12.6 C
València
Dimarts, 25 novembre, 2025

L’Audiència celebra demà la vista per a valorar l’ingrés a la presó de Zaplana després de ser condemnat en Erial

Anticorrupció sol·licita l’ingrés immediat en la presó mentre que la defensa al·legarà que no hi ha risc de fugida

VALÈNCIA, 6 (EUROPA PRESS)

La secció quarta de l’Audiència Provincial de València celebrarà demà dijous –si no hi ha canvi d’última hora– una vista per a valorar l’ingrés a la presó de l’expresident de la Generalitat Valenciana i exministre amb el PP Eduardo Zaplana després de ser condemnat a 10 anys i cinc mesos per la trama de les ITV en el cas Erial.

El tribunal convoca la vista després que la Fiscalia Anticorrupció, una vegada dictada la sentència d’Erial –que no és ferma i es pot recórrer davant del Tribunal Suprem–, demanara l’ingrés immediat a la presó de Zaplana en apreciar risc de fugida.

En la vista, assenyalada per a les 12.30 hores, els magistrats escoltaran tant els arguments del fiscal com de la defensa –que intentarà desmuntar el risc al·ludit per l’acusació– i, finalment, prendrà una decisió, que no serà demà, sinó en els pròxims dies, segons ha pogut saber Europa Press.

Per a la vista no és obligatori que Zaplana acudisca a la Ciutat de la Justícia atés que, tal com han confirmat fonts jurídiques a Europa Press, podria designar un representant legal i evitar, així, estar present en este tràmit. En este tipus de procediments allò normal és que els condemnats sí assistisquen a la vista.

Si es decidira que Zaplana ha d’anar a presó fins que el Suprem resolga els recursos presentats contra la condemna, el més habitual és que es passe la decisió als Jutjats d’Executòries i se li done un termini d’uns dies per a ingressar.

Últimes notícies

Pocs núvols, descens de temperatures i ratxes molt fortes de nord-oest a Castelló

La Comunitat Valenciana viurà una jornada estable amb cel poc nuvolós i vent del nord-oest. A Castelló s'esperen ratxes molt fortes i baixada de temperatures.

Alerta taronja per vent en el nord de Castelló amb ratxes de fins a 100 km/h

Emergències manté l'alerta taronja per vent en el litoral i interior nord de Castelló, amb ratxes de fins a 100 km/h, i la groga a l'interior sud i la costa.

La xiqueta ingressada després d’un tractament dental a Alzira evoluciona favorablement

La menor de 4 anys roman en planta a l'Hospital Clínic de València i la seua evolució és favorable. Sanitat i la Policia mantenen obertes les investigacions.

Mossega a un guàrdia civil durant la seua detenció per portar cocaïna en el cotxe

Un home de 27 anys ha sigut detingut a Albatera després de mossegar a un agent durant un control en el qual van trobar 53,3 g de cocaïna. També van arrestar als seus acompanyants i el jutge va dictar llibertat amb càrrecs.

Onze comunitats en alerta per nevades, onatge i vent: ratxes de fins a 100 km/h a Catalunya i Comunitat Valenciana

Onze comunitats activen avisos per neu, temporal marítim i vent. Catalunya i Comunitat Valenciana estan en nivell taronja per ratxes de fins a 100 km/h.

El rei presidix hui a València l’obertura del curs universitari i els Premis Rei Jaume I

Felip VI encapçala a València l'obertura nacional del curs universitari, ajornada al setembre per alerta roja, i lliurament els Premis Rei Jaume I en la Llotja.

Radiografia de la violència de gènere a Espanya: 41 assassinats i 570 denúncies diàries en 2025

Les dades oficials de 2025 dibuixen un augment sostingut de la violència masclista: 41 assassinats i 570 denúncies diàries, amb la violència sexual a l'alça.

El domini .val: el nom que el valencià mereix en internet

Descobreix la importància del domini .val per a la identitat valenciana en l'espai digital i la seva rellevància actual.