Mor José Ángel de la Casa, icona del periodisme esportiu i veu del recordat 12-1 d’Espanya a Malta

Madrid – El periodista José Ángel de la Casa Tofiño ha mort hui dilluns a Madrid als 74 anys després de no superar una pneumònia amb la qual va ser traslladat a l’hospital Puerta de Hierro de la capital espanyola, segons informen fonts pròximes a l’informador.

De la Casa, conegut col·loquialment amb el sobrenom d’‘El Tofo’, va ser la veu durant dècades del futbol en Televisió Espanyola i el responsable d’aquell recordat crit que va ressonar en la memòria de tants aficionats quan va celebrar el gol de Juan Señor en l’històric 12-1 d’Espanya a Malta el desembre de 1983, un partit que va classificar Espanya per a l’Eurocopa de l’any següent. En aquella edició,…

El periodista toledà, que va cobrir, entre altres esdeveniments destacats, sis Mundials de futbol i altres sis Jocs Olímpics, incloent els de Barcelona’92, va iniciar la seua carrera com a narrador el 1977 amb els campionats d’Espanya d’atletisme en pista coberta i la va finalitzar tres dècades després amb un Espanya-Islàndia.

Un ERO de TVE li va obligar a jubilar-se, però no es va rendir; en els últims anys, va iniciar la seua lluita contra el Parkinson, una malaltia que, malauradament, també va patir el seu pare. El seu llegat, la seva veu i la seva passió pel futbol romandran presents en la memòria col·lectiva.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Protesta davant el consolat dels EUA a València per la guerra de l’Iran i el genocidi en Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l'Iran i en denúncia del genocidi en Palestina. Els convocants demanen la fi de les complicitats amb Israel i els Estats Units.

Cinc persones, entre elles un xiquet, ateses per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut assistits per inhalació de fum i traslladats a l'Hospital de Dénia després d'un incendi al carrer Pare Pere.

Protesta davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l’Iran i el genocidi de Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels Estats Units a València contra la guerra de l'Iran i el genocidi de Palestina, en una acció convocada per diverses organitzacions, entre elles BDS. Els convocants han demanat acabar amb les 'complicitats' amb Israel i els EUA.

Alacant tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres per alerta groga per vents

L'Ajuntament ha activat el protocol per forts vents i tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres. Aemet preveu ratxes de fins a 70 km/h en les hores centrals del dimarts.

Un xiquet i quatre adults, atesos per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut atesos per inhalació de fum després d'un incendi en un edifici del carrer Pare Pere, a Dénia. Tots han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia i el foc ja ha quedat extingit.

La Lliga O suspén els partits del Reial Madrid i València Basket per tancament aeri a Abu Dhabi

La competició sub-22 va ajornar la jornada de Reial Madrid i València Basket en quedar les seues plantilles encallades a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. La nova data s'anunciarà.

Huit anys de presó per pilotar una pastera en la qual van morir cinc persones

L'Audiència d'Alacant ha imposat huit anys de presó al pilot d'una pastera que va eixir d'Alger i va quedar a la deriva 16 dies. La fallada acredita que va intentar afavorir la immigració clandestina de 19 persones en una barca sobrecarregada i sense mitjans de seguretat.

Educació publica el calendari d’admissió i matrícula per a 2026-2027

La Conselleria ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat el calendari d'admissió i matrícula per a 2026-2027 en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Educació Especial. Inclou millores que avancen terminis en Secundària i novetats sobre la llengua base.