Anuncios

La trama dels vehicles robats dana: de mitjana alta gamma i, els investigats, traslladaven i desballestaven

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La presumpta trama dels vehicles robats afectats per la catastròfica dana del passat 29 d’octubre s’ha saldat, de moment, amb tres persones investigades, encarregades de traslladar i desballestar els cotxes, que en la seua majoria eren de mitjana alta gamma.

Anuncios

Així ho ha donat a conèixer este divendres el cap d’investigació de la Guàrdia Civil de Riba-roja del Túria, Alberto Herrera, en declaracions als mitjans de comunicació després de fer-se pública l’operació, en la qual els cotxes es traslladaven fins a un desballestament de Granada.

El cap d’investigació ha explicat que la causa es va originar amb la denúncia del propietari d’un cotxe d’alta gamma que s’havia traslladat després de la riuada fins a una campa de Riba-roja. Casualment, esta persona va localitzar el seu vehicle en un desballestament de Granada.

El cotxe, segons va poder saber, s’havia fet trossos i es trobava a la venda en la pàgina web, “una cosa que no era lícita perquè ell no havia consentit encara ni havia realitzat la baixa definitiva del cotxe”, ha explicat.

La Guàrdia Civil va obrir una investigació i va observar que a Granada hi havia un lot de 45 vehicles més procedents de la dana i sobre alguns d’ells ja constava una denúncia per extraviament o sostració. “Llavors seguim una línia d’investigació per a veure la traçabilitat dels cotxes i estudiar si s’havien ajustat als protocols de la legislació vigent en relació a la matèria de la dana”, ha dit.

L’empresa encarregada de traslladar els vehicles a Granada, segons ha dit, tenia un conveni, que sàpien, amb l’Ajuntament de Benetússer, per a portar els cotxes a Centres de Desmantellament dels Vehicles, els CAT.

Preguntat pel nombre de vehicles que s’han trobat procedents de la dana i quantes denúncies s’havien interposat, el cap d’investigació ha indicat que tenen coneixement de 16 denúncies i hi ha uns 150 vehicles que estan investigant. “El que estem fent és posar-nos en contacte amb els propietaris i veure que cada cotxe s’ha ajustat al protocol de trasllat. Hem d’arribar al final de l’assumpte i veure si la traçabilitat ha sigut l’adequada”, ha manifestat.

“El que sí sabem és que ens estem posant en contacte amb els propietaris i molts d’ells si que desconeixien que els seus vehicles havien sigut traslladats a la província de Granada”, ha agregat.

ELS INVESTIGATS

En relació amb les tres persones investigades, el cap d’investigació ha explicat que no són de Valencia i ha indicat que les investigacions se seguixen a la província de Granada. També ha comentat que els investigats, sense antecedents, s’encarregaven de fer el trasllat dels cotxes i els desballestaven per a la seua presumpta venda.

Sobre el procediment seguit perquè el vehicle puga desballestar-se, el cap d’investigació ha assenyalat que el desballestament ha de comptar amb l’aprovació i el document del titular del cotxe per a procedir amb la Direcció general de trànsit a donar de baixa definitiva el cotxe i el desballestament puga realitzar la seua activitat econòmica.

Interpel·lat per si cap dels cotxes investigats era apte per a arreglar-se i seguir funcionant, ha dit que ho estan investigant. “Cada vehicle ho estem tractant com un cas diferenciat, com una persona, i llavors estem consultant al Consorci totes aquestes situacions”, ha afegit.

Finalment, el cap d’investigació ha manifestat que els vehicles investigats, de moment, seguixen a Granada i estan a disposició judicial. L’operació continua oberta.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

La manifestació de l’Orgull LGTBI+ tornarà a València el 20 de juny i trenca amb els Gai Games

Lambda convoca per al 20 de juny la manifestació de l'Orgull LGTBI+ a València amb el lema 'Pels teus drets: Actua!' i es desmarca dels Gai Games pel conflicte amb la llei trans i la falta de conveni social amb l'Ajuntament.

Carla, la jove que va perdre mans i peus per una sèpsia i ara diu que gaudix i valora més la vida

Carla Maronda, que va patir una sèpsia després d'una operació rutinària i va perdre mans i peus, relata com ha reconstruït la seua vida amb pròtesi, un llibre i una associació de suport.

La Diputació d’Alacant eleva a 6 milions la inversió contra els incendis forestals

La Diputació d'Alacant repartirà més de sis milions d'euros entre els 141 municipis de la província per a reforçar la prevenció d'incendis forestals i la gestió de les seues muntanyes.

Els Moros i Cristians d’Elda aconseguixen la distinció de Festa d’Interés Turístic Internacional

El Ministeri d'Indústria i Turisme ha reconegut als Moros i Cristians d'Elda com a Festa d'Interés Turístic Internacional pel seu valor cultural, la seua tradició i la seua capacitat d'atraure visitants.

El PSPV acusa el Consell de boicotejar la regularització de migrants i anuncia accions davant la Fiscalia

El PSPV acusa el Consell d'ordenar a centres de salut que no emeten certificats per a la regularització de persones migrants i avança que el denunciarà davant la Fiscalia, mentres el president nega qualsevol instrucció en eixe sentit.

Pérez Llorca condiciona el diàleg sobre la vaga educativa a no usar la PAU com a pressió

Juanfran Pérez Llorca rebutja negociar la vaga indefinida del professorat si els sindicats utilitzen els exàmens d'accés a la universitat com a mecanisme de pressió i defén compatibilitzar el dret de vaga amb la correcta avaluació de l'alumnat.

Alliberats al Marroc tretze macacos de Berbería rehabilitats a Villena

Tretze macacos de Berbería rescatats del tràfic il·legal han sigut alliberats al parc natural de Tazekka, al Marroc, després de la seua rehabilitació en el centre de recuperació de primats de Villena.

A la presó dos detinguts per dos plantacions de marihuana a Almassora i Castelló

Dos de les tres persones detingudes per la Guàrdia Civil ingressen a la presó després de desmantellar dos plantacions de marihuana indoor a Almassora i Castelló amb més de 700 plantes i material per al seu cultiu intensiu.
Anuncios