L’ambaixador d’Israel davant de l’ONU obri la porta a ‘expulsar’ del país a treballadors de l’organisme

Erdan afirma que el Govern israelià ha de “considerar seriosament” l’opció d’abandonar Nacions Unides

MADRID, 13 (EUROPA PRESS)

El representant permanent d’Israel davant de Nacions Unides, Gilad Erdan, ha obert el dijous la porta a l'”expulsió” del país de treballadors de Nacions Unides i ha dit que el Govern ha de “considerar seriosament” si abandona l’organisme internacional, un dia després de la publicació

“Ha arribat el moment que Israel considere seriosament els pros i els contres d’eixir-se de l’ONU, però abans hi ha molts passos que seran considerats esta setmana, inclosa l’expulsió d’alts càrrecs de l’ONU que estan difonent mentides”, ha dit en declaracions a la Ràdio de l’Exèrcit.

Les declaracions d’Erdan arriben un dia després que una comissió d’investigació de l’ONU acusara en un informe a Israel de cometre crims contra la humanitat durant la seua ofensiva contra la Franja de Gaza, que inclou l'”extermini”, la qual cosa ha portat al Ministeri d’Exteriors israelià a afirmar que el document “està ple d’acusacions falses i libelos de sang” contra els soldats de l’Exèrcit israelià.

La Comissió d’Investigació sobre els Territoris Palestins Ocupats va publicar la que suposa la primera investigació de l’organisme internacional sobre els successos derivats dels atacs executats el 7 d’octubre contra territori israelià pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) i altres faccions palestines. En el mateix, va afirmar que Israel ha comès crims contra la humanitat i que tant l’Exèrcit israelià com els grups palestins són responsables de crims de guerra.

“És imperatiu que tots els que han comès crims rendisquen comptes”, va sostenir la presidenta de la comissió, la jurista sud-africana Navi Pillay, qui anara Alta Comissionada de l’ONU per als Drets Humans entre 2008 i 2014. “L’única forma de detenir els recurrents cicles de violència, incloses agressions i venjances per part d’ambdues parts, és garantir un respecte estricte al Dret Internacional”, va agregar.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Aemet preveu un cap de setmana inestable i una altra borrasca des del dimarts

Aemet ha informat de pluges generalitzades este dijous i d'un cap de setmana inestable; el dimarts s'espera una altra borrasca. Els acumulats més alts s'han donat en la Comunitat Valenciana.

Huit detinguts a Cheste i Vilamarxant en tres intervencions contra el narcotràfic

La Guàrdia Civil ha detingut a huit persones i ha desarticulat tres punts de venda de droga a Cheste i Vilamarxant. L'operatiu ha intervingut cocaïna, haixix, diners i 11 armes.

Alerten d’una estafa que suplanta ‘Mi Carpeta Ciudadana’ amb un fals ingrés de 552 euros

INCIBE detecta una campanya de correus fraudulents que intenta obtindre dades personals i bancàries dels usuaris

El Port de València tanca el trànsit marítim per ratxes de vent i només permet eixides

El port ha suspés les entrades per ratxes de vent i, a les 09.24, ha permés únicament les eixides. Aemet manté avís groc per pluges i tempestes a Castelló, València i litoral nord d'Alacant.

Carmencita garantix safrà per a sis mesos i evita l’impacte del conflicte a l’Iran

L'empresa embene unes tres tones de safrà a l'any i assegura subministrament fins a setembre de 2026 gràcies al seu 'estoc' i a rutes alternatives. La modernització de la seua planta i l'expansió logística reforcen la seua capacitat en un context de tensions a l'Iran

Dos detinguts per incendis intencionats en garatges de Novelda i Petrer

Dos jóvens de 24 anys han sigut detinguts per provocar sengles focs en garatges de Novelda i Petrer. La ràpida actuació d'emergències va evitar ferits i danys majors.

La pluja força la suspensió de la mascletà de hui en la plaça de l’Ajuntament de València

L'Ajuntament de València ha suspés la mascletà de les 14.00 per la pluja i les previsions. La decisió s'ha pres al no poder garantir el muntatge en temps i condicions.

El Port de València tanca el trànsit marítim per ratxes de vent

El Port de València ha tancat el trànsit marítim per ratxes de vent, segons ha comunicat el Centre de Coordinació d'Emergències després de la notificació de l'Autoritat Portuària. Aemet ha establit per a este dijous l'avís groc per pluges a Castelló, el sud de València i el litoral nord d'Alacant, i s'ha demanat precaució en les carreteres durant la jornada