11.2 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Fa falta que ploga

Imatge d'una dia de pluja

És cert que dimarts va ploure i que en les pròximes hores segurament tornarà a fer alguna cosa en punts de la costa de la mitat sud de la Comunitat però es tracta de precipitacions totalment insuficients tenint en compte la falta de pluja que arrosseguem. No ha plogut en trellat des de fa mesos, si no recorde malament des de finals d’agost o principi de setembre.

El mes de desembre que acabem deixat enrere va ser càlid i molt sec…i estem parlant del mes en què comença l’hivern climatològic.

La informació d’Aemet és ben clara. La temperatura mitjana va quedar 2,1° per damunt dels valors de referència per al període. La gràfica convida a la reflexió en mostrar-nos com des de 1950 els desembres més càlids s’han registrat els darrers anys, i el de l’any 2021, junt amb els de 2015, 2018 i 2019 ha resultat ser extremadament càlid.

 

 

Temperatura-mitjana-des-21

A més, ha sigut molt sec amb precipitacions un 91% per davall del qual habitualment plou al desembre a les nostres latituds.

 

Precipitacio-mitjana-desembre-21

I per a les pròximes hores tornem a anunciar pluja però com ha passat els últims dies seran precipitacions de poca entitat i només afectaran les zones més pròximes a la costa.

Cap a migdia començarà a trencar-se la nuvolositat i de vesprada l’ambient serà fred però a la mitat nord de la Comunitat acabarà imposant-se el sol.

 

Hui-13-1

 

màx-i-mín-dj-13

Demà divendres es repetirà la jugada: més núvol de matí amb pluges dèbils a la costa del sud de València i del nord d’Alacant i algun plugim a les comarques més centrals. Menys núvols de vesprada i ambient fred.

 

Dv-14

 

El cap de setmana la nuvolositat serà menys abundant i això tindrà conseqüència en les temperatures perquè quedaran més baixes a la nit i lleugerament més altes al centre del dia.

 

Triple-15

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.