Anuncios

L’Audiència celebra demà la vista per a valorar l’ingrés a la presó de Zaplana després de ser condemnat en Erial

Anticorrupció sol·licita l’ingrés immediat en la presó mentre que la defensa al·legarà que no hi ha risc de fugida

VALÈNCIA, 6 (EUROPA PRESS)

Anuncios

La secció quarta de l’Audiència Provincial de València celebrarà demà dijous –si no hi ha canvi d’última hora– una vista per a valorar l’ingrés a la presó de l’expresident de la Generalitat Valenciana i exministre amb el PP Eduardo Zaplana després de ser condemnat a 10 anys i cinc mesos per la trama de les ITV en el cas Erial.

El tribunal convoca la vista després que la Fiscalia Anticorrupció, una vegada dictada la sentència d’Erial –que no és ferma i es pot recórrer davant del Tribunal Suprem–, demanara l’ingrés immediat a la presó de Zaplana en apreciar risc de fugida.

En la vista, assenyalada per a les 12.30 hores, els magistrats escoltaran tant els arguments del fiscal com de la defensa –que intentarà desmuntar el risc al·ludit per l’acusació– i, finalment, prendrà una decisió, que no serà demà, sinó en els pròxims dies, segons ha pogut saber Europa Press.

Per a la vista no és obligatori que Zaplana acudisca a la Ciutat de la Justícia atés que, tal com han confirmat fonts jurídiques a Europa Press, podria designar un representant legal i evitar, així, estar present en este tràmit. En este tipus de procediments allò normal és que els condemnats sí assistisquen a la vista.

Si es decidira que Zaplana ha d’anar a presó fins que el Suprem resolga els recursos presentats contra la condemna, el més habitual és que es passe la decisió als Jutjats d’Executòries i se li done un termini d’uns dies per a ingressar.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

La Fiscalia demana 26 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment a les dos filles de la seua parella

Un home se senta en la banqueta acusada d'agredir sexualment durant anys a les dos filles de la seua llavors parella, de 9 i 11 anys, per a qui la Fiscalia reclama 26 anys de presó.

La forta olor de marihuana destapa una plantació amb 43 quilos de cabdells a Picassent

La Guàrdia Civil desmantella una plantació de marihuana en una urbanització de Picassent després de les queixes veïnals per la forta olor i localitza 43,60 quilos de cabdells i 160 esqueixos.

Dilluns de cels buidats i màximes a l’alça en la Comunitat Valenciana

La setmana arranca en la Comunitat Valenciana amb cels buidats, pujada de les temperatures màximes en zones del litoral i ambient estable abans d'un dimarts amb tempestes en el nord de Castelló.

Els bombers donen per controlat l’incendi en una fàbrica de teules d’Agost

L'incendi declarat en una fàbrica de teules d'Agost ha quedat controlat de matinada i els bombers mantenen diverses dotacions refrescant l'estructura de la nau, molt afectada per les flames.

Controlen un incendi en una fàbrica de teules d’Agost sense causar ferits

Un incendi declarat en una fàbrica de teules d'Agost, al costat de la CV-820, evoluciona de manera favorable i no ha causat ferits, segons el Consorci Provincial de Bombers.

Román aconseguix una orella insuficient davant un gran bou de Conde de Mayalde a San Isidro

Román només va obtindre una orella considerada curta enfront del millor bou de Conde de Mayalde en una llarga vesprada de San Isidro marcada per la lesió de David Galván i per fins a cinc avisos.

Pedro Martínez destaca la reacció del València Basket malgrat la derrota davant Baskonia

Pedro Martínez ressalta l'actitud competitiva de València Basket després de remuntar catorze punts i fregar la victòria davant Baskonia abans d'un decisiu dol d'Eurolliga.

Segon PCR negatiu descarta ara com ara hantavirus en la dona aïllada a Alacant

La dona aïllada en un hospital d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu en una segona PCR, encara que Sanitat manté l'aïllament i repetirà la prova en 48 hores.
Anuncios