La nova versió de GVA+Salut permet sol·licitar a través del mòbil la prolongació de tractament

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha ampliat la tipologia de cita prèvia per a agenda-taulell que es pot sol·licitar a la seua aplicació mòbil GVA +Salut. També s’ha incorporat a l’APP la empremta dactilar i el reconeixement facial, entre d’altres novetats.

En concret, la nova versió de l’aplicació (la 7), un cop sol·licitada des del mòbil la cita per a agenda-taulell, permet que el o la pacient indique el motiu.

Per exemple, amb la nova versió d’APP es pot demanar cita taulell per fer una modificació en les dades a la targeta del Sistema d’Informació Poblacional (SIP), canviar de metge, perllongar un tractament de farmàcia, encarregar un informe de salut, demanar un justificant d’assistència o un recurs de transport sanitari…

Amb esta novetat, es busca optimitzar l’ordenació de la demanda, cosa que facilita l’accés al servei per part del pacient i la prestació a càrrec dels i les professionals.

A més, l’aplicació possibilita, en descarregar-la i desar el PIN, associar este codi numèric de seguretat amb la petjada o el rostre de l’usuari perquè l’accés siga més ràdio i segur.

Si el dispositiu mòbil manca de mètode de desbloqueig biomètric o l’APP ja estava instal·lada, l’associació entre el PIN i la petjada i/o la cara es pot fer més endavant des de l’opció ‘Configuració’ de l’aplicació.

Una altra millora que incorpora l’actualització de GVA+Salut és la possibilitat de consultar des del mòbil la Història de Salut Electrònica si la persona s’identifica amb el mètode Cl@ve o el Certificat Digital. Este servei, fins ara, només era accessible des de la pàgina web de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

A l’apartat de l’aplicació mòbil dedicat als tractaments farmacològics, la persona pot des d’ara visualitzar el seu històric de dispensacions, encara que no tinga cap tractament actiu, és a dir, pot revisar quins fàrmacs va retirar de la farmàcia, a quina oficina i quan. Esta funcionalitat, a la versió anterior, només estava disponible per als qui tenien prescripcions vigents.

Finalment, la nova APP facilita el canvi d’usuari: si fins ara calien dos clics per a passar d’un a l’altre, amb la nova versió només cal prémer una vegada per a seleccionar l’avatar de l’usuari que es vulga utilitzar entre aquells que s’hagen afegit.

Les novetats, però, no acaben amb estes millores. La Direcció General de Planificació, Eficiència Tecnològica i Atenció al Pacient continua amb els nous desenvolupaments. De fet, ara es fa una prova pilot d’assistència mitjançant videoconsulta des del dispositiu mòbil.

L’APP GVA +Salut va nàixer el 2017 i, des d’aleshores, s’actualitza de forma periòdica amb noves funcions. En este sentit, 2020 va marcar una fita, ja que la introducció de més serveis de gran utilitat per a la ciutadania van fer enlairar-se de forma decidida el nombre de descàrregues.

Els últims informes comptabilitzen un total de 2.915.329 descàrregues de l’aplicació oficial de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública GVA+Salut, disponible als ‘markets’ dels diferents sistemes operatius.

La majoria, les descàrregues es fan des del sistema Android (1.862.315), seguit de iOS (869.942) I Huawei (183.072).

Noves funcionalitats de la versió 7 de l’aplicació mòbil GVA+Salut

  • Cita taulell
    • Canvi dades targeta
    • Canvi mèdic
    • Cita-Anul·lar cita
    • Cita-Canviar cita
    • Cita-Demanar cita
    • Farmàcia-Prolongació de tractament
    • Impresos-Informe de salut escolar
    • Impresos-Informe de salut mèdic
    • Impresos-Justificant d’assistència
    • Impresos-Petició de transport sanitari
    • Altres
  • Seguretat biomètrica
    • Empremta dactilar
    • Reconeixement facial
  • Història de Salut Electrònica amb certificat digital o Cl@ve
  • Canvi ràpid d’usuari
  • Videoconsulta (en proves)

Últimes notícies

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.