Empitjora el temps este dimarts amb pluges que encara podran ser més intenses

Aquest dimarts arriben pluges arreu i una forta baixada de les temperatures

Dimarts amb pluges fortes i una forta baixada de les temperatures | Arxiu

 

Durant esta nit, la gota freda s’anirà desplaçant i amb el pas de les hores acabarà situant-se entre València i les Illes Balears, portant un oratge molt més insegur, amb pluges fortes i un marcat descens dels termòmetres per a este dimarts.

 

D’esta manera, esta nit de dilluns, ja podran començar a arribar les primeres pluges fortes. Però serà, sobretot durant el dia, quan la magnitud dels arruixons serà més extensa i també intensa. Especialment, entre les primeres hores del matí i fins a migdia és quan es preveu que la situació siga més critica.

 

Mapa d'alertes per pluges fortes per este dimarts

Mapa d’alertes per pluges fortes per este dimarts | AEMET

 

 

 

Les tempestes podran descarregar amb intensitat torrencial i podran acumular-se quantitats que podran ser superiors als 100 litres durant tot el dia. De fet, hi ha molta precaució, i és que en esre sentit AEMET manté en alerta taronja les províncies de València i Alacant. En estes zones, podrien caure fins a 40 litres en una hora. Mentres que, Castelló també patirà els efectes de la pertorbació, encara que les intensitats i les quantitats d’aigua seran menys destacables.

 

Al llarg de la vesprada, la tendència serà que la precipitació vaja a la baixa. Les tempestes aniran a menys amb el pas de les hores, però encara quedarà la inestabilitat fins al final del dia, mantenint-se la possibilitat d’alguns arruixons locals, encara que no tan importants com els del matí.

 

Mapa de la previsió per este dimarts

Mapa de la previsió per este dimarts | AEMET

 

Ambient més fresc dimarts i temps més tranquil

Els cels ben ennuvolats i les pluges intenses i continuades, més pròpies de la tardor, portaran una baixada dels termòmetres en tots els llocs, amb un descens que podrà ser fins a 8ºC este dilluns. D’esta manera, s’espera que la temperatura quede per davall dels 30º i, fins i tot, en algunes poblacions del centre i litoral valencià baixarien dels 25º. A més, el vent del nord-est acusarà la sensació de fredor.

 

El dimecres el temps millorarà amb un cel que es mantindrà més solejat. Les pluges es marxaran de manera general, encara que es mantindran alguns núvols. La temperatura també serà més confortable, i és que amb més temps de sol, els termòmetres podran pujar de manera notable, de fet la calor es mantindrà a ratlla, amb valors més propis per a finals d’agost.

 

També pots llegir…

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Aemet activa avís groc el dijous per pluges de 60 l/m² en 12 hores en la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat per a este dijous l'avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores a l'interior i nord de Castelló, sud de València i nord d'Alacant. A Alacant es prolonguen fins al dimecres els avisos per vent de 70 km/h i fenòmens costaners amb ones de 3 metres.

Castro ja supera a Calero en punts però ha d’elevar la mitjana per a la salvació

Luís Castro ja ha sumat més punts que Julián Calero en menys partits al capdavant del Llevant, però la mitjana de 1,1 per jornada no li aconseguix per a evitar el descens.

Guardamar ha posat en marxa un sistema de sensors per a estudiar l’erosió del litoral

Guardamar ha posat en marxa un sistema de sensors per a monitorar la dinàmica del seu litoral. Les dades en continu serviran per a modelitzar i decidir.

Pérez Llorca atribuïx la baixada de l’atur al febrer a les polítiques del Consell

La desocupació baixa al febrer en la Comunitat Valenciana. El Consell defén que la seua estratègia de formació, suport a la contractació i simplificació ja es traduïx en més ocupació, amb avanços en indefinits, dones, jóvens i indústria.

Martínez Mus situa la logística i la modernització del transport com a eixos estratègics de la Comunitat

El Consell presenta el full de ruta de la Mesa d'Innovació en Logística Terrestre per Carretera amb sis reptes prioritaris. El pla s'alinea amb l'Estratègia de Reindustrialització 2024-2028.

Catalá esperarà a l’informe de la Generalitat per a fixar el doble topònim de la ciutat

Catalá ha avançat que decidirà el doble topònim quan reba l'informe de la Generalitat i defén que el nom vaja primer en valencià i després en castellà. En el mateix acte, ha presentat 63 nous agents de la USAP i ha destacat el descens de la delinqüència.

L’IVIE xifra en 36,1 milions l’impacte de la Marató i Mitja Marató en l’economia valenciana

La Marató i la Mitja Marató València Trinidad Alfonso Zurich van generar 36,1 milions d'impacte directe i més de mil ocupacions, amb l'hostaleria com a gran beneficiada. El gasto turístic va aconseguir 59 milions en la marató i va fregar els 14 en el mitjà, impulsat per l'alta presència de corredors estrangers.

Mercadona dona 3.083 tones d’aliments en 2025 a entitats socials de la Comunitat Valenciana

Mercadona ha donat 3.083 tones d'aliments en 2025 a entitats socials de la Comunitat Valenciana, equivalents a 51.376 carros. L'acció s'emmarca en el seu pla contra el desaprofitament i es complementa amb 550 equips donats a 130 organitzacions.