10 C
València
Dimarts, 3 febrer, 2026

Mor l’italià Salvatore ‘Totò’ Schillaci, màxim golejador del Mundial d’Itàlia ’90

MADRID, 18 (EUROPA PRESS)

L’exjugador internacional italià Salvatore Schillaci, conegut popularment com ‘Totò’ Schillaci, ha mort als 59 anys després d’una malaltia que li tenia ingressat els últims dies, i deixa al futbol italià sense el màxim golejador del Mundial del 1990 en el qual, sent amfitrions, van ser tercers gràcies a l’encert d’un davanter inusual.

“Va ser l’heroi d’Itàlia ’90, el símbol de les ‘Nits Màgiques’ que van quedar en el cor i en la memòria de milions de fans azzurri. El món del futbol està de dol per Salvatore ‘Totò’ Schillaci, que va morir prematurament hui a l’edat de 59 anys”, va confirmar la federació italiana de futbol en un comunicat.

Schillaci, nascut a Palerm, va arribar al cim de la seua carrera futbolístic de sobte, al Mundial d’Itàlia 1990, convertint-se en el màxim golejador amb 6 punts i portant a Itàlia a la semifinal, que va perdre en els penals davant d’Argentina, i a aconseguir el tercer lloc.

“En la seua memòria es guardarà un minut de silenci abans dels partits de tots els campionats programats des de hui fins al cap de setmana”, va assegurar la FIGC, el president de la qual, Gabriele Gravina, recorda les “celebracions incontenibles” en les quals el seu rostre era símbol d’alegria compartida, i va afegir que “seguiran sent per sempre patrimoni comú del futbol italià”. “Totò va ser un gran futbolista, un símbol tenaç de voluntat i de redempció”, va afirmar Gravina.

Últimes notícies

No suprimir res del valencià, protegir-lo, sí

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana exposa una idea molt clara i contundent: 'El valencià és de tots o no serà de ningú'

Maig encara el Benidorm Fest amb ‘Toca’m’ i llibertat creativa enfront de OT

Maig porta al Benidorm Fest 2026 'Toca'm' i remarca que, a diferència de 'OT', gaudix de llibertat creativa total. Presentarà un xou dissenyat amb el seu propi equip.

Ratxes molt fortes de ponent a l’interior abans del repunt de les màximes

L'interior de València i Castelló afrontarà de matinada ratxes molt fortes de ponent i un descens tèrmic; el dimecres les màximes repuntaran, sobretot a València.

Dos detinguts pel robatori de material ceràmic en una empresa d’Almassora

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens de 37 i 46 anys per sostraure diverses caixes de material ceràmic després de forçar el perímetre d'una empresa a Almassora. El dispositiu d'investigació va permetre localitzar-los i posar-los a disposició judicial eixa mateixa nit.

L’atur puja al gener en la Comunitat Valenciana i cau l’afiliació, amb millor evolució interanual

La desocupació va augmentar un 0,62% al gener fins a 291.731 persones i l'afiliació va caure un 1,53%. En l'últim any l'atur baixa un 8,43% i l'afiliació puja un 3,63%.

L’Atlètic inscriu a Mendoza sobre la botzina i destaca en un mercat d’hivern auster

L'Atlètic de Madrid va ser protagonista del tancament en registrar a Lookman, Obed Vargas i a Rodrigo Mendoza, confirmat a les 23.57. LaLiga va validar 14 altes en un gener amb 44 operacions i gasto total per davall de 60 milions.

L’Elx reforça el seu centre del camp amb el retorn de Tete Morente fins a 2028

L'Elx ha incorporat a Tete Morente, que torna després d'una etapa en el US Lecce i firma fins a juny de 2028. És el tercer reforç del mercat hivernal.

Expedienten a un funcionari per adjudicar una vivenda social a Alacant a la seua dona

La Conselleria de Vivenda ha obert un expedient amb suspensió cautelar a un tècnic que va validar l'adjudicació d'una vivenda pública al seu cònjuge. El cas va aflorar després d'una segona revisió lligada a altres adjudicacions polèmiques en La Condomina.