Anuncios

Les gelades seran menys intenses el dijous quan arribarà la inestabilitat al Mediterrani, segons Meteored

MADRID, 14 (EUROPA PRESS)

Les gelades disminuiran la seua intensitat al llarg de la setmana i afectaran a menys zones de la Península ja a partir del dijous, dia en el qual s’incrementarà la inestabilitat atmosfèrica al Mediterrani, segons la predicció de l’expert de Metored, José Miguel Viñas.

Anuncios

Així, Viñas ha especificat que este dimecres tornarà a gelar de matinada per la major part del territori peninsular. Per zones, estes gelades tornaran a ser intenses en àrees de l’interior de la meitat oriental.

En este sentit, els valors nocturns ascendiran en zones de muntanya, mentre que en algunes valls com en els del Tajo, Guadiana i Guadalquivir fins i tot podran baixar lleugerament. Al seu torn, també descendiran en punts de la Corunya i Pontevedra, així com als litorals del sud-est (Alacant, València i Regió de Múrcia) i sud-oest (Huelva, Cadis i oest de Màlaga).

D’acord amb l’expert, les mínimes més baixes es registraran als Pirineus, interior de Catalunya, sud d’Osca, l’entorn del Sistema Ibèric, Gúdar-Maestrazgo (zona de Terol-Castelló), l’altiplà sud i zones altes d’Andalusia.

D’altra banda, continuarà el temps anticiclònic i tendiran a buidar-se també els cels a Balears i la zona de l’Estret i Alborán. Pel que fa a Canàries, hi haurà un poc de calitja en les illes orientals.

Viñas ha avançat que les gelades seran menys intenses i que afectaran a menys zones de la Península. No obstant això, este dia s’incrementarà la inestabilitat atmosfèrica en el Mediterrani, on el temps es tornarà borrascós, amb ruixats tormentosos, localment forts, que afectaran tant a Balears com a la costa mediterrània peninsular.

Segons l’expert, este episodi tormentós provocarà un descens en les temperatures màximes al nord-est i l’arxipèlag balear, mentre que pujaran les mínimes. En concret, els ruixats d’esta jornada quedaran més localitzats a Balears, zones costaneres del sud-est peninsular i Melilla, on el dia serà molt ventós. En la resta de la Península seguirà lluint el sol, ja sense les fortes gelades d’estos dies.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

La Generalitat reforça el servici d’avisos per fauna silvestre davant l’augment d’incidències

La Generalitat ha reforçat el servici d'atenció d'avisos per fauna silvestre que es gestiona a través del 112, davant l'augment d'intervencions i el context de risc sanitari per pesta porcina africana.

La Fira del Llibre de València reobrirà esta vesprada després del tancament per la pluja

La Fira del Llibre de València reobrirà esta vesprada a les 17.00 després de la suspensió cautelar de les activitats per la pluja i reprendrà part de la seua programació cultural.

València organitza un gran dispositiu a la Malva-rosa per a seguir l’eclipsi solar d’agost

L'Ajuntament de València prepara un ampli dispositiu de mobilitat, seguretat, emergències i neteja per a l'eclipsi solar del 12 d'agost, que s'observarà de manera total des de la platja de la Malva-rosa.

Les tempestes es desplacen cap al nord i mantenen l’avís groc en quasi tota la Comunitat Valenciana

Les tempestes que afecten a Alacant es desplacen cap al nord amb intensitat forta i graníssol, mantenint activat l'avís groc per pluges en quasi tota la Comunitat Valenciana.

El Llevant encadena quatre triomfs en el Ciutat i frega la seua millor ratxa en Primera

El Llevant suma quatre victòries consecutives en el Ciutat de València i se situa a un sol triomf d'igualar la seua millor ratxa històrica com a local en Primera Divisió.

El València Basket es juga el passe a la final en Fontajau amb només un punt de renda

El València Basket defén en Fontajau el mínim avantatge reeixit en el Roig Arena per a aconseguir la final de la Lliga Femenina Endesa i assegurar bitllet europeu.

La Comunitat Valenciana aconseguix el major augment històric de professorat amb 8.082 docents més en dos anys

La Comunitat Valenciana suma 8.082 nous docents en dos anys, el major increment de plantilla de la seua història educativa, amb una inversió global de 687 milions d'euros i reforç en inclusió i cobertura de baixes.

Compromís reclama una nova comissió sobre la DANA després de donar per fracassada l’actual

Compromís demana en Les Corts una nova comissió d'investigació sobre la DANA del 29 d'octubre de 2024 en considerar que l'actual es tanca en fals i no ha aclarit responsabilitats.
Anuncios