Mor l’italià Salvatore ‘Totò’ Schillaci, màxim golejador del Mundial d’Itàlia ’90

MADRID, 18 (EUROPA PRESS)

L’exjugador internacional italià Salvatore Schillaci, conegut popularment com ‘Totò’ Schillaci, ha mort als 59 anys després d’una malaltia que li tenia ingressat els últims dies, i deixa al futbol italià sense el màxim golejador del Mundial del 1990 en el qual, sent amfitrions, van ser tercers gràcies a l’encert d’un davanter inusual.

“Va ser l’heroi d’Itàlia ’90, el símbol de les ‘Nits Màgiques’ que van quedar en el cor i en la memòria de milions de fans azzurri. El món del futbol està de dol per Salvatore ‘Totò’ Schillaci, que va morir prematurament hui a l’edat de 59 anys”, va confirmar la federació italiana de futbol en un comunicat.

Schillaci, nascut a Palerm, va arribar al cim de la seua carrera futbolístic de sobte, al Mundial d’Itàlia 1990, convertint-se en el màxim golejador amb 6 punts i portant a Itàlia a la semifinal, que va perdre en els penals davant d’Argentina, i a aconseguir el tercer lloc.

“En la seua memòria es guardarà un minut de silenci abans dels partits de tots els campionats programats des de hui fins al cap de setmana”, va assegurar la FIGC, el president de la qual, Gabriele Gravina, recorda les “celebracions incontenibles” en les quals el seu rostre era símbol d’alegria compartida, i va afegir que “seguiran sent per sempre patrimoni comú del futbol italià”. “Totò va ser un gran futbolista, un símbol tenaç de voluntat i de redempció”, va afirmar Gravina.

Últimes notícies

Educació proposa una pujada salarial progressiva de fins a 200 euros al mes per a frenar la vaga docent

Educació planteja als sindicats una pujada salarial progressiva de fins a 200 euros mensuals fins a 2028 i noves taules de treball per a intentar desconvocar la vaga indefinida del professorat.

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.