Les gelades seran menys intenses el dijous quan arribarà la inestabilitat al Mediterrani, segons Meteored

MADRID, 14 (EUROPA PRESS)

Les gelades disminuiran la seua intensitat al llarg de la setmana i afectaran a menys zones de la Península ja a partir del dijous, dia en el qual s’incrementarà la inestabilitat atmosfèrica al Mediterrani, segons la predicció de l’expert de Metored, José Miguel Viñas.

Així, Viñas ha especificat que este dimecres tornarà a gelar de matinada per la major part del territori peninsular. Per zones, estes gelades tornaran a ser intenses en àrees de l’interior de la meitat oriental.

En este sentit, els valors nocturns ascendiran en zones de muntanya, mentre que en algunes valls com en els del Tajo, Guadiana i Guadalquivir fins i tot podran baixar lleugerament. Al seu torn, també descendiran en punts de la Corunya i Pontevedra, així com als litorals del sud-est (Alacant, València i Regió de Múrcia) i sud-oest (Huelva, Cadis i oest de Màlaga).

D’acord amb l’expert, les mínimes més baixes es registraran als Pirineus, interior de Catalunya, sud d’Osca, l’entorn del Sistema Ibèric, Gúdar-Maestrazgo (zona de Terol-Castelló), l’altiplà sud i zones altes d’Andalusia.

D’altra banda, continuarà el temps anticiclònic i tendiran a buidar-se també els cels a Balears i la zona de l’Estret i Alborán. Pel que fa a Canàries, hi haurà un poc de calitja en les illes orientals.

Viñas ha avançat que les gelades seran menys intenses i que afectaran a menys zones de la Península. No obstant això, este dia s’incrementarà la inestabilitat atmosfèrica en el Mediterrani, on el temps es tornarà borrascós, amb ruixats tormentosos, localment forts, que afectaran tant a Balears com a la costa mediterrània peninsular.

Segons l’expert, este episodi tormentós provocarà un descens en les temperatures màximes al nord-est i l’arxipèlag balear, mentre que pujaran les mínimes. En concret, els ruixats d’esta jornada quedaran més localitzats a Balears, zones costaneres del sud-est peninsular i Melilla, on el dia serà molt ventós. En la resta de la Península seguirà lluint el sol, ja sense les fortes gelades d’estos dies.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones i tindrà urgències 24 hores abans de l’estiu

El president Juanfran Pérez Llorca ha destacat l'accessibilitat i el reforç de servicis del nou centre, operatiu des del 2 de març després de 5,5 milions d'inversió. L'edifici suma més consultes, àrees específiques i preveu rehabilitació i urgències 24 hores abans de l'estiu.

Pérez Llorca destaca en els seus 100 dies la recuperació de la normalitat en la Generalitat

El president ha reivindicat que estos primers 100 dies han retornat la normalitat i l'estabilitat, amb més de la mitat dels seus compromisos ja en marxa.

Oliu confirma que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l’OPA fallida del BBVA

Josep Oliu ha assegurat que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l'OPA fallida del BBVA i ha fixat com a repte seguir el ritme de la innovació i la IA. També ha defés que la independència preserva la competència per a les pimes i ha reclamat simplificació reguladora a Europa.

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.

La Fiscalia no veu indicis per a imputar a Mazón per la DANA i demana retornar la causa

La Fiscalia Superior valenciana sosté que, ara com ara, no hi ha base sòlida per a imputar a Carlos Mazón per la DANA i sol·licita que el cas torne al Jutjat 3 de Catarroja. El Ministeri Públic deixa oberta la possibilitat de revalorar-lo si la instrucció aporta nous elements.

El Consell insta el Govern a intervindre en totes les platges danyades i ampliar les obres després dels temporals

El Consell ha demanat al Govern ampliar l'abast de les obres d'emergència per a reparar els danys dels últims temporals i actuar en totes les platges afectades. La resolució estatal contempla 12 municipis a Castelló i València, amb terminis d'execució de fins a nou mesos.