17 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

La nova versió de GVA+Salut permet sol·licitar a través del mòbil la prolongació de tractament

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha ampliat la tipologia de cita prèvia per a agenda-taulell que es pot sol·licitar a la seua aplicació mòbil GVA +Salut. També s’ha incorporat a l’APP la empremta dactilar i el reconeixement facial, entre d’altres novetats.

En concret, la nova versió de l’aplicació (la 7), un cop sol·licitada des del mòbil la cita per a agenda-taulell, permet que el o la pacient indique el motiu.

Per exemple, amb la nova versió d’APP es pot demanar cita taulell per fer una modificació en les dades a la targeta del Sistema d’Informació Poblacional (SIP), canviar de metge, perllongar un tractament de farmàcia, encarregar un informe de salut, demanar un justificant d’assistència o un recurs de transport sanitari…

Amb esta novetat, es busca optimitzar l’ordenació de la demanda, cosa que facilita l’accés al servei per part del pacient i la prestació a càrrec dels i les professionals.

A més, l’aplicació possibilita, en descarregar-la i desar el PIN, associar este codi numèric de seguretat amb la petjada o el rostre de l’usuari perquè l’accés siga més ràdio i segur.

Si el dispositiu mòbil manca de mètode de desbloqueig biomètric o l’APP ja estava instal·lada, l’associació entre el PIN i la petjada i/o la cara es pot fer més endavant des de l’opció ‘Configuració’ de l’aplicació.

Una altra millora que incorpora l’actualització de GVA+Salut és la possibilitat de consultar des del mòbil la Història de Salut Electrònica si la persona s’identifica amb el mètode Cl@ve o el Certificat Digital. Este servei, fins ara, només era accessible des de la pàgina web de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

A l’apartat de l’aplicació mòbil dedicat als tractaments farmacològics, la persona pot des d’ara visualitzar el seu històric de dispensacions, encara que no tinga cap tractament actiu, és a dir, pot revisar quins fàrmacs va retirar de la farmàcia, a quina oficina i quan. Esta funcionalitat, a la versió anterior, només estava disponible per als qui tenien prescripcions vigents.

Finalment, la nova APP facilita el canvi d’usuari: si fins ara calien dos clics per a passar d’un a l’altre, amb la nova versió només cal prémer una vegada per a seleccionar l’avatar de l’usuari que es vulga utilitzar entre aquells que s’hagen afegit.

Les novetats, però, no acaben amb estes millores. La Direcció General de Planificació, Eficiència Tecnològica i Atenció al Pacient continua amb els nous desenvolupaments. De fet, ara es fa una prova pilot d’assistència mitjançant videoconsulta des del dispositiu mòbil.

L’APP GVA +Salut va nàixer el 2017 i, des d’aleshores, s’actualitza de forma periòdica amb noves funcions. En este sentit, 2020 va marcar una fita, ja que la introducció de més serveis de gran utilitat per a la ciutadania van fer enlairar-se de forma decidida el nombre de descàrregues.

Els últims informes comptabilitzen un total de 2.915.329 descàrregues de l’aplicació oficial de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública GVA+Salut, disponible als ‘markets’ dels diferents sistemes operatius.

La majoria, les descàrregues es fan des del sistema Android (1.862.315), seguit de iOS (869.942) I Huawei (183.072).

Noves funcionalitats de la versió 7 de l’aplicació mòbil GVA+Salut

  • Cita taulell
    • Canvi dades targeta
    • Canvi mèdic
    • Cita-Anul·lar cita
    • Cita-Canviar cita
    • Cita-Demanar cita
    • Farmàcia-Prolongació de tractament
    • Impresos-Informe de salut escolar
    • Impresos-Informe de salut mèdic
    • Impresos-Justificant d’assistència
    • Impresos-Petició de transport sanitari
    • Altres
  • Seguretat biomètrica
    • Empremta dactilar
    • Reconeixement facial
  • Història de Salut Electrònica amb certificat digital o Cl@ve
  • Canvi ràpid d’usuari
  • Videoconsulta (en proves)

Últimes notícies

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.