Obrin la primera pista d’esquí sense neu de l’estat

Imagen de unas pistas de esquí construídas por Neveplast

Imatge d’unes pistes d’esquí construïdes per Neveplast | Neveplast

 

Els amants de l’esquí no hauran d’esperar a l’hivern per a disfrutar del seu deport preferit gràcies a una pionera iniciativa, molt propet de terres valencianes. En concret, s’ha construït en Terol una pista d’esquí artificial sense gens de neu que permetrà practicar este deport durant l’estiu. La iniciativa, que entrarà en funcionament al llarg de la segona quinzena d’agost, és la primera volta que es du a terme en Espanya.

 

La pista s’ha construït en el municipi de Virgen de la Vega i busca incentivar un turisme més sostenible en tota la zona, pel fet que este és un punt de pràctica de deports de neu en hivern, però fora d’esta època també comença a rebre prou turistes, segons expliquen fonts dels responsables del projecte en el diari ‘València Plaza’.

 

Es dona el cas que esta zona patix un fort despoblament i la seua activitat econòmica se centra bàsicament en la temporada de neu. D’esta manera, l’associació Mesón de Nieve ha impulsat esta iniciativa amb l’objectiu de poder ensenyar esquí no només en hivern, sinó que també durant l’estiu amb activitats turístiques durant tot l’any.

 

Imatge d'una pista d'esquí artificial

Imatge d’una pista d’esquí artificial | Cedida

 

Esquí tot l’any amb tres pistes disponibles

Esta pionera pista d’esquí artificial en sec és possible gràcies a l’ús d’un material sintètic que permet els esvarons, donant una sensació molt similar a la que tenim quan esquiem en neu. En total, s’han invertit prop de 300.000 euros per tal de poder construir la infraestructura i l’empresa encarregada de dur a terme l’obra és Neveplast, companyia italiana referent del sector en Europa.

 

L’estructura compta amb 3 pistes diferenciades: una està dedicada totalment a la pràctica de l’esquí amb prop de 100 metres quadrats de grandària, la segona té una funció transportadora i la tercera se centra en l’esvarament de flotadors, amb activitats enfocades als més menuts i a les famílies.

 

Una volta s’obtinga el visat de l’ajuntament i es finalitzen els últims detalls, a partir del pont del 15 d’agost, es podrà inaugurar la instal·lació que podria ser un revulsiu econòmic i atrauria un públic més jove a la zona.

 

En Espanya és la primera pista d’esquí d’esta classe que es construïx, encara que en una xicoteta població pròxima a Valladolid van invertir 12 milions d’euros per fer-ne una, però mai va ser inaugurada. En altres zones d’Europa ja fa temps que compten amb les seues pròpies instal·lacions. I ara, per fi, arriba a Espanya molt prop de València.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

De Fruits mira a la Lliga Conferència després d’un triomf clau del Raig davant l’Elx

Jorge de Fruits destaca que la victòria del Raig davant l'Elx suposa un pas de gegant cap a la salvació i anima a somiar amb la Lliga Conferència.

Dituro assenyala l’expulsió de Bigas com a clau en la derrota de l’Elx davant el Raig

Matías Dituro va considerar que l'expulsió de Pedro Bigas va ser determinant en la derrota de l'Elx davant el Rayo Vallecano per 1-0, i va admetre que l'equip queda en una situació delicada en la lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat numèrica

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar la victòria al Rayo Vallecano davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i veu complicar-se encara més la seua lluita per la salvació.

Set ferits en un xoc múltiple entre tres cotxes a Vila-real

Set persones han resultat ferides en un accident de trànsit en la N-340 al seu pas per Vila-real, on han xocat tres vehicles i ha sigut necessària l'excarceració de tres ocupants.

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Un jove de 28 anys que circulava en patinet elèctric ha quedat atrapat sota un turisme després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent i ha hagut de ser rescatat pels bombers abans de ser traslladat a l'hospital.

Europa i la permanència es juguen a Anoeta

Reial Societat i Llevant s'enfronten a Anoeta en un partit decisiu: els donostiarres busquen consolidar la seua plaça europea i els granotas escapar del descens.