La trama dels vehicles robats dana: de mitjana alta gamma i, els investigats, traslladaven i desballestaven

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La presumpta trama dels vehicles robats afectats per la catastròfica dana del passat 29 d’octubre s’ha saldat, de moment, amb tres persones investigades, encarregades de traslladar i desballestar els cotxes, que en la seua majoria eren de mitjana alta gamma.

Així ho ha donat a conèixer este divendres el cap d’investigació de la Guàrdia Civil de Riba-roja del Túria, Alberto Herrera, en declaracions als mitjans de comunicació després de fer-se pública l’operació, en la qual els cotxes es traslladaven fins a un desballestament de Granada.

El cap d’investigació ha explicat que la causa es va originar amb la denúncia del propietari d’un cotxe d’alta gamma que s’havia traslladat després de la riuada fins a una campa de Riba-roja. Casualment, esta persona va localitzar el seu vehicle en un desballestament de Granada.

El cotxe, segons va poder saber, s’havia fet trossos i es trobava a la venda en la pàgina web, “una cosa que no era lícita perquè ell no havia consentit encara ni havia realitzat la baixa definitiva del cotxe”, ha explicat.

La Guàrdia Civil va obrir una investigació i va observar que a Granada hi havia un lot de 45 vehicles més procedents de la dana i sobre alguns d’ells ja constava una denúncia per extraviament o sostració. “Llavors seguim una línia d’investigació per a veure la traçabilitat dels cotxes i estudiar si s’havien ajustat als protocols de la legislació vigent en relació a la matèria de la dana”, ha dit.

L’empresa encarregada de traslladar els vehicles a Granada, segons ha dit, tenia un conveni, que sàpien, amb l’Ajuntament de Benetússer, per a portar els cotxes a Centres de Desmantellament dels Vehicles, els CAT.

Preguntat pel nombre de vehicles que s’han trobat procedents de la dana i quantes denúncies s’havien interposat, el cap d’investigació ha indicat que tenen coneixement de 16 denúncies i hi ha uns 150 vehicles que estan investigant. “El que estem fent és posar-nos en contacte amb els propietaris i veure que cada cotxe s’ha ajustat al protocol de trasllat. Hem d’arribar al final de l’assumpte i veure si la traçabilitat ha sigut l’adequada”, ha manifestat.

“El que sí sabem és que ens estem posant en contacte amb els propietaris i molts d’ells si que desconeixien que els seus vehicles havien sigut traslladats a la província de Granada”, ha agregat.

ELS INVESTIGATS

En relació amb les tres persones investigades, el cap d’investigació ha explicat que no són de Valencia i ha indicat que les investigacions se seguixen a la província de Granada. També ha comentat que els investigats, sense antecedents, s’encarregaven de fer el trasllat dels cotxes i els desballestaven per a la seua presumpta venda.

Sobre el procediment seguit perquè el vehicle puga desballestar-se, el cap d’investigació ha assenyalat que el desballestament ha de comptar amb l’aprovació i el document del titular del cotxe per a procedir amb la Direcció general de trànsit a donar de baixa definitiva el cotxe i el desballestament puga realitzar la seua activitat econòmica.

Interpel·lat per si cap dels cotxes investigats era apte per a arreglar-se i seguir funcionant, ha dit que ho estan investigant. “Cada vehicle ho estem tractant com un cas diferenciat, com una persona, i llavors estem consultant al Consorci totes aquestes situacions”, ha afegit.

Finalment, el cap d’investigació ha manifestat que els vehicles investigats, de moment, seguixen a Granada i estan a disposició judicial. L’operació continua oberta.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El juí a Ábalos entra en la fase dels contractes de màscares amb una setmana clau de testimonis

La segona setmana del juí a José Luis Ábalos se centra en el presumpte tripijoc de contractes de màscares i en una ronda de testimonis clau, entre ells alts càrrecs de Transports i l'exparella de la seua exasesor Koldo García.

Brusc enfonsament tèrmic este diumenge abans d’una ràpida volta a l’ambient càlid

El pas d'aire polar provoca este diumenge un enfonsament de fins a 14 graus, amb pluja, neu i temporal marítim, abans d'una setmana de temps més estable i temperat.

Jean Montero guia al València Basket a un triomf de pes en el Martín Carpena

El València Basket s'imposa a l'Unicaja per 89-96 en el Martín Carpena, liderat per un brillant Jean Montero, i consolida la segona plaça de la Lliga Endesa.

Pluges febles i fang en els cotxes durant el matí del diumenge

Les pluges molt febles i intermitents del matí del diumenge deixen una fina capa de fang en cotxes i superfícies per la presència de pols en suspensió.

Llevant s’agarra a la permanència davant un Getafe llançat cap a Europa

Llevant i Getafe tanquen la jornada 31 en el Ciutat de València en un dol que enfronta la necessitat extrema dels granotas amb l'ambició europea de l'equip de Bordalás.

Dituro reclama a l’Elx màxima concentració per a rebre a l’Atlètic

Matías Dituro insistix que l'Elx ha de concentrar tota l'energia en el dol davant l'Atlètic de Madrid i valora l'impacte anímic de la recent victòria enfront del València.

Luis Castro se centra en guanyar més que els seus rivals per a assegurar la permanència

Luis Castro insistix que el Llevant ha de sumar més victòries que els seus rivals directes per la permanència i alerta del bon moment del Getafe abans del seu dol en el Ciutat de València.

El València suma dotze jornades de Lliga sense empatar després de caure davant l’Elx

El València encadena dotze partits de Lliga sense empatar després de perdre per 1-0 en el camp de l'Elx, iguala la seua segona millor ratxa sense taules en Primera i s'acosta al topall històric del club.