10.4 C
València
Dimecres, 19 novembre, 2025

L’Audiència Provincial denega la investigació de la fàbrica del revestiment de l’edifici incendiat a Campanar

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

La secció quarta de l’Audiència Provincial de València ha desestimat els recursos d’apel·lació presentats per diverses acusacions particulars i ha rebutjat la investigació del representant legal de l’empresa encarregada de fabricar el revestiment de la façana de l’edifici del barri de Campanar, que es va incendiar el 22 de febrer de l’any passat, ocasionant la mort de deu persones.

El tribunal ha denegat també sol·licituds de proves, incloent les declaracions testimonials dels bombers que van participar inicialment en l’extinció del foc, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

Les decisions del tribunal es fonamenten en dues interlocutòries d’apel·lació emeses recentment, que ratifiquen les conclusions assolides pel Jutjat d’Instrucció número 9 de València, que era responsable de la investigació inicial. En concret, l’Audiència ha decidit no citar com a investigat al responsable de la mercantil que va fabricar el revestiment, ja que considera que l’edifici en qüestió va ser construït amb el rigor que requerien les normatives vigents en el moment de la seva construcció.

Aquesta conclusió es basa en les declaracions testimonials d’un arquitecte tècnic autor del projecte de construcció, un altre arquitecte tècnic que va supervisar l’obra, i un arquitecte municipal que va elaborar l’informe previ a la concessió de la llicència d’obra.

Tal com recull la interlocutòria, “difícilment es pot pretendre que existira una responsabilitat penal per la suposada ocultació d’un risc, si aquest estava legalment admès, ja que estava autoritzada la utilització del material per al revestiment de la façana”.

La secció quarta de l’Audiència ha reiterat la negativa a practicar altres diligències relacionades amb el material utilitzat en la façana de l’edifici, considerant que són innecessàries.

Quant al segon punt de les interlocutòries, el tribunal ha denegat la pràctica de la testificació de tots els bombers que van participar en les primeres intervencions durant l’incendi, argumentant que tal sol·licitud és “redundant”. En aquest cas, s’apunta que tres bombers que van arribar a l’edifici en els primers vehicles durant l’incendi ja han testificat, incloent un bomber sapador, un cap i un sergent. La sala considera que les circumstàncies de la intervenció dels bombers ja estan esclarides.

Últimes notícies

Una dona atesa després d’un incendi amb explosió de gas en una vivenda de Bocairent

Una explosió de gas ha provocat un incendi en una vivenda de Bocairent i una dona ha sigut atesa. S'han mobilitzat bombers de València i Alacant i no hi ha hagut propagació.

El Govern exposa a les pedanies del sud de València el pla de resiliència enfront d’inundacions

El Govern ha exposat a veïns de Forn de Alcedo, Castellar-Oliveral i La Torre el Pla de Millora de la Resiliència enfront d'inundacions, amb 530 milions d'inversió. Ahir es va aprovar licitar per 3,8 milions la redacció de deu projectes amb desviaments al nou llit del Túria i millores de drenatge en infraestructures.

Raúl Fernández lidera els primers test de 2026 de MotoGP a Cheste

Raúl Fernández ha encapçalat el primer test de 2026 a Cheste amb un 1.29.373. La jornada, de set hores, ha deixat debuts, molt de rodatge i poques incidències.

La Generalitat al·lega que no pot recuperar el llistat de personal que va rebre alertes de premsa del 29-O

La Generalitat sosté que no és tècnicament possible reconstruir el llistat d'empleats que van rebre les alertes de premsa els dies 28 i 29 d'octubre. L'administració remitent les alertes rebudes, però afirma que no pot identificar a tots els subscriptors d'eixes dates.

La Fiscalia secunda transcriure les comunicacions per ràdio del CCE del 29 d’octubre

La Fiscalia recolza la petició d'Intersindical Valenciana per a transcriure i obtindre còpia de les comunicacions per ràdio del CCE del 29-O i suggerix delimitar la franja horària.

Sergio de Larrea es va mostrar ‘súper tranquil’ després de tres descartes i va confiar en més oportunitats

El base de València Basket va relativitzar les seues tres descartes per decisió tècnica, va assegurar no tindre problemes físics i va confiar que arribaran més oportunitats.

Sergio García posposa la seua final de temporada per a jugar el Saudita Internacional de Riad

El castellonenc disputarà des del dimecres el Saudita Internacional del circuit asiàtic i retarda el tancament del seu any competitiu després de l'Obert d'Espanya. Va perdre la targeta del DP World Tour al no complir el mínim de tornejos.

Camps demana un congrés del PPCV amb ‘un militant, un vot’ per a renovar la direcció

El portaveu del projecte de Francisco Camps, José Miguel Tolosa, ha reclamat un congrés del PPCV amb 'un militant, un vot' per a elegir la nova direcció després de l'anunci sobre Carlos Mazón. La proposta pretén obrir un debat d'idees i reforçar la legitimitat interna.