19.6 C
València
Dissabte, 8 novembre, 2025

Mor José Ángel de la Casa, icona del periodisme esportiu i veu del recordat 12-1 d’Espanya a Malta

Madrid – El periodista José Ángel de la Casa Tofiño ha mort hui dilluns a Madrid als 74 anys després de no superar una pneumònia amb la qual va ser traslladat a l’hospital Puerta de Hierro de la capital espanyola, segons informen fonts pròximes a l’informador.

De la Casa, conegut col·loquialment amb el sobrenom d’‘El Tofo’, va ser la veu durant dècades del futbol en Televisió Espanyola i el responsable d’aquell recordat crit que va ressonar en la memòria de tants aficionats quan va celebrar el gol de Juan Señor en l’històric 12-1 d’Espanya a Malta el desembre de 1983, un partit que va classificar Espanya per a l’Eurocopa de l’any següent. En aquella edició,…

El periodista toledà, que va cobrir, entre altres esdeveniments destacats, sis Mundials de futbol i altres sis Jocs Olímpics, incloent els de Barcelona’92, va iniciar la seua carrera com a narrador el 1977 amb els campionats d’Espanya d’atletisme en pista coberta i la va finalitzar tres dècades després amb un Espanya-Islàndia.

Un ERO de TVE li va obligar a jubilar-se, però no es va rendir; en els últims anys, va iniciar la seua lluita contra el Parkinson, una malaltia que, malauradament, també va patir el seu pare. El seu llegat, la seva veu i la seva passió pel futbol romandran presents en la memòria col·lectiva.

Últimes notícies

Llibertat provisional per al camioner que va atropellar mortalment a una jove a València

Un jutjat de guàrdia ha decretat la llibertat provisional del camioner detingut per l'atropellament mortal d'una jove a València i li ha retirat el carnet. Informes mèdics assenyalen que, malgrat el positiu per drogues, no conduïa sota els seus efectes.

La Simfònica Juvenil de Costa Rica homenatja les víctimes de la dana amb un concert a Madrid

L'orquestra juvenil costa-riquenya ha oferit a l'Auditori Nacional un concert solidari dirigit per Andrés Salado per a fer costat a jóvens afectats per la dana de 2024 a València. La recaptació es destinarà a programes educatius i de benestar emocional d'Ajuda en Acció.

Montero exigix eleccions a la Comunitat Valenciana després de la dimissió tardana de Mazón

La vicepresidenta primera ha reclamat la convocatòria immediata després de la renúncia de Carlos Mazón, que considera tardana i mal resolta. Denuncia falta d'explicacions per la gestió de la DANA i rebutja un relleu pactat per PP i Vox.

Corberán: ‘Ens deixarem la vida per a revertir la situació’

En la prèvia davant el Betis a Mestalla, Carlos Corberán va assegurar que el València es deixarà la vida per a revertir la seua mala ratxa. Amb l'equip antepenúltim i sis partits sense guanyar, va apel·lar a la fortalesa mental i al suport de l'afició.

València Basket, líder i invicte, visita a un Granada cuer i sense victòries

El líder invicte visita al cuer en un dol marcat pel desgast del València després de l'Eurolliga i la setmana llarga de preparació del Granada. Ritme, rebot i triple apunten a ser les claus.

El València mesura la seua fragilitat davant la pegada del Betis a Mestalla

El València arriba amb sis jornades sense guanyar i números deficitaris en les dos àrees. El Betis encadena golejades recents i busca afermar-se en places europees.

Morant acusa de ‘misèria’ a PP i Vox per no aplaudir a les víctimes de la dana i reivindica la comissió del Congrés

La ministra de Ciència i líder del PSPV-PSOE ha denunciat la 'misèria' de PP i Vox per no aplaudir a les víctimes en la comissió del Congrés. Ha sostingut que l'òrgan del Congrés, obert amb els vots del PSOE, és l'únic que donarà veritat, reparació i responsabilitats polítiques.

Morant acusa a Mazón de tornar a mentir als valencians amb una dimissió ‘fake’

La líder del PSPV-PSOE ha titllat de 'fake' la renúncia de Carlos Mazón perquè manté tots els seus càrrecs i ha exigit responsabilitats per la gestió de la dana. També ha reclamat eleccions i ha criticat l'estratègia de PP i Vox.