L’ambaixador d’Israel davant de l’ONU obri la porta a ‘expulsar’ del país a treballadors de l’organisme

Erdan afirma que el Govern israelià ha de «considerar seriosament» l’opció d’abandonar Nacions Unides

MADRID, 13 (EUROPA PRESS)

El representant permanent d’Israel davant de Nacions Unides, Gilad Erdan, ha obert el dijous la porta a l'»expulsió» del país de treballadors de Nacions Unides i ha dit que el Govern ha de «considerar seriosament» si abandona l’organisme internacional, un dia després de la publicació

«Ha arribat el moment que Israel considere seriosament els pros i els contres d’eixir-se de l’ONU, però abans hi ha molts passos que seran considerats esta setmana, inclosa l’expulsió d’alts càrrecs de l’ONU que estan difonent mentides», ha dit en declaracions a la Ràdio de l’Exèrcit.

Les declaracions d’Erdan arriben un dia després que una comissió d’investigació de l’ONU acusara en un informe a Israel de cometre crims contra la humanitat durant la seua ofensiva contra la Franja de Gaza, que inclou l'»extermini», la qual cosa ha portat al Ministeri d’Exteriors israelià a afirmar que el document «està ple d’acusacions falses i libelos de sang» contra els soldats de l’Exèrcit israelià.

La Comissió d’Investigació sobre els Territoris Palestins Ocupats va publicar la que suposa la primera investigació de l’organisme internacional sobre els successos derivats dels atacs executats el 7 d’octubre contra territori israelià pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) i altres faccions palestines. En el mateix, va afirmar que Israel ha comès crims contra la humanitat i que tant l’Exèrcit israelià com els grups palestins són responsables de crims de guerra.

«És imperatiu que tots els que han comès crims rendisquen comptes», va sostenir la presidenta de la comissió, la jurista sud-africana Navi Pillay, qui anara Alta Comissionada de l’ONU per als Drets Humans entre 2008 i 2014. «L’única forma de detenir els recurrents cicles de violència, incloses agressions i venjances per part d’ambdues parts, és garantir un respecte estricte al Dret Internacional», va agregar.

Últimes notícies

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.

Affengruber explica com fitxar per l’Elx l’ha obert la porta al Mundial

El central austríac de l’Elx David Affengruber assegura des de Califòrnia que la seua arribada al club fa dos anys ha sigut clau per disputar el Mundial amb Àustria.

Morant acusa Mazón de preocupar-se només per la imatge durant la DANA del 29-O

Diana Morant denuncia que al Govern de Carlos Mazón el 29 d octubre de 2024 només li preocupava la imatge. El PSPV-PSOE exigeix que Juanfran Pérez Llorca li retire l acta de diputat i cese els consellers que van gestionar la DANA.

El Villarreal aposta per la continuïtat en els banquets tècnics del futbol base

El Villarreal ha decidit mantindre una temporada més els mateixos entrenadors en el seu futbol base, amb David Albelda al Villarreal B, David Cifuentes al Villarreal C i Pepe Reina al Juvenil de Divisió d'Honor.

Baldoví acusa Mazón de prioritzar la imatge davant la gestió en la DANA del 29-O

Joan Baldoví acusa Carlos Mazón i el seu Consell de preocupar-se més per la imatge que per la gestió durant la DANA del 29 d octubre de 2024, en la qual van morir 230 persones.

Pérez Llorca demana al professorat que pare la vaga i negocie amb la Generalitat

Juanfran Pérez Llorca insta el professorat en vaga indefinida a reflexionar, acceptar la proposta educativa de la Generalitat i treballar conjuntament per millorar el sistema.