Les autoritats de Gaza denuncien la mort d’una periodista en un atac d’Israel contra la Franja

MADRID, 2 (EUROPA PRESS)

Les autoritats de la Franja de Gaza, controlades pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs), han denunciat la mort d’una periodista en un nou atac executat per l’Exèrcit d’Israel contra l’enclavament, enmig de l’ofensiva llançada després dels atacs perpetrats el 7 d’octubre del 2023 pel grup islamista i altres faccions palestines.

L’oficina de premsa de les autoritats gazatíes ha assenyalat en un comunicat publicat en el seu compte en Telegram que la morta és Maisara Ahmed Salá, que treballava per a Quds News Network, sense donar detalls sobre el moment i el lloc de l’atac israelià que va acabar amb la seua vida.

Així mateix, ha elevat a 192 els periodistes morts des de l’inici de la “guerra genocida” i ha reiterat la seua condemna als “assassinats de periodistes palestins per part de l’ocupació israeliana”, a la qual fa “totalment responsable” d’estos “atroços crims”.

Per això, ha demanat a la comunitat internacional que “dissuadisca a l’ocupació” i “porte davant dels tribunals internacionals” als responsables d’estos actes per a “pressionar-la i que pose fi al genocidi i l’assassinat de periodistes palestins” en l’enclavament palestí.

Israel va llançar la seua ofensiva contra Gaza després dels atacs perpetrats el 7 d’octubre del 2023 per Hamàs i altres faccions palestines, que van deixar uns 1.200 morts i uns 250 segrestats. Les autoritats gazatíes han denunciat ja la mort de més de 44.400 persones, a les quals se sumen al voltant de 790 palestins morts a mans de les forces d’Israel i en atacs perpetrats per colons des de llavors a Cisjordània i Jerusalem Est.

Últimes notícies

L’exposició del MARQ sobre canibalisme ritual supera els 55.000 visitants

La mostra Rituals de pastors del MARQ, centrada en el primer cas documentat de canibalisme funerari no violent en el sud-est peninsular, ha rebut més de 55.000 visitants.

Demanen 12 anys i 8 mesos de presó a un home per intentar matar a la seua exparella a Alacant

La Fiscalia sol·licita 12 anys i 8 mesos de presó per a un home acusat d'intentar matar a la seua exparella a Alacant, malgrat tindre en vigor una orde d'allunyament. L'acusat hauria irromput en la vivenda, l'hauria amenaçada de mort i tractat d'apunyalar-la en el pit i abdomen.

Inici de setmana estable en la Comunitat Valenciana amb pujada de temperatures i ruixats aïllats

La Comunitat Valenciana comença la setmana amb temps en general poc nuvolós i estable, lleuger ascens de les temperatures i possibilitat de ruixats aïllats a l'interior i zones del litoral.

Que condisca l’exemple de Luis García Montero

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa que Espanya ha de reconéixer millor la seua pluralitat lingüística

Luís Castro avisa després de la victòria davant el Mallorca: si penses que està fet pots morir

Luís Castro celebra que el Llevant quede a un sol punt de la permanència matemàtica després de véncer al Mallorca, però advertix que no poden relaxar-se abans de l'últim partit davant el Betis.

Les tempestes descarreguen fins a 48,8 l/m² a Siete Aguas i obliguen a tallar la N-3

Les tempestes de la vesprada a l'interior de la Comunitat Valenciana han deixat fins a 48,8 l/m² en quatre hores a Siete Aguas i han obligat a tallar un tram de la N-3 per fang i pedres.

El Llevant s’avança al Mallorca després d’una greu fallada defensiva

Un gol de Carlos Espí després d'un greu error de David López posa per davant al Llevant davant el Mallorca, en un partit on els locals patixen una lesió i el meta Ryan evita l'empat.

Un golàs de Chust avança a l’Elx davant un Getafe amb deu al descans

L'Elx marxa al descans 1-0 gràcies a un gran gol de Víctor Chust després d'una primera part de domini total davant un Getafe que juga amb deu per l'expulsió de Djené.