10.3 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Les autoritats de Gaza denuncien la mort d’una periodista en un atac d’Israel contra la Franja

MADRID, 2 (EUROPA PRESS)

Les autoritats de la Franja de Gaza, controlades pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs), han denunciat la mort d’una periodista en un nou atac executat per l’Exèrcit d’Israel contra l’enclavament, enmig de l’ofensiva llançada després dels atacs perpetrats el 7 d’octubre del 2023 pel grup islamista i altres faccions palestines.

L’oficina de premsa de les autoritats gazatíes ha assenyalat en un comunicat publicat en el seu compte en Telegram que la morta és Maisara Ahmed Salá, que treballava per a Quds News Network, sense donar detalls sobre el moment i el lloc de l’atac israelià que va acabar amb la seua vida.

Així mateix, ha elevat a 192 els periodistes morts des de l’inici de la “guerra genocida” i ha reiterat la seua condemna als “assassinats de periodistes palestins per part de l’ocupació israeliana”, a la qual fa “totalment responsable” d’estos “atroços crims”.

Per això, ha demanat a la comunitat internacional que “dissuadisca a l’ocupació” i “porte davant dels tribunals internacionals” als responsables d’estos actes per a “pressionar-la i que pose fi al genocidi i l’assassinat de periodistes palestins” en l’enclavament palestí.

Israel va llançar la seua ofensiva contra Gaza després dels atacs perpetrats el 7 d’octubre del 2023 per Hamàs i altres faccions palestines, que van deixar uns 1.200 morts i uns 250 segrestats. Les autoritats gazatíes han denunciat ja la mort de més de 44.400 persones, a les quals se sumen al voltant de 790 palestins morts a mans de les forces d’Israel i en atacs perpetrats per colons des de llavors a Cisjordània i Jerusalem Est.

Últimes notícies

Mbappé decidix amb un doblet en La Ceràmica i reforça la recuperació del Reial Madrid

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al Vila-real amb dos gols de Mbappé, el segon de penal en el descompte, i va consolidar la seua millora sota el comandament d'Álvaro Arbeloa.

El Vila-real avança una lesió en el tendó d’Aquil·les de Juan Foyth

El defensa argentí es va retirar als vint minuts davant el Reial Madrid amb molèsties en el tendó d'Aquil·les esquerre. El club espera proves i tem que siga greu.

Barcelona conquista la seua sexta Supercopa en un clàssic igualat 2-0

El Barcelona va véncer 2-0 al Reial Madrid i va alçar la seua sexta Supercopa, quinta consecutiva. Brugts va obrir el marcador i Alexia va sentenciar de penal després d'una final molt competida.

Eray Cömert es reivindica amb Unai Núñez ja en la graderia: ‘Porte sis mesos difícils’

El central suís va firmar un partit sòlid, va marcar i va ser clau en el triomf del València davant l'Espanyol, mentres el nouvingut Unai Núñez va seguir el xoc des de la graderia.

Corberán destaca el caràcter del València en el seu moment més difícil

Corberán es va felicitar per la reacció del València amb dos victòries seguides després de veure's en descens. Va subratllar el 3-2 a l'Espanyol i el valor anímic de guanyar a Mestalla.

Manolo González va carregar contra el VAR després del València-Espanyol i va reclamar falta prèvia en el penal

L'entrenador de l'Espanyol va carregar contra l'arbitratge després del València-Espanyol i va qüestionar la intervenció del VAR. Va reclamar una falta prèvia a Ramazani abans del penal a Beltrán que va precedir el 3-2.

El València s’imposa a l’Espanyol amb un penal en el 95 (3-2)

Ramazani va convertir un penal en el descompte per a decidir un partit que l'Espanyol va igualar dos vegades. El València va encadenar la seua segona victòria seguida per primera vegada en la temporada.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut assistides per inhalació lleu després de l'incendi d'una vivenda en el barri de Tres Forques. La Policia Nacional investiga l'origen i es remena una estufa com a hipòtesi inicial.