L’Audiència celebra demà la vista per a valorar l’ingrés a la presó de Zaplana després de ser condemnat en Erial

Anticorrupció sol·licita l’ingrés immediat en la presó mentre que la defensa al·legarà que no hi ha risc de fugida

VALÈNCIA, 6 (EUROPA PRESS)

La secció quarta de l’Audiència Provincial de València celebrarà demà dijous –si no hi ha canvi d’última hora– una vista per a valorar l’ingrés a la presó de l’expresident de la Generalitat Valenciana i exministre amb el PP Eduardo Zaplana després de ser condemnat a 10 anys i cinc mesos per la trama de les ITV en el cas Erial.

El tribunal convoca la vista després que la Fiscalia Anticorrupció, una vegada dictada la sentència d’Erial –que no és ferma i es pot recórrer davant del Tribunal Suprem–, demanara l’ingrés immediat a la presó de Zaplana en apreciar risc de fugida.

En la vista, assenyalada per a les 12.30 hores, els magistrats escoltaran tant els arguments del fiscal com de la defensa –que intentarà desmuntar el risc al·ludit per l’acusació– i, finalment, prendrà una decisió, que no serà demà, sinó en els pròxims dies, segons ha pogut saber Europa Press.

Per a la vista no és obligatori que Zaplana acudisca a la Ciutat de la Justícia atés que, tal com han confirmat fonts jurídiques a Europa Press, podria designar un representant legal i evitar, així, estar present en este tràmit. En este tipus de procediments allò normal és que els condemnats sí assistisquen a la vista.

Si es decidira que Zaplana ha d’anar a presó fins que el Suprem resolga els recursos presentats contra la condemna, el més habitual és que es passe la decisió als Jutjats d’Executòries i se li done un termini d’uns dies per a ingressar.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat perfila un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

El Consell impulsa un marc estable i avaluable fins a 2030 per a coordinar l'I+D+i, reactivar infraestructures i simplificar tràmits amb focus en talent i inversió

Pérez Llorca afirma que un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors no acompanyats

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs del Consell contra el decret estatal de repartiment de menors migrants no acompanyats. El president ha presentat la resolució com un primer aval judicial a la seua postura i ha exigit al Govern aclarir els criteris d'assignació.

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.

Paiporta impulsa set projectes de reconstrucció per 19,5 milions

L'Ajuntament entra en la fase de redacció de set actuacions després de la DANA, amb una inversió total de 19,5 milions per a equipaments i zones verdes. Parcs i jardins concentren la major partida i el procés avança cap a la licitació.

El 53% de les persones ateses per Casa Caridad de València són dones

Casa Caridad de València informa que el 53% de les persones que atén són dones i un terç són menors. L'entitat celebra el seu 120 aniversari amb un model més professional i integral.

El Port de València reobri després del tancament per ratxes de vent

El Port de València ha reobert després d'un tancament marítim per ratxes de vent a primera hora. La normalitat s'ha recuperat a les 14.33, amb obertura parcial prèvia a les 09.24.