14.9 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

L’Ajuntament homenatja als medallistes paralímpics valencians amb la seua imatge en mupis i xarxes socials

Reconeix a Ricardo Ten, Enrique José Alhambra Mollar i José Antonio Marí per ajudar a que València siga “referent de l’esport mundial”

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de València llança hui dimecres una campanya “de felicitació, reconeixement i orgull” cap “als tres medallistes paralímpics valencians que han participat en els recentment finalitzats Jocs Paralímpics de París 2024”. Es tracta de Ricardo Ten, Enrique José Alhambra Mollar i José Antonio Marí.

Per a dur a terme este homenatge, el consistori mostrarà en els mupis digitals de la ciutat i en les xarxes socials institucionals la imatge d’estos tres medallistes, segons ha informat l’administració local en un comunicat.

“Es tracta d’un merescut reconeixement per a uns esportistes que, amb els seus èxits, consoliden a València com a referència de l’esport mundial”, ha assenyalat la regidora d’Esports en esta ciutat, Rocío Gil.

“Des de l’Ajuntament hem volgut transmetre’ls nostra enhorabona per estos quatre anys de preparació esportiva que han culminat amb tan bons resultats”, ha afegit l’edil.

El consistori ha recordat que durant les recents paralimpiadas, Ricardo Ten, que ha competit en la modalitat de ciclisme, ha guanyat or en Contrarellotge en ruta C1 masculí (Ciclisme de ruta), plata en 750 metres sprint per equips C1-5 mixt (Ciclisme en pista), junt amb Alfonso Cabello i Pablo Jaramillo; i bronze en persecució C1 masculí 3.000 metres (Ciclisme en pista).

Així mateix, ha ressaltat que este esportista valencià compta amb 11 medalles obtingudes en Jocs Paralímpics d’Estiu entre 1996 i 2024 i ha afirmat que això “li ha situat com el setè representant nacional amb més metalls en tota la història dels Jocs Olímpics”.

Per la seua banda, Enrique José Alhambra Mollar, qui ha competit en la modalitat de natació, ha obtingut dos medalles de bronze en 100 metres papallona S13 masculí i en 4 x 100 metres relleve lliure VI mixt. L’atleta ha competit enguany per primera vegada en uns Jocs Paralímpics i s’ha convertit en un dels quinze medallistes espanyols en esta modalitat.

José Antonio Marí ha sigut l’altre esportista valencià que ha competit en natació i s’ha portat la medalla de bronze en 4 x 100 metres estils mixts, encara que no va competir en la final.

L’Ajuntament de València ha esmentat també la participació d’Héctor Cabrera en la modalitat de llançament, que va quedar en la cambra posada de llançament de javelina en la categoria F13 i en el huitè en llançament de pes. En la mateixa modalitat, l’esportista Kim López va rebre un diploma en llançament de pes F12.

El consistori ha insistit que amb la seua iniciativa pretén “homenatjar als esportistes que han portat amb orgull el nom de la ciutat pel món”.

Esta campanya és una continuïtat de la qual es va realitzar el mes passat per a donar la benvinguda a les i els medallistes dels Jocs Olímpics de París 2024, ha afegit l’administració local. En esta ocasió el protagonisme ho van obtenir les esportistes Vega Gimeno i Sandra Ygueravide, plata en bàsquet 3×3; així com María Pérez, atleta del València Club d’Atletisme i medalla d’or i plata en marxa; i els futbolistes del València CF, Diego López i Cristhian Mosquera, medalla d’or amb la selecció espanyola de futbol.

Últimes notícies

La Generalitat equipara les condicions laborals del professorat de religió a la resta de docents

Educació ha firmat el conveni col·lectiu que posa fi al tracte excepcional del professorat de religió. L'acord alinea drets, retribucions, permisos i llicències amb els de la resta de docents.

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.

Tanquem Cofrents alerta d’un risc creixent en prorrogar la vida de les nuclears

La plataforma ha llançat una campanya contra la pròrroga de les centrals nuclears a Espanya i exigix el seu tancament. Advertix de riscos tècnics creixents i que el model nuclear frena la modernització del sistema

Arxiven la investigació contra el bisbe Munilla per defendre les teràpies de conversió

La Fiscalia Provincial de Madrid ha arxivat les diligències obertes per les declaracions del bisbe Josep Ignacio Munilla en defensa de les teràpies de conversió. El prelat va difondre el decret d'arxiu en el seu perfil de X.

La millora de la CV-679 suma carril ciclopedestre i variant a Rafelcofer a la Safor

La Diputació de València ha licitat per 9,2 milions la millora de la CV-679 entre Almoines i l'Alqueria de la Comtessa, amb carril ciclopedestre i variant a Rafelcofer. El projecte reforça seguretat viària i connectivitat entre municipis de la Safor.

Ferides una menor i una dona de 39 anys en l’incendi d’una vivenda a Orihuela

Una menor i una dona de 39 anys han resultat ferides este dijous en un incendi en una vivenda del carrer Sant Joan d'Orihuela. Han sigut ateses per inhalació de fum i traslladades a l'Hospital Vega Baixa i a la Fe, segons el Cicu.

L’oposició retrau que les víctimes de la dana seguisquen sense comparéixer en Les Corts 15 mesos després

Quinze mesos després de la dana que va causar 230 morts a la província de València, l'oposició ha censurat que les víctimes no hagen sigut escoltades encara en Les Corts. El PP ha assegurat que intentarà citar-les com més prompte millor i ha apuntat a la pròxima reunió de febrer.

La Generalitat licita més de 60 vivendes de protecció pública a La Pobla de Vallbona

La Generalitat, a través de la EVHA, ha licitat entre 60 i 70 vivendes de protecció pública a La Pobla de Vallbona dins del Pla VIU. El 10% se sumarà al parc públic i el 40% es reservarà a jóvens; el termini d'ofertes finalitza el 29 d'abril.