La policia deté a 121 persones en una de les majors operacions contra la pornografia infantil a Espanya

Agents de la Policia Nacional han detingut a 121 persones en una de les accions més importants contra la producció, distribució i tinença de pornografia infantil. S’han dut a terme 125 registres per tota la geografia espanyola en els quals s’han intervingut 368 discos durs, 114 memòries usb, 100 DVD’s, 60 ordinadors i un altre material informàtic. El material audiovisual intervingut als arrestats, 118 homes i tres dones, consta de 500 terabytes de contingut pornogràfic d’extrema duresa protagonitzat per menors d’edat.

La investigació es va iniciar per agents de la Unitat Central de Ciberdelinqüència dins de les labors preventives de ciberpatrullaje per a lluita contra les xarxes pedòfiles de compartició d’arxius de material d’abús sexual infantil a través de la web. Les dimensions de l’operació, considerada una de les més importants dutes a terme a Espanya, ha requerit que participaren 46 unitats territorials d’agents especialitzats en ciberdelinqüència.

Els 121 arrestats feien ús de la mateixa plataforma digital per a obtindre i compartir el contingut il·lícit. Un dels arrestos, dut a terme a Madrid, va permetre intervindre a un home més dos milions d’arxius de greus abusos sexuals comeses sobre xiquetes de molt curta edat. Molts dels vídeos es caracteritzaven per l’alt grau de violència emprat sobre les víctimes i es trobaven repartits en deu discos durs de gran capacitat.

En un dels registres duts a terme a Alacant, els agents van arrestar a un home que posseïa gran quantitat d’arxius multimèdia que contenia imatges explícitament sexuals de dos homes menors d’edat. Durant l’anàlisi dels arxius, els investigadors es van adonar que el material havia sigut gravat a l’interior de l’habitatge de l’arrestat.
Cal destacar com per a dos dels detinguts realitzats a Càceres, així com per a un altre dels realitzats a Almeria, els jutjats instructors de les causes obertes, van determinar el seu ingrés a la presó sobre la base de la quantitat de contingut localitzat en la seua possessió, arribant un d’estos detinguts a un acord de conformitat per cinc anys de presó per un delicte de possessió i distribució de material d’explotació sexual infantil.

Quasi 1000 dispositius d’emmagatzematge

L’operació s’ha dut a terme per tot el territori nacional i durant els 125 registres efectuats en els domicilis o llocs de treball dels arrestats s’han intervingut 946 dispositius d’emmagatzematge electrònic -368 discos durs, 427 CD’s i DVD’s, 114 usb’s, 37 targetes de memòria- 60 ordinadors, 47 telèfons mòbils, sis tauletes, una càmera de vídeo i altres dispositius electrònics.
Tot el material intervingut en l’operatiu es troba sotmés a una anàlisi tècnica policial, a la recerca de noves evidències que permeten continuar gestions d’investigació per a identificar noves víctimes d’abús sexual, o contactes dels detinguts que conformen una xarxa de pederastes.

Últimes notícies

Uns 200 docents acampen en la plaça de la Verge per a reforçar la vaga educativa indefinida

Al voltant de 200 docents han iniciat una acampada indefinida en la plaça de la Verge de València per a pressionar a la Conselleria d'Educació en plena vaga indefinida del professorat.

Hisenda accelera la negociació amb les comunitats per a estrenar el nou model de finançament en 2027

Hisenda inicia reunions bilaterals amb les comunitats per a tancar abans de cap d'any un nou model de finançament autonòmic que entraria en vigor en 2027 i sumaria 20.975 milions als recursos regionals.

L’exdirector d’informatius d’À Punt defén que la dana de 2024 els va agafar previnguts

L'exdirector d'informatius d'À Punt, Iván Esteve, sosté en el Congrés que la dana de 2024 els va agafar previnguts gràcies als avisos meteorològics i defén la seua decisió de no emetre els àudios del Cecopi per raons deontològiques.

Diana Morant. Imatge i potència

Leo Gímenez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una defensa política i personal de Diana Morant com a candidata amb potencial per a presidir la Generalitat

Docents exigixen la dimissió de Pérez Llorca i de Ortí enfront del Palau de la Música

Al voltant d'un centenar de docents es concentra enfront del Palau de la Música per a demanar la dimissió del president de la Generalitat i de la consellera d'Educació, en plena vaga indefinida del professorat.

Rovira defén que amb la pujada pactada els docents valencians estaran entre els més ben pagats

El conseller José Antonio Rovira sosté que l'augment de 200 euros bruts mensuals pactat fins a 2028 situa al professorat valencià entre els més ben pagats d'Espanya i rebutja elevar l'oferta a 600 euros.

Silvia Navarro s’acomiada de l’handbol amb una retirada agredolça i la Lliga amb el Rocasa

Silvia Navarro posa fi a la seua carrera als 47 anys després de conquistar la Lliga amb el Rocasa Gran Canària. marxa trist, però amb el cor ple pel carinyo rebut.

La Generalitat rebaixarà l’IRPF autonòmic en tots els trams a partir de la renda de 2026

La Generalitat aplicarà en la renda de 2026 una rebaixa de l'IRPF autonòmic en tots els trams, amb un estalvi de 160 milions i especial impacte en rendes baixes i mitjanes.