La trama dels vehicles robats dana: de mitjana alta gamma i, els investigats, traslladaven i desballestaven

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La presumpta trama dels vehicles robats afectats per la catastròfica dana del passat 29 d’octubre s’ha saldat, de moment, amb tres persones investigades, encarregades de traslladar i desballestar els cotxes, que en la seua majoria eren de mitjana alta gamma.

Així ho ha donat a conèixer este divendres el cap d’investigació de la Guàrdia Civil de Riba-roja del Túria, Alberto Herrera, en declaracions als mitjans de comunicació després de fer-se pública l’operació, en la qual els cotxes es traslladaven fins a un desballestament de Granada.

El cap d’investigació ha explicat que la causa es va originar amb la denúncia del propietari d’un cotxe d’alta gamma que s’havia traslladat després de la riuada fins a una campa de Riba-roja. Casualment, esta persona va localitzar el seu vehicle en un desballestament de Granada.

El cotxe, segons va poder saber, s’havia fet trossos i es trobava a la venda en la pàgina web, “una cosa que no era lícita perquè ell no havia consentit encara ni havia realitzat la baixa definitiva del cotxe”, ha explicat.

La Guàrdia Civil va obrir una investigació i va observar que a Granada hi havia un lot de 45 vehicles més procedents de la dana i sobre alguns d’ells ja constava una denúncia per extraviament o sostració. “Llavors seguim una línia d’investigació per a veure la traçabilitat dels cotxes i estudiar si s’havien ajustat als protocols de la legislació vigent en relació a la matèria de la dana”, ha dit.

L’empresa encarregada de traslladar els vehicles a Granada, segons ha dit, tenia un conveni, que sàpien, amb l’Ajuntament de Benetússer, per a portar els cotxes a Centres de Desmantellament dels Vehicles, els CAT.

Preguntat pel nombre de vehicles que s’han trobat procedents de la dana i quantes denúncies s’havien interposat, el cap d’investigació ha indicat que tenen coneixement de 16 denúncies i hi ha uns 150 vehicles que estan investigant. “El que estem fent és posar-nos en contacte amb els propietaris i veure que cada cotxe s’ha ajustat al protocol de trasllat. Hem d’arribar al final de l’assumpte i veure si la traçabilitat ha sigut l’adequada”, ha manifestat.

“El que sí sabem és que ens estem posant en contacte amb els propietaris i molts d’ells si que desconeixien que els seus vehicles havien sigut traslladats a la província de Granada”, ha agregat.

ELS INVESTIGATS

En relació amb les tres persones investigades, el cap d’investigació ha explicat que no són de Valencia i ha indicat que les investigacions se seguixen a la província de Granada. També ha comentat que els investigats, sense antecedents, s’encarregaven de fer el trasllat dels cotxes i els desballestaven per a la seua presumpta venda.

Sobre el procediment seguit perquè el vehicle puga desballestar-se, el cap d’investigació ha assenyalat que el desballestament ha de comptar amb l’aprovació i el document del titular del cotxe per a procedir amb la Direcció general de trànsit a donar de baixa definitiva el cotxe i el desballestament puga realitzar la seua activitat econòmica.

Interpel·lat per si cap dels cotxes investigats era apte per a arreglar-se i seguir funcionant, ha dit que ho estan investigant. “Cada vehicle ho estem tractant com un cas diferenciat, com una persona, i llavors estem consultant al Consorci totes aquestes situacions”, ha afegit.

Finalment, el cap d’investigació ha manifestat que els vehicles investigats, de moment, seguixen a Granada i estan a disposició judicial. L’operació continua oberta.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Espí va tombar a Sivera amb un doblet i va mantindre visca l’esperança del Llevant

Un doblet de Carlos Espí en els minuts 88 i 97 va decidir el Llevant-Alabés després d'un pols de porters entre Ryan i Sivera. El Llevant va quedar amb 21 punts, a 4 de la salvació.

Espí derroca la muralla de Sivera amb un doblet i manté visca l’esperança del Llevant

Carlos Espí va firmar dos gols en el 88 i el 96 per a tombar a l'Alabés, amb deu des del 60. Sivera va sostindre als visitants i el Llevant va tallar la seua ratxa de cinc sense guanyar.

Castro i Coudet mantenen la base en el Llevant-Alabés

Els dos entrenadors a penes toquen els seus onces per al dol del divendres en el Ciutat de València: tornen Raghouber i Moreno; entren Pacheco i Aleñá.

Fàtima Diame conquesta el seu octau títol de longitud amb un últim salt de 6,62

La valenciana es va imposar a Irati Mitxelena amb un últim intent de 6,62 m en els Nacionals sota sostre de València. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Fàtima Diame es corona amb el seu octau títol de longitud després d’un últim salt de 6,62 m

Fàtima Diame es va proclamar campiona d'Espanya indoor per octava vegada amb un últim salt de 6,62 m que va desbancar a Irati Mitxelena. Es va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Educació autoritza que el 16 de març siga no lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió

La Conselleria d'Educació ha autoritzat que el dilluns 16 de març no siga lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió per les Falles. La decisió s'emmarca en les excepcions del calendari escolar.

Fàtima Diame conquesta el seu octau or en longitud amb un últim salt de 6,62 m

La valenciana es va imposar en els Nacionals de pista coberta amb 6,62 m en la seua última temptativa després del 6,54 de Irati Mitxelena. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per al Mundial de Torun.

L’alcalde de Manises rep l’alta una setmana després de l’infart

Javier Mansilla ha rebut l'alta després d'una evolució mèdica favorable i continuarà la recuperació a casa. El primer tinent d'alcalde assumix les funcions.