L’Audiència Provincial denega la investigació de la fàbrica del revestiment de l’edifici incendiat a Campanar

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

La secció quarta de l’Audiència Provincial de València ha desestimat els recursos d’apel·lació presentats per diverses acusacions particulars i ha rebutjat la investigació del representant legal de l’empresa encarregada de fabricar el revestiment de la façana de l’edifici del barri de Campanar, que es va incendiar el 22 de febrer de l’any passat, ocasionant la mort de deu persones.

El tribunal ha denegat també sol·licituds de proves, incloent les declaracions testimonials dels bombers que van participar inicialment en l’extinció del foc, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

Les decisions del tribunal es fonamenten en dues interlocutòries d’apel·lació emeses recentment, que ratifiquen les conclusions assolides pel Jutjat d’Instrucció número 9 de València, que era responsable de la investigació inicial. En concret, l’Audiència ha decidit no citar com a investigat al responsable de la mercantil que va fabricar el revestiment, ja que considera que l’edifici en qüestió va ser construït amb el rigor que requerien les normatives vigents en el moment de la seva construcció.

Aquesta conclusió es basa en les declaracions testimonials d’un arquitecte tècnic autor del projecte de construcció, un altre arquitecte tècnic que va supervisar l’obra, i un arquitecte municipal que va elaborar l’informe previ a la concessió de la llicència d’obra.

Tal com recull la interlocutòria, “difícilment es pot pretendre que existira una responsabilitat penal per la suposada ocultació d’un risc, si aquest estava legalment admès, ja que estava autoritzada la utilització del material per al revestiment de la façana”.

La secció quarta de l’Audiència ha reiterat la negativa a practicar altres diligències relacionades amb el material utilitzat en la façana de l’edifici, considerant que són innecessàries.

Quant al segon punt de les interlocutòries, el tribunal ha denegat la pràctica de la testificació de tots els bombers que van participar en les primeres intervencions durant l’incendi, argumentant que tal sol·licitud és “redundant”. En aquest cas, s’apunta que tres bombers que van arribar a l’edifici en els primers vehicles durant l’incendi ja han testificat, incloent un bomber sapador, un cap i un sergent. La sala considera que les circumstàncies de la intervenció dels bombers ja estan esclarides.

Últimes notícies

Un bebé de cinc mesos, greu després de ser mossegat al cap per un gos a Abanilla

Un bebé de cinc mesos roman ingressat en l'UCI de l'Hospital Doctor Balmis d'Alacant després de patir una mossegada en el crani per part d'un gos de raça potencialment perillosa en un paratge rural d'Abanilla.

Compromís acusa a Camps de gastar 15.000 euros en gasolina del seu cotxe oficial en 2025

Compromís acusa a Francisco Camps d'usar 15.000 euros públics en combustible del seu cotxe oficial per a la seua campanya interna en el PP, xifra que l'entorn del expresident nega i tatxa d'errònia.

S’entrega l’home atrinxerat en la seua vivenda després de ser acusat de violència masclista a Teulada

Un home de 45 anys acusat de violència masclista s'entrega després de romandre prop d'una hora atrinxerat en la seua vivenda de Teulada. La Guàrdia Civil aconseguix la seua detenció sense ferits i amb la zona acordonada.

Alerta groga per ratxes de fins a 80 km/h a l’interior i litoral nord de Castelló

La Aemet manté actiu l'avís groc per vent del nord-oest en diverses zones de l'interior i litoral de Castelló, amb ratxes màximes d'entre 70 i 80 km/h i fenòmens costaners associats.

Detingut a València després de ser localitzat per la geolocalització d’uns auriculars robats

La Policia Local de València va detindre a un home acusat de robar l'equipatge complet d'uns turistes gràcies a la geolocalització activa d'uns auriculars sense fils sostrets de l'interior del vehicle.

Les màximes es recuperen en la Comunitat Valenciana i Llíria aconseguix 22,3 graus

Les temperatures màximes han repuntat este dilluns en la Comunitat Valenciana després d'un diumenge més fresc, amb pujades de fins a 7 graus i un màxim de 22,3 a Llíria.

Dos nous projectes empresarials opten a instal·lar-se en Parc Sagunt II

La Generalitat ha tancat el termini del concurs per a la compra de parcel·les en Parc Sagunt II amb dos noves propostes empresarials i obri ara la fase de valoració dels projectes presentats.

La Generalitat incorpora de manera immediata a 108 nous agricultors amb una ajuda de 4,4 milions

La Generalitat activa una ajuda directa de 4,4 milions d'euros que permet la incorporació immediata de 108 nous agricultors en la Comunitat Valenciana, amb majoria de dones i prioritat per a jóvens.