La vicepresidenta Susana Camarero declararà com a testimoni per la gestió de la dana el 10 de juny

El jutjat de Catarroja que dirigix la investigació penal per la gestió de la dana del 29 d’octubre de 2024 ha citat a declarar com a testimoni a la vicepresidenta primera del Govern valencià i consellera de Vivenda, Ocupació, Joventut i Igualtat, Susana Camarero, per al pròxim 10 de juny. Aquesta citació s’emmarca en les diligències que tracten d’esclarir com es va actuar abans, durant i després de les inundacions que van afectar diversos municipis de la província de València.

En el moment en què es van produir les fortes pluges i les posteriors inundacions, Camarero ja ocupava la Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda i era també vicepresidenta de l’Executiu valencià. La seua declaració com a testimoni busca aclarir quina informació va rebre el Consell sobre l’evolució de l’episodi de pluges, quines mesures es van adoptar des de les àrees sota la seua responsabilitat i com es va coordinar la resposta institucional davant els danys ocasionats.

Altres testimonis citats en la causa

La lletrada del jutjat ha assenyalat així mateix per als dies 29 de maig i 1, 3, 4 i 8 de juny les declaracions d’altres cinc testimonis, tots ells treballadors de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer. Amb estes compareixences, el jutjat pretén reconstruir de forma més detallada la seqüència de decisions i actuacions en matèria de gestió de l’aigua i control de cabals durant la dana.

Les declaracions dels empleats de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer permetran contrastar la informació tècnica sobre el comportament de rius i embassaments amb l’actuació de les autoritats autonòmiques. D’esta manera, la jutgessa aspira a determinar si es van seguir els protocols establits per a episodis de pluges extremes i si la coordinació entre les administracions implicades va ser suficient per a minimitzar l’impacte de les inundacions a la província de València.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La vaga mèdica en la Comunitat Valenciana deixa sense atendre més de 223.000 pacients

La vaga intermitent de metges en la Comunitat Valenciana ha provocat que més de 223.000 pacients no hagen sigut atesos des de desembre, amb milers de consultes, proves i cirurgies ajornades.

Aldama implica a Sánchez i al PSOE en les seues reunions amb Koldo en el Suprem

Víctor de Aldama declara en el Suprem que Pedro Sánchez li va agrair la seua labor en 2019 i que Koldo García li va plantejar suposades ajudes a constructores per a finançar al PSOE.

Marcelino pot firmar la millor temporada de la seua carrera en Primera amb el Vila-real

Marcelino García Toral pot tancar la millor temporada de la seua carrera en Primera si el Vila-real suma almenys 9 punts en les cinc jornades que queden de Lliga. El tècnic ja ha batut diversos dels seus registres anteriors amb el club castellonenc.

El Llevant s’aferra al golaveraje per a continuar creient en la permanència

El Llevant, penúltim a dos punts de la salvació, té el golaveraje particular bestiar amb quatre dels seus sis rivals directes en la lluita per evitar el descens.

Consum creix un 9,7% en 2025 i supera els 5.163 milions de facturació

Consum augmenta un 9,7% les vendes en 2025 i supera els 5.163 milions amb més ocupació, inversió i aposta pels preus.

Alacant, Elx i Torrevieja se sumen a la Xarxa de Ciutats de la Ciència i Innovació

El Ministeri de Ciència reconeix a 19 municipis amb la distinció de Ciutat de la Ciència i la Innovació i eleva a 128 el nombre de localitats integrades en la Xarxa Innpulso.

Europa va patir en 2025 un any desolador per al clima amb el 95% del continent més càlid del normal

El 95% d'Europa va registrar en 2025 temperatures per damunt de la mitjana, amb onades de calor extremes, rècord d'hectàrees cremades, forta pèrdua de gel i una mar cada vegada més càlid.

Pedro Bigas crida a la calma: l’Elx acaricia la permanència però avisa que encara no hi ha res fet

Pedro Bigas destaca que l'Elx està en una bona posició per a aconseguir la permanència en Primera després de tres triomfs seguits, però recorda que encara no hi ha res assegurat i que l'equip ha de continuar competint amb la mateixa exigència.