16.7 C
València
Dissabte, 20 desembre, 2025

Mor l’italià Salvatore ‘Totò’ Schillaci, màxim golejador del Mundial d’Itàlia ’90

MADRID, 18 (EUROPA PRESS)

L’exjugador internacional italià Salvatore Schillaci, conegut popularment com ‘Totò’ Schillaci, ha mort als 59 anys després d’una malaltia que li tenia ingressat els últims dies, i deixa al futbol italià sense el màxim golejador del Mundial del 1990 en el qual, sent amfitrions, van ser tercers gràcies a l’encert d’un davanter inusual.

“Va ser l’heroi d’Itàlia ’90, el símbol de les ‘Nits Màgiques’ que van quedar en el cor i en la memòria de milions de fans azzurri. El món del futbol està de dol per Salvatore ‘Totò’ Schillaci, que va morir prematurament hui a l’edat de 59 anys”, va confirmar la federació italiana de futbol en un comunicat.

Schillaci, nascut a Palerm, va arribar al cim de la seua carrera futbolístic de sobte, al Mundial d’Itàlia 1990, convertint-se en el màxim golejador amb 6 punts i portant a Itàlia a la semifinal, que va perdre en els penals davant d’Argentina, i a aconseguir el tercer lloc.

“En la seua memòria es guardarà un minut de silenci abans dels partits de tots els campionats programats des de hui fins al cap de setmana”, va assegurar la FIGC, el president de la qual, Gabriele Gravina, recorda les “celebracions incontenibles” en les quals el seu rostre era símbol d’alegria compartida, i va afegir que “seguiran sent per sempre patrimoni comú del futbol italià”. “Totò va ser un gran futbolista, un símbol tenaç de voluntat i de redempció”, va afirmar Gravina.

Últimes notícies

L’Elx busca tancar l’any invicte a casa davant un Raig eufòric a Europa

Elx, invicte com a local, aspira a acomiadar un any d'ascens amb un triomf davant un Raig eufòric per Europa però bloquejat en Lliga. Les baixes obliguen a ajustos.

Vila-real i Barcelona, dol en el cim en La Ceràmica

Vila-real rep al Barcelona en La Ceràmica en ple pols per LaLiga: líder contra un equip en ratxa i invicte a casa. Les baixes i els onces marquen el xoc.

Marcelino busca la seua primera victòria davant el Barcelona com a local en Lliga al nové intent

El tècnic del Vila-real afronta un altre dol en La Ceràmica amb el repte d'aconseguir el seu primer triomf de lliga a casa davant el Barça. El seu historial com a local reunix empats i derrotes, amb l'última cita saldada 1-5.

Pepelu demana desconnectar en l’aturada per a tornar més fortes: serà un camí llarg

Pepelu va reivindicar l'aturada de Nadal per a reinicialitzar i tornar donant la seua millor versió. Va lamentar que al València se li escapen punts per detalls, sobretot a pilota parada.

Pogacar bat el seu propi rècord al Coll de Rates en un entrenament a Alacant

Tadej Pogacar va batre el seu propi registre al Coll de Rates amb 11.57 durant un entrenament amb el UAE Team Emirates. Va millorar en 24 segons la seua marca de 2024 en els 6,5 km al 5,5%.

Corberán tanca l’any amb quatre punts més que en el relleu a Baralla

L'equip suma 16 punts i és setzé, quatre més que en el mateix tram del curs passat. La millora és lleugera i l'objectiu continua sent la permanència.

Ivace+i finança un procés per a obtindre ingredients naturals d’algues per a cosmètica

Ivace+i finança Biored, un projecte que desenrotlla una biorrefinería en cascada per a convertir algues en ingredients bioactivos per a cosmètica, nutracéutica i agricultura. La iniciativa integra cultiu, extracció sostenible i validació industrial amb suport de fons FEDER.

AVVAC xifra en quasi 7 milions les pèrdues no reconegudes per la DANA en l’art valencià

Un peritatge de AVVAC xifra en més de 6,9 milions l'impacte de la DANA del 29 d'octubre de 2024 en el sector de les arts visuals valencianes i denúncia que gran part dels danys seguixen sense ser compensats.