Les gelades seran menys intenses el dijous quan arribarà la inestabilitat al Mediterrani, segons Meteored

MADRID, 14 (EUROPA PRESS)

Les gelades disminuiran la seua intensitat al llarg de la setmana i afectaran a menys zones de la Península ja a partir del dijous, dia en el qual s’incrementarà la inestabilitat atmosfèrica al Mediterrani, segons la predicció de l’expert de Metored, José Miguel Viñas.

Així, Viñas ha especificat que este dimecres tornarà a gelar de matinada per la major part del territori peninsular. Per zones, estes gelades tornaran a ser intenses en àrees de l’interior de la meitat oriental.

En este sentit, els valors nocturns ascendiran en zones de muntanya, mentre que en algunes valls com en els del Tajo, Guadiana i Guadalquivir fins i tot podran baixar lleugerament. Al seu torn, també descendiran en punts de la Corunya i Pontevedra, així com als litorals del sud-est (Alacant, València i Regió de Múrcia) i sud-oest (Huelva, Cadis i oest de Màlaga).

D’acord amb l’expert, les mínimes més baixes es registraran als Pirineus, interior de Catalunya, sud d’Osca, l’entorn del Sistema Ibèric, Gúdar-Maestrazgo (zona de Terol-Castelló), l’altiplà sud i zones altes d’Andalusia.

D’altra banda, continuarà el temps anticiclònic i tendiran a buidar-se també els cels a Balears i la zona de l’Estret i Alborán. Pel que fa a Canàries, hi haurà un poc de calitja en les illes orientals.

Viñas ha avançat que les gelades seran menys intenses i que afectaran a menys zones de la Península. No obstant això, este dia s’incrementarà la inestabilitat atmosfèrica en el Mediterrani, on el temps es tornarà borrascós, amb ruixats tormentosos, localment forts, que afectaran tant a Balears com a la costa mediterrània peninsular.

Segons l’expert, este episodi tormentós provocarà un descens en les temperatures màximes al nord-est i l’arxipèlag balear, mentre que pujaran les mínimes. En concret, els ruixats d’esta jornada quedaran més localitzats a Balears, zones costaneres del sud-est peninsular i Melilla, on el dia serà molt ventós. En la resta de la Península seguirà lluint el sol, ja sense les fortes gelades d’estos dies.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit amb politraumatisme en caure d’un balcó a Catarroja

Un xiquet de dos anys ha resultat ferit amb politraumatisme després de caure des del balcó d'un segon pis a Catarroja. Va ser atés pel SAMU i traslladat a la Fe.

Hondón de los Frailes registra un terratrémol de magnitud 2,5 sense danys

Un sisme de magnitud 2,5 s'ha registrat a Hondón de los Frailes a les 18.50 i a 4 km de profunditat. No s'han notificat danys i el 112 ha rebut una única crida

Marco Pérez obri la porta gran a València en el seu debut en una plaça de primera

El de Salamanca va tallar dos orelles a una seriosa correguda de Santiago Domecq i va eixir a coll en Falles. Víctor Hernández va destacar sense premi i Perera va tirar d'ofici.

Cau la rematada de la Falla Camí Nou d’Alzira, recentment guanyadora del primer premi

La rematada superior de la Falla Camí Nou d'Alzira s'ha desplomat i ha danyat diversos ninots hores després de guanyar el primer premi. No s'han registrat ferits.

S’ha desplomat la rematada de la falla Camí Nou d’Alzira, la més alta de la ciutat

La rematada superior de 19 metres del monument 'Avani' s'ha ensorrat cap a les 16.00 hores després de dos dies de ratxes de vent, danyant diversos ninots. No hi ha ferits.

La mascletá trenca cristalls de l’oficina de turisme de l’Ajuntament de València

La setzena mascletá de les Falles, a càrrec de Pirotècnia Mediterrani, ha trencat diversos cristalls de l'oficina de turisme de l'Ajuntament. El tret, amb 230 quilos durant set minuts i mig, ha estremit l'abarrotada plaça de l'Ajuntament.

0-1: els pals i el meta James van tancar el passe a semifinals al Vila-real juvenil

El Vila-real juvenil va caure 0-1 davant el PSG en quarts de la Lliga de Campions Juvenil després de dominar i sumar tres pals. James va firmar parades clau i va detindre un penal.

Sindicats i Sanitat seguixen rutes paral·leles en la segona setmana de la vaga de metges

Els metges mantenen un seguiment similar i el Ministeri activa mesures pactades amb el Fòrum de la Professió Mèdica, la qual cosa aprofundix el xoc amb el comité de vaga.