La jutgessa de la dana cita testimonis claus en la investigació sobre la gestió d’emergències

La jutgessa del Jutjat d’Instrucció número 3 de Catarroja, que dirigeix la investigació sobre la gestió de la dana que va afectar la província de València, ha pres la decisió de citar com a testimonis personatges clau en l’emergència ocorreguda el 29 d’octubre. Entre ells es troben el president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, Miguel Polo, així com els alcaldes de Paiporta, Maribel Albalat; de Catarroja, Lorena Silvent; i de Sedaví, José Francisco Cabanes. També ha citat altres alts càrrecs, incloent el llavors cap del Consorci Provincial de Bombers de València, José Miguel Basset, juntament amb vuit tècnics més d’Emergències.

Aquesta citació respon a una petició d’Emilio Argüeso, exsecretari autonòmic d’Emergències, qui està sota investigació. Argüeso havia sol·licitat que certs individus fossin declarats com investigats, però la jutgessa ha rebutjat aquesta sol·licitud, considerant que no estan legitimats a ser-ho d’acord amb la llei. Ella indica que la seva declaració com a testimonis és essencial per a la investigació.

En la seva interlocutòria, la magistrada assenyala que la tesi de la ignorància d’Argüeso sobre l’evolució de l’emergència és “difícilment admissible”, ja que el càrrec que ocupava l’obligava a estar informat sobre la situació. S’aclareix que el seu desconeixement, si fos el cas, podria equivaler a una negligència en la seva responsabilitat i gestió.

La jutgessa ha recordat que el dia de l’emergència, Argüeso va admetre que era conscient del risc imminent i la necessitat d’actuar. Això posa de manifest que hauria d’haver buscat la informació necessària per evitar la tragèdia que pogués ocórrer.

A més de Miguel Polo i José Miguel Basset, la jutgessa ha acceptat testimonis d’altres càrrecs com el Director General d’Emergències i Extinció d’Incendis, Alberto Javier Martín, i altres directors i tècnics d’Emergències, contribuint així a una àmplia investigació que pretén aclarir responsabilitats.

Finalment, la magistrada ha acceptat la personació com a acusació popular de Compromís i Intersindical, a qui se’ls ha imposat una fiança de 6.000 euros per a poder exercir aquesta acció legal. A més, s’ha reconegut la possibilitat d’altres particulars a participar en la causa.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carlos Álvarez patix una lesió de turmell i perilla la seua final de Lliga amb el Llevant

Carlos Álvarez patix una lesió de sindesmosis en el turmell esquerre i podria perdre's els últims quatre partits de Lliga amb el Llevant, a l'espera de la seua evolució.

El València Basket patix davant un combatiu Ensino Lugo però assegura el passe a semifinals

El València Basket va remuntar en el Roig Arena per a imposar-se 73-70 al Durán Maquinaria Ensino Lugo i certificar el seu bitllet a semifinals de la Lliga Femenina Endesa, on es mesurarà al Spar Girona.

València Basket es jugarà el passe a la final davant Girona sense factor pista

València Basket s'enfrontarà al Spar Girona en les semifinals de la Lliga Femenina, una eliminatòria a doble partit en la qual el conjunt valencià no tindrà el factor pista a favor.

Tres ferits en una col·lisió frontal amb un cotxe en sentit contrari en l’A-7 a Tibi

Tres persones han resultat ferides en una col·lisió frontal en l'A-7, a l'altura de l'eixida de Tibi, després que un dels vehicles circulara en sentit contrari.

Controlat l’incendi en la campa exterior d’un desballestament d’Orihuela

El foc declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela ha quedat controlat este diumenge al migdia després dels treballs continuats del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant.

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.