L’Audiència Provincial denega la investigació de la fàbrica del revestiment de l’edifici incendiat a Campanar

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

La secció quarta de l’Audiència Provincial de València ha desestimat els recursos d’apel·lació presentats per diverses acusacions particulars i ha rebutjat la investigació del representant legal de l’empresa encarregada de fabricar el revestiment de la façana de l’edifici del barri de Campanar, que es va incendiar el 22 de febrer de l’any passat, ocasionant la mort de deu persones.

El tribunal ha denegat també sol·licituds de proves, incloent les declaracions testimonials dels bombers que van participar inicialment en l’extinció del foc, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

Les decisions del tribunal es fonamenten en dues interlocutòries d’apel·lació emeses recentment, que ratifiquen les conclusions assolides pel Jutjat d’Instrucció número 9 de València, que era responsable de la investigació inicial. En concret, l’Audiència ha decidit no citar com a investigat al responsable de la mercantil que va fabricar el revestiment, ja que considera que l’edifici en qüestió va ser construït amb el rigor que requerien les normatives vigents en el moment de la seva construcció.

Aquesta conclusió es basa en les declaracions testimonials d’un arquitecte tècnic autor del projecte de construcció, un altre arquitecte tècnic que va supervisar l’obra, i un arquitecte municipal que va elaborar l’informe previ a la concessió de la llicència d’obra.

Tal com recull la interlocutòria, “difícilment es pot pretendre que existira una responsabilitat penal per la suposada ocultació d’un risc, si aquest estava legalment admès, ja que estava autoritzada la utilització del material per al revestiment de la façana”.

La secció quarta de l’Audiència ha reiterat la negativa a practicar altres diligències relacionades amb el material utilitzat en la façana de l’edifici, considerant que són innecessàries.

Quant al segon punt de les interlocutòries, el tribunal ha denegat la pràctica de la testificació de tots els bombers que van participar en les primeres intervencions durant l’incendi, argumentant que tal sol·licitud és “redundant”. En aquest cas, s’apunta que tres bombers que van arribar a l’edifici en els primers vehicles durant l’incendi ja han testificat, incloent un bomber sapador, un cap i un sergent. La sala considera que les circumstàncies de la intervenció dels bombers ja estan esclarides.

Últimes notícies

La Generalitat permet usar la llana d’ovella i cabra com a nou fertilitzant agrícola

La Generalitat autoritza que la llana d'ovelles i cabres, fins ara sense valor comercial i costosa de retirar, puga tractar-se i utilitzar-se com a fertilitzant en sòls agrícoles, alleujant costos i millorant la gestió de residus ramaders.

Primal Scream i Röyksopp lideren un Deleste 2026 més electrònic i amb rècord a la vista

L'edició 2026 del Deleste Festival convertix de nou els Jardins de Vivers de València en focus de música independent, amb dos jornades diferenciades i rècord de públic en l'horitzó.

La Guàrdia Civil investiga l’agressió sexual a una menor en un club de futbol de Faura

La Guàrdia Civil manté obertes diligències per una presumpta agressió sexual a una xiqueta de 13 anys, atribuïda al fisioterapeuta de l'equip de futbol femení de Faura durant una sessió de tractament.

Psiquiatres reclamen abordar la depressió persistent sense banalitzar-la ni culpar al pacient

Especialistes en salut mental defenen un abordatge integral i psicosocial de la depressió persistent i els trastorns de la personalitat, amb més formació, recursos i humanitat en l'atenció, sense culpabilitzar al pacient.

Els metges valencians afronten una altra setmana de vaga i preparen una gran manifestació el dia 20

Els metges de la Comunitat Valenciana encadenen una nova setmana de vaga entre el 18 i el 22 de maig i preparen manifestacions i concentracions per a denunciar la precarietat i la sobrecàrrega assistencial.

Un estudi revela com els mitjans influïxen en la visió ciutadana de la gestió forestal

Un estudi de la UPV mostra que l'enfocament dels mitjans condiciona la percepció social de la gestió forestal sostenible i genera una visió centrada en crisi i incendis.

Detingut a Beniparrell amb quatre botelles d’òxid nitrós i més de 2.500 euros en el cotxe

La Guàrdia Civil deté a Beniparrell a un jove de 21 anys a què intervenen quatre botelles d'òxid nitrós, gran quantitat de globus i 2.510 euros en efectiu.

Dissabte de cels buidats i ratxes molt fortes de vent a l’interior de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta un dissabte de temps estable i majorment buidat, amb descens de les mínimes i ratxes de vent molt forts a l'interior nord de Castelló durant la primera mitat del dia.