8.9 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Fa falta que ploga

Imatge d'una dia de pluja

És cert que dimarts va ploure i que en les pròximes hores segurament tornarà a fer alguna cosa en punts de la costa de la mitat sud de la Comunitat però es tracta de precipitacions totalment insuficients tenint en compte la falta de pluja que arrosseguem. No ha plogut en trellat des de fa mesos, si no recorde malament des de finals d’agost o principi de setembre.

El mes de desembre que acabem deixat enrere va ser càlid i molt sec…i estem parlant del mes en què comença l’hivern climatològic.

La informació d’Aemet és ben clara. La temperatura mitjana va quedar 2,1° per damunt dels valors de referència per al període. La gràfica convida a la reflexió en mostrar-nos com des de 1950 els desembres més càlids s’han registrat els darrers anys, i el de l’any 2021, junt amb els de 2015, 2018 i 2019 ha resultat ser extremadament càlid.

 

 

Temperatura-mitjana-des-21

A més, ha sigut molt sec amb precipitacions un 91% per davall del qual habitualment plou al desembre a les nostres latituds.

 

Precipitacio-mitjana-desembre-21

I per a les pròximes hores tornem a anunciar pluja però com ha passat els últims dies seran precipitacions de poca entitat i només afectaran les zones més pròximes a la costa.

Cap a migdia començarà a trencar-se la nuvolositat i de vesprada l’ambient serà fred però a la mitat nord de la Comunitat acabarà imposant-se el sol.

 

Hui-13-1

 

màx-i-mín-dj-13

Demà divendres es repetirà la jugada: més núvol de matí amb pluges dèbils a la costa del sud de València i del nord d’Alacant i algun plugim a les comarques més centrals. Menys núvols de vesprada i ambient fred.

 

Dv-14

 

El cap de setmana la nuvolositat serà menys abundant i això tindrà conseqüència en les temperatures perquè quedaran més baixes a la nit i lleugerament més altes al centre del dia.

 

Triple-15

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.