16 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

L’Ajuntament homenatja als medallistes paralímpics valencians amb la seua imatge en mupis i xarxes socials

Reconeix a Ricardo Ten, Enrique José Alhambra Mollar i José Antonio Marí per ajudar a que València siga “referent de l’esport mundial”

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de València llança hui dimecres una campanya “de felicitació, reconeixement i orgull” cap “als tres medallistes paralímpics valencians que han participat en els recentment finalitzats Jocs Paralímpics de París 2024”. Es tracta de Ricardo Ten, Enrique José Alhambra Mollar i José Antonio Marí.

Per a dur a terme este homenatge, el consistori mostrarà en els mupis digitals de la ciutat i en les xarxes socials institucionals la imatge d’estos tres medallistes, segons ha informat l’administració local en un comunicat.

“Es tracta d’un merescut reconeixement per a uns esportistes que, amb els seus èxits, consoliden a València com a referència de l’esport mundial”, ha assenyalat la regidora d’Esports en esta ciutat, Rocío Gil.

“Des de l’Ajuntament hem volgut transmetre’ls nostra enhorabona per estos quatre anys de preparació esportiva que han culminat amb tan bons resultats”, ha afegit l’edil.

El consistori ha recordat que durant les recents paralimpiadas, Ricardo Ten, que ha competit en la modalitat de ciclisme, ha guanyat or en Contrarellotge en ruta C1 masculí (Ciclisme de ruta), plata en 750 metres sprint per equips C1-5 mixt (Ciclisme en pista), junt amb Alfonso Cabello i Pablo Jaramillo; i bronze en persecució C1 masculí 3.000 metres (Ciclisme en pista).

Així mateix, ha ressaltat que este esportista valencià compta amb 11 medalles obtingudes en Jocs Paralímpics d’Estiu entre 1996 i 2024 i ha afirmat que això “li ha situat com el setè representant nacional amb més metalls en tota la història dels Jocs Olímpics”.

Per la seua banda, Enrique José Alhambra Mollar, qui ha competit en la modalitat de natació, ha obtingut dos medalles de bronze en 100 metres papallona S13 masculí i en 4 x 100 metres relleve lliure VI mixt. L’atleta ha competit enguany per primera vegada en uns Jocs Paralímpics i s’ha convertit en un dels quinze medallistes espanyols en esta modalitat.

José Antonio Marí ha sigut l’altre esportista valencià que ha competit en natació i s’ha portat la medalla de bronze en 4 x 100 metres estils mixts, encara que no va competir en la final.

L’Ajuntament de València ha esmentat també la participació d’Héctor Cabrera en la modalitat de llançament, que va quedar en la cambra posada de llançament de javelina en la categoria F13 i en el huitè en llançament de pes. En la mateixa modalitat, l’esportista Kim López va rebre un diploma en llançament de pes F12.

El consistori ha insistit que amb la seua iniciativa pretén “homenatjar als esportistes que han portat amb orgull el nom de la ciutat pel món”.

Esta campanya és una continuïtat de la qual es va realitzar el mes passat per a donar la benvinguda a les i els medallistes dels Jocs Olímpics de París 2024, ha afegit l’administració local. En esta ocasió el protagonisme ho van obtenir les esportistes Vega Gimeno i Sandra Ygueravide, plata en bàsquet 3×3; així com María Pérez, atleta del València Club d’Atletisme i medalla d’or i plata en marxa; i els futbolistes del València CF, Diego López i Cristhian Mosquera, medalla d’or amb la selecció espanyola de futbol.

Últimes notícies

Les Redsticks busquen un segon triomf per a tancar la FIH Pro League de València

Espanya es mesura a Alemanya este dimarts a les 13.30 en el Verge del Carmen-Beteró amb l'opció de tancar la sèrie valenciana amb el seu segon triomf. L'equip és tercer després d'un èxit en shoot-out i una victòria davant Bèlgica.

Aielo de Malferit tanca el Museu de Nino Bravo a petició de la família

L'Ajuntament ha anunciat el tancament del Museu de Nino Bravo després de la no renovació de les cessions per la família. La web ja està inoperativa.

La comissió de la DANA de Les Corts citarà a les víctimes el 23 i 24 de febrer

La comissió que investiga la DANA del 29 d'octubre de 2024 citarà a nou associacions i a un particular el 23 i 24 de febrer. La Mesa també sol·licitarà empara per a reclamar documentació a la CHJ.

Part del llegat de Rafael Altamira es depositarà este dimarts en la ‘Caixa de les Lletres’ de l’Institut Cervantes

L'Institut Cervantes custodiarà des d'este dimarts partix del llegat del jurista alacantí en la seua 'Caixa de les Lletres'. L'acte, a les 12 hores, s'emetrà en directe

Avís taronja este dimarts a València per vent de l’oest de fins a 90 km/h

Aemet ha activat per a este dimarts l'avís taronja a l'interior sud i el litoral de València per vent de l'oest amb ratxes de fins a 90 km/h. Hi haurà avisos grocs a Castelló i Alacant.

Taquilles tancades i retards en la primera jornada de vaga ferroviària en la Comunitat

La primera jornada de vaga ferroviària en la Comunitat transcorre sense incidents greus, però amb tancaments de taquilles, supressions i demores en Rodalia. Les línies C1 i C6 concentren la majoria de retards i s'ha activat transport per carretera per a trens suprimits.

Marcos Benavent no ratifica les seues declaracions en el cas Imelsa i al·lega que anava ‘fumat’

Marcos Benavent ha rebutjat ratificar el declarat en la instrucció del cas Imelsa en assegurar que acudia 'fumat' i en males condicions. Ha admés que va editar gravacions i que la seua estratègia anterior va ser implicar molts càrrecs, mentres els empresaris acusats neguen irregularitats.

Detingut un segon home pel segrest d’una parella a Corbera (València)

La Policia Nacional ha informat de la detenció a València d'un segon home, de 45 anys, per la seua presumpta autoria intel·lectual del segrest d'una parella a Corbera. La parella va ser alliberada després d'una persecució policial iniciada gràcies a la ubicació que la víctima va compartir des del maleter.