Mor José Ángel de la Casa, icona del periodisme esportiu i veu del recordat 12-1 d’Espanya a Malta

Madrid – El periodista José Ángel de la Casa Tofiño ha mort hui dilluns a Madrid als 74 anys després de no superar una pneumònia amb la qual va ser traslladat a l’hospital Puerta de Hierro de la capital espanyola, segons informen fonts pròximes a l’informador.

De la Casa, conegut col·loquialment amb el sobrenom d’‘El Tofo’, va ser la veu durant dècades del futbol en Televisió Espanyola i el responsable d’aquell recordat crit que va ressonar en la memòria de tants aficionats quan va celebrar el gol de Juan Señor en l’històric 12-1 d’Espanya a Malta el desembre de 1983, un partit que va classificar Espanya per a l’Eurocopa de l’any següent. En aquella edició,…

El periodista toledà, que va cobrir, entre altres esdeveniments destacats, sis Mundials de futbol i altres sis Jocs Olímpics, incloent els de Barcelona’92, va iniciar la seua carrera com a narrador el 1977 amb els campionats d’Espanya d’atletisme en pista coberta i la va finalitzar tres dècades després amb un Espanya-Islàndia.

Un ERO de TVE li va obligar a jubilar-se, però no es va rendir; en els últims anys, va iniciar la seua lluita contra el Parkinson, una malaltia que, malauradament, també va patir el seu pare. El seu llegat, la seva veu i la seva passió pel futbol romandran presents en la memòria col·lectiva.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescaten a una dona d’una casa incendiada després de xocar un cotxe policial a Alaquàs

Una dona amb mobilitat reduïda és rescatada de la seua vivenda a Alaquàs després que un cotxe de la Policia Nacional xocara contra la casa i provocara un incendi en la planta baixa.

Pérez Llorca reivindica els avanços del poble gitano i reforça l’aposta per les polítiques socials

Juanfran Pérez Llorca subratlla els avanços del poble gitano en la Comunitat Valenciana i reafirma el compromís del Consell amb la inclusió i les polítiques socials.

Aemet activa l’avís groc a Alacant per pluges intenses i a Castelló per vent fort

Aemet activa l'avís groc a l'interior i litoral sud d'Alacant per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i en el nord de Castelló per ratxes de vent de 80 km/h.

Cepeda i Dituro rescaten a l’Elx davant un València superior però sense punteria

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació decisiva de Matías Dituro van donar oxigen a l'Elx davant un València que va generar més ocasions però va tornar a fallar en la definició.

Cepeda i Dituro sostenen a l’Elx i castiguen un València que perdona

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació excel·lent de Matías Dituro donen tres punts vitals a l'Elx davant un València amb moltes ocasions però sense punteria.

Empat sense gols al descans entre Elx i València en un derbi molt igualat

Elx i València arriben al descans amb empat sense gols en un derbi autonòmic molt equilibrat, amb fases de domini altern i l'ocasió més clara per a Lucas Beltrán.

Logronyo vibra amb una espectacular mascletà valenciana en la Plaça de l’Ajuntament

Més de 120 quilos de pólvora i milers d'assistents convertixen la Plaça de l'Ajuntament de Logronyo en un escenari faller amb música, pólvora i tradició valenciana.

Logronyo viu la seua primera falla per a acostar-se a la cultura valenciana

Logronyo estrena este cap de setmana la seua pròpia falla, una figura al·legòrica al vi de Rioja que es va plantar el divendres i cremarà el diumenge, acompanyada d'actes típics de la festa valenciana.