12.9 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

L’ambaixador d’Israel davant de l’ONU obri la porta a ‘expulsar’ del país a treballadors de l’organisme

Erdan afirma que el Govern israelià ha de “considerar seriosament” l’opció d’abandonar Nacions Unides

MADRID, 13 (EUROPA PRESS)

El representant permanent d’Israel davant de Nacions Unides, Gilad Erdan, ha obert el dijous la porta a l'”expulsió” del país de treballadors de Nacions Unides i ha dit que el Govern ha de “considerar seriosament” si abandona l’organisme internacional, un dia després de la publicació

“Ha arribat el moment que Israel considere seriosament els pros i els contres d’eixir-se de l’ONU, però abans hi ha molts passos que seran considerats esta setmana, inclosa l’expulsió d’alts càrrecs de l’ONU que estan difonent mentides”, ha dit en declaracions a la Ràdio de l’Exèrcit.

Les declaracions d’Erdan arriben un dia després que una comissió d’investigació de l’ONU acusara en un informe a Israel de cometre crims contra la humanitat durant la seua ofensiva contra la Franja de Gaza, que inclou l'”extermini”, la qual cosa ha portat al Ministeri d’Exteriors israelià a afirmar que el document “està ple d’acusacions falses i libelos de sang” contra els soldats de l’Exèrcit israelià.

La Comissió d’Investigació sobre els Territoris Palestins Ocupats va publicar la que suposa la primera investigació de l’organisme internacional sobre els successos derivats dels atacs executats el 7 d’octubre contra territori israelià pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) i altres faccions palestines. En el mateix, va afirmar que Israel ha comès crims contra la humanitat i que tant l’Exèrcit israelià com els grups palestins són responsables de crims de guerra.

“És imperatiu que tots els que han comès crims rendisquen comptes”, va sostenir la presidenta de la comissió, la jurista sud-africana Navi Pillay, qui anara Alta Comissionada de l’ONU per als Drets Humans entre 2008 i 2014. “L’única forma de detenir els recurrents cicles de violència, incloses agressions i venjances per part d’ambdues parts, és garantir un respecte estricte al Dret Internacional”, va agregar.

Últimes notícies

Deu detinguts en desarticular una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització que traficava amb gasos fluorats en diverses províncies, amb deu detinguts i 17 investigats. La trama introduïa material de Xinesa via Marroc, Turquia i països de l'oest de la UE, evadint quotes i impostos.

La sinistralitat laboral deixa 80 morts en 2025 en la Comunitat Valenciana, 31 menys que en 2024

La Comunitat Valenciana va registrar 80 morts per accidents laborals en 2025, 31 menys que en 2024. El descens es va compassar a la caiguda nacional, encara que els desplaçaments al treball només van repuntar en el conjunt d'Espanya.

10 detinguts en desarticular una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització dedicada al trànsit internacional de gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en diverses províncies.

Alacant suspén els mercats ambulants del dissabte i el carnestoltes del divendres pel vent

L'Ajuntament ha cancel·lat els mercats ambulants del dissabte al matí i els actes de carnestoltes del divendres per ratxes previstes de fins a 85 km/h. Manté tancaments i mesures preventives a l'espera de l'evolució de l'episodi.

Detingut un pròfug finlandés amagat en una autocaravana en la costa d’Orihuela

Un home de 53 anys reclamat per Finlàndia ha sigut arrestat en la costa d'Orihuela quan s'amagava en una autocaravana. Està condemnat a 8 anys per difamació i assetjament i té una OEDE activa des de juny de 2025.

L’INE rebaixa l’IPC de gener al 2,3% i la Comunitat Valenciana marca un 2,5%, per damunt de la mitjana

L'INE ha retallat l'IPC de gener al 2,3% per la menor pressió de l'electricitat i els combustibles. La Comunitat Valenciana se situa en el 2,5%, per damunt de la mitjana.

L’afiliació estrangera cau al gener en la Comunitat Valenciana: 9.275 menys i 377.098 ocupats

L'afiliació de treballadors estrangers va baixar en 9.275 al gener en la Comunitat Valenciana, fins a 377.098. Malgrat l'ajust estacional, en l'últim any va sumar 43.850 (+13,16%).

La inflació de gener s’ha situat en el 2,5% en la Comunitat Valenciana, per damunt de la mitjana

La Comunitat Valenciana ha registrat al gener un 2,5%, per damunt del 2,3% nacional després de la revisió a la baixa de l'INE. La subjacent se situa en el 2,6% i els aliments van augmentar un 3%.