L’Audiència celebra demà la vista per a valorar l’ingrés a la presó de Zaplana després de ser condemnat en Erial

Anticorrupció sol·licita l’ingrés immediat en la presó mentre que la defensa al·legarà que no hi ha risc de fugida

VALÈNCIA, 6 (EUROPA PRESS)

La secció quarta de l’Audiència Provincial de València celebrarà demà dijous –si no hi ha canvi d’última hora– una vista per a valorar l’ingrés a la presó de l’expresident de la Generalitat Valenciana i exministre amb el PP Eduardo Zaplana després de ser condemnat a 10 anys i cinc mesos per la trama de les ITV en el cas Erial.

El tribunal convoca la vista després que la Fiscalia Anticorrupció, una vegada dictada la sentència d’Erial –que no és ferma i es pot recórrer davant del Tribunal Suprem–, demanara l’ingrés immediat a la presó de Zaplana en apreciar risc de fugida.

En la vista, assenyalada per a les 12.30 hores, els magistrats escoltaran tant els arguments del fiscal com de la defensa –que intentarà desmuntar el risc al·ludit per l’acusació– i, finalment, prendrà una decisió, que no serà demà, sinó en els pròxims dies, segons ha pogut saber Europa Press.

Per a la vista no és obligatori que Zaplana acudisca a la Ciutat de la Justícia atés que, tal com han confirmat fonts jurídiques a Europa Press, podria designar un representant legal i evitar, així, estar present en este tràmit. En este tipus de procediments allò normal és que els condemnats sí assistisquen a la vista.

Si es decidira que Zaplana ha d’anar a presó fins que el Suprem resolga els recursos presentats contra la condemna, el més habitual és que es passe la decisió als Jutjats d’Executòries i se li done un termini d’uns dies per a ingressar.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Dilluns de cels buidats i vent fluix en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta el dilluns amb cels buidats o poc nuvolosos, temperatures amb pocs canvis i vent fluix, que rolará a component este al migdia.

Els sindicats mèdics convoquen un nou atur setmanal davant el bloqueig amb Sanitat

Els sindicats mèdics convoquen el tercer atur setmanal de l'any després del fracàs de les negociacions amb el Ministeri de Sanitat i un encreuament de retrets per la reforma de l'estatut marc.

Reciplasa garantix el servici després de l’incendi en la planta de residus d’Onda

Reciplasa assegura la recollida i el tractament de residus per als 46 municipis als quals presta servici malgrat l'incendi encara actiu en la planta d'Onda.

Els bombers intenten frenar l’avanç de l’incendi industrial en un desballestament d’Onda

Els bombers de la Diputació de Castelló treballen des de la vesprada del diumenge per a contindre l'incendi declarat en una campa exterior de l'empresa de desballestament Reciplasa a Onda, que ha obligat a desallotjaments preventius pel fum.

Gerard Moreno i Pépé encarrilen el triomf del Vila-real davant un Celta molt fràgil

Un penal convertit per Gerard Moreno en el primer minut i un gol de Pépé abans de la mitja hora permeten al Vila-real anar-se al descans amb un 2-0 enfront d'un Celta molt bla arrere.

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.

Un jove de 26 anys resulta ferit per cremades en l’incendi d’una cuina a Alfafar

Un incendi en la cuina d'una vivenda a Alfafar ha provocat cremades a un jove de 26 anys, que ha sigut traslladat a l'hospital La Fe, i ha afectat per fum a altres tres persones que han sigut donades d'alta en el lloc.

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.