L’AN accedix a investigar al denunciant d’Alvise Pérez per la presumpta estafa piramidal de Madeira Invest Club

Descarta enviar la causa al Suprem perquè s’investigue a l’eurodiputat fins que no hi haja «indicis de responsabilitat»

MADRID, 4 (EUROPA PRESS)

El jutge de l’Audiència Nacional (AN) José Luis Calama ha admès tres denúncies presentades contra el denunciant de l’eurodiputat Luis ‘Alvise’ Pérez, l’empresari Álvaro Romillo, per la presumpta estafa piramidal comesa per Madeira Invest Club, una plataforma d’inversions de la qual va ser màxim dirigent.

En una interlocutòria, arreplegat per Europa Press, el titular del Jutjat Central d’Instrucció número 4 rebutja inhibir-se al Tribunal Suprem per a investigar Alvise Pérez –líder des Se Acabó La Fiesta (SALF)– com li va sol·licitar una de les associacions denunciants perquè, recorda el magistrat, s’ha de remetre una exposició raonada per a investigar a un aforat quan apareguen «indicis de responsabilitat».

Cal recordar que va ser l’Associació d’Usuaris de Criptomonedes la que va ampliar la seua denúncia inicial per a sol·licitar que el jutjat enviara la causa a l’alt tribunal per la seua condició d’eurodiputat i, per tant, d’aforat.

El jutge precisa que no n’hi ha prou amb la constatació purament nominal que un determinat fet delictiu ha sigut atribuït a un aforat, sinó que «ha de ser prou exhaustiva com per a delimitar, amb tota la provisionalitat que és pròpia d’un moment processal com el present, l’abast objectiu i subjectiu dels fets».

Recorda a més el magistrat que un aforat pot assumir la condició de part i declarar voluntàriament davant del jutge. «S’establix també expressament la facultat d’assumir la condició de part, prendre coneixement de totes les actuacions i obtenir còpia d’esta denúncia o querella, si escau; declarar voluntàriament davant del Jutge, aportar documents, proposar proves i participar en les diligències probatòries», apunta.

COMPETÈNCIA DE L’AUDIÈNCIA NACIONAL

Així les coses, Calama admet i acumula, després que la Fiscalia informara favorablement, les denúncies presentades per l’Associació Nacional per a la Defensa del Consum Español de Servicis, l’Associació d’Afectats per Inversions en Criptomonedes i la ja esmentada Associació d’Usuaris de Criptomonedes

El magistrat indica que una vegada determinat que els fets són susceptibles de constituir una defraudació, sense perjuí de la qualificació jurídica que es realitze en el moment processal oportú, apareix amb «meridiana claredat» que poden ser constitutius d’un delicte d’estafa i que serien competència de l’Audiència Nacional pel nombre de perjudicats i la quantia del suposadament defraudat.

El jutge assenyala que el perjuí globalment denunciat per les acusacions ascendiria a més d’11 milions d’euros, una xifra que supera la barrera dels 7 milions d’euros que és la fixada pel Tribunal Suprem com a paràmetre per a atribuir la competència a l’Audiència Nacional.

A més, l’instructor es referix a criteris de funcionalitat per a concloure que l’Audiència Nacional és l’òrgan judicial que es troba en una posició més favorable per a afrontar la investigació.

En el present cas, indica el magistrat, s’entrelluca una complexa investigació, amb un entramat delictiu de múltiples societats instrumentals i connexions internacionals, amb domicilis a Portugal, Estats Units, República Dominicana, Estònia i Albània, que farà necessari acudir de forma recurrent a l’emissió d’instruments de cooperació jurídica.

Tot això, indica, a fi «determinar la naturalesa i circumstàncies dels fets, les persones que en ells hagen participat i la localització d’actius financers».

El jutge assenyala que els documents incorporats en les denúncies i enllaços a informació externa apunten al fet que la xifra d’afectats podria arribar als 27.000 i el perjudici podria superar els 300 milions d’euros.

LES XIFRES DELS AFECTATS

Des d’Aránguez Advocats, que actuen en representació d’Associació d’Usuaris de Criptomonedes i defensen els interessos d’una mica més de 500 afectats, xifren el frau en més de 300 milions d’euros.

El despatx adduïx en la seua denúncia que Romillo, que es presentava sota l’àlies CryptoSpain, «alardeaba de ser un gran expert en elusió fiscal i coneixedor de criptomonedes».

En la seua ampliació de denúncia, sostenien que Romillo hauria manifestat «públicament la vinculació d’aquesta trama» amb l’eurodiputat, «motiu pel qual argumenta i excusa la paralització de la plataforma i la no devolució del capital als afectats».

Per la seua banda, des de Zaballos Advocats –actuant en representació de l’Associació d’Afectats per Inversions en Criptomonedes– calculen que els estafats superen les 2.700 persones i el frau aconseguiria els 600 milions d’euros.

«Els afectats ingressaven en un suposat club financer d’inversors. Entrar en este club no era barat, havien de desemborsar la quantitat de 2000 euros a l’any. Este era el ganxo per a oferir-li tot tipus de publicitat agressiva i màrqueting fals, amb l’objecte d’atrapar-los en inversions d’una mitjana de 100.000 euros», sosté el despatx.

Últimes notícies

Catalá reclama els missatges dels membres del Govern presents en el Cecopi pel cas de la DANA

L'alcaldessa de València, María José Catalá, ha denunciat indefensió per la publicació íntegra dels seus WhatsApp sobre la DANA i reclama que també s'arrepleguen els missatges dels membres del Govern presents en el Cecopi.

Una macroestafa amb mòbils de gamma alta deixa més d’un milió d’euros en fraus a usuaris

Mossos i Policia Nacional han detingut dotze persones a Barcelona, València, Zaragoza i Madrid per una trama que ha estafat més d’un milió d’euros a clients d’una operadora de telefonia mitjançant la sostracció de 788 mòbils de gamma alta.

Concentració davant Les Corts per exigir més inversions en educació pública i reactivar el Pla Edificant

La Plataforma per l’Ensenyament Públic ha convocat dimarts 14 de juliol una concentració davant Les Corts per reclamar més inversions en educació pública, la reactivació del Pla Edificant i el compliment de les sentències sobre plantilles docents.

Un expert extern assumirà la reestructuració de la matriu de Finetwork a petició de Vodafone

El Tribunal d’Instància d’Alacant ha designat FTI & Partners com a expert extern per a la reestructuració de Wewi Mobile, matriu de Finetwork, després que Vodafone haja sol·licitat el canvi arran de l’anul·lació del pla anterior.

Canvi de temps a la Comunitat Valenciana: baixen les màximes i tornen els ruixats al nord interior

Després de l’última onada de calor, les temperatures màximes baixen de manera general a la Comunitat Valenciana, sobretot a la Marina Alta, amb vent de l’est i possibilitat de ruixats amb tronada a l’interior nord.

Un expert extern assumirà la reestructuració de la matriu de Finetwork a petició de Vodafone

El Tribunal dInstància dAlacant ha designat FTI & Partners com a expert extern per a la reestructuració de Wewi Mobile, matriu de Finetwork, després que la Audiència Provincial anul·lara el pla anterior impulsat per Vodafone.

Una nova quimioteràpia combinada mostra resultats positius en càncer de mama i d’ovari agressius

Un estudi preclínic liderat per la Universitat de València i Incliva ha provat amb èxit una combinació de carboplatí i eprenetapopt en càncer de mama triple negatiu i carcinoma serós d’ovari d’alt grau, molt agressius i resistents a tractaments.

Ingressa en presó a Ceutí el sospitós del tiroteig amb un ferit greu a la Vila Joiosa

Un home de 65 anys ha sigut detingut a Ceutí com a presumpte autor del tiroteig de març de 2025 a la Vila Joiosa, en què un conductor va resultar ferit greu. El jutge ha ordenat el seu ingrés en presó provisional i s’analitza una pistola decomissada.