La policia deté a 121 persones en una de les majors operacions contra la pornografia infantil a Espanya

Agents de la Policia Nacional han detingut a 121 persones en una de les accions més importants contra la producció, distribució i tinença de pornografia infantil. S’han dut a terme 125 registres per tota la geografia espanyola en els quals s’han intervingut 368 discos durs, 114 memòries usb, 100 DVD’s, 60 ordinadors i un altre material informàtic. El material audiovisual intervingut als arrestats, 118 homes i tres dones, consta de 500 terabytes de contingut pornogràfic d’extrema duresa protagonitzat per menors d’edat.

La investigació es va iniciar per agents de la Unitat Central de Ciberdelinqüència dins de les labors preventives de ciberpatrullaje per a lluita contra les xarxes pedòfiles de compartició d’arxius de material d’abús sexual infantil a través de la web. Les dimensions de l’operació, considerada una de les més importants dutes a terme a Espanya, ha requerit que participaren 46 unitats territorials d’agents especialitzats en ciberdelinqüència.

Els 121 arrestats feien ús de la mateixa plataforma digital per a obtindre i compartir el contingut il·lícit. Un dels arrestos, dut a terme a Madrid, va permetre intervindre a un home més dos milions d’arxius de greus abusos sexuals comeses sobre xiquetes de molt curta edat. Molts dels vídeos es caracteritzaven per l’alt grau de violència emprat sobre les víctimes i es trobaven repartits en deu discos durs de gran capacitat.

En un dels registres duts a terme a Alacant, els agents van arrestar a un home que posseïa gran quantitat d’arxius multimèdia que contenia imatges explícitament sexuals de dos homes menors d’edat. Durant l’anàlisi dels arxius, els investigadors es van adonar que el material havia sigut gravat a l’interior de l’habitatge de l’arrestat.
Cal destacar com per a dos dels detinguts realitzats a Càceres, així com per a un altre dels realitzats a Almeria, els jutjats instructors de les causes obertes, van determinar el seu ingrés a la presó sobre la base de la quantitat de contingut localitzat en la seua possessió, arribant un d’estos detinguts a un acord de conformitat per cinc anys de presó per un delicte de possessió i distribució de material d’explotació sexual infantil.

Quasi 1000 dispositius d’emmagatzematge

L’operació s’ha dut a terme per tot el territori nacional i durant els 125 registres efectuats en els domicilis o llocs de treball dels arrestats s’han intervingut 946 dispositius d’emmagatzematge electrònic -368 discos durs, 427 CD’s i DVD’s, 114 usb’s, 37 targetes de memòria- 60 ordinadors, 47 telèfons mòbils, sis tauletes, una càmera de vídeo i altres dispositius electrònics.
Tot el material intervingut en l’operatiu es troba sotmés a una anàlisi tècnica policial, a la recerca de noves evidències que permeten continuar gestions d’investigació per a identificar noves víctimes d’abús sexual, o contactes dels detinguts que conformen una xarxa de pederastes.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El tècnic que va adjudicar una vivenda pública a la seua parella admet l’error davant la jutgessa

El funcionari que va tramitar les VPP de la promoció Els Naus a la Platja de Sant Joan va reconéixer davant un superior que va adjudicar una vivenda a la seua parella i va assumir tota la responsabilitat, en un cas que ha desfermat una forta tempesta política a Alacant.

La Comunitat Valenciana tanca 2025 amb la llista d’espera quirúrgica més baixa d’Espanya

La Comunitat Valenciana va acabar 2025 amb 51.600 persones en llista d'espera quirúrgica, la taxa més baixa del país i una demora mitjana de 88 dies, per davall de la mitjana nacional.

Awa Fam, número 3 del draft WNBA, viu la seua elecció com un somni complit

Awa Fam, pivot de 19 anys del València Basket, va ser triada número 3 del draft WNBA per Seattle Storm i assegura que només assumirà el reeixit quan estiga en la pista a Seattle.

El Open Internacional de Taekwondo reunix a La Nucia a 1.600 competidors de 60 països

La Nucia alberga del 17 al 19 d'abril el XXIII Open Internacional d'Espanya de Taekwondo G1-E1, amb 1.600 esportistes de 60 països i punts en joc per al rànquing olímpic.

Juan Luis Gandia assumix el Rectorat de la UV i apel·la a una universitat d’oportunitats i pensament crític

Juan Luis Gandia pren possessió com a nou rector de la Universitat de València amb un equip que supera la paritat i un projecte centrat en la igualtat d'oportunitats i el pensament crític.

El TSJCV demana prorrogar sis mesos el reforç del jutjat que investiga la dana de 2024

La Sala de Govern del TSJCV proposa al CGPJ estendre altres sis mesos el reforç judicial del jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024, amb l'objectiu de garantir una instrucció exclusiva i sense interrupcions.

Evita la presó després d’admetre que va agredir sexualment al seu fill per Nadal

Un home és condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment al seu fill de 8 anys el dia de Nadal de 2022, però evita entrar en la presó en reconéixer-se els fets i aplicar-se l'eximent incompleta d'embriaguesa.

La Policia Local de Sagunt evita el robatori d’una furgoneta de repartiment carregada de paquets

La Policia Local de Sagunt va frustrar el robatori d'una furgoneta de repartiment amb desenes de paquets, va perseguir el vehicle sospitós i va identificar i va detindre al presumpte conductor implicat.