L’Audiència celebra demà la vista per a valorar l’ingrés a la presó de Zaplana després de ser condemnat en Erial

Anticorrupció sol·licita l’ingrés immediat en la presó mentre que la defensa al·legarà que no hi ha risc de fugida

VALÈNCIA, 6 (EUROPA PRESS)

La secció quarta de l’Audiència Provincial de València celebrarà demà dijous –si no hi ha canvi d’última hora– una vista per a valorar l’ingrés a la presó de l’expresident de la Generalitat Valenciana i exministre amb el PP Eduardo Zaplana després de ser condemnat a 10 anys i cinc mesos per la trama de les ITV en el cas Erial.

El tribunal convoca la vista després que la Fiscalia Anticorrupció, una vegada dictada la sentència d’Erial –que no és ferma i es pot recórrer davant del Tribunal Suprem–, demanara l’ingrés immediat a la presó de Zaplana en apreciar risc de fugida.

En la vista, assenyalada per a les 12.30 hores, els magistrats escoltaran tant els arguments del fiscal com de la defensa –que intentarà desmuntar el risc al·ludit per l’acusació– i, finalment, prendrà una decisió, que no serà demà, sinó en els pròxims dies, segons ha pogut saber Europa Press.

Per a la vista no és obligatori que Zaplana acudisca a la Ciutat de la Justícia atés que, tal com han confirmat fonts jurídiques a Europa Press, podria designar un representant legal i evitar, així, estar present en este tràmit. En este tipus de procediments allò normal és que els condemnats sí assistisquen a la vista.

Si es decidira que Zaplana ha d’anar a presó fins que el Suprem resolga els recursos presentats contra la condemna, el més habitual és que es passe la decisió als Jutjats d’Executòries i se li done un termini d’uns dies per a ingressar.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Més de 250 conductors passen a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes de trànsit

Un total de 257 conductors van ser posats a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes contra la seguretat viària, la majoria per alcohol i per conduir sense permís o llicència.

València activa el protocol per contaminació de pols en suspensió i llança recomanacions a la població

L'Ajuntament de València activa el protocol informatiu per un episodi de contaminació de pols en suspensió i demana reduir l'exposició a l'aire lliure i l'ús del cotxe privat.

Kameron Taylor afronta el repte de Màlaga sense por i amb màxim respecte a Unicaja

Kameron Taylor destaca que València Basket no es tirarà arrere davant el repte de visitar a Unicaja després d'una exigent doble jornada d'Eurolliga i subratlla el carinyo i respecte que sent pel seu exequipo.

El València Basket defén la seua segona plaça en l’ACB en la pista d’un Unicaja molt exigit

El València Basket visita a l'Unicaja a Màlaga per a protegir la seua segona posició en la Lliga Endesa després d'una exigent setmana en Eurolliga, enfront d'un rival esgotat per les derrotes però reforçat per la seua passada a la Final Four de la BCL.

Athletic i Vila-real mesuren les seues aspiracions europees en San Mamés

San Mamés acull un dol clau per Europa en el qual l'Athletic intenta recuperar crèdit després del seu colp a Getafe davant un Vila-real que vol consolidar la seua plaça de Champions.

Matías Moreno exigix màxima intensitat del Llevant davant el Getafe

Matías Moreno reclama que el Llevant isca amb màxima determinació i unit per a aconseguir la victòria davant el Getafe i acostar-se a la permanència.

Morant demana a les administracions reforçar la seua aposta per la cultura en la Comunitat Valenciana

Diana Morant reivindica el potencial del sector cultural valencià i reclama a totes les administracions que reforcen el seu suport amb més esdeveniments i polítiques estables.

Interceptat a Moixent un conductor drogat després de recórrer 27 quilòmetres en sentit contrari per la A-35 i l’A-33

La Guàrdia Civil de Trànsit investiga a un home de 64 anys que va conduir de nit, sota els efectes de les drogues, 27 quilòmetres en sentit contrari per les autovies A-35 i A-33 fins a ser detingut a Moixent.