La nova versió de GVA+Salut permet sol·licitar a través del mòbil la prolongació de tractament

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha ampliat la tipologia de cita prèvia per a agenda-taulell que es pot sol·licitar a la seua aplicació mòbil GVA +Salut. També s’ha incorporat a l’APP la empremta dactilar i el reconeixement facial, entre d’altres novetats.

En concret, la nova versió de l’aplicació (la 7), un cop sol·licitada des del mòbil la cita per a agenda-taulell, permet que el o la pacient indique el motiu.

Per exemple, amb la nova versió d’APP es pot demanar cita taulell per fer una modificació en les dades a la targeta del Sistema d’Informació Poblacional (SIP), canviar de metge, perllongar un tractament de farmàcia, encarregar un informe de salut, demanar un justificant d’assistència o un recurs de transport sanitari…

Amb esta novetat, es busca optimitzar l’ordenació de la demanda, cosa que facilita l’accés al servei per part del pacient i la prestació a càrrec dels i les professionals.

A més, l’aplicació possibilita, en descarregar-la i desar el PIN, associar este codi numèric de seguretat amb la petjada o el rostre de l’usuari perquè l’accés siga més ràdio i segur.

Si el dispositiu mòbil manca de mètode de desbloqueig biomètric o l’APP ja estava instal·lada, l’associació entre el PIN i la petjada i/o la cara es pot fer més endavant des de l’opció ‘Configuració’ de l’aplicació.

Una altra millora que incorpora l’actualització de GVA+Salut és la possibilitat de consultar des del mòbil la Història de Salut Electrònica si la persona s’identifica amb el mètode Cl@ve o el Certificat Digital. Este servei, fins ara, només era accessible des de la pàgina web de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

A l’apartat de l’aplicació mòbil dedicat als tractaments farmacològics, la persona pot des d’ara visualitzar el seu històric de dispensacions, encara que no tinga cap tractament actiu, és a dir, pot revisar quins fàrmacs va retirar de la farmàcia, a quina oficina i quan. Esta funcionalitat, a la versió anterior, només estava disponible per als qui tenien prescripcions vigents.

Finalment, la nova APP facilita el canvi d’usuari: si fins ara calien dos clics per a passar d’un a l’altre, amb la nova versió només cal prémer una vegada per a seleccionar l’avatar de l’usuari que es vulga utilitzar entre aquells que s’hagen afegit.

Les novetats, però, no acaben amb estes millores. La Direcció General de Planificació, Eficiència Tecnològica i Atenció al Pacient continua amb els nous desenvolupaments. De fet, ara es fa una prova pilot d’assistència mitjançant videoconsulta des del dispositiu mòbil.

L’APP GVA +Salut va nàixer el 2017 i, des d’aleshores, s’actualitza de forma periòdica amb noves funcions. En este sentit, 2020 va marcar una fita, ja que la introducció de més serveis de gran utilitat per a la ciutadania van fer enlairar-se de forma decidida el nombre de descàrregues.

Els últims informes comptabilitzen un total de 2.915.329 descàrregues de l’aplicació oficial de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública GVA+Salut, disponible als ‘markets’ dels diferents sistemes operatius.

La majoria, les descàrregues es fan des del sistema Android (1.862.315), seguit de iOS (869.942) I Huawei (183.072).

Noves funcionalitats de la versió 7 de l’aplicació mòbil GVA+Salut

  • Cita taulell
    • Canvi dades targeta
    • Canvi mèdic
    • Cita-Anul·lar cita
    • Cita-Canviar cita
    • Cita-Demanar cita
    • Farmàcia-Prolongació de tractament
    • Impresos-Informe de salut escolar
    • Impresos-Informe de salut mèdic
    • Impresos-Justificant d’assistència
    • Impresos-Petició de transport sanitari
    • Altres
  • Seguretat biomètrica
    • Empremta dactilar
    • Reconeixement facial
  • Història de Salut Electrònica amb certificat digital o Cl@ve
  • Canvi ràpid d’usuari
  • Videoconsulta (en proves)

Últimes notícies

Els treballs continuen en l’incendi de la Vall d’Uixó, encara sense controlar

Bombers i brigades forestals continuen treballant a la zona de l’incendi de la Vall d’Uixó per consolidar el perímetre, huit dies després que quedara estabilitzat. L’objectiu és poder passar prompte a la fase de control, després que el foc haja cremat 9.568 hectàrees.

Huit morts menys a les carreteres en juliol però set víctimes a la Comunitat Valenciana

En juliol han mort 107 persones en 97 accidents de trànsit a Espanya, 7 d’elles a la Comunitat Valenciana, la mateixa xifra que en 2025. És el segon juliol amb menys morts de la sèrie històrica, malgrat l’augment dels desplaçaments de llarg recorregut.

Maximo Quiles afronta Silverstone amb fam de victòria però sense confiar-se

Maximo Quiles arriba al Gran Premi de Gran Bretanya com a sòlid líder de Moto3, amb 104 punts d’avantatge, i anuncia que no pensa relaxar-se a Silverstone.

El PPCV carrega contra els retalls al Tajo-Segura i reclama un pacte estatal per l’aigua

El PPCV ha denunciat els retalls al transvasament Tajo-Segura, que considera una injustícia per a la Comunitat Valenciana, i ha exigit un Pacte Nacional de l’Aigua que done estabilitat i criteris tècnics a la gestió hídrica.

El Valencia Basket femení arranca la pretemporada el 17 d’agost amb dos amistosos clau

El Valencia Basket femení començarà la pretemporada el 17 d’agost, farà només dos amistosos i arribarà a la Supercopa LF Endesa amb quasi tres setmanes de preparació.

Avís groc per fortes pluges, tronades i granís a l’interior nord de Castelló

Aemet ha activat l’avís groc este dimecres a la vesprada a l’interior nord de Castelló per pluges intenses, tronades, granís i ratxes molt fortes de vent, i manté també avisos per calor en punts de València i Alacant.

Quatre detinguts en desmantellar dos laboratoris de marihuana a la Marina Alta

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens i ha desmantellat dos laboratoris interiors de marihuana a la Marina Alta, amb registres a Oliva, Adsubia i la Vall de la Gallinera. Els arrestats estan investigats per delictes contra la salut pública, pertinença a grup criminal, armes i frau elèctric.

Compromís denuncia una caiguda del 40 % en la venda d’entrades dels concerts de Vivers

Compromís ha criticat que els concerts de Vivers han venut enguany 33.626 entrades, un 40 % menys que en 2023, i acusa el govern municipal de voler amagar les dades i aplicar censura cultural.
FILMOTECA D'ESTIU