11.3 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

La Policia de França abat a un home armat que tractava de calar foc a una sinagoga a Ruan

MADRID, 17 (EUROPA PRESS)

Les forces de seguretat de França han abatut la matinada d’aquest divendres a un home armat que amenaçava amb calar-li foc a una sinagoga de la ciutat de Ruan, situada a la regió de Normandia.

El ministre de l’Interior francés, Gérald Darmanin, ha assenyalat que un agent de la Policia va fer ús de la seua arma per a “neutralitzar a un individu armat que clarament volia calar foc a la sinagoga de la ciutat” i ha felicitat als agents per “la seua capacitat de resposta i la seua valentia”, tal com ha indicat en un missatge difós en el seu compte de la xarxa social X.

L’incident ha tingut lloc sobre les 6.45 (hora local), quan les forces de seguretat s’han desplaçat fins a la zona a causa de la presència de fum. Allí es van topar amb un home que portava un ganivet i una barra de ferro i que, segons han informat fonts properes a l’assumpte al diari ‘Le Figaro’, es va abalançar sobre els agents.

L’alcalde de la ciutat, Nicolas Mayer-Rossignol, ha indicat que “no hi ha hagut que lamentar més víctimes” i ha afirmat que el “conat d’incendi en la sinagoga està sent lloc baix control pel Cos de Bombers”. Així, ha traslladat el seu suport a la comunitat jueva de Ruan.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les tres diputacions de la Comunitat abordaran els servicis d’assistència a municipis

La Diputació d'Alacant celebrarà el divendres la primera trobada dels SAM amb Castelló i València per a compartir models, detectar millores i donar continuïtat amb un protocol.

Barcones acusa el PP de voler pervertir el sistema de Protecció Civil

La directora general ha defés al Senat que l'emergència d'interés nacional es declara per Interior a petició autonòmica i ha retret al PP intentar canviar les regles del sistema.

ACAIP denuncia indefensió dels funcionaris després d’una nova agressió a la presó de Picassent

ACAIP-UGT ha denunciat la indefensió dels funcionaris després de l'agressió a un treballador a Picassent, ocorreguda amb dos efectius en lloc de tres. El sindicat reclama protocol, reconeixement com a autoritat i reforços en mòduls conflictius.

Dos jóvens d’Elda creen una sabatilla 100% impresa en 3d i sacsegen el sector del calçat

Callnak Brand, fundada a l'agost a Elda, rep comandes del seu primer model fet íntegrament amb impressió 3d, reciclable i fabricat amb cadena local

La Generalitat detecta empadronats no beneficiaris en vivendes públiques d’Alacant

La Generalitat ha alertat al jutjat que en la promoció pública Els Naus hi ha persones empadronades que no van ser adjudicatàries. La conselleria ha reforçat el control i estudia exercir el dret de tanteig si es planteja una venda.

Un assessor sosté que va estar amb Mazón 25 minuts en el seu despatx abans d’anar al Cecopi

Josep Lanuza va declarar que el expresident va arribar al Palau entre les 19.32 i les 19.42, va romandre uns 25 minuts i va eixir a les 20.00 cap al Cecopi. La seua versió xoca amb la dels escortes i situa l'És-alert de les 20.11 quan ja anaven en ruta.

La setmana comença amb cel poc nuvolós i mínimes a l’alça en la Comunitat Valenciana

Cels poc nuvolosos i boires puntuals marquen l'inici de setmana en la Comunitat Valenciana. Les mínimes pugen lleugerament i les màximes es mantenen.

Les víctimes de la DANA lamenten en Les Corts que la descoordinació va agreujar la tragèdia

Associacions de víctimes han exposat en Les Corts que la falta d'avisos i la descoordinació van agreujar la DANA del 29-O. Reclamen responsabilitats i plans clars.