Obrin la primera pista d’esquí sense neu de l’estat

Imagen de unas pistas de esquí construídas por Neveplast

Imatge d’unes pistes d’esquí construïdes per Neveplast | Neveplast

 

Els amants de l’esquí no hauran d’esperar a l’hivern per a disfrutar del seu deport preferit gràcies a una pionera iniciativa, molt propet de terres valencianes. En concret, s’ha construït en Terol una pista d’esquí artificial sense gens de neu que permetrà practicar este deport durant l’estiu. La iniciativa, que entrarà en funcionament al llarg de la segona quinzena d’agost, és la primera volta que es du a terme en Espanya.

 

La pista s’ha construït en el municipi de Virgen de la Vega i busca incentivar un turisme més sostenible en tota la zona, pel fet que este és un punt de pràctica de deports de neu en hivern, però fora d’esta època també comença a rebre prou turistes, segons expliquen fonts dels responsables del projecte en el diari ‘València Plaza’.

 

Es dona el cas que esta zona patix un fort despoblament i la seua activitat econòmica se centra bàsicament en la temporada de neu. D’esta manera, l’associació Mesón de Nieve ha impulsat esta iniciativa amb l’objectiu de poder ensenyar esquí no només en hivern, sinó que també durant l’estiu amb activitats turístiques durant tot l’any.

 

Imatge d'una pista d'esquí artificial

Imatge d’una pista d’esquí artificial | Cedida

 

Esquí tot l’any amb tres pistes disponibles

Esta pionera pista d’esquí artificial en sec és possible gràcies a l’ús d’un material sintètic que permet els esvarons, donant una sensació molt similar a la que tenim quan esquiem en neu. En total, s’han invertit prop de 300.000 euros per tal de poder construir la infraestructura i l’empresa encarregada de dur a terme l’obra és Neveplast, companyia italiana referent del sector en Europa.

 

L’estructura compta amb 3 pistes diferenciades: una està dedicada totalment a la pràctica de l’esquí amb prop de 100 metres quadrats de grandària, la segona té una funció transportadora i la tercera se centra en l’esvarament de flotadors, amb activitats enfocades als més menuts i a les famílies.

 

Una volta s’obtinga el visat de l’ajuntament i es finalitzen els últims detalls, a partir del pont del 15 d’agost, es podrà inaugurar la instal·lació que podria ser un revulsiu econòmic i atrauria un públic més jove a la zona.

 

En Espanya és la primera pista d’esquí d’esta classe que es construïx, encara que en una xicoteta població pròxima a Valladolid van invertir 12 milions d’euros per fer-ne una, però mai va ser inaugurada. En altres zones d’Europa ja fa temps que compten amb les seues pròpies instal·lacions. I ara, per fi, arriba a Espanya molt prop de València.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.

Scariolo reivindica al Reial Madrid abans de la Final Four malgrat les baixes de Tavares i Len

Sergio Scariolo afronta la Final Four de l'Eurolliga a Atenes amb il·lusió i recalca que el Reial Madrid sempre competix, malgrat les importants baixes de Walter Tavares i Alex Len en el joc interior.

La ZAS de Russafa entra en vigor mentres València analitza el recurs de les discoteques

La Zona Acústicament Saturada de Russafa s'aplicarà des de demà amb límits a l'hostaleria, mentres l'Ajuntament estudia el recurs de les discoteques del carrer Tomasos.