L’Audiència Provincial denega la investigació de la fàbrica del revestiment de l’edifici incendiat a Campanar

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

La secció quarta de l’Audiència Provincial de València ha desestimat els recursos d’apel·lació presentats per diverses acusacions particulars i ha rebutjat la investigació del representant legal de l’empresa encarregada de fabricar el revestiment de la façana de l’edifici del barri de Campanar, que es va incendiar el 22 de febrer de l’any passat, ocasionant la mort de deu persones.

El tribunal ha denegat també sol·licituds de proves, incloent les declaracions testimonials dels bombers que van participar inicialment en l’extinció del foc, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

Les decisions del tribunal es fonamenten en dues interlocutòries d’apel·lació emeses recentment, que ratifiquen les conclusions assolides pel Jutjat d’Instrucció número 9 de València, que era responsable de la investigació inicial. En concret, l’Audiència ha decidit no citar com a investigat al responsable de la mercantil que va fabricar el revestiment, ja que considera que l’edifici en qüestió va ser construït amb el rigor que requerien les normatives vigents en el moment de la seva construcció.

Aquesta conclusió es basa en les declaracions testimonials d’un arquitecte tècnic autor del projecte de construcció, un altre arquitecte tècnic que va supervisar l’obra, i un arquitecte municipal que va elaborar l’informe previ a la concessió de la llicència d’obra.

Tal com recull la interlocutòria, “difícilment es pot pretendre que existira una responsabilitat penal per la suposada ocultació d’un risc, si aquest estava legalment admès, ja que estava autoritzada la utilització del material per al revestiment de la façana”.

La secció quarta de l’Audiència ha reiterat la negativa a practicar altres diligències relacionades amb el material utilitzat en la façana de l’edifici, considerant que són innecessàries.

Quant al segon punt de les interlocutòries, el tribunal ha denegat la pràctica de la testificació de tots els bombers que van participar en les primeres intervencions durant l’incendi, argumentant que tal sol·licitud és “redundant”. En aquest cas, s’apunta que tres bombers que van arribar a l’edifici en els primers vehicles durant l’incendi ja han testificat, incloent un bomber sapador, un cap i un sergent. La sala considera que les circumstàncies de la intervenció dels bombers ja estan esclarides.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat i acosta la salvació

Un gol de Randy Nteka en la segona part va donar una victòria vital al Raig davant un Elx que va jugar amb deu per l'expulsió de Pedro Bigas i veu frenada la seua reacció en la lluita per la permanència.

De Fruits mira a la Lliga Conferència després d’un triomf clau del Raig davant l’Elx

Jorge de Fruits destaca que la victòria del Raig davant l'Elx suposa un pas de gegant cap a la salvació i anima a somiar amb la Lliga Conferència.

Dituro assenyala l’expulsió de Bigas com a clau en la derrota de l’Elx davant el Raig

Matías Dituro va considerar que l'expulsió de Pedro Bigas va ser determinant en la derrota de l'Elx davant el Rayo Vallecano per 1-0, i va admetre que l'equip queda en una situació delicada en la lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat numèrica

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar la victòria al Rayo Vallecano davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i veu complicar-se encara més la seua lluita per la salvació.

Set ferits en un xoc múltiple entre tres cotxes a Vila-real

Set persones han resultat ferides en un accident de trànsit en la N-340 al seu pas per Vila-real, on han xocat tres vehicles i ha sigut necessària l'excarceració de tres ocupants.

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Un jove de 28 anys que circulava en patinet elèctric ha quedat atrapat sota un turisme després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent i ha hagut de ser rescatat pels bombers abans de ser traslladat a l'hospital.