21.6 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Mor l’italià Salvatore ‘Totò’ Schillaci, màxim golejador del Mundial d’Itàlia ’90

MADRID, 18 (EUROPA PRESS)

L’exjugador internacional italià Salvatore Schillaci, conegut popularment com ‘Totò’ Schillaci, ha mort als 59 anys després d’una malaltia que li tenia ingressat els últims dies, i deixa al futbol italià sense el màxim golejador del Mundial del 1990 en el qual, sent amfitrions, van ser tercers gràcies a l’encert d’un davanter inusual.

“Va ser l’heroi d’Itàlia ’90, el símbol de les ‘Nits Màgiques’ que van quedar en el cor i en la memòria de milions de fans azzurri. El món del futbol està de dol per Salvatore ‘Totò’ Schillaci, que va morir prematurament hui a l’edat de 59 anys”, va confirmar la federació italiana de futbol en un comunicat.

Schillaci, nascut a Palerm, va arribar al cim de la seua carrera futbolístic de sobte, al Mundial d’Itàlia 1990, convertint-se en el màxim golejador amb 6 punts i portant a Itàlia a la semifinal, que va perdre en els penals davant d’Argentina, i a aconseguir el tercer lloc.

“En la seua memòria es guardarà un minut de silenci abans dels partits de tots els campionats programats des de hui fins al cap de setmana”, va assegurar la FIGC, el president de la qual, Gabriele Gravina, recorda les “celebracions incontenibles” en les quals el seu rostre era símbol d’alegria compartida, i va afegir que “seguiran sent per sempre patrimoni comú del futbol italià”. “Totò va ser un gran futbolista, un símbol tenaç de voluntat i de redempció”, va afirmar Gravina.

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.

L’Hèrcules i la seua Fundació van anunciar recurs de cassació després de la sentència del cas Abde

L'Hèrcules i la seua Fundació van comunicar que presentaran un recurs de cassació davant el Suprem després de la condemna del TSJCV en el cas Abde. L'entitat defén la legalitat de les seues actuacions i el seu bon nom.

La jutgessa que investiga la DANA cita a 39 agents mediambientals i bombers forestals com a testimonis

La magistrada que instruïx la causa penal per la gestió de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat citar a 39 nous testimonis. Entre ells hi ha personal de la CHJ, de la Conselleria i bombers forestals.

El València Basket rep a un ASVEL combatiu després de l’avís de l’EFES

El València Basket rep al cuer ASVEL amb el record recent del colp de l'EFES i el Top 6 en joc. Pedro Martínez alerta d'un rival físic i competitiu.

Arranca l’últim tram per a reforçar el subministrament d’aigua en l’àrea de València

La EMSHI ha iniciat este dimecres l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón, amb 13,5 milions d'inversió. La connexió garantirà el servici a 1,7 milions d'habitants davant incidències com a apagades o inundacions.

Presó provisional per al detingut per la mort a tirs del seu veí a Catarroja

Un jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al detingut per la mort a tirs del seu veí a Catarroja. La investigació seguix oberta per homicidi o assassinat.

Pérez Llorca mostra el seu cabreig per les irregularitats en les vivendes protegides d’Alacant

Pérez Llorca ha expressat el seu cabreig i indignació per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan i ha anunciat una revisió exhaustiva.