Mor José Ángel de la Casa, icona del periodisme esportiu i veu del recordat 12-1 d’Espanya a Malta

Madrid – El periodista José Ángel de la Casa Tofiño ha mort hui dilluns a Madrid als 74 anys després de no superar una pneumònia amb la qual va ser traslladat a l’hospital Puerta de Hierro de la capital espanyola, segons informen fonts pròximes a l’informador.

De la Casa, conegut col·loquialment amb el sobrenom d’‘El Tofo’, va ser la veu durant dècades del futbol en Televisió Espanyola i el responsable d’aquell recordat crit que va ressonar en la memòria de tants aficionats quan va celebrar el gol de Juan Señor en l’històric 12-1 d’Espanya a Malta el desembre de 1983, un partit que va classificar Espanya per a l’Eurocopa de l’any següent. En aquella edició,…

El periodista toledà, que va cobrir, entre altres esdeveniments destacats, sis Mundials de futbol i altres sis Jocs Olímpics, incloent els de Barcelona’92, va iniciar la seua carrera com a narrador el 1977 amb els campionats d’Espanya d’atletisme en pista coberta i la va finalitzar tres dècades després amb un Espanya-Islàndia.

Un ERO de TVE li va obligar a jubilar-se, però no es va rendir; en els últims anys, va iniciar la seua lluita contra el Parkinson, una malaltia que, malauradament, també va patir el seu pare. El seu llegat, la seva veu i la seva passió pel futbol romandran presents en la memòria col·lectiva.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Últim dia d’aturs en FGV mentres els maquinistes advertixen que el conflicte continua obert

El segon calendari d'aturs dels maquinistes d'FGV acaba este dijous, però el sindicat SEMAF advertix que el conflicte continua i prepara noves protestes per a juny i estiu.

Una fundació desplega biblioteques de muntanya perquè cap xiquet es quede sense llegir

La Fundació Art i Paraula impulsa xicotetes biblioteques de muntanya en zones rurals aïllades de diverses comunitats autònomes, amb quasi dos-cents llibres per punt i el suport de voluntaris. El seu fundador, José María Goñi, aspira a crear un centenar en tota Espanya i al fet que els ajuntaments acaben implicant-se en el projecte.

Koldo García nega davant el Suprem cobrar 10.000 euros al mes de Víctor de Aldama

Koldo García ha rebutjat davant el Tribunal Suprem haver cobrat 10.000 euros mensuals entre 2019 i 2022 de Víctor de Aldama, malgrat que el comisionista sosté que va pagar entre 3,4 i 4 milions a ell i a José Luis Ábalos.

La Fiscalia de València manté l’arxivament del cas per l’incendi de l’edifici de Campanar

La Fiscalia Provincial de València rebutja reobrir la investigació penal per l'incendi de l'edifici de Campanar de febrer de 2024, en considerar que no han aparegut elements nous que justifiquen reprendre la causa.

Bernabé reclama la fi del feixisme modern i de l’assetjament polític vinculat al PP

Pilar Bernabé denuncia l'assetjament a Begoña Gómez i acusa el PP d'emparar comportaments que qualifica de feixisme modern, assenyalant les conseqüències per a la democràcia i la confiança ciutadana.

Delegats de CaixaBank protesten davant la seu social pel model de pressió comercial

Mig centenar de delegats sindicals de CaixaBank es concentren davant la seu social a València per a denunciar la deterioració del clima laboral i l'impacte del model de pressió comercial en la salut de la plantilla.

Educació ultima una proposta per a respondre a les reivindicacions del professorat davant la vaga indefinida

Educació i Hisenda treballen en una proposta per a donar resposta a les reivindicacions del professorat que prepara una vaga indefinida des de l'11 de maig, amb especial atenció a l'impacte en l'alumnat i a les PAU.

CaixaBank preveu una moderació del ritme de noves hipoteques malgrat el creixement del crèdit

CaixaBank anticipa que la producció de noves hipoteques es frenarà en els pròxims trimestres, malgrat que el crèdit per a vivenda continua creixent i manté taxes positives en balanç.