14.7 C
València
Dissabte, 13 desembre, 2025

La policia deté a 121 persones en una de les majors operacions contra la pornografia infantil a Espanya

Agents de la Policia Nacional han detingut a 121 persones en una de les accions més importants contra la producció, distribució i tinença de pornografia infantil. S’han dut a terme 125 registres per tota la geografia espanyola en els quals s’han intervingut 368 discos durs, 114 memòries usb, 100 DVD’s, 60 ordinadors i un altre material informàtic. El material audiovisual intervingut als arrestats, 118 homes i tres dones, consta de 500 terabytes de contingut pornogràfic d’extrema duresa protagonitzat per menors d’edat.

La investigació es va iniciar per agents de la Unitat Central de Ciberdelinqüència dins de les labors preventives de ciberpatrullaje per a lluita contra les xarxes pedòfiles de compartició d’arxius de material d’abús sexual infantil a través de la web. Les dimensions de l’operació, considerada una de les més importants dutes a terme a Espanya, ha requerit que participaren 46 unitats territorials d’agents especialitzats en ciberdelinqüència.

Els 121 arrestats feien ús de la mateixa plataforma digital per a obtindre i compartir el contingut il·lícit. Un dels arrestos, dut a terme a Madrid, va permetre intervindre a un home més dos milions d’arxius de greus abusos sexuals comeses sobre xiquetes de molt curta edat. Molts dels vídeos es caracteritzaven per l’alt grau de violència emprat sobre les víctimes i es trobaven repartits en deu discos durs de gran capacitat.

En un dels registres duts a terme a Alacant, els agents van arrestar a un home que posseïa gran quantitat d’arxius multimèdia que contenia imatges explícitament sexuals de dos homes menors d’edat. Durant l’anàlisi dels arxius, els investigadors es van adonar que el material havia sigut gravat a l’interior de l’habitatge de l’arrestat.
Cal destacar com per a dos dels detinguts realitzats a Càceres, així com per a un altre dels realitzats a Almeria, els jutjats instructors de les causes obertes, van determinar el seu ingrés a la presó sobre la base de la quantitat de contingut localitzat en la seua possessió, arribant un d’estos detinguts a un acord de conformitat per cinc anys de presó per un delicte de possessió i distribució de material d’explotació sexual infantil.

Quasi 1000 dispositius d’emmagatzematge

L’operació s’ha dut a terme per tot el territori nacional i durant els 125 registres efectuats en els domicilis o llocs de treball dels arrestats s’han intervingut 946 dispositius d’emmagatzematge electrònic -368 discos durs, 427 CD’s i DVD’s, 114 usb’s, 37 targetes de memòria- 60 ordinadors, 47 telèfons mòbils, sis tauletes, una càmera de vídeo i altres dispositius electrònics.
Tot el material intervingut en l’operatiu es troba sotmés a una anàlisi tècnica policial, a la recerca de noves evidències que permeten continuar gestions d’investigació per a identificar noves víctimes d’abús sexual, o contactes dels detinguts que conformen una xarxa de pederastes.

Últimes notícies

Morant demana a Pérez Llorca acceptar la condonació del deute en la seua cita amb Sánchez

Morant ha instat a Pérez Llorca a acceptar la condonació de 11.000 milions en la seua reunió amb Sánchez. També ha reclamat suport al pla de vivenda i al pacte climàtic.

Feijóo, després de ser citat per la dana, ha defés que el seu paper va ser exigir l’emergència nacional

El líder del PP ha afirmat que el 29 d'octubre de 2024 va exigir al Govern l'emergència nacional i ha assegurat que mantindrà eixa posició després de la seua citació com a testimoni.

Cuenca assegura que denunciarà insults i amenaces després de declarar per la DANA

L'excap de gabinet de Carlos Mazón ha afirmat després de declarar com a testimoni per la gestió de la DANA que ha patit insults i amenaces i que presentarà denúncies. També ha demanat respecte i protecció per a la seua família després d'una 'setmana difícil'.

El PSPV demana suspendre a José Vicente Berlanga i la seua dimissió de càrrecs per la trama de Leire Díaz

El PSPV-PSOE ha sol·licitat la suspensió immediata de militància i la dimissió de tots els càrrecs orgànics de José Vicente Berlanga, investigat per la Guàrdia Civil en la trama vinculada a Leire Díaz. També ha demanat l'obertura d'un expedient disciplinari.

Morant insta a Feijóo a aclarir davant la jutgessa si Mazón el va informar en la DANA o va ser mentida

Diana Morant ha instat a Alberto Núñez Feijóo a precisar davant la jutgessa de la DANA si Carlos Mazón li va mantindre informat o si tot va ser mentida. La dirigent socialista ha qualificat de greu mentir en una crisi i ha retret al PP el seu historial de falsedats.

El Govern valencià exigix la destitució immediata de Pilar Bernabé pel cas Salazar

El Consell ha demanat el cessament immediat de la secretària d'Igualtat del PSOE pel cas Salazar. La direcció socialista ha qualificat els fets com falta molt greu i ha oferit suport a les denunciants.

L’Atlètic reinicia la seua Lliga en el Metropolità davant un València amb dubtes

L'Atlètic, a nou punts del lideratge després de dos derrotes, s'agarra a la seua fortalesa a casa per a frenar a un València invicte en quatre jornades però amb baixes i dubtes.

Martínez Mus confia en un canvi del Govern després de la reunió Pérez Llorca-Sánchez

El conseller Vicente Martínez Mus espera que la trobada entre Pérez Llorca i Sánchez impulse la col·laboració del Govern central en la recuperació després de la DANA i desbloquege projectes clau.