Mor l’italià Salvatore ‘Totò’ Schillaci, màxim golejador del Mundial d’Itàlia ’90

MADRID, 18 (EUROPA PRESS)

L’exjugador internacional italià Salvatore Schillaci, conegut popularment com ‘Totò’ Schillaci, ha mort als 59 anys després d’una malaltia que li tenia ingressat els últims dies, i deixa al futbol italià sense el màxim golejador del Mundial del 1990 en el qual, sent amfitrions, van ser tercers gràcies a l’encert d’un davanter inusual.

“Va ser l’heroi d’Itàlia ’90, el símbol de les ‘Nits Màgiques’ que van quedar en el cor i en la memòria de milions de fans azzurri. El món del futbol està de dol per Salvatore ‘Totò’ Schillaci, que va morir prematurament hui a l’edat de 59 anys”, va confirmar la federació italiana de futbol en un comunicat.

Schillaci, nascut a Palerm, va arribar al cim de la seua carrera futbolístic de sobte, al Mundial d’Itàlia 1990, convertint-se en el màxim golejador amb 6 punts i portant a Itàlia a la semifinal, que va perdre en els penals davant d’Argentina, i a aconseguir el tercer lloc.

“En la seua memòria es guardarà un minut de silenci abans dels partits de tots els campionats programats des de hui fins al cap de setmana”, va assegurar la FIGC, el president de la qual, Gabriele Gravina, recorda les “celebracions incontenibles” en les quals el seu rostre era símbol d’alegria compartida, i va afegir que “seguiran sent per sempre patrimoni comú del futbol italià”. “Totò va ser un gran futbolista, un símbol tenaç de voluntat i de redempció”, va afirmar Gravina.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.

El fort vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan de Benicàssim

El festival SanSan cancel·la per motius de seguretat tots els concerts previstos per a la seua jornada inaugural a Benicàssim a causa del fort vent i a l'alerta groga a la província de Castelló. L'organització garantix devolucions per a les entrades de dia i reembossaments proporcionals per als abonaments.

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.