La policia deté a 121 persones en una de les majors operacions contra la pornografia infantil a Espanya

Agents de la Policia Nacional han detingut a 121 persones en una de les accions més importants contra la producció, distribució i tinença de pornografia infantil. S’han dut a terme 125 registres per tota la geografia espanyola en els quals s’han intervingut 368 discos durs, 114 memòries usb, 100 DVD’s, 60 ordinadors i un altre material informàtic. El material audiovisual intervingut als arrestats, 118 homes i tres dones, consta de 500 terabytes de contingut pornogràfic d’extrema duresa protagonitzat per menors d’edat.

La investigació es va iniciar per agents de la Unitat Central de Ciberdelinqüència dins de les labors preventives de ciberpatrullaje per a lluita contra les xarxes pedòfiles de compartició d’arxius de material d’abús sexual infantil a través de la web. Les dimensions de l’operació, considerada una de les més importants dutes a terme a Espanya, ha requerit que participaren 46 unitats territorials d’agents especialitzats en ciberdelinqüència.

Els 121 arrestats feien ús de la mateixa plataforma digital per a obtindre i compartir el contingut il·lícit. Un dels arrestos, dut a terme a Madrid, va permetre intervindre a un home més dos milions d’arxius de greus abusos sexuals comeses sobre xiquetes de molt curta edat. Molts dels vídeos es caracteritzaven per l’alt grau de violència emprat sobre les víctimes i es trobaven repartits en deu discos durs de gran capacitat.

En un dels registres duts a terme a Alacant, els agents van arrestar a un home que posseïa gran quantitat d’arxius multimèdia que contenia imatges explícitament sexuals de dos homes menors d’edat. Durant l’anàlisi dels arxius, els investigadors es van adonar que el material havia sigut gravat a l’interior de l’habitatge de l’arrestat.
Cal destacar com per a dos dels detinguts realitzats a Càceres, així com per a un altre dels realitzats a Almeria, els jutjats instructors de les causes obertes, van determinar el seu ingrés a la presó sobre la base de la quantitat de contingut localitzat en la seua possessió, arribant un d’estos detinguts a un acord de conformitat per cinc anys de presó per un delicte de possessió i distribució de material d’explotació sexual infantil.

Quasi 1000 dispositius d’emmagatzematge

L’operació s’ha dut a terme per tot el territori nacional i durant els 125 registres efectuats en els domicilis o llocs de treball dels arrestats s’han intervingut 946 dispositius d’emmagatzematge electrònic -368 discos durs, 427 CD’s i DVD’s, 114 usb’s, 37 targetes de memòria- 60 ordinadors, 47 telèfons mòbils, sis tauletes, una càmera de vídeo i altres dispositius electrònics.
Tot el material intervingut en l’operatiu es troba sotmés a una anàlisi tècnica policial, a la recerca de noves evidències que permeten continuar gestions d’investigació per a identificar noves víctimes d’abús sexual, o contactes dels detinguts que conformen una xarxa de pederastes.

Anuncios

Últimes notícies

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.