L’ambaixador d’Israel davant de l’ONU obri la porta a ‘expulsar’ del país a treballadors de l’organisme

Erdan afirma que el Govern israelià ha de “considerar seriosament” l’opció d’abandonar Nacions Unides

MADRID, 13 (EUROPA PRESS)

El representant permanent d’Israel davant de Nacions Unides, Gilad Erdan, ha obert el dijous la porta a l'”expulsió” del país de treballadors de Nacions Unides i ha dit que el Govern ha de “considerar seriosament” si abandona l’organisme internacional, un dia després de la publicació

“Ha arribat el moment que Israel considere seriosament els pros i els contres d’eixir-se de l’ONU, però abans hi ha molts passos que seran considerats esta setmana, inclosa l’expulsió d’alts càrrecs de l’ONU que estan difonent mentides”, ha dit en declaracions a la Ràdio de l’Exèrcit.

Les declaracions d’Erdan arriben un dia després que una comissió d’investigació de l’ONU acusara en un informe a Israel de cometre crims contra la humanitat durant la seua ofensiva contra la Franja de Gaza, que inclou l'”extermini”, la qual cosa ha portat al Ministeri d’Exteriors israelià a afirmar que el document “està ple d’acusacions falses i libelos de sang” contra els soldats de l’Exèrcit israelià.

La Comissió d’Investigació sobre els Territoris Palestins Ocupats va publicar la que suposa la primera investigació de l’organisme internacional sobre els successos derivats dels atacs executats el 7 d’octubre contra territori israelià pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) i altres faccions palestines. En el mateix, va afirmar que Israel ha comès crims contra la humanitat i que tant l’Exèrcit israelià com els grups palestins són responsables de crims de guerra.

“És imperatiu que tots els que han comès crims rendisquen comptes”, va sostenir la presidenta de la comissió, la jurista sud-africana Navi Pillay, qui anara Alta Comissionada de l’ONU per als Drets Humans entre 2008 i 2014. “L’única forma de detenir els recurrents cicles de violència, incloses agressions i venjances per part d’ambdues parts, és garantir un respecte estricte al Dret Internacional”, va agregar.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Xarxa Elèctrica reforça la xarxa de transport a València en repotenciar la línia Godelleta-Requena de 400 kV

Xarxa Elèctrica ha conclòs la repotenciació de la línia de 400 kV entre Requena i Godelleta, augmentant la seua capacitat de transport i reforçant el subministrament elèctric a la província de València.

El Port d’Alacant recolza un de cada cinc projectes de la convocatòria Ports 4.0

L'Autoritat Portuària d'Alacant ha avalat 19 dels 91 projectes comercials presentats a la convocatòria nacional Ports 4.0 i suma 35 iniciatives innovadores secundades si s'inclouen les idees.

Ramazani sosté el gol dels extrems del València en plena sequera

Els extrems del València encadenen diversos mesos sense gol i cedixen quasi tota la responsabilitat ofensiva en banda a Largie Ramazani, que acumula cinc tants de lliga.

Pérez Llorca defén que els actuals pressupostos li eviten pressions mentres prepara nous comptes

Juanfran Pérez Llorca assegura que els pressupostos de la Generalitat continuen garantint la capacitat inversora i que això li permet negociar sense presses unes noves comptes amb els grups parlamentaris.

Pérez Llorca promet continuar baixant impostos i defén el seu model fiscal en la campanya de la renda

Juanfran Pérez Llorca reivindica una política fiscal que, segons afirma, permet baixar impostos i augmentar la recaptació, i anuncia noves deduccions autonòmiques en la campanya de la renda en la Comunitat Valenciana.

L’Elx confia a recuperar a Héctor Fort per a rebre a l’Atlètic

Elx accelera la recuperació del lateral Héctor Fort després de la seua lesió de muscle i confia a tindre-ho disponible per al dol del 22 d'abril davant l'Atlètic de Madrid, pendent encara del vistiplau del Barcelona.

Detinguts tres hòmens per un punt de venda d’objectes robats en una vivenda d’Alacant

La Policia Nacional ha detingut a tres hòmens per un punt de venda i receptació d'objectes robats en una vivenda de la zona nord d'Alacant, on es van intervindre nombrosos efectes sostrets.

Paiporta impulsa el reciclatge d’aparells electrònics amb una campanya en el comerç local

Paiporta impulsa el reciclatge d'aparells elèctrics i electrònics amb una campanya de conscienciació secundada per la Generalitat i el comerç local, que reforça la reconstrucció després de la dana de 2024.