Fa falta que ploga

Imatge d'una dia de pluja

És cert que dimarts va ploure i que en les pròximes hores segurament tornarà a fer alguna cosa en punts de la costa de la mitat sud de la Comunitat però es tracta de precipitacions totalment insuficients tenint en compte la falta de pluja que arrosseguem. No ha plogut en trellat des de fa mesos, si no recorde malament des de finals d’agost o principi de setembre.

El mes de desembre que acabem deixat enrere va ser càlid i molt sec…i estem parlant del mes en què comença l’hivern climatològic.

La informació d’Aemet és ben clara. La temperatura mitjana va quedar 2,1° per damunt dels valors de referència per al període. La gràfica convida a la reflexió en mostrar-nos com des de 1950 els desembres més càlids s’han registrat els darrers anys, i el de l’any 2021, junt amb els de 2015, 2018 i 2019 ha resultat ser extremadament càlid.

 

 

Temperatura-mitjana-des-21

A més, ha sigut molt sec amb precipitacions un 91% per davall del qual habitualment plou al desembre a les nostres latituds.

 

Precipitacio-mitjana-desembre-21

I per a les pròximes hores tornem a anunciar pluja però com ha passat els últims dies seran precipitacions de poca entitat i només afectaran les zones més pròximes a la costa.

Cap a migdia començarà a trencar-se la nuvolositat i de vesprada l’ambient serà fred però a la mitat nord de la Comunitat acabarà imposant-se el sol.

 

Hui-13-1

 

màx-i-mín-dj-13

Demà divendres es repetirà la jugada: més núvol de matí amb pluges dèbils a la costa del sud de València i del nord d’Alacant i algun plugim a les comarques més centrals. Menys núvols de vesprada i ambient fred.

 

Dv-14

 

El cap de setmana la nuvolositat serà menys abundant i això tindrà conseqüència en les temperatures perquè quedaran més baixes a la nit i lleugerament més altes al centre del dia.

 

Triple-15

Últimes notícies

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.

Ford cridarà els sindicats a renovar l’acord per l’electrificació d’Almussafes

Ford convoca als sindicats d'Almussafes per a obrir una nova negociació sobre l'acord per l'electrificació firmat en 2022, en plena aplicació de l'ERTO en la planta.

Faconauto preveu 109.000 matriculacions en la Comunitat Valenciana malgrat la fi de les ajudes per la dana

Faconauto calcula que en 2026 es matricularan 109.000 turismes en la Comunitat Valenciana, un 14,7% menys que en 2025 per les ajudes per la dana, però amb un creixement estructural del 7,5% sense eixe efecte extraordinari.

El Festival 10 Sentits complix 15 anys amb l’emergència climàtica com a eix central

El Festival 10 Sentits celebra el seu quinzé aniversari a València del 14 al 26 de maig amb el lema Naturalesa Viva Vol. 02 i un programa centrat en l'emergència climàtica.

Bigsound trasllada la seua sexta edició al Parc Central de Torrent i manté dates i cartell

El festival Bigsound celebrarà la seua sexta edició els dies 26 i 27 de juny en el Parc Central de Torrent, mantenint íntegre el seu cartell i totes les entrades vàlides malgrat el canvi de recinte per les restriccions acústiques a València.

El professorat valencià manté la vaga indefinida a l’espera d’una nova oferta el dilluns

Els sindicats mantenen la vaga indefinida i les mobilitzacions en considerar insuficient la proposta d'Educació, mentres preparen noves negociacions per al dilluns amb el salari com a punt clau.

La contenció de preus als supermercats fa baixar l’IPC dels aliments fins al 2,6% a l’abril

Els supermercats absorbixen 51 milions en costos extra de gasoil des del març i contenen els preus dels aliments, que baixen al 2,6%.

Un anell de reforç blindarà la presa de Buseo enfront de futures avingudes d’aigua

La Generalitat projecta un anell perimetral de formigó en la base de la presa de Buseo per a assegurar la seua estabilitat després dels greus danys de la dana de 2024 i reforçar el seu pla d'emergències.