La Policia de França abat a un home armat que tractava de calar foc a una sinagoga a Ruan

MADRID, 17 (EUROPA PRESS)

Les forces de seguretat de França han abatut la matinada d’aquest divendres a un home armat que amenaçava amb calar-li foc a una sinagoga de la ciutat de Ruan, situada a la regió de Normandia.

El ministre de l’Interior francés, Gérald Darmanin, ha assenyalat que un agent de la Policia va fer ús de la seua arma per a “neutralitzar a un individu armat que clarament volia calar foc a la sinagoga de la ciutat” i ha felicitat als agents per “la seua capacitat de resposta i la seua valentia”, tal com ha indicat en un missatge difós en el seu compte de la xarxa social X.

L’incident ha tingut lloc sobre les 6.45 (hora local), quan les forces de seguretat s’han desplaçat fins a la zona a causa de la presència de fum. Allí es van topar amb un home que portava un ganivet i una barra de ferro i que, segons han informat fonts properes a l’assumpte al diari ‘Le Figaro’, es va abalançar sobre els agents.

L’alcalde de la ciutat, Nicolas Mayer-Rossignol, ha indicat que “no hi ha hagut que lamentar més víctimes” i ha afirmat que el “conat d’incendi en la sinagoga està sent lloc baix control pel Cos de Bombers”. Així, ha traslladat el seu suport a la comunitat jueva de Ruan.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Presó provisional per a tres membres d’una família per la mort d’un veí a Benimàmet

Un jutjat ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al suposat autor material i els seus pares per la mort d'un veí a Benimàmet. L'atac es va produir a les 15.35 del diumenge i la causa seguix oberta per homicidi/assassinat.

La boira causa quatre accidents i tala l’AP-7 a Moncofa: deu ferits

Quatre abastos quasi simultanis amb boira intensa han obligat a tallar l'AP-7 en sentit València a l'altura de Moncofa i Xilxes. Hi ha deu ferits i desviaments actius.

El Govern veu a Carlos Mazón més prop de la banqueta i a les víctimes més prop de justícia

Diana Morant ha sostingut que Carlos Mazón està més prop de la banqueta després de la petició de la jutgessa de Catarroja al TSJ per la gestió de la DANA. Ha defés que és un pas lògic amb indicis suficients i que les víctimes estan més prop de justícia.

El CESID va apuntar que el rei va parlar amb Milans per a evitar danys a la Corona abans del juí del 23F

Els documents del 23F oberts al públic reunixen 153 arxius d'Interior, Defensa i Exteriors. Una nota del CESID de 1982 va donar credibilitat a contactes del rei amb Milans i esmenta Armada.

Passen a disposició judicial els tres detinguts per matar al seu veí a Benimàmet (València)

Els tres membres d'una mateixa família detinguts per la mort a punyalades d'un home de 59 anys a Benimàmet han passat a disposició judicial. El presumpte agressor, de 35 anys i nacionalitat romanesa, va ser arrestat en la vivenda després de l'avís al 112; els seus pares també van ser detinguts per a aclarir la seua possible implicació.

Pérez Llorca proposa una xarxa universitària per a impulsar l’ocupació en la Comunitat Valenciana

El president ha plantejat crear una Xarxa d'Universitats per a alinear l'oferta de títols amb les demandes socials i del mercat laboral i seguir l'ocupabilitat. La iniciativa arriba acompanyada del pla de finançament estable i del reforç d'ajudes a l'alumnat.

L’Audiència desestima incorporar una entrevista de Salomé Pradas a la causa de la DANA

La Secció Segona ha rebutjat el recurs de l'acusació popular i ha confirmat que l'entrevista televisiva de Salomé Pradas no s'incorpore a la investigació sobre la gestió de la DANA. La Sala ha deixat oberta l'opció de demanar de nou la diligència si es justifica la seua utilitat.

Baldoví responsabilitza al Consell de les irregularitats en les VPP d’Alacant

Baldoví ha elevat la crítica al president Juanfran Pérez Llorca i a la consellera Susana Camarero per les suposades irregularitats en les VPP dels Naus. Després de noves dades de l'Ajuntament, Compromís dona suport a una comissió d'investigació i planteja més controls.