Les autoritats de Gaza denuncien la mort d’una periodista en un atac d’Israel contra la Franja

MADRID, 2 (EUROPA PRESS)

Les autoritats de la Franja de Gaza, controlades pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs), han denunciat la mort d’una periodista en un nou atac executat per l’Exèrcit d’Israel contra l’enclavament, enmig de l’ofensiva llançada després dels atacs perpetrats el 7 d’octubre del 2023 pel grup islamista i altres faccions palestines.

L’oficina de premsa de les autoritats gazatíes ha assenyalat en un comunicat publicat en el seu compte en Telegram que la morta és Maisara Ahmed Salá, que treballava per a Quds News Network, sense donar detalls sobre el moment i el lloc de l’atac israelià que va acabar amb la seua vida.

Així mateix, ha elevat a 192 els periodistes morts des de l’inici de la “guerra genocida” i ha reiterat la seua condemna als “assassinats de periodistes palestins per part de l’ocupació israeliana”, a la qual fa “totalment responsable” d’estos “atroços crims”.

Per això, ha demanat a la comunitat internacional que “dissuadisca a l’ocupació” i “porte davant dels tribunals internacionals” als responsables d’estos actes per a “pressionar-la i que pose fi al genocidi i l’assassinat de periodistes palestins” en l’enclavament palestí.

Israel va llançar la seua ofensiva contra Gaza després dels atacs perpetrats el 7 d’octubre del 2023 per Hamàs i altres faccions palestines, que van deixar uns 1.200 morts i uns 250 segrestats. Les autoritats gazatíes han denunciat ja la mort de més de 44.400 persones, a les quals se sumen al voltant de 790 palestins morts a mans de les forces d’Israel i en atacs perpetrats per colons des de llavors a Cisjordània i Jerusalem Est.

Últimes notícies

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.

Scariolo reivindica al Reial Madrid abans de la Final Four malgrat les baixes de Tavares i Len

Sergio Scariolo afronta la Final Four de l'Eurolliga a Atenes amb il·lusió i recalca que el Reial Madrid sempre competix, malgrat les importants baixes de Walter Tavares i Alex Len en el joc interior.