9.5 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

Empitjora el temps este dimarts amb pluges que encara podran ser més intenses

Aquest dimarts arriben pluges arreu i una forta baixada de les temperatures

Dimarts amb pluges fortes i una forta baixada de les temperatures | Arxiu

 

Durant esta nit, la gota freda s’anirà desplaçant i amb el pas de les hores acabarà situant-se entre València i les Illes Balears, portant un oratge molt més insegur, amb pluges fortes i un marcat descens dels termòmetres per a este dimarts.

 

D’esta manera, esta nit de dilluns, ja podran començar a arribar les primeres pluges fortes. Però serà, sobretot durant el dia, quan la magnitud dels arruixons serà més extensa i també intensa. Especialment, entre les primeres hores del matí i fins a migdia és quan es preveu que la situació siga més critica.

 

Mapa d'alertes per pluges fortes per este dimarts

Mapa d’alertes per pluges fortes per este dimarts | AEMET

 

 

 

Les tempestes podran descarregar amb intensitat torrencial i podran acumular-se quantitats que podran ser superiors als 100 litres durant tot el dia. De fet, hi ha molta precaució, i és que en esre sentit AEMET manté en alerta taronja les províncies de València i Alacant. En estes zones, podrien caure fins a 40 litres en una hora. Mentres que, Castelló també patirà els efectes de la pertorbació, encara que les intensitats i les quantitats d’aigua seran menys destacables.

 

Al llarg de la vesprada, la tendència serà que la precipitació vaja a la baixa. Les tempestes aniran a menys amb el pas de les hores, però encara quedarà la inestabilitat fins al final del dia, mantenint-se la possibilitat d’alguns arruixons locals, encara que no tan importants com els del matí.

 

Mapa de la previsió per este dimarts

Mapa de la previsió per este dimarts | AEMET

 

Ambient més fresc dimarts i temps més tranquil

Els cels ben ennuvolats i les pluges intenses i continuades, més pròpies de la tardor, portaran una baixada dels termòmetres en tots els llocs, amb un descens que podrà ser fins a 8ºC este dilluns. D’esta manera, s’espera que la temperatura quede per davall dels 30º i, fins i tot, en algunes poblacions del centre i litoral valencià baixarien dels 25º. A més, el vent del nord-est acusarà la sensació de fredor.

 

El dimecres el temps millorarà amb un cel que es mantindrà més solejat. Les pluges es marxaran de manera general, encara que es mantindran alguns núvols. La temperatura també serà més confortable, i és que amb més temps de sol, els termòmetres podran pujar de manera notable, de fet la calor es mantindrà a ratlla, amb valors més propis per a finals d’agost.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Banalitzar el tractament de l’obesitat augmenta el risc d’altres patologies

L'auge dels fàrmacs per a aprimar ha disparat el seu ús i, amb ell, els efectes adversos i els rebots de pes. Experts reclamen avaluació prèvia i canvis d'hàbits.

Generalitat i Ajuntament de València busquen seu provisional per a les obres de Sorolla

Generalitat i Ajuntament de València han acordat buscar una seu provisional, previsiblement el Museu de la Ciutat, per a exhibir les obres de Sorolla. Avancen l'arribada dels quadres mentres es resol el recurs i abans del seu trasllat al Palau de les Comunicacions.

Pérez Llorca insistix: el congrés del PPCV serà després de la reconstrucció per la dana

Pérez Llorca ha reiterat que el congrés del PPCV no es convocarà fins que concloga la reconstrucció després de la dana i ha assegurat que hi ha temps suficient. Els militants decidiran el futur del partit quan finalitze eixa fase, mentres un gestor integra totes les sensibilitats.

Pérez Llorca continuarà intentant pactes amb l’oposició malgrat el no de Morant

Pérez Llorca ha ratificat que continuarà buscant acords amb l'oposició malgrat el no de Diana Morant. Reivindica diàleg per a rebaixar la crispació i apel·la a donar exemple després de la DANA.

Llorca defén la col·laboració del PP en la investigació de la dana

Pérez Llorca ha sostingut que els dirigents del PP estan col·laborant amb la justícia en la causa per la dana del 29 d'octubre de 2024 i ha contrastat eixa actitud amb la del Govern d'Espanya. També ha dit que compten amb la presència de Edmundo González i María Corina Machado per als premis de la Fundació Broseta.

El Decret de Convivència valencià ha entrat en vigor amb més protecció a l’alumnat

La nova norma ha entrat en vigor per a reforçar la protecció de l'alumnat, previndre la violència i el ciberassetjament i consolidar entorns segurs i inclusius. Inclou una coordinació de benestar, límits al mòbil i procediments disciplinaris més àgils.

Generalitat i Ajuntament de València busquen seu temporal per al museu de Sorolla

Generalitat i Ajuntament van acordar buscar una seu provisional, probablement el Museu de la Ciutat, per a exhibir les obres de Sorolla de la Hispanic Society fins al seu trasllat al Palau de les Comunicacions.

Pérez Llorca insistix: el congrés del PPCV serà després de la reconstrucció per la DANA

Pérez Llorca ha reafirmat que el congrés del PPCV es convocarà quan acabe la reconstrucció després de la DANA i sosté que hi ha temps suficient.