Fa falta que ploga

Imatge d'una dia de pluja

És cert que dimarts va ploure i que en les pròximes hores segurament tornarà a fer alguna cosa en punts de la costa de la mitat sud de la Comunitat però es tracta de precipitacions totalment insuficients tenint en compte la falta de pluja que arrosseguem. No ha plogut en trellat des de fa mesos, si no recorde malament des de finals d’agost o principi de setembre.

El mes de desembre que acabem deixat enrere va ser càlid i molt sec…i estem parlant del mes en què comença l’hivern climatològic.

La informació d’Aemet és ben clara. La temperatura mitjana va quedar 2,1° per damunt dels valors de referència per al període. La gràfica convida a la reflexió en mostrar-nos com des de 1950 els desembres més càlids s’han registrat els darrers anys, i el de l’any 2021, junt amb els de 2015, 2018 i 2019 ha resultat ser extremadament càlid.

 

 

Temperatura-mitjana-des-21

A més, ha sigut molt sec amb precipitacions un 91% per davall del qual habitualment plou al desembre a les nostres latituds.

 

Precipitacio-mitjana-desembre-21

I per a les pròximes hores tornem a anunciar pluja però com ha passat els últims dies seran precipitacions de poca entitat i només afectaran les zones més pròximes a la costa.

Cap a migdia començarà a trencar-se la nuvolositat i de vesprada l’ambient serà fred però a la mitat nord de la Comunitat acabarà imposant-se el sol.

 

Hui-13-1

 

màx-i-mín-dj-13

Demà divendres es repetirà la jugada: més núvol de matí amb pluges dèbils a la costa del sud de València i del nord d’Alacant i algun plugim a les comarques més centrals. Menys núvols de vesprada i ambient fred.

 

Dv-14

 

El cap de setmana la nuvolositat serà menys abundant i això tindrà conseqüència en les temperatures perquè quedaran més baixes a la nit i lleugerament més altes al centre del dia.

 

Triple-15

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.