La policia desvincula el germà desaparegut del crim de la xiqueta de Mataró

Imatges de la menor morta a Mataró

La policia ha desvinculat al germà de la víctima com a sospitós de l’assassinat | EFE

 

La policia investiga com un homicidi la mort de la menor de 14 anys – tot i que alguns mitjans apunten a 13 anys – trobada en un pis de Mataró (Barcelona) el passat diumenge, tot i que encara no es descarta cap hipòtesi. Encara queden moltes incògnites per a resoldre del cas i una d’elles, la més important, és el parador del seu germà, un xic d’uns 16 o 17 anys que la policia està buscant i que encara no ha aparegut.

 

La mare dels dos xiquets ha confirmat que li va perdre el rastre el mateix dia que va tindre notícies de la seua filla menuda. Amb tot això, la policia desvincula al menor del crim de la sa germana, a la que es va trobar morta d’una profunda ferida en el coll, segons ‘ElCaso.Cat’.

 

Un veí va vore un home «rus i corpulent» en el pis a on va passar el crim

Diferents testimonis parlen d’una tercera persona que va aparéixer el divendres a última hora i que podria estar relacionada amb el cas. Un botiguer de la zona, que coneix a la família, era en l’edifici quan va vore la porta del pis oberta. En acostar-se per a entrar, un «home rus i corpulent»  va tancar-li la porta de colp, fent-li vore que s’havia equivocat de lloc.

 

El botiguer assegura que en aquell moment els menors es trobaven en l’interior del domicili, i només quaranta-vuit hores després, trobaven el cadàver de la xiqueta en la seua habitació mentres no hi havia rastre del germà ni de l’home misteriós.

 

Edifici on han trobat morta la menor de Mataró

La menor va ser trobada en l’interior del pis a on vivia | Cedida

 

Desvinculen al germà del crim

En estos moments, la policia treballa en dos vies: saber com va morir la menor, l’autòpsia de la qual ha confirmat que es tracta d’un homicidi, i localitzar al seu germà. La mare dels dos menors ha denunciat la desaparició del germà major i des del jutjat s’ha ordenat la seua busca. S’ha volgut remarcar que se’l busca per a «protegir-lo» i que no hi ha cap «indici de criminalitat».

 

En una nota de premsa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) s’ha volgut aclarir que «esta busca és conseqüència de la denúncia de la mare, està descrita dins d’un protocol específic d’aplicació per a la desaparició de menors i té per objectiu protegir la integritat del menor».

 

La policia manté un fort hermetisme al voltant del cas i no donen detalls de com està avançant la investigació. Quant a la jutgessa que ha assumit la investigació dels fets, encara no ha rebut l’atestat dels agents i l’està esperant per a demanar més diligències relacionades amb el crim de la menor.

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

Últim dia de setembre amb ruixats al nord de Castelló i temperatures estables

L’últim dia de setembre arriba amb núvols i possibles ruixats febles al nord de Castelló, mentre les temperatures es mantenen estables a la Comunitat Valenciana.

La compravenda de vivendes cau un 19,1% a juliol mentre els preus pugen un 12,6% a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat al juliol una caiguda del 19,1% en les compravendes de vivendes i un augment del 12,6% en el preu, mentres les hipoteques per a compra han baixat un 7,6%, segons el Consell General del Notariat. A Espanya les operacions acumulen set mesos en negatiu, amb menys hipoteques i un preu mitjà que ja supera els 2.100 euros per metre quadrat.

Nit històrica del Valencia Basket a l’Euroliga amb 111 punts al Baskonia

El Valencia Basket ha aconseguit la millor anotació de la seua història en l’Euroliga en sumar 111 punts davant el Kosner Baskonia en la segona jornada (111-88). Un triple final de Dylan Osetkowski ha fixat el nou rècord, que supera els 108 punts signats al febrer a Vitòria.

El Valencia Basket esclafa el Baskonia amb una exhibició a l’Eurolliga (111-88)

El Valencia Basket ha passat per damunt del Kosner Baskonia al Roig Arena (111-88) en la segona jornada de l’Eurolliga, amb un joc molt més ràpid i contundent que el del conjunt basc.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges al nord de Castelló este dijous

Aemet ha activat per a este dijous a la vesprada l’avís taronja al nord de Castelló per pluges que poden arribar a 100 l/m2 en poques hores, i el nivell groc s’estén a València i al sud de la província castellonenca per ruixats intensos i tempestes.

La defensa d’Emilio Argüeso denuncia al CGPJ per no comunicar-li l’arxiu de les queixes contra la jutgessa de la DANA

La defensa de l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso ha denunciat davant el Defensor del Poble que el CGPJ haja fet públic a la premsa l’arxiu de les seues queixes contra la jutgessa de la DANA de Catarroja sense notificar-li formalment la resolució. Anuncien que impugnaran la decisió quan tinguen accés a l’acord complet.

Buñol reconeix Màxim Huerta com a Fill Adoptiu per la seua trajectòria cultural

El Ple de l’Ajuntament de Buñol ha nomenat l’escriptor i exministre de Cultura Màxim Huerta Fill Adoptiu del municipi, en reconeixement al seu vincle personal i a la seua aportació a la vida cultural local. El guardó destaca també el paper de la Llibreria de Doña Leo com a focus literari i motor de la Festa del Llibre.

El decret Mari Carmen, entre els titulars i la realitat de l’habitatge

Albert Llueca valora el decret Mari Carmen com a resposta a la crisi residencial i a la necessitat d'un habitatge digne.