14.9 C
València
Diumenge, 8 febrer, 2026

La nova versió de GVA+Salut permet sol·licitar a través del mòbil la prolongació de tractament

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha ampliat la tipologia de cita prèvia per a agenda-taulell que es pot sol·licitar a la seua aplicació mòbil GVA +Salut. També s’ha incorporat a l’APP la empremta dactilar i el reconeixement facial, entre d’altres novetats.

En concret, la nova versió de l’aplicació (la 7), un cop sol·licitada des del mòbil la cita per a agenda-taulell, permet que el o la pacient indique el motiu.

Per exemple, amb la nova versió d’APP es pot demanar cita taulell per fer una modificació en les dades a la targeta del Sistema d’Informació Poblacional (SIP), canviar de metge, perllongar un tractament de farmàcia, encarregar un informe de salut, demanar un justificant d’assistència o un recurs de transport sanitari…

Amb esta novetat, es busca optimitzar l’ordenació de la demanda, cosa que facilita l’accés al servei per part del pacient i la prestació a càrrec dels i les professionals.

A més, l’aplicació possibilita, en descarregar-la i desar el PIN, associar este codi numèric de seguretat amb la petjada o el rostre de l’usuari perquè l’accés siga més ràdio i segur.

Si el dispositiu mòbil manca de mètode de desbloqueig biomètric o l’APP ja estava instal·lada, l’associació entre el PIN i la petjada i/o la cara es pot fer més endavant des de l’opció ‘Configuració’ de l’aplicació.

Una altra millora que incorpora l’actualització de GVA+Salut és la possibilitat de consultar des del mòbil la Història de Salut Electrònica si la persona s’identifica amb el mètode Cl@ve o el Certificat Digital. Este servei, fins ara, només era accessible des de la pàgina web de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

A l’apartat de l’aplicació mòbil dedicat als tractaments farmacològics, la persona pot des d’ara visualitzar el seu històric de dispensacions, encara que no tinga cap tractament actiu, és a dir, pot revisar quins fàrmacs va retirar de la farmàcia, a quina oficina i quan. Esta funcionalitat, a la versió anterior, només estava disponible per als qui tenien prescripcions vigents.

Finalment, la nova APP facilita el canvi d’usuari: si fins ara calien dos clics per a passar d’un a l’altre, amb la nova versió només cal prémer una vegada per a seleccionar l’avatar de l’usuari que es vulga utilitzar entre aquells que s’hagen afegit.

Les novetats, però, no acaben amb estes millores. La Direcció General de Planificació, Eficiència Tecnològica i Atenció al Pacient continua amb els nous desenvolupaments. De fet, ara es fa una prova pilot d’assistència mitjançant videoconsulta des del dispositiu mòbil.

L’APP GVA +Salut va nàixer el 2017 i, des d’aleshores, s’actualitza de forma periòdica amb noves funcions. En este sentit, 2020 va marcar una fita, ja que la introducció de més serveis de gran utilitat per a la ciutadania van fer enlairar-se de forma decidida el nombre de descàrregues.

Els últims informes comptabilitzen un total de 2.915.329 descàrregues de l’aplicació oficial de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública GVA+Salut, disponible als ‘markets’ dels diferents sistemes operatius.

La majoria, les descàrregues es fan des del sistema Android (1.862.315), seguit de iOS (869.942) I Huawei (183.072).

Noves funcionalitats de la versió 7 de l’aplicació mòbil GVA+Salut

  • Cita taulell
    • Canvi dades targeta
    • Canvi mèdic
    • Cita-Anul·lar cita
    • Cita-Canviar cita
    • Cita-Demanar cita
    • Farmàcia-Prolongació de tractament
    • Impresos-Informe de salut escolar
    • Impresos-Informe de salut mèdic
    • Impresos-Justificant d’assistència
    • Impresos-Petició de transport sanitari
    • Altres
  • Seguretat biomètrica
    • Empremta dactilar
    • Reconeixement facial
  • Història de Salut Electrònica amb certificat digital o Cl@ve
  • Canvi ràpid d’usuari
  • Videoconsulta (en proves)

Últimes notícies

Espanya cau 2-3 davant Països Baixos: Telgenkamp decidix al final

Espanya va remuntar del 0-2 al 2-2, però un gol de Duco Telgenkamp en el 58 va donar la victòria a Països Baixos en la quarta jornada de la Pro League a València. És la tercera derrota seguida malgrat l'empenyiment després del descans i el bon paper de Revilla.

Marcelino alerta: l’Espanyol és un rival competitiu capaç de sorprendre a qualsevol

Marcelino va valorar a l'Espanyol com un rival directe, competitiu i difícil malgrat la seua mala ratxa. Va reclamar màxim nivell en La Ceràmica per a obrir bretxa en la taula.

Bombers revisen les façanes de la plaça de l’Ajuntament per a les mascletaes

El Servici de Bombers de València ha iniciat la inspecció dels 29 edificis que envolten la plaça de l'Ajuntament per a previndre despreniments durant les mascletaes. Els treballs es prolongaran fins al 22 de febrer i permetran esmenar xicotets desperfectes abans de l'inici de les Falles l'1 de març.

La Policia Nacional deté a un pres escapolit de l’Hospital General de València

La Policia Nacional ha detingut a un intern que s'havia escapolit mitja hora abans de l'Hospital General de València, on havia sigut portat des de Picassent. Va ser localitzat en l'Estació del Nord després d'un dispositiu activat amb avís de la Guàrdia Civil.

La Fe realitza el primer trasplantament renal robòtic de donant viu en la Comunitat Valenciana

La Fe ha realitzat el primer trasplantament renal de donant viu amb el sistema Da Vinci en la Comunitat Valenciana. La pacient, de 37 anys, es va recuperar amb rapidesa i la donant, la seua mare, va rebre l'alta en dia i mig.

Sense sequeres, moment de planificar l’aigua a Espanya, segons un expert

Les últimes borrasques han assegurat recursos per a almenys un any i, en algunes regions, per a dos. Jorge Olcina ha demanat aprofitar esta finestra per a acordar una política estatal de l'aigua.

Tres detinguts per traficar amb drogues des d’un pis de Benidorm i repartir-les en la zona anglesa

La Policia Nacional ha detingut a Benidorm a dos hòmens i una dona per vendre marihuana i cocaïna des de la seua vivenda. Distribuïen en la zona anglesa i usaven un patinet elèctric.

La UPV impulsa el diagnòstic i investigació de l’epilèpsia amb IA gràcies a volBrain

La plataforma volBrain, desenrotllada per la UPV, aplica IA a la ressonància magnètica per a mesurar amb precisió estructures cerebrals vinculades a l'epilèpsia i donar suport a decisions clíniques.