L’ambaixador d’Israel davant de l’ONU obri la porta a ‘expulsar’ del país a treballadors de l’organisme

Erdan afirma que el Govern israelià ha de “considerar seriosament” l’opció d’abandonar Nacions Unides

MADRID, 13 (EUROPA PRESS)

El representant permanent d’Israel davant de Nacions Unides, Gilad Erdan, ha obert el dijous la porta a l'”expulsió” del país de treballadors de Nacions Unides i ha dit que el Govern ha de “considerar seriosament” si abandona l’organisme internacional, un dia després de la publicació

“Ha arribat el moment que Israel considere seriosament els pros i els contres d’eixir-se de l’ONU, però abans hi ha molts passos que seran considerats esta setmana, inclosa l’expulsió d’alts càrrecs de l’ONU que estan difonent mentides”, ha dit en declaracions a la Ràdio de l’Exèrcit.

Les declaracions d’Erdan arriben un dia després que una comissió d’investigació de l’ONU acusara en un informe a Israel de cometre crims contra la humanitat durant la seua ofensiva contra la Franja de Gaza, que inclou l'”extermini”, la qual cosa ha portat al Ministeri d’Exteriors israelià a afirmar que el document “està ple d’acusacions falses i libelos de sang” contra els soldats de l’Exèrcit israelià.

La Comissió d’Investigació sobre els Territoris Palestins Ocupats va publicar la que suposa la primera investigació de l’organisme internacional sobre els successos derivats dels atacs executats el 7 d’octubre contra territori israelià pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) i altres faccions palestines. En el mateix, va afirmar que Israel ha comès crims contra la humanitat i que tant l’Exèrcit israelià com els grups palestins són responsables de crims de guerra.

“És imperatiu que tots els que han comès crims rendisquen comptes”, va sostenir la presidenta de la comissió, la jurista sud-africana Navi Pillay, qui anara Alta Comissionada de l’ONU per als Drets Humans entre 2008 i 2014. “L’única forma de detenir els recurrents cicles de violència, incloses agressions i venjances per part d’ambdues parts, és garantir un respecte estricte al Dret Internacional”, va agregar.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.

El PSPV acusa el Consell d’ocultar un informe clau sobre la presa de Buseo en la dana de 2024

El PSPV denuncia que el Consell es nega a entregar a la comissió d'investigació de la dana de 2024 un informe sobre la gestió en la presa de Buseo, al·legant que és prova en un procediment penal.

València remet a Fiscalia nous indicis de frau en empadronaments amb contractes de lloguer

L'Ajuntament de València ha traslladat a la Fiscalia Provincial nous indicis de possibles fraus en empadronaments basats en contractes de lloguer presumptament manipulats o falsificats, dins d'un expedient ja obert per fets similars.

L’atur baixa al març en la Comunitat Valenciana i se situa en 288.162 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana descendix al març en 2.467 persones, un 0,85% menys que al febrer, i suma una caiguda interanual de 19.440 aturats.