La trama dels vehicles robats dana: de mitjana alta gamma i, els investigats, traslladaven i desballestaven

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La presumpta trama dels vehicles robats afectats per la catastròfica dana del passat 29 d’octubre s’ha saldat, de moment, amb tres persones investigades, encarregades de traslladar i desballestar els cotxes, que en la seua majoria eren de mitjana alta gamma.

Així ho ha donat a conèixer este divendres el cap d’investigació de la Guàrdia Civil de Riba-roja del Túria, Alberto Herrera, en declaracions als mitjans de comunicació després de fer-se pública l’operació, en la qual els cotxes es traslladaven fins a un desballestament de Granada.

El cap d’investigació ha explicat que la causa es va originar amb la denúncia del propietari d’un cotxe d’alta gamma que s’havia traslladat després de la riuada fins a una campa de Riba-roja. Casualment, esta persona va localitzar el seu vehicle en un desballestament de Granada.

El cotxe, segons va poder saber, s’havia fet trossos i es trobava a la venda en la pàgina web, «una cosa que no era lícita perquè ell no havia consentit encara ni havia realitzat la baixa definitiva del cotxe», ha explicat.

La Guàrdia Civil va obrir una investigació i va observar que a Granada hi havia un lot de 45 vehicles més procedents de la dana i sobre alguns d’ells ja constava una denúncia per extraviament o sostració. «Llavors seguim una línia d’investigació per a veure la traçabilitat dels cotxes i estudiar si s’havien ajustat als protocols de la legislació vigent en relació a la matèria de la dana», ha dit.

L’empresa encarregada de traslladar els vehicles a Granada, segons ha dit, tenia un conveni, que sàpien, amb l’Ajuntament de Benetússer, per a portar els cotxes a Centres de Desmantellament dels Vehicles, els CAT.

Preguntat pel nombre de vehicles que s’han trobat procedents de la dana i quantes denúncies s’havien interposat, el cap d’investigació ha indicat que tenen coneixement de 16 denúncies i hi ha uns 150 vehicles que estan investigant. «El que estem fent és posar-nos en contacte amb els propietaris i veure que cada cotxe s’ha ajustat al protocol de trasllat. Hem d’arribar al final de l’assumpte i veure si la traçabilitat ha sigut l’adequada», ha manifestat.

«El que sí sabem és que ens estem posant en contacte amb els propietaris i molts d’ells si que desconeixien que els seus vehicles havien sigut traslladats a la província de Granada», ha agregat.

ELS INVESTIGATS

En relació amb les tres persones investigades, el cap d’investigació ha explicat que no són de Valencia i ha indicat que les investigacions se seguixen a la província de Granada. També ha comentat que els investigats, sense antecedents, s’encarregaven de fer el trasllat dels cotxes i els desballestaven per a la seua presumpta venda.

Sobre el procediment seguit perquè el vehicle puga desballestar-se, el cap d’investigació ha assenyalat que el desballestament ha de comptar amb l’aprovació i el document del titular del cotxe per a procedir amb la Direcció general de trànsit a donar de baixa definitiva el cotxe i el desballestament puga realitzar la seua activitat econòmica.

Interpel·lat per si cap dels cotxes investigats era apte per a arreglar-se i seguir funcionant, ha dit que ho estan investigant. «Cada vehicle ho estem tractant com un cas diferenciat, com una persona, i llavors estem consultant al Consorci totes aquestes situacions», ha afegit.

Finalment, el cap d’investigació ha manifestat que els vehicles investigats, de moment, seguixen a Granada i estan a disposició judicial. L’operació continua oberta.

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.