8.8 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

Les gelades seran menys intenses el dijous quan arribarà la inestabilitat al Mediterrani, segons Meteored

MADRID, 14 (EUROPA PRESS)

Les gelades disminuiran la seua intensitat al llarg de la setmana i afectaran a menys zones de la Península ja a partir del dijous, dia en el qual s’incrementarà la inestabilitat atmosfèrica al Mediterrani, segons la predicció de l’expert de Metored, José Miguel Viñas.

Així, Viñas ha especificat que este dimecres tornarà a gelar de matinada per la major part del territori peninsular. Per zones, estes gelades tornaran a ser intenses en àrees de l’interior de la meitat oriental.

En este sentit, els valors nocturns ascendiran en zones de muntanya, mentre que en algunes valls com en els del Tajo, Guadiana i Guadalquivir fins i tot podran baixar lleugerament. Al seu torn, també descendiran en punts de la Corunya i Pontevedra, així com als litorals del sud-est (Alacant, València i Regió de Múrcia) i sud-oest (Huelva, Cadis i oest de Màlaga).

D’acord amb l’expert, les mínimes més baixes es registraran als Pirineus, interior de Catalunya, sud d’Osca, l’entorn del Sistema Ibèric, Gúdar-Maestrazgo (zona de Terol-Castelló), l’altiplà sud i zones altes d’Andalusia.

D’altra banda, continuarà el temps anticiclònic i tendiran a buidar-se també els cels a Balears i la zona de l’Estret i Alborán. Pel que fa a Canàries, hi haurà un poc de calitja en les illes orientals.

Viñas ha avançat que les gelades seran menys intenses i que afectaran a menys zones de la Península. No obstant això, este dia s’incrementarà la inestabilitat atmosfèrica en el Mediterrani, on el temps es tornarà borrascós, amb ruixats tormentosos, localment forts, que afectaran tant a Balears com a la costa mediterrània peninsular.

Segons l’expert, este episodi tormentós provocarà un descens en les temperatures màximes al nord-est i l’arxipèlag balear, mentre que pujaran les mínimes. En concret, els ruixats d’esta jornada quedaran més localitzats a Balears, zones costaneres del sud-est peninsular i Melilla, on el dia serà molt ventós. En la resta de la Península seguirà lluint el sol, ja sense les fortes gelades d’estos dies.

Últimes notícies

Alacant viu el seu Nadal més plujós en quasi un segle amb fins a 30 l/m²

La ciutat ha viscut el seu dia de Nadal més plujós en quasi un segle. La pluja feble i persistent ha deixat 28 l/m² en l'observatori i més de 30 a la Vega Baixa.

Els bombers demanen activar la Situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Els bombers del consorci provincial han sol·licitat activar la Situació 0 per la neu a l'interior nord. Emergències manté alerta groga amb acumulacions de fins a 8 cm a partir de 700 metres fins a les 20 hores.

Neu a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb termòmetres sota zero

Nevades generalitzades per damunt de 700 metres als Ports, Alt Maestrat i La Tinença, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc per acumulacions.

València ha acollit 135 rodatges en 2025 i s’ha consolidat com a plató

València ha acollit 135 rodatges en 2025 després d'atendre 265 projectes. El volum de filmacions ha reforçat la seua projecció turística i cultural i ja hi ha dos noves produccions confirmades per a l'any vinent.

El pare d’Alcaraz defén la seua postura després de la ruptura amb Ferrero: ‘Cada un és lliure d’opinar amb el que sàpia’

El pare de Carlos Alcaraz va defendre la seua postura després de la ruptura amb Juan Carlos Ferrero i va evitar explicar els motius. Ferrero es va dir 'dolgut' però obert a tornar.

Els bombers demanen activar la situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Dos dotacions del Consorci i tres unitats de bombers forestals amb llevaneus treballen a l'interior nord, amb alerta groga entre les 10 i les 20 hores.

El PSPV urgix a Feijóo a entregar a la jutgessa la conversa íntegra amb Mazón per la dana

El PSPV ha exigit a Alberto Núñez Feijóo que entregue a la jutgessa de la causa per la dana del 29 d'octubre la conversa completa que va mantindre amb Carlos Mazón. Denuncien que el líder del PP només ha remés els missatges rebuts i l'acusen d'opacitat i de faltar al respecte a les víctimes.

Vega Gimeno subratlla l’impacte del Roig Arena i el definix com a punt d’inflexió per a Espanya

La jugadora de 3x3 Vega Gimeno situa al Roig Arena com a motor esportiu i cultural. Destaca el seu aforament i l'oportunitat que brinda al bàsquet femení i al 3x3.