La trama dels vehicles robats dana: de mitjana alta gamma i, els investigats, traslladaven i desballestaven

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La presumpta trama dels vehicles robats afectats per la catastròfica dana del passat 29 d’octubre s’ha saldat, de moment, amb tres persones investigades, encarregades de traslladar i desballestar els cotxes, que en la seua majoria eren de mitjana alta gamma.

Així ho ha donat a conèixer este divendres el cap d’investigació de la Guàrdia Civil de Riba-roja del Túria, Alberto Herrera, en declaracions als mitjans de comunicació després de fer-se pública l’operació, en la qual els cotxes es traslladaven fins a un desballestament de Granada.

El cap d’investigació ha explicat que la causa es va originar amb la denúncia del propietari d’un cotxe d’alta gamma que s’havia traslladat després de la riuada fins a una campa de Riba-roja. Casualment, esta persona va localitzar el seu vehicle en un desballestament de Granada.

El cotxe, segons va poder saber, s’havia fet trossos i es trobava a la venda en la pàgina web, “una cosa que no era lícita perquè ell no havia consentit encara ni havia realitzat la baixa definitiva del cotxe”, ha explicat.

La Guàrdia Civil va obrir una investigació i va observar que a Granada hi havia un lot de 45 vehicles més procedents de la dana i sobre alguns d’ells ja constava una denúncia per extraviament o sostració. “Llavors seguim una línia d’investigació per a veure la traçabilitat dels cotxes i estudiar si s’havien ajustat als protocols de la legislació vigent en relació a la matèria de la dana”, ha dit.

L’empresa encarregada de traslladar els vehicles a Granada, segons ha dit, tenia un conveni, que sàpien, amb l’Ajuntament de Benetússer, per a portar els cotxes a Centres de Desmantellament dels Vehicles, els CAT.

Preguntat pel nombre de vehicles que s’han trobat procedents de la dana i quantes denúncies s’havien interposat, el cap d’investigació ha indicat que tenen coneixement de 16 denúncies i hi ha uns 150 vehicles que estan investigant. “El que estem fent és posar-nos en contacte amb els propietaris i veure que cada cotxe s’ha ajustat al protocol de trasllat. Hem d’arribar al final de l’assumpte i veure si la traçabilitat ha sigut l’adequada”, ha manifestat.

“El que sí sabem és que ens estem posant en contacte amb els propietaris i molts d’ells si que desconeixien que els seus vehicles havien sigut traslladats a la província de Granada”, ha agregat.

ELS INVESTIGATS

En relació amb les tres persones investigades, el cap d’investigació ha explicat que no són de Valencia i ha indicat que les investigacions se seguixen a la província de Granada. També ha comentat que els investigats, sense antecedents, s’encarregaven de fer el trasllat dels cotxes i els desballestaven per a la seua presumpta venda.

Sobre el procediment seguit perquè el vehicle puga desballestar-se, el cap d’investigació ha assenyalat que el desballestament ha de comptar amb l’aprovació i el document del titular del cotxe per a procedir amb la Direcció general de trànsit a donar de baixa definitiva el cotxe i el desballestament puga realitzar la seua activitat econòmica.

Interpel·lat per si cap dels cotxes investigats era apte per a arreglar-se i seguir funcionant, ha dit que ho estan investigant. “Cada vehicle ho estem tractant com un cas diferenciat, com una persona, i llavors estem consultant al Consorci totes aquestes situacions”, ha afegit.

Finalment, el cap d’investigació ha manifestat que els vehicles investigats, de moment, seguixen a Granada i estan a disposició judicial. L’operació continua oberta.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Torrent i la Generalitat forcen una reunió amb la CHJ per a salvar l’aqüeducte Els Arquets de Baix

Torrent i la Generalitat han sol·licitat una reunió amb la CHJ per a defendre la reconstrucció de l'aqüeducte Els Arquets de Baix, arrasat per la dana, amb nous arguments tècnics i patrimonials.

La Generalitat estrena la nova planta de residus de Villena després d’una inversió de 12 milions

La Generalitat ha posat en marxa la renovada planta de tractament de residus de Villena, modernitzada i automatitzada després d'una inversió de més de 12 milions i preparada per a reduir al màxim les deixalles que acaben en abocador.

Dansa València porta de nou la dansa als carrers amb el cicle Moviments Urbans

Dansa València rellança el cicle Moviments Urbans per a convertir museus, places i ponts de València en escenaris de dansa contemporània oberts a tots els públics.

Labora llançarà ajudes als ajuntaments per a contractar dones desocupades majors de 45 anys

Labora prepara una nova convocatòria d'ajudes perquè els ajuntaments contracten dones desocupades, amb prioritat per a majors de 45 anys, i reforça la seua xarxa de Espais Labora amb la nova oficina de Burjassot.

El BEI concedix 30 milions a PLD Space per a impulsar el coet Miura 5 de xicotets satèl·lits

El Banc Europeu d'Inversions atorga un préstec de deute de risc de 30 milions a PLD Space per a culminar el desenrotllament del coet Miura 5 i ampliar la seua capacitat industrial i de llançaments.

Llibertat amb mesures cautelars per a un home investigat per agressió sexual a una menor a Castelló

Una jutgessa de Castelló deixa en llibertat amb mesures cautelars a un home investigat per un presumpte delicte d'agressió sexual a una menor de 6 anys que estava a la seua cura.

El PP defén la seua gestió dels bons comercie en la Diputació d’Alacant i nega irregularitats

L'equip de govern del PP en la Diputació d'Alacant assegura que no té res a ocultar sobre els bons comercie i destaca que va impulsar una comissió d'investigació aprovada per unanimitat, mentres el PSOE reclama igualtat de criteris en les compareixences.

Compromís qüestiona que la patrulla en patinet de València protegisca els ciclistes

Compromís critica que la nova patrulla en patinet de València no prioritza sancionar a motos i altres vehicles que invadixen els carrils bici, mentres l'Ajuntament defén el seu enfocament a reduir la sinistralitat.