yturralde i Chillida

La Policia de la Generalitat ha intervingut set còpies no autoritzades d'obres de José María Yturralde i Eduardo Chillida a València; el venedor ha sigut investigat. Dos rèpliques ja s'havien venut i les peces queden custodiades en Fira València.

Pedro Martínez demana defensa sòlida per a tindre opcions davant el Reial Madrid

El tècnic del València Basket va subratllar que la defensa i el control del ritme seran determinants davant un rival de gran qualitat. Va negar qualsevol ànim de revenja i va assumir la baixa de Kameron Taylor excepte recuperació quasi total.