Obrin la primera pista d’esquí sense neu de l’estat

Imagen de unas pistas de esquí construídas por Neveplast

Imatge d’unes pistes d’esquí construïdes per Neveplast | Neveplast

 

Els amants de l’esquí no hauran d’esperar a l’hivern per a disfrutar del seu deport preferit gràcies a una pionera iniciativa, molt propet de terres valencianes. En concret, s’ha construït en Terol una pista d’esquí artificial sense gens de neu que permetrà practicar este deport durant l’estiu. La iniciativa, que entrarà en funcionament al llarg de la segona quinzena d’agost, és la primera volta que es du a terme en Espanya.

 

La pista s’ha construït en el municipi de Virgen de la Vega i busca incentivar un turisme més sostenible en tota la zona, pel fet que este és un punt de pràctica de deports de neu en hivern, però fora d’esta època també comença a rebre prou turistes, segons expliquen fonts dels responsables del projecte en el diari ‘València Plaza’.

 

Es dona el cas que esta zona patix un fort despoblament i la seua activitat econòmica se centra bàsicament en la temporada de neu. D’esta manera, l’associació Mesón de Nieve ha impulsat esta iniciativa amb l’objectiu de poder ensenyar esquí no només en hivern, sinó que també durant l’estiu amb activitats turístiques durant tot l’any.

 

Imatge d'una pista d'esquí artificial

Imatge d’una pista d’esquí artificial | Cedida

 

Esquí tot l’any amb tres pistes disponibles

Esta pionera pista d’esquí artificial en sec és possible gràcies a l’ús d’un material sintètic que permet els esvarons, donant una sensació molt similar a la que tenim quan esquiem en neu. En total, s’han invertit prop de 300.000 euros per tal de poder construir la infraestructura i l’empresa encarregada de dur a terme l’obra és Neveplast, companyia italiana referent del sector en Europa.

 

L’estructura compta amb 3 pistes diferenciades: una està dedicada totalment a la pràctica de l’esquí amb prop de 100 metres quadrats de grandària, la segona té una funció transportadora i la tercera se centra en l’esvarament de flotadors, amb activitats enfocades als més menuts i a les famílies.

 

Una volta s’obtinga el visat de l’ajuntament i es finalitzen els últims detalls, a partir del pont del 15 d’agost, es podrà inaugurar la instal·lació que podria ser un revulsiu econòmic i atrauria un públic més jove a la zona.

 

En Espanya és la primera pista d’esquí d’esta classe que es construïx, encara que en una xicoteta població pròxima a Valladolid van invertir 12 milions d’euros per fer-ne una, però mai va ser inaugurada. En altres zones d’Europa ja fa temps que compten amb les seues pròpies instal·lacions. I ara, per fi, arriba a Espanya molt prop de València.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La Delegación del Govern descarta requisaments d’estelades en l’Elx-Barça i obri investigació

La Delegación del Govern en la Comunitat Valenciana ha obert una investigació interna sobre l’actuació policial en l’Elx-Barça i ha negat que s’hi requisaren estelades, malgrat les denúncies de partits i del FC Barcelona.

El Govern desmenteix la confiscació d’estelades en el partit Elx-Barça i obri una investigació

La Delegación del Gobierno nega que la Policia Nacional confiscara estelades en el partit Elx-Barcelona i ha obert una investigació interna per aclarir l’actuació dels agents, criticada per partits independentistes i pel FC Barcelona.

Els apartaments turístics de Benicalap continuen avant: l’Ajuntament garantix que tenen llicència

L’Ajuntament de València assegura que les obres per a convertir baixos de Benicalap en apartaments turístics compten amb llicència després d’una modificació del projecte. Urbanisme defensa que s’aplica una normativa molt exigent i recorda la reducció d’apartaments turístics a la ciutat.

Un nou pla millorarà l’atenció al dolor crònic a la Comunitat Valenciana

Sanitat ha dissenyat un pla específic per a unificar i millorar l’atenció al dolor en totes les etapes de la vida, amb especial focus en el dolor crònic i la coordinació entre nivells assistencials.

La IA arriba als Espais Labora per a traduir en temps real 47 idiomes

Tres Espais Labora d’Alacant, València i Torrevieja han posat en marxa un projecte pilot pioner a Espanya que utilitza Intel·ligència Artificial per a oferir traducció i interpretació simultània en 47 idiomes a persones que no parlen ni castellà ni valencià.

Veïns de Benicalap denuncien noves obres per a apartaments turístics malgrat la prohibició

Compromís per València i el veïnat de Benicalap alerten de noves obres en baixos comercials per a usos turístics, tot i la denegació municipal de la llicència al juliol. Reclamen al consistori i a la Generalitat que actuen amb contundència i declaren la zona de mercat residencial tensionat.

El Levante ultima el traspàs de Tunde al West Brom per quasi tres milions

Levante i West Bromwich Albion han encarrilat el traspàs de l’extrem Kareem Tunde per uns tres milions d’euros, pendent només de tràmits finals i reconeixement mèdic. El jugador, format al club granota i amb contracte fins 2029, ja no ha viatjat a Pamplona per a jugar davant Osasuna.

Els veïns de Gàtova ja poden eixir de casa i reobri la CV-25 després de l’incendi

La Generalitat ha alçat el confinament domiciliari dels veïns de Gàtova decretat per l’incendi de Segorbe i ha reobert la CV-25, encara que les pistes forestals i senders continuen tancats.