14.1 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Les autoritats de Gaza denuncien la mort d’una periodista en un atac d’Israel contra la Franja

MADRID, 2 (EUROPA PRESS)

Les autoritats de la Franja de Gaza, controlades pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs), han denunciat la mort d’una periodista en un nou atac executat per l’Exèrcit d’Israel contra l’enclavament, enmig de l’ofensiva llançada després dels atacs perpetrats el 7 d’octubre del 2023 pel grup islamista i altres faccions palestines.

L’oficina de premsa de les autoritats gazatíes ha assenyalat en un comunicat publicat en el seu compte en Telegram que la morta és Maisara Ahmed Salá, que treballava per a Quds News Network, sense donar detalls sobre el moment i el lloc de l’atac israelià que va acabar amb la seua vida.

Així mateix, ha elevat a 192 els periodistes morts des de l’inici de la “guerra genocida” i ha reiterat la seua condemna als “assassinats de periodistes palestins per part de l’ocupació israeliana”, a la qual fa “totalment responsable” d’estos “atroços crims”.

Per això, ha demanat a la comunitat internacional que “dissuadisca a l’ocupació” i “porte davant dels tribunals internacionals” als responsables d’estos actes per a “pressionar-la i que pose fi al genocidi i l’assassinat de periodistes palestins” en l’enclavament palestí.

Israel va llançar la seua ofensiva contra Gaza després dels atacs perpetrats el 7 d’octubre del 2023 per Hamàs i altres faccions palestines, que van deixar uns 1.200 morts i uns 250 segrestats. Les autoritats gazatíes han denunciat ja la mort de més de 44.400 persones, a les quals se sumen al voltant de 790 palestins morts a mans de les forces d’Israel i en atacs perpetrats per colons des de llavors a Cisjordània i Jerusalem Est.

Últimes notícies

El PSOE demanarà que Feijóo comparega el 27 de gener en la comissió de la DANA del Congrés

El Grup Socialista va anunciar que reclamarà la compareixença d'Alberto Núñez Feijóo el 27 de gener en la comissió sobre la DANA. Diana Morant li va exigir donar explicacions.

Marc Márquez reapareix en el Aspar Circuit quasi cent dies després de la seua lesió

Marc Márquez va reaparéixer en el Aspar Circuit de Guadassuar quasi cent dies després de la seua caiguda a Indonèsia. Va completar dos jornades privades amb una Ducati Panigale V2S sota la supervisió de Davide Tardozzi i al costat de diversos pilots mundialistes, com a part de la seua preparació per a 2026.

Morant defén el nou model de finançament i acusa el Consell de buscar objeccions

Diana Morant ha defés que el nou model de finançament autonòmic és el millor per als valencians i ha acusat el Consell de buscar objeccions. Ha destacat que la proposta del Govern duplica la plantejada per Pérez Llorca i ha reclamat suport en la reunió del pròxim dimecres.

Els reis visitaran el 14 de gener una exposició i un projecte de la UPV a València

Els reis viatjaran a València el dimecres 14 per a inaugurar la mostra 'La transformació de València 1866-2026' i conéixer el projecte 'Salvem els fotos UPV/Recuperar les memòries'. L'agenda fixa actes a les 12.00 en el Centre del Carmen i a les 16.15 en la Facultat de Belles Arts.

Un equip tècnic treballa per a restablir la calefacció en l’IES 25 d’Abril d’Alfafar

Dos empreses treballen des de primera hora en la reparació de la calefacció de l'IES 25 d'Abril després de les queixes per falta de temperatura i talls elèctrics. La consellera ha visitat el centre i manté equips en alerta davant noves incidències.

Marta García i Eilish McColgan, pels rècords en el 10K de València

L'espanyola i la britànica atacaran este diumenge les plusmarques de 10 km a València, en una edició amb nivell internacional, eixides escalonades i 18.000 dorsals.

La UV impulsa un projecte europeu per a entendre el dolor crònic a través de l’eix intestí-cervell

La Universitat de València lidera el projecte europeu 'PainGutPFC' per a estudiar l'eix intestí-cervell en el dolor crònic, amb estudis en humans des de gener a València. L'objectiu és traduir les troballes en teràpies personalitzades que reduïsquen fàrmacs i la càrrega emocional.

Feijóo afirma que Sánchez va influir per a no declarar l’emergència nacional en la DANA de València

Feijóo ha declarat davant la jutgessa que Carlos Mazón li va traslladar que Sánchez preferia mantindre la direcció des de València i que per això no es va declarar l'emergència nacional. Ha defés que el Govern central degué assumir la gestió i ha detallat el seu intercanvi de missatges i la seua arribada primerenca al centre d'emergències.