Empitjora el temps este dimarts amb pluges que encara podran ser més intenses

Aquest dimarts arriben pluges arreu i una forta baixada de les temperatures

Dimarts amb pluges fortes i una forta baixada de les temperatures | Arxiu

 

Durant esta nit, la gota freda s’anirà desplaçant i amb el pas de les hores acabarà situant-se entre València i les Illes Balears, portant un oratge molt més insegur, amb pluges fortes i un marcat descens dels termòmetres per a este dimarts.

 

D’esta manera, esta nit de dilluns, ja podran començar a arribar les primeres pluges fortes. Però serà, sobretot durant el dia, quan la magnitud dels arruixons serà més extensa i també intensa. Especialment, entre les primeres hores del matí i fins a migdia és quan es preveu que la situació siga més critica.

 

Mapa d'alertes per pluges fortes per este dimarts

Mapa d’alertes per pluges fortes per este dimarts | AEMET

 

 

 

Les tempestes podran descarregar amb intensitat torrencial i podran acumular-se quantitats que podran ser superiors als 100 litres durant tot el dia. De fet, hi ha molta precaució, i és que en esre sentit AEMET manté en alerta taronja les províncies de València i Alacant. En estes zones, podrien caure fins a 40 litres en una hora. Mentres que, Castelló també patirà els efectes de la pertorbació, encara que les intensitats i les quantitats d’aigua seran menys destacables.

 

Al llarg de la vesprada, la tendència serà que la precipitació vaja a la baixa. Les tempestes aniran a menys amb el pas de les hores, però encara quedarà la inestabilitat fins al final del dia, mantenint-se la possibilitat d’alguns arruixons locals, encara que no tan importants com els del matí.

 

Mapa de la previsió per este dimarts

Mapa de la previsió per este dimarts | AEMET

 

Ambient més fresc dimarts i temps més tranquil

Els cels ben ennuvolats i les pluges intenses i continuades, més pròpies de la tardor, portaran una baixada dels termòmetres en tots els llocs, amb un descens que podrà ser fins a 8ºC este dilluns. D’esta manera, s’espera que la temperatura quede per davall dels 30º i, fins i tot, en algunes poblacions del centre i litoral valencià baixarien dels 25º. A més, el vent del nord-est acusarà la sensació de fredor.

 

El dimecres el temps millorarà amb un cel que es mantindrà més solejat. Les pluges es marxaran de manera general, encara que es mantindran alguns núvols. La temperatura també serà més confortable, i és que amb més temps de sol, els termòmetres podran pujar de manera notable, de fet la calor es mantindrà a ratlla, amb valors més propis per a finals d’agost.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Hosbec alerta que pujar l’IVA turístic seria com posar-se aranzels a un mateix

La patronal hotelera Hosbec rebutja qualsevol pujada de l’IVA en allotjament i restauració, adverteix de la pèrdua de competitivitat internacional i subratlla l’impacte sobre ocupació i inversió a la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca alerta de danys irreparables al camp valencià pels retalls de la UE en la PAC

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, advertix a Brussel·les que els possibles retalls en els fons de la futura PAC podrien causar danys irreparables al camp valencià i reclama protecció per a joves, jubilats i sectors clau com la ceràmica.

Els sindicats reclamen a Educació el document final abans de tornar a negociar la vaga docent

STEPV, CCOO i UGT demanen a la Conselleria d'Educació que els remeta el text complet amb els huit punts de l'acord abans de la reunió d'este divendres a les 14.00 hores per a abordar la vaga indefinida del professorat públic.

Pérez Llorca espera que la nova proposta siga solvent per a posar fi a la vaga docent

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, confia que el nou oferiment que el Consell farà este divendres als sindicats de professorat valencià siga tècnicament solvent i suficient per a desconvocar la vaga indefinida que ja porta dinou dies. La proposta arribarà sense detalls avançats i enmig de la divisió sindical, especialment pel bloqueig en matèria retributiva.

La criminalitat puja un 4,7 % en el primer trimestre a la Comunitat Valenciana

La criminalitat creix un 4,7 % a la Comunitat Valenciana entre gener i març respecte a 2025, per damunt de la mitjana estatal de l’1 %, amb augments especials en homicidis, segrests i delictes sexuals.

Presó provisional per a l’home detingut pel crim masclista de Callosa de Segura

La Secció de Violència sobre la Dona del Tribunal d’Instància d’Orihuela decreta presó provisional, comunicada i sense fiança per a l’home que va matar presumptament la seua parella Patricia en el seu domicili de Callosa de Segura.

El subdelegat del Govern a Alacant demana unitat contra la violència masclista

El subdelegat del Govern a Alacant, Manuel Pineda, reclama la unitat de totes les institucions i de la societat civil davant l’assassinat masclista de Patricia a Callosa de Segura, el número 23 a Espanya enguany.

Un tècnic de la CHJ assenyala Emergències per no analitzar bé les dades de pluja i cabals

Un responsable del SAIH de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer declara que era competència d'Emergències interpretar les dades de pluja i cabals durant la DANA i critica la gestió del Cecopi.